Citas ziņas

SIA Adam Auto slēdz līgumu par FIAT automašīnu izplatīšanu un apkalpošanu Liepājā

Vēsma Lēvalde, Db, 08.07.2009

Jaunākais izdevums

SIA Adam Auto un FIAT oficiālais pārstāvis Latvijā un Igaunijā SIA Auto Italia noslēguši līgumu par FIAT automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu SIA Adam Auto autocentrā Liepājā.

SIA Adam Auto kā oficiālais FIAT tirdzniecības pārstāvis reālu šīs markas automašīnu apkalpošana un tirdzniecību Liepājā plāno sākt trīs mēnešu laikā, kas nepieciešami, lai veiktu darbinieku apmācības, izveidotu auto daļu noliktavu, iegādātos nepieciešamos instrumentus, kā arī pielāgotu uzņēmuma korporatīvo stilu.

«Ņemot vērā ekonomisko situāciju mūsu valstī un auto nozarē, kā arī tendences Eiropā, kad patērētāji automašīnas izvēlas daudz apdomīgāk un priekšroku dod kvalitatīvām ekonomiskās klases automašīnām, sagaidām, ka arī Latvijā pieaugs pieprasījums pēc mazās klases automašīnām, ko FIAT nodrošina plašā klāstā,» komentē SIA Adam Auto valdes priekšsēdētājs Kārlis Urbāns. «Turklāt FIAT plaši pārstāv komerctransportu, kas lieliski papildinās mūsu uzņēmuma auto salonos jau piedāvāto OPEL markas komerctransportu un patērētājiem nodrošinās daudz plašākas izvēles iespējas.»

Saskaņā ar vācu izdevuma Auto, Motor und Sport publicētajiem tirgus novērotāja Data Force datiem, 2009. gada martā FIAT auto mazumtirdzniecība Vācijā palielinājusies vairāk nekā divas reizes, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Par FIAT markas popularitāti un kvalitāti liecina arī Eiropas Gada auto 2008 tituls, kuru ieguva FIAT 500, bet 2007. gada februārī FIAT Grande Punto bija Eiropā pārdotākais auto B segmentā, bet FIAT Panda dominēja A segmentā, norāda Adam auto.

SIA Adam Auto ir oficiālais OPEL, CHEVROLET dīleris Latvijā un pilna servisa auto centrs ar pārstāvniecībām Rīgā, Liepājā un Ventspilī. Rīgā un Ventspilī pagaidām FIAT automašīnas kompānija neplāno tirgot un apkalpot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka, 25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ jaunais Fiat un Alfa Romeo pārstāvis SIA Autobrava oficiāli uzsācis šo marku auto tirdzniecību un apkopi Latvijā.

SIA Autobrava valdes priekšsēdētājs Jānis Ieviņš: «Kopš pagājušā gada decembra, kad Autobrava sāka darbību Gunāra Astras ielā 5, izveidota spējīga un pieredzējusi darbinieku komanda, atjaunots servisa aprīkojums un ieviests nepieciešamais programnodrošinājums. Lai gan aktīva iekārtošanās rosība autocentrā sakrita ar gadumijas svinībām, Autobrava pakalpojumus jau paspējuši izmantot daudzi Fiat automobiļu īpašnieki.»

Sākot ar 20. janvāri Autobrava piedāvās klientiem iespēju iegādāties Fiat automobiļus uz īpaši izdevīgiem noteikumiem. Tā piemēram stilīgo mazauto Fiat 500 patlaban var iegādāties sākot no 69 latiem mēnesī, savukārt Fiat Professional komercauto līnijas pazīstamāko pārstāvi Ducato dīleris piedāvā, iekļaujot cenā visas servisa apkopju un remonta izmaksas 3 gadu garumā. Visiem interesentiem, kas iecienījuši itāliešu automašīnas, SIA Autobrava piedāvā unikālu iespēju iepazīties ar uzņēmuma servisa iespējām samaksājot par diagnostiku oficiālajā Fiat servisā tikai vienu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada decembrī Latvijā darbu uzsāk itāļu autoražotāja Fiat S.p.A. pārstāvis SIA Autobrava.

Uzņēmuma nosaukums izvēlēts identisks lietuviešu kompānijai UAB Autobrava, kas veiksmīgi pārstāv Fiat un Alfa Romeo markas jau kopš 2003. gada, un šajā laika periodā pārdevusi gandrīz 5000 Fiat automašīnas. Šī gada augustā Autobrava kļuva par pazīstamo itāliešu automobiļu importētāju visās trijās Baltijas valstīs.

Fiat autocentra oficiālā atklāšana notiks 2011. gada janvāra beigās, taču SIA Autobrava valdes priekšsēdētājs Jānis Ieviņš uzsver, ka apmeklētājiem autocentra durvis būs laipni atvērtas jau janvāra sākumā. «Mums bija iespēja izvēlēties starp vairākiem pilna servisa autodīlera darbībai piemērotiem objektiem,» atzīst J. Ieviņš. «Taču mēs nolēmām ievērot tradīcijas, un atsākt Fiat tirdzniecību un apkopi Gunāra Astras ielā 5. Šī vieta saistās ar Fiat marku jau esošajiem klientiem un būs viegli atrodama nākamajiem».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Fiat iegādāsies atlikušo Chrysler daļu

Žanete Hāka, 02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat panācis vienošanos ar Chrysler Group mazākumakcionāru, ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastu United Auto Workers par atlikušo uzņēmuma akciju iegādi, raksta MarketWatch.

Kopējais darījuma apjoms ir 4,35 miljardi ASV dolāru. Apvienojoties, autoražotāji izveidos septīto lielāko autoražotāju pasaulē.

Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts līdz 20.janvārim. United Auto Workers maksājumu saņems divās daļās – kā īpašu maksājumu no Chrysler, aptuveni 1,9 miljardu dolāru apmērā, kā arī kā tiešo maksājumu no Fiat – 1,75 miljardu dolāru apmērā. Tāpat vienošanās paredz, ka Chrysler veiks četrus ikgadējos maksājumus trastam – katru 700 miljonu dolāru apjomā.

Pēc paziņojuma Fiat akcijas cena palēcās par 16%. Kopumā pagājušā gada laikā Fiat akcijas cena pieauga par 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, un rezultātā 15% no pārdotajām automašīnām tikušas nopirktas attālināti.

"Piegādes veicām uz Daugavpili, Vecpiebalgu, Eleju, Lilasti, Dobeli un citur. Plānojam to attīstīt arī pēc Covid-19 krīzes," biznesa portālam db.lv atklāj Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Atklāj tiešsaistes autosalonu, un top auto internetveikals 

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties...

Arī AS "Longo Group" pārdoto automašīnu apjoms Baltijas valstīs ir krities, sasniedzot tikai 50 līdz 55% no šogad februārī pārdotā apjoma. "Analizējot CSDD pārdoto automašīnu datus, redzam, ka "Longo.lv" ir salīdzinoši labākā situācijā pār pārējiem – kritums ir, bet ne tik dramatisks kā tirgum kopumā," saka E. Cērps.

Viņa skatījumā tam ir vairāki izskaidrojami. Pirmkārt, uzņēmums spējis pieņemt operatīvus un uz datiem balstītus lēmumus, paļaujoties uz pārredzamu atskaišu sistēmu, kurā pērn investējis. E. Cērps uzskata, ka šī brīža apstākļos tā ir spēcīga konkurētspējas priekšrocība auto tirdzniecības segmentā. Otrkārt, AS "Longo Group" vieni no pirmajiem Baltijā sāka piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi. Treškārt, jau no dibināšanas pirmsākumiem uzņēmums sevi definē kā digitāli attīstītu kompāniju. E. Cērps spriež, ka tā ir neatņemama priekšrocība uzņēmuma reputācijas veidošanā mūsdienu digitālajā pasaulē.

"Esošā situācija valstī ietekmē patērētāju uzvedību un pirktspēju – klienti izvērtē prioritātes, taču, neskatoties uz to, tomēr vēlas saglabāt mobilitāti, kā arī drošas pārvietošanās iespējas, ko sniedz personīgais auto," teic E. Cērps.

Viņš teic, ka, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, šogad Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Arī lietoto auto pirmās reģistrācijas aprīlī ir piedzīvojušas ievērojamu kritumu – par 60%. E. Cērps norāda, ka pārdoto auto skaits aprīli ir ievērojami zemāks, jo daudzi darījumi tikai organizēti jau iepriekšējos mēnešos. Lietoto auto pirmo reģistrācijas samazinājumu ir izraisījis importa kritums, jo liela daļa Latvijā tirdzniecībā esošo lietoto auto tika importēti un esošajā situācijā tas ir apstājies, jo neviens nav gatavs uzņemties risku un iesaldēt kapitālu.

Domājot par nākotni, E. Cērps paredz, ka vissmagāk pandēmijas sekas būs jūtamas tieši jauno auto industrijā. "Tā smagi cietīs gan pieprasījuma krituma, gan potenciālo auto cenu pieauguma dēļ, ko ietekmēs katras saražotās vienības pašizmaksas palielinājums, jo tiks ražots mazāk auto, bet fiksētās izmaksas paliek un finanšu procenti tikai augs, un būs vērojams rezerves daļu cenu kāpums. Tā ir ķēdes reakcija, kas ietekmēs arī lietoto automašīnu tirgu. Jauno auto cenu kāpuma dēļ Rietumeiropā patērētāji ilgāk turpinās ekspluatēt savus līdzšinējos auto, nevis mainīs pret jauniem," viņš norāda.

Šī tendence jau tagad esot vērojama, piemēram, Nīderlandē, kur AS "Longo Group" meitas uzņēmums "Longo Netherlands B.V." ir valsts licencēts auto tirgotājs ar plašu loku iepirkšanas sadarbības partneru. Tur vērojama tendence, ka jauno auto tirdzniecība ir teju vai apstājusies un uzņēmumi ir masveidā pagarinājuši operatīvo auto līzinga termiņus savu darbinieku esošajām automašīnām. Šī iemesla dēļ lietoto auto piedāvājums ir samazinājies. E. Cērps spriež, ka šīs situācijas ietekmē būs jūtams vērienīgs lietotu auto piedāvājuma samazinājums, kas skars arī Baltiju un izraisīs lietoto auto klāsta samazinājumu ne tikai mums, bet arī gala patērētājam.

"Tas arī palielina riskus pircējiem un sabiedrībai kopumā, jo tad maziem spēlētājiem pelēkā zonā, lai neceltu cenas, nāksies riskēt aizvien vairāk gan izvairoties no jebkādas nodokļu nomaksas, gan iepērkot pāri palikušās mašīnas ar nopietniem defektiem," tā viņš. E. Cērps arī pieļauj, ka samazinātā piedāvājuma dēļ var kāpt kvalitatīvu automašīnu cenas.

Tiklīdz būs līdzsvars starp pieprasījumu Baltijas valstīs un AS "Longo Group" piedāvājumu, kompānija plāno atsākt importu no Rietumeiropas.

AS "Longo Group" ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas lietotu automašīnu tirdzniecības segmentā. Uzņēmumam pašlaik ir filiāles Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kur noris automašīnu tirdzniecība, savukārt Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā tam ir filiāles, kas specializējas automašīnu iepirkumā, lai tās realizētu Baltijā.

2019. gada maijā "Longo" Rīgā atvēra Baltijā lielāko tirdzniecības laukumu ar 450 auto ietilpību.

Db.lv jau rakstīja, ka lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu. "Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," iepriekš norādījis E. Cērps.

Gada laikā pārdod 2350 auto 

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis...

Aptuveni pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. Pērn uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz pieciem miljoniem eiro. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē.

Līdz pandēmijai uzņēmuma plānos bija trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi. Savukārt tālākā nākotnē kompānija mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amserv grupas Latvijas uzņēmums SIA Hansa Auto šī gada 9.maijā Rīgā, parakstīja līgumu par SIA Adam Auto iegādi. Saskaņā ar līgumu, SIA Hansa Auto iegādājas 100% SIA Adam Auto akciju no Baltijas Investīciju fonda III, ko pārvalda lielākais privātā riska kapitāla investors Baltijas valstīs BaltCap un mazākuma akcionāri.

SIA Adam Auto ir dibināts 1997.gadā un nodarbojas ar Opel un Chevrolet markas automašīnu tirdzniecību un pēcpārdošanas servisu. Uzņēmumam ir autocentri Rīgā, Liepājā un Ventspilī. 2010.gadā uzņēmumā tika pārdotas 140 jaunas Opel automašīnas (vieglais un komerctransports), 18 Chevrolet markas automašīnas un 166 lietotas automašīnas. Uzņēmumā tiek nodarbināti 76 darbinieki.

Saskaņā ar SIA Hansa Auto valdes priekšsēdētāja Aivja Silgala teikto, šīs izmaiņas neradīs būtiskas pārmaiņas SIA Adam Auto dīlercentru ikdienas darbā. «Adam Auto autocentru darbība 14 gadu laikā ir bijusi ļoti stabila un veiksmīga, uzņēmumā strādā lieliska komanda un klientu apkalpošana ir nevainojama,» norāda Silgals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka augstie Chrysler pārdošanas rezultāti Brazīlījā kompensēs vājos Fiat SpA tirgus rādītājus Eiropā, un abi autoražotāji arvien vairāk tuvinās to apvienošanai, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Paredzams, ka Fiat un Chrysler vadītājs Serdžio Marčione tuvākajā laikā iepazīstinās ar vienotu vadības struktūru 25 abu autoražotāju vadītājiem tādos reģionos kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika, Eiropa un Āzija. Šāda rīcība nobruģēs ceļu pilnīgai Chrysler un Fiat apvienošanai, uzskata anlītiķi.

Šobrīd Fiat pieder 53,2% no Chrysler. Izmaiņas automašīnu ražotāja īpašniekos notikušas pagājušajā nedēļā, kad uzņēmums nopirka ASV un Kanādas daļas.

S. Maričone Fiat ir padarījis par vienu no Eiropas veiksmes stāstiem, raksta medijs. Šobrīd, ņemot par palīgu Chrysler, Fiat vadītājs plāno padarīt itāļu automašīnu ražotāju par «pasaules līmeņa spēlētāju».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārā amerikāņu zīmola Dodge sportiskākie modeļi Viper, Challenger un Charger Eiropā tiks arī turpmāk pārdoti ar Dodge zīmolu, savukārt tādi modeļi kā Dodge Jorney vai Dodge Nitro, iespējams, drīzumā Eiropā tiks tirgoti ar Fiat zīmotni, vēsta Automotive news.

Atgādināsim, ka Dodge ir daļa no Chrysler Group, kurā 20 % kopš šī gada vasaras pieder itāļu autogigantam Fiat. Šobrīd Fiat koncerns meklē ceļus kā optimizēt un sinerģēt Fiat un Chrysler modeļu klāstu. Fiat-Chrysler vadītājs Serdžio Marhione (Sergio Marchionne) apliecinājis, ka sākot no 2011. gada Dodge Journey un Nitro Eiropā un Latīņamerikā tikšot pārdoti ar Fiat zīmotni. Tostarp Fiat koncernam piederošie Lancia modeļi, izņemot Itāliju, turpmāk Eiropā tiks pārdoti ar Chrysler zīmotni. Lancia Delta un Ypsilon modeļi, kuri veido aptuveni 90 % no Lancia tirdzniecības apjomiem Itālijā pašmāju tirgū joprojām tiks tirgoti ar Lancia zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank līzings un What car.lv kopīgi veidotā aptauja liecina, ka Latvijā izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus. Aptuveni 80% potenciālo auto pircēju iegādātos šādus auto. PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Aptaujājot 1443 respondentus, iegūtie rezultāti uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Kas Jūs šobrīd mudinātu iegādāties auto?

SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc savas definīcijas Fiat 500 vai lielizmēra 500 L ir jautri un dzīvespriecīgi auto. Tāds ir arī krosoveru saimei piejaucētais derivāts 500 L Trekking

Pirmajā mirklī varētu domāt, ka 500 L nosaukumam klāt pievienotais vārds Trekking automātiski solīs itālim pilnpiedziņu, un brīvbiļeti uz ceļu segumiem, kur Fiat 500 L nevēlas rādīties. Taču tā nav. Tā nu mūsdienu autobūvē ir iegājies, ka pircēju pielabināšanai bieži vien pietiek ar ārišķīgiem trikiem.

Sāksim ar to, ka Trekking versija būs apkarināta ar plastmasas arku un sliekšņu uzlikām, turklāt gan priekšpusē, gan aizmugurē ieraudzīsim masīvākus un izturīgākus buferus, kā arī speciāli šim modelim ir pielāgota dizaina 17 collu vieglmetāla diski. Tomēr pats svarīgākais – Trekking versijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai būs pacelts par 13 mm augstāk nekā 500 L, tāpat pastiepts ir garums un paplatinātas riteņu arkas. Līdz ar to vismaz vizuāli tiks radīta sajūta, ka ar šo Fiat varam mesties vagot smilšu un dubļu vannas. Ar to gan nevajadzētu aizrauties, lai gan zināmā mērā šis auto diezgan labi adaptēsies sarežģītākiem braukšanas apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Audi ir viens no pieprasītākajiem auto zīmoliem. Tomēr, kā pirms katra nozīmīga pirkuma un tāda ir arī automašīnu iegāde, nepieciešams pārliecināties par pirkuma kvalitāti. Ko ņemt vērā, iegādājoties Audi zīmola automašīnas?

Vai ir vērts iegādāties Audi?

Audi ir viens no populārākajiem auto zīmoliem pasaulē gan jaunu automašīnu interesentiem, gan lietoto auto tirgū. Audi vēsture sākās 1909. gadā, bet pazīstamā emblēma, kura rotā jebkuru Audi automašīnu - savienoti četri apļi, tika izveidota 1932. gadā, kad apvienojās četri uzņēmumi un tie kopīgi izveidoja vienotu koncernu.

Pirms jebkura auto iegādes, tai skaitā Audi, nepieciešams veikt priekšdarbu un saprast, vai šis auto zīmols kalpos man ilgi, vai tā uzturēšana ir dārga un vai Latvijā ir pieejami sertificēti servisi un vajadzīgās rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jānis Viegliņš ir Pārdošanas skolas vadītājs un dibinātājs, Rīgas Komercskolas un Biznesa vadības koledžas lektors, Dienas Biznesa pārdošanas rokasgrāmatas papildinājumu autors. Viņš prot un māca saskatīt pozitīvo visvienkāršākajās lietās. J. Viegliņš mums šodien pastāstīja par savu jauno kaislību un mīlestību – tikko iegādāto auto Opel Adam.

– Kā tu pāris teikumos formulētu – kas ir pārdošanas māksla?

Es teiktu, ka pārdošana ir sajūtu ģenerēšanas tehnoloģija, ar kuru konkrētā vietā un laikā, vadoties no konkrētas personības, vienkārši tiek radītas tās emocijas, kas nepieciešamas, lai cilvēki justos komfortabli un veiktu izvēli par labu kaut kam. Un pēc tam aizietu ar emocijām, kas viņiem liktu atkārtot šo izvēli.

Ikdienā mans uzņēmums apkalpo juridiskas personas, sniedzot privātus ieteikumus un risinājumus pārdošanas apjomu palielināšanai. Pēc Pārdošanas skolas uzskatiem, ikviens uzņēmums var pārdot vairāk, daudzos gadījumos – pat par 100% vairāk. Vienīgais jautājums: kādas problēmas jārisina, lai panāktu rezultātu pusotra vai divu mēnešu laikā –, un mēs šīs problēmas drosmīgi risinām. Esam tikpat drosmīgi, cik Ādams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas automašīnu ražotājs Fiat, kas ir viens no tīkotājiem pēc General Motors (GM) piederošā ražotāja Opel Vācijā un Vauxhall Lielbritānijā, uzlabojis nosacījumus pārpirkšanas piedāvājumam, ziņo BBC.

Taču paralēli Fiat ir vēl vismaz trīs tīkotāji pēc Opel, ieskaitot Kanādas automašīnu rezerves daļu ražotāju Magna un Briselē esošo investīciju kompāniju RHJ International.

Fiat piedāvāto nosacījumu uzlabošana saistīta ar Magna piedāvājumu, kas paredz saglabāt visas četras Opel Vācijas rūpnīcas. Itālijas automašīnu ražotājs gan brīdinājis, ka gadījumā, ja Fiat kļūtu par Opel īpašnieku, vienu no rūpnīcām varētu nākties slēgt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Amserv motors Liepājā piedāvās arī Toyota servisu

Vēsma Lēvalde, 24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemot līdzšinējo SIA Adam auto salonu Liepājā, Amserv motors paplašinās salona darbību, piedāvājot arī Toyota markas automašīnu tirdzniecību un remontu.

Salonā saglabāsies arī Opel automašīnu tirdzniecība, tiks nodrošināta garantijas un pēcgarantijas apkope un remonts Opel un Chevrolet automašīnām. Jaunums būs Toyota markas automašīnu tirdzniecība un serviss, Db.lv informēja SIA Adam Auto valdes priekšsēdētājs Aivis Silgalis.

Lai gan Amserv grupa ieguvusi tiesības tirgot arī Peugeot automašīnas, Liepājā šo zīmolu Amserv motors salons nepārstāvēs, jo Liepājā jau ir Peugeot autocentrs, ko pārstāv cits komersants, norādīja A. Silgalis.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Adam auto Liepājā savu autosalonu nodod nomā citam grupas uzņēmumam - Amserv motors. Uzņēmumā notiek strukturālas pārmaiņas saistībā ar iekļaušanos Amserv grupā. Amserv grupas Latvijas uzņēmums SIA Hansa auto šā gada 9.maijā Rīgā parakstīja līgumu par SIA Adam auto iegādi. SIA Hansa auto iegādājas 100% SIA Adam auto akciju no Baltijas Investīciju fonda III. SIA Adam auto ir dibināta 1997.gadā un līdz šim nodarbojusies ar Opel un Chevrolet markas automašīnu tirdzniecību un pēcpārdošanas servisu. Uzņēmumam ir autocentri Rīgā, Liepājā un Ventspilī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar auto restaurācijas darbnīcas Riga Master Workshop īpašnieku Māri Bebri

Lelde Petrāne, 24.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Māris Bebris, Riga Master Workshop (RMW) īpašnieks. Riga Master Workshop ir viena no lielākajām klasisko auto darbnīcām Baltijā un Skandināvijā ar teju desmit gadu pieredzi tirgū. Apmēram 85% darba tiek eksportēts – klientu loks ir ļoti plašs, sākot no Krievijas un Rietumeiropas līdz pat Singapūrai un Austrālijai. Papildu restaurācijai RMW piedāvā arī auto uzglabāšanu nesezonā jeb tā dēvēto «ieziemošanu», tāpat arī spēkrata sagatavošanu rallijiem un tehnisko atbalstu to laikā, konsultācijas par iegādi, sertifikāciju utt.

Komentāri

Pievienot komentāru