Dienas Bizness

  • 10 sestdiena,
    decembris

    Guna, Judīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

SIA «Iecavnieks» tehniku darbina ar tīru rapšu eļļu

Saskatot ekonomisko izdevīgumu, SIA «Iecavnieks» jau aptuveni gadu tehniku darbina ar tīru rapšu eļļu, kas maksā 45 santīmus par litru. Mēnesī uzņēmums ietaupa vairākus tūkst. Ls. Īstas skaidrības gan vēl nav par šādas degvielas alternatīvas juridisko pusi, bet šis jautājums tiek risināts. «Lai brauktu ar tīru rapšu eļļu, spēkratam nepieciešams veikt nelielu pārbūvi un uzstādīt vēl vienu tvertni,» Db paskaidroja rapšu eļļas ražotāja «Iecavnieks» valdes priekšsēdētājs Dainis Lagzdiņš. Pārbūve vidēji izmaksā 500—600 Ls, taču atmaksājas jau pāris mēnešu laikā. Viņš minēja, ka uzņēmums pārbūvējis lielāko daļu savu transporta vienību, kopumā ap 20. Pārbūve veikta kādam mikroautobusam, smagajām automašīnām, traktoriem, kombainiem. Par potenciālajiem klientiem kompānija uzskata kravu pārvadātājus, mežistrādātājus, ceļu būves firmas. «Mūsu klients nebūs vieglo automašīnu īpašnieks, bet automobiļu parka turētājs ar lielu degvielas patēriņu, lielu automašīnu noslodzi,» uzsvēra D. Lagzdiņš. Latvijā transportlīdzekļiem gan ir aizliegta papildus bākas uzstādīšana. Līdzīgi situācija ir ar traktortehniku, taču MK noteikumos «Traktortehnikas un tās piekabju pārbūves noteikumi» iecerēts iestrādāt grozījumus, paredzot, ka lauksaimniecības tehnikai drīkst uzlikt papildus tvertni, ja tehniku paredzēts darbināt ar tīru augu eļļu. Zemkopības ministrijas valsts sekretāre Laimdota Straujuma informējusi, ka Iecavnieka priekšlikumi iekļauti MK noteikumu «Traktortehnikas un tās piekabju pārbūves noteikumi» projektā. «Iecavnieks» šobrīd vērsies arī Satiksmes ministrijā ar lūgumu veikt eksperimentu, lai gūtu ekonomisku un zinātnisku pamatojumu braukšanai ar rapšu eļļu.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma