Lietuva un Latvija kavē dzelzceļa projekta Rail Baltica īstenošanu, uzskata Kaido Simmermans, kurš iepriekš bijis gan Igaunijas dzelzceļa kompānijas Eesti Raudtee vadītājs, gan Latvijas Dzelzceļa galvenais inženieris.

Rail Baltica kopuzņēmums nesāks darbu nākamā gada 1.janvārī, kā bija plānots iepriekš.

Simmermans norāda, ka kopuzņēmuma darbības sākšana kavējas Latvijas un Lietuvas neizdarības dēļ.

Viņš pauž viedokli, ka Latvijas puse neiekļaujas noteiktajos projekta termiņos, savukārt lietuvieši nodarbojas ar novecojuša projekta attīstību.

«Diemžēl latvieši nav pabeiguši konkursu, lai sameklētu firmu, kas veiks tehnisko izpēti, bet ar lietuviešiem vispār nav skaidrs, ko viņi grib. Tad viņi grib Rail Baltica, tad negrib. Viņi vairāk nodarbojas ar tā dēvēto Rail Baltica 1 projektu, kas tiks īstenots ar esošajiem sliežu ceļiem, un pat nedomā, ko darīt nākotnē, tāpēc viņi nesadarbojas ar latviešiem un igauņiem,» uzsver Simmermans.

Lietuvas puse arī cenšas izmainīt projekta maršrutu tā, lai tas ietu caur Viļņu, un šie centieni arī apgrūtina kopuzņēmuma veidošanu, kas savukārt var novest pie tā, ka netiek ievēroti termiņi attiecīgā Eiropas Savienības finansējuma saņemšanai.

«Ja mēs pārāk ilgi nodarbosimies ar savām lietām, mēs vienkārši nepaspēsim sakārtot dokumentāciju naudas saņemšanai,» uzskata Simmermans.

Jau ziņots, ka Lietuvas Seims gatavojas izskatīt rezolūcijas projektu, kurā apsvērta iespēj radikāli mainīt dzelzceļa līnijas Rail Baltica sliežu ceļu maršrutu, novirzot to nevis caur Kauņu, bet caur Viļņu.

Bet Latvijas Ministru prezidents Valdis Dombrovskis šogad novembrī pauda, ka jau tuvākajos mēnešos ir jādibina Rail Baltica uzņēmums.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra