Transports un loģistika

Serbijas aviokompānija tā arī neuzsāka lidojumus

Aivars Mackevics, 15.11.2006

Jaunākais izdevums

Serbijas budžeta aviokompānija Centavia ir bankrotējusi, tā arī neuzsākot regulārus lidojumus.

Kompānija paredzēja uzsākt reisus no Belgradas uz Zagrebu un Podgoricu, tomēr saņēma noraidījumu no Horvātijas un Melnkalnes aviācijas valdības pārstāvjiem. Šo maršrutu neatbalstīšana lika aviokompānijai pasludināt par tās darbības beigšanu.

Jāatgādina, ka vasarā Centavia bija veikusi dažus čartera reisus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Serbijas valdība apstiprinājusi sadarbību ar Slovēnijas kompāniju Gorenje, kuras pamatā tiek paredzēta kompānijas attīstība Serbijas austrumu teritorijā, kur Slovēnijas kompānija par katru no jauna pieņemto darbinieku saņems no Serbijas valsts 10 tūkstošus eiro, ziņo b92.net.

Serbijas ekonomikas ministra Mladana Dinkiča un Gorenje parakstītā vienošanās paredz, ka Slovēnijas sadzīves tehnikas ražotājs veiks investīcijas un cels ražotni Serbijas austrumu apgabalā Zaječarā. Paredzēts, ka rūpnīcā strādās aptuveni 300 cilvēki, par kuriem Gorenje attiecīgi kopumā saņems trīs miljonus eiro.

Šī vienošanās izsaukusi neapmierinātību no Serbijas rietumu apgabala Valjevo, kur Slovēnijas kompānijai jau ir viena Gorenje ražotne. Sākotnēji šīs jaunās rūpnīcas būvniecība bija plānota Valjevo apgabalā.

Arī Serbijas finanšu ministrs Slobodans Iličs ir neizpratnē par to, kurā brīdī valsts ekonomikas ministram ienācis prātā par katru jauno darbinieku maksāt 10 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Serbijas prezidents Boriss Tadičs atzīts par vainīgu sīkajā huligānismā, jo stadionā atvēris šampanieti, lai atzīmētu Serbijas uzvaru Pasaules čempionāta futbolā kvalifikācijas spēlē, ziņo AFP.

Db.lv jau vēstīja, ka bez Serbijas prezidenta šampanieša «svinīgajā» atvēršanā piedalījās arī valsts sporta ministrs un futbola federācijas vadītājs.

Serbijā alkohola lietošana sporta vietās un to tuvumā ir aizliegta, un sods par šo noteikumu neievērošanu ir no 150 līdz 1 500 dolāriem. B. Tadičam un viņa kolēģiem varētu tikt piespriests sods no 448 līdz 748 ASV dolāriem.

B. Tadičs norāda, ka nav zinājis, ka alkohola pudeli nedrīkst pat atvērt, lai pateiktu tostu, tādēļ viņš pilnībā atzīstot savu vainu pārkāpumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air vasaras sezonā būs aktīva

Jānis Rancāns, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānija Estonian Air vasaras sezonā atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu, kā arī dosies maršrutos uz Vīni, Tbilisi un Venēciju. Lidojumus uz Viļņu atjaunos arī Krievijas Aeroflot, vēsta BBN.

25. martā Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Jiveskile Somijā. Uz šo Somijas centrālās daļas pilsētu Estonian Air lidos septiņas reizes nedēļā – vienu reizi darba dienās un divas reizes svētdienā. Tāpat Estonian Air atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu. Šajā maršrutā kaimiņvalsts lidsabiedrībai būs 17 lidojumi nedēļā.

Estonian Air atjaunos lidojumus arī uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, šajā maršrutā lidsabiedrība martā un aprīlī dosies sešas reizes nedēļā, bet maijā lidojumu skaits pieaugs līdz septiņiem.

26. martā Estonian Air uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Joensū un atsāks lidojumus uz Helsinkiem. 2. aprīlī Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus uz Hanoveri, 3. aprīlī uz Kajaani Somijā. Aprīlī Igaunijas lidsabiedrība ieplānojusi uzsākt lidojumus arī uz Gruzijas galvaspilsētu Tbilisi. Maijā Estonian Air uzsāks lidojumus sezonālajā maršrutā no Tallinas uz Nicu, bet jūnijā - uz Venēciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujš atkusnis Serbijas galvaspilsētā Belgradā radījis haosu Donavas upes posmā, kas tek cauri pilsētai. Kūstošā ledus sablīvējumi nodarījuši nopietnus bojājumus kuģiem, laivām un peldošajiem restorāniem.

Aukstums, kas nesen piemeklēja reģionu, pārklāja Donavu ar biezu ledu, tādējādi slēdzot satiksmei vienu no noslogotākajām Eiropas upēm. Svētdien gaisa temperatūra paaugstinājās un sākās atkusnis. Pastāv arī bažas, ka kūstošais ledus reģionā var izraisīt plašus plūdus.

Lūstošais ledus Belgradā sabojājis desmitiem kuģu, laivu un sagrāvis pontonu tiltus. Kāds peldošs restorāns nogrimis pilnībā, pavēstījušas vietējās varasiestādes. Aģentūra AP norāda, ka peldoši restorāni un naktsklubi ir vieni no galvenajiem tūristu piesaistes objektiem Serbijas galvaspilsētā.

Dabas kataklizma Serbijas valdībai varētu izmaksāt simtiem miljonu ASV dolāru, bet vietējie glābšanas dienesti saņēmuši asu kritiku par savu darbību. Aculiecinieki norāda, ka ledus kustība sākusies tik strauji, ka neesot bijis iespējams izglābt peldlīdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā visvairāk pasažieru no Rīgas ir devušies uz Londonu. Lielbritānijas galvaspilsētu pirmajā pusgadā izvēlējušies 145 947 pasažieri, sastādot 9% no kopējā pasažieru apjoma.

Otrs populārākais galamērķis pirmajā pusgadā ir Dublina ar 102 279 pasažieriem, jeb 6.6% no kopējā pasažieru skaita. Trešajā vietā ir Berlīne ar 96 303 pasažieriem, jeb 6.2% no kopējā pasažieru skaita. Ceturtajā un piektajā vietā pirmajā pusgadā ierindojas Stokholma ar 90 792 pasažieru, kas veido 5.8% no pasažieru kopskaita un Kopenhāgena ar 78 166 pasažieru, jeb 5% no šā gada pirmajā pusgadā apkalpotajiem pasažieriem, Db.lv informē A/S airBaltic Corporation Starptautiskā lidosta Rīga Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Šā gada pirmajā pusgadā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 1 659 185 pasažierus, kas ir par 17.4% vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā pusgadā. Tallinas lidosta šā gada pirmajā pusgadā apkalpoja 900 190 pasažierus un Viļņas lidosta – 993 509. Jūnijā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 346 137 pasažierus, kas ir par 14.4% vairāk, nekā 2007. gada jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānija flyLAL ar agresīvu cenu politiku nolēmusi ielauzties Latvijas aviotirgū, tādējādi saasinot konkurenci.

Aviosabiedrība flyLAL-LithuanianAirlines, jau sākot ar 30. martu, uzsāks lidojumus no Rīgas uz Viļņu, tādējādi piedāvājot Latvijas klientiem plašas iespējas caur Viļņas lidostu nokļūt 14 dažādos galamērķos Rietumeiropā, kā arī Maskavā un Kijevā. Lielākā daļa galamērķu tieši pārklājas ar Latvijas aviokompānijas airBaltic reisiem, radot tiešās konkurences apstākļus starp abām aviokompānijām. Abām aviokompānijām jau ir sīvas konkurences apstākļi Viļņas lidostā, kur airBaltic 2006. gadā izspieda Lietuvas nacionālo aviokompāniju no līderpozīcijām. Vēl 2005. gadā Lietuvas aviokompānija pārvadāja 40.4% visu Viļņas lidostas pasažieru, bet airBaltic vien 25%, savukārt jau 2006. gadā attiecība bija 28.7% pret 32.49% par labu airBaltic. 2007. gadā šī starpība pieauga - 36.1% pret 27.6% par labu airBaltic. «Varbūt par ne visiem 100%, bet nosacīti to, protams, varat saukt arī par mūsu atbildes gājienu,» ienākšanu Rīgā komentē flyLAL ārējo sakaru direktors Ļutaurs Tarabrins (Liutauras Tarabrinas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) vēl nav pārskaitījusi airBaltic pamatkapitāla papildināšanai nepieciešamos 14 milj. latu, BAS būs vienīgais solītājs Serbijas valstij piederošo JAT Airways akciju izsolē, pavēstījusi Serbijas infrastruktūras ministrija.

«Latvijas kompānija ir iegādājusies darījumu dokumentus un mēs pašlaik gaidām to piedāvājumu,» norāda ministrija. Līdz šim Serbijas valstij nav veicies ar akciju kontrolpaketes aviokompānijā JAT Airways pārdošanu. Iepriekš bija plānots, ka to iegādāsies Turkish Airlines, taču darījums nenotika, vēsta Reuters.

JAT Airways 2009. gadu noslēdza ar 16,5 miljonu eiro zaudējumiem. Aviokompānijas rīcībā ir 15 lidmašīnas un tā ir aizņēmusies no Serbijas valdības 51,1 miljonu eiro.

Tikmēr Leta pagājušās nedēļas nogalē ziņoja,ka (BAS) nekomentē, kad izdosies nokārtot visas formālās un juridiskās procedūras, lai izpildītu akcionāru vienošanos airBaltic lietā. Privātajam investoram pamatkapitālā jāiegulda 14 miljoni latu. Jau vēstīts, ka tikai pēc akcionāru vienošanās nosacījumu izpildes tiks veikti nepieciešamie ieguldījumi airBaltic pamatkapitālā. Valsts no savas puses visus nosacījumus esot izpildījusi. BAS pārtstāvis Juris Pētersons Db.lv norādīja, ka viņam nav jaunākas informācijas, kas liecinātu, ka BAS savas saistības būtu izpildījis. Tāpat viņš arī nekomentēja BAS plānus pārņemt JAT Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ziemas sezonu uzsāk ar jauniem reisiem un lielāku lidojumu skaitu

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Sākot no šā gada 28. oktobra līdz 2008. gada 29. martam stāsies spēkā airBaltic ziemas sezonas lidojumu saraksts ar diviem jauniem galamērķiem un palielinātu lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic kopumā veiks 37 tiešos lidojumus no Rīgas, 18 no Viļņas, savukārt no Liepājas - 3 tiešos lidojumus.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Atklājot jaunus reisus, airBaltic koncentrējas uz tiem tirgiem, kuros ir augsts biznesa un tūrisma ceļojumu potenciāls. Pēc veiksmīgas divu gadu sadarbības pieredzes ar Uzbekistan Airways, mēs to paplašinām, sākot arī savus lidojumus maršrutā Rīga-Taškenta. Tādējādi kopīgi ar partneri piedāvājam lidojumus trīs reizes nedēļā. Oulu ir jau otrais galamērķis, kuru airBaltic atklāj Somijā, un mēs sagaidām, ka, līdzīgi kā ar norvēģiem, būtiski palielināsies arī uz Rīgu ceļojošo somu pasažieru skaits. Mēs arī esam palielinājuši lidojumu skaitu tajos maršrutos, pēc kuriem airBaltic pasažieru pieprasījums ir bijis ļoti augsts."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic palīdz Vācijas otrai lielākajai lidsabiedrībai ienākt Austrumeiropas tirgū

Jānis Rancāns, 14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic un Vācijas otra lielākā aviokompānija airberlin uzsākušas sadarbību, piedāvājot tiešos lidojumus starp Vāciju un Baltijas reģionu.

Sadarbības ietvaros airberlin saviem klientiem piedāvās lidojumus uz Latvijas galvaspilsētu no Diseldorfas, Hamburgas, Minhenes, Frankfurtes un Berlīnes. Minētos lidojumus izpildīs airBaltic. Savukārt airBaltic pasažieriem tiek piedāvāta iespēja rezervēt savienojuma lidojumus uz airberlin apkalpotajām pilsētām Vācijā.

«Jaunā sadarbība ir vēl viens solis airberlin ienākšanai Austrumeiropas valstu augošajos tirgos un ļauj mums piedāvāt klientiem jaunu galamērķi mūsu sadarbības lidojumu tīklā,» sacīja airberlin komercdirektors Pauls Gregorovičs. Viņš arī piebilda, ka aviokompānija ar prieku uzņems vēl vairāk viesu no Baltijas reģiona lidojumos, ko airberlin nodrošina Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skandināvu SAS nolēmis pārdot Latvijas airBaltic

Oskars Prikulis, Db, 15.08.2008

Stratēģija šobrīd aviokompānijai nemainās. Tas arī neietekmēs aviokompānijas izaugsmi,» uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks, komentējot otra lielākā akcionāra SAS paziņojumu par vēlmi pārdot aviokompānijas akcijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizdodoties iegūt kontroli pār Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic, aviokompānija SAS nolēmusi pārdot savas airBaltic akcijas.

Mēģināja vairākkārt

Skandināvu aviokompānija vairākkārt bija izteikusi vēlmi iegūt savā kontrolē valstij piederošos 52.6% airBaltic akciju, tomēr līdz šim visi airBaltic privatizācijas piedāvājumi tikuši noraidīti, kā arī strikti pret aviokompānijas privatizāciju izteikusies Satiksmes ministrija. Pēdējo reizi tas notika šogad jūnijā, kad valdība nolēma kārtējo reizi nenodot privatizācijai airBaltic akcijas. Tāpat SAS nekādi neizdodas realizēt savu pēdējo trumpi - savulaik izdotās obligācijas, kuras SAS saņēma, aizdodot naudu airBaltic. Realizējot šīs obligācijas, SAS teorētiski varētu tikt pie vēl papildus 12% akciju trīs miljonu latu vērtībā, tomēr, visticamāk, SAS tas tā arī neizdosies, jo pret to kategoriski ir Latvijas puse. «Tas ir strīdīgs jautājums, un katrai pusei ir atšķirīgs skatījums un pamatojums - vai to juridiski drīkst vai nedrīkst darīt,» Db norāda kāda šiem procesiem tuvu stāvoša persona, kas nevēlējās publicēt savu vārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien visā Serbijā jau trešo dienu pēc kārtas ielās izgāja tūkstošiem cilvēku, lai protestētu pret valdības lēmumu atjaunot koronavīrusa pandēmijas dēļ ieviestos ierobežojumus.

Tomēr, atšķirībā no divām iepriekšējām dienām, ceturtdien protesta akcijas visumā bija miermīlīgas.

Belgradā tika sarīkota sēdošā demonstrācija pie parlamenta.

Demonstrācijas notika arī abās pārējās Serbijas lielākajās pilsētās - Novisadā un Nišā.

Belgradā neliela grupa labējo ekstrēmistu vairākkārt mēģināja izraisīt sadursmes ar policiju, taču pārējie protestētāji viņus patrieca.

Demonstrācijas, kas otrdienas vakarā Belgradā sākās kā protesti pret valdības ieceri atjaunot Covid-19 dēļ noteiktos ierobežojumus, trešdien jau izvērtās vispārējos protestos pret Serbijas prezidentu Aleksandru Vučiču.

Par vienu no izplatītākajiem kļuvis protestētāju sauklis: "Vučičs ir bīstamāks par Covid!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas desmitgades kopš sociālisma sabrukuma, Serbijas ražošanu sāpīgi ietekmēja pāreja uz kapitālisma iekārtu, ekonomiska blokāde un NATO bombardēšanas sekas, tomēr kāda nozare kļuvusi par vienu no valsts tautsaimniecības lielākajiem vilcējspēkiem.

Par tādu kļuvusi šaujamieroču izgatavošana. Atgriežoties savos sociālisma laika lielākajos ieroču tirgos Āfrikā un Tuvajos Austrumos, Serbija sevi aizvien spēcīgāk piesaka uz starptautiskās arēnas.

Valstī, kurā bezdarba līmenis sasniedz 25%, ieroču ražošanas nozare kļuvusi par stabilitātes garantu nodarbinātajiem. Gadā Serbijas ieroču ražotāji vidēji eksportē produkciju 300 miljonu ASV dolāru vērtībā.

Kompānija Zastava Arms dibināta 1853. gadā kā lielgabalu lietuve. Mūsdienās Zastava Arms kļuvusi par lielāko Serbijas šaujamieroču ražotāju un savu produkciju eksportē uz vairāk nekā 40 valstīm.

Dienvidslāvijas sabrukuma un tam sekojošo karu laikā ANO noteica sankcijas šaujamieroču importam un eksporta uz vardarbības plosīto valsti. Sankciju dēļ kompānijai nācās samazināt savus ražošanas apjomus. Sāpīgu triecienu Zastava Arms deva arī 1999. gada NATO bombardēšanas kampaņa. Dažus gadus vēlāk – 2005. gadā – Zastava Arms rekonstruēja savu darbību un atsāka izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dominiks Štrauss– Kāns kļuvis par Serbijas valdības konsultantu

Jānis Rancāns, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Starptautiskā Valūtas fonda vadītājs Dominiks Štrauss– Kāns piekritis kļūt par Serbijas valdības padomnieku ekonomiskajos jautājumos, atklājusi Belgrada.

Serbijas valdība norādījusi, ka valsti interesē D. Štrausa – Kāna pieredze ekonomikā, nevis viņa privātā dzīve un apsūdzības. Francijā bijušais SVF vadītājs tiek apsūdzēts seksuālos noziegumos.

D. Štrauss – Kāns konsultēs Serbijas finanšu ministru un premjeru saistībā ar valsts parāda jautājumiem. Paredzēts, ka savā jaunajā amatā bijušais SVF vadītājs stāsies jau šonedēļ. «Mēs ar viņu jau esam runājuši. Viņš gan nebija priecīgs, kad uzzināja, kas viņu sagaida, tomēr jau ir devis dažus padomus,» Serbijas premjera vietnieka Aleksandra Vuciča sacīto, citē BBC. Komentējot pret D. Štrausu – Kānu izskanējušās apsūdzības, A. Vucičs norādīja, ka privātā dzīve nav tā lieta, pēc kuras spriest par cilvēka spējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsākt lidojumus uz Krieviju un Baltkrieviju pašlaik būtu milzīga kļūda, tāpēc mēs aktīvi meklējam iespējas, kā šos zaudētos tirgus aizstāt ar citiem, norāda Martins Gauss, AS AirBaltic Corporation (airBaltic) valdes priekšsēdētājs.

Pašlaik airBaltic ir pilnībā pārtraucis lidojumus uz Krieviju un Baltkrieviju, kā arī Ukrainu, kas nozīmē, ka Rīgas lidosta ir zaudējusi lielu daļu transfēra pasažieru, atzīmē M.Gauss, uzsverot, ka kara ietekme uz aviācijas nozari ir milzīga. Aviokompānijas visā Eiropā pašlaik cieš milzīgus zaudējumus, taču mēs ceram, ka konflikts drīz atrisināsies un mēs varēsim atkal atsākt lidojumus uz Ukrainu, to esam gatavi darīt kaut rīt, norāda M.Gauss.

Kopš mūsu pēdējās sarunas nav pagājis pat gads, taču pasaule šajā laikā piedzīvojusi neskaitāmus satricinājumus, tajā skaitā Krievijas agresiju Ukrainā. Kā šis notikums kopumā ietekmējis aviokompāniju darbu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonu lidosta Rīga sāks ar jauniem galamērķiem

Jānis Rancāns, 28.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta ieviešanu aviokompānijas no starptautiskās lidostas Rīga piedāvā sešus jaunus regulāro un trīs čartera lidojumu galamērķus. Kopumā reisu biežums palielinājies par 24%, salīdzinot ar ziemas periodu.

Vairāk lidojumu tiks nodrošināti uz tādiem galamērķiem kā Helsinki, Stokholma, Tallina, Maskava, Ņujorka, Stambula, Minska un citiem.

Nacionālās aviokompānijas airBaltic maršrutu tīklā atgriežas astoņi populāri vasaras galamērķi Vidusjūras, Kaspijas jūras un Melnās jūras piekrastē. Jau aprīlī tiks uzsākti lidojumi uz Larnaku, bet no maija piedāvās arī reisus uz Balatonu, Olbiju, Maltu un no jūnija – uz Rijeku. Kopš 2013. gada sākuma airBaltic piedāvā lidojumus uz Prāgu. Turklāt aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu lidojumus 11 maršrutos, kas ļauj doties no Rīgas uz Parīzi, Barselonu, Nicu, Stokholmu, Romu, Londonu un Bari. Lidojumi uz Francijas un Lielbritānijas galvaspilsētām no Rīgas būs pieejami divreiz dienā, savukārt maršruts Stokholma – Rīga tiks nodrošināts četras reizes dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic atklās otru lidojumu no Turku un Oulu

Ieva Mārtiņa, 03.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic no 31.janvāra pievienos otru lidojumu ikdienā no Somijas pilsētām Turku un Oulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

airBaltic sāks lidojumus uz Olbiju un Hevīzu-Balatonu

Žanete Hāka, 03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 4.maijā, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas uz Sardīnijas pilsētu Olbiju (Itālijā), kā arī uz Hevīzu-Balatonu (Ungārijā), informēja uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents. Jānis Vanags.

airBaltic veiks lidojumus no Rīgas uz Olbiju divas reizes nedēļā - vasaras aktīvajā sezonā. Aviokompānija lidojumus veiks ar Boeing 737-300 lidmašīnu, un tie ilgs aptuveni trīs stundas un desmit minūtes. Vienvirziena biļešu cena būs no 59 latiem, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Lidojumus no Rīgas uz Hevīzu-Balatonu airBaltic veiks vienu reizi nedēļā - sestdienās. Aviokompānija lidojumus veiks ar Bombardier Q400 Next Gen lidmašīnu, un tie ilgs aptuveni divas stundas un divdesmit piecas minūtes. Vienvirziena biļešu cena būs no 45 latiem, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic šīs vasaras lidojumu sezonā sāks tiešos lidojumus no Tallinas uz Berlīni, informē aviokompānijas Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Lidojumus plānots uzsākt šī gada 6. maijā. airBaltic veiks lidojumus no Tallinas uz Berlīni četras reizes nedēļā un aviokompānija lidojumus veiks ar Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu.

Šis būs otrais airBaltic piedāvātais tiešais reiss no Tallinas. Pašlaik aviokompānija no Tallinas nodrošina lidojumus uz Parīzi.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. airBaltic piedāvā ērtus savienojumus no sava tranzītmezgla Rīgā uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic oktobrī pāriet uz ziemas sezonas grafiku

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic šī gada 26. oktobrī sāks piedāvāt lidojumus saskaņā ar ziemas sezonas grafiku, kas turpināsies līdz pat 2009. gada 28. martam. Aviokompānija piedāvās četrus jaunus maršrutus, kā arī palielinās lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic piedāvās 49 maršrutus no Rīgas un 14 maršrutus no Viļņas.

Ziemas sezonā airBaltic piedāvās četrus jaunus maršrutus no Rīgas – uz Amsterdamu (Nīderlande, katru dienu), uz Hannoveri (Vācija, piecas reizes nedēļā), uz Tamperi (Somija, divas reizes dienā), kā arī uz Dubaiju (Apvienotie Arābu Emirāti, divas reizes nedēļā), Db.lv informē Jānis Vanags, Starptautiskās lidostas Rīga A/S Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks: „Ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu, mēs atvērsim jaunus maršrutus un palielināsim lidojumu skaitu. airBaltic patlaban piedāvā lidojumus uz teju 50 galamērķiem, savukārt kopumā no lidostas Rīga var nokļūt vairāk nekā 60 galamērķos. Tāpēc arvien biežāk cilvēki no Igaunijas un Lietuvas izvēlas lidot caur Rīgu.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 28.oktobra no lidostas Rīga var doties uz sešiem jauniem galapunktiem. Tuvākajās dienās aviokompānija Ryanair atklās reisus uz vēl diviem jauniem galamērķiem - Bristoli Lielbritānijā un Šanonu Īrijā, bet janvārī uz Bergamo Itālijā, informēja VAS Starptautiskā lidosta Rīga pārstāvis Mārtiņš Langrāts.

Oktobrī nacionālā lidsabiedrība AirBaltic atklāja divus jaunus reisus no Rīgas uz Somijas pilsētu Oulu un Ēģiptes kūrortpilsētu Hurgadu. Lidojumus uz Oulu un Hurgadu aviokompānija veic trīs reizes nedēļā. Uz Hurgadu kopš oktobra iespējams doties arī ar Lietuvas aviokompāniju Lithuanian Airlines. Šī aviokompānija veic lidojumus arī uz Šarmelšeiku Ēģiptē (reizi nedēļā) un uz Tenerifi Kanāriju salās (divas reizes nedēļā). Uz Hurgadu Lithuanian Airlines lidojumus veic trīs reizes nedēļā.

Ar Īrijas zemo cenu aviokompāniju Ryanair kopš 30. oktobra var doties Īstmidlensu (East Midlands), bet no 7.novembra uz Bristoli un 8. novembra uz Šanonu. Nākamgad janvārī Ryanair atklās jaunu reisu uz Itālijas pilsētu Bergamo. Uz Īstmidlensu un Bristoli aviokompānija veic trīs reisus nedēļā, bet uz Šanonu – divus. Reiss uz Bergamo plānots trīs reizes nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic koncerna peļņa - 33,652 miljoni eiro; plāno piesaistīt papildu 100 miljonus eiro

LETA, 05.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditēto peļņu 33,652 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2022.gadu, palielinājās par 33,5%, sasniedzot 667,982 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija. Vēl "airBaltic" plāno piesaistīt papildu finansējumu 100 miljonu eiro apmērā, teikts kompānijas auditētajā 2023.gada pārskatā.

Gada pārskatā norādīts, ka 2024.gada jūlijā beidzas 200 miljonu eiro obligāciju dzēšanas termiņš, tādējādi aviokompānija meklēs ārējo finansējumu, lai refinansētu obligācijas, kā arī kompānija plāno piesaistīt papildu finansējumu apmēram 100 miljonu eiro apmērā.

"Aviokompānija plāno ne tikai refinansēt 200 miljonus eiro, bet arī piesaistīt papildu 100 miljonus eiro, lai tādējādi uzlabotu naudas līdzekļu atlikumu un sekmētu turpmāku kapitālieguldījumu finansēšanu, kas saistīti ar uzņēmuma kapacitātes palielināšanu," skaidrots gada pārskatā.

Tajā arī minēts, ka "airBaltic" ir nolīgusi starptautiskas investīciju bankas un finanšu konsultantus un paralēli strādā pie dažādām refinansēšanas iespējām, tostarp pie iespējām piesaistīt līdzekļus publiskā parāda tirgū un privātā parāda tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru