Ķīnas kravu piegāde caur Latviju var būt efektīvāka nekā caur Vāciju

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Samskip Van Dieren Multimodal izpilddirektors Henks van Dīrens (Nīderlande), kurš piedalījās VAS Latvijas dzelzceļš rīkotajā konferencē Globālās transporta kustības vīzija: nākotnes izaicinājumi.

Fragments no intervijas:

Kādas izmaiņas notikušas kompānijā gada laikā, kopš pērn uzstājāties konferencē ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmes laikā?

Mēs neesam priecīgi par to, kas pašlaik notiek pasaulē, tostarp Turcijā un Krievijā. Tai pašā laikā kompānijai klājas labi, apgrozījums aug, joprojām laimīgā kārtā strādājam ar peļņu. Pēc pēdējās konferences daudz kas ir mainījies. Esam attīstījuši jaunas dzelzceļa pārvadājumu līnijas no mūsu termināļa uz Turciju caur Triestu. Strādājam pie transporta koridora uz Grieķiju un Dienviditāliju. Augusta beigās nopirkām norvēģu kompāniju ECL (Euro Container Line), lai paplašinātu savu tīklu līdz Norvēģijas rietumu krastam. Tas mums dos daudz papildu biznesa, jo tas ir īpašs tirgus. ECL strādāja ar zaudējumiem, mēs to savienojām ar savu tīklu, lai jau otrajā darbības mēnesī padarītu par peļņu nesošu.

Sadarbībā ar esošajiem dzelzceļa operatoriem esam arī uzsākuši pārvadājumus pa dzelzceļu no Ķīnas, lai no Duisburgas tālāk veiktu piegādes mūsu tīklā, tostarp Īrijā, Lielbritānijā, Norvēģijā, kā arī Zviedrijā. Pagaidām gan tie ir 10‒15 konteineri nedēļā.

Pagājušajā nedēļā atkal nosaucām cenu pārvadājumiem no Duisburgas uz Dāniju un Zviedriju. Taču, manuprāt, nav nepieciešams braukt no Polijas lejup uz Vāciju un tad atkal augšup uz Skandināviju, jo tas prasa papildu laiku un naudu, kā arī nevajadzīgi piesārņo vidi. Latvijā taču darbojas visas lielās transporta kompānijas, kurām ir tīkls visā pasaulē, piemēram, DSV, DHL, Schenker, Kuehne + Nagel. Nav svarīgi, vai šis tīkls sākas Vācijā vai Latvijā. Un pat tad, ja mums ir kravas tikai Baltijas valstīm un Skandināvijai, ir pilnībā iespējams organizēt vienu vilcienu nedēļā no Ķīnas, piemēram, Urumči uz Latviju, no kurienes tālāk veikt izplatīšanu.

Šīs lielās kompānijas ir ietekmīgas un beigu beigās pieņem lēmumus, taču skaidrs, ka Ķīnas eksportētājiem arī ir teikšana. Mēs aizvien vairāk redzam, ka tad, ja tas ir lētāk un divas dienas ātrāk, viņi izmantos šo risinājumu. Mums Ķīnā ir aģents, kas sākumā visu sūtīja uz Hamburgu, bet tagad stāsta, ka Duisburga ir labāka ģeogrāfiskā stāvokļa ziņā preču tālākai izplatīšanai. Tā var ietaupīt pāris dienas ceļā. Jo ātrāki ir pārvadājumi, jo lētāki tie kļūst. Manuprāt, esošie kravu apjomi ir pietiekami, lai veiktu pārvadājumus caur Rīgu. Kad tirgus zinās, ka pieejams šāds risinājums, viņi vairs nesūtīs konteinerus vispirms uz Duisburgu un tad augšup uz Zviedriju.

Visu interviju Skandināvijas apgāde jāveic caur Latviju lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra