Jaunākais izdevums

Veiksmes stāsts, kura pamatā ir darbs un uzdrīkstēšanās. „Pirms diviem gadiem uzdrīkstējāmies un riskējām, - neskatoties uz ekonomisko panīkumu valstī, nolēmām SKY & MORE nepārvērst par parastu lielveikalu, bet attīstīt to par unikālu iepirkšanās centru, kura koncepta pamatā ir nodrošināt pircējam pieeju visaugstākās kvalitātes produkcijai par pieņemamu cenu un iepirkšanās procesu padarīt par atpūtu un baudījumu,” uzsver Iepirkšanās centra SKY & MORE Valdes loceklis Rihards Rubenis.

Apmeklētāju plūsmas pieaugums par 43%

„Bijām paredzējuši, ka 2010.gada lēmums un smagais darbs pēc tam nesīs augļus un bijām prognozējuši, ka 2011.gadā apmeklētāju plūsmas izaugums varētu būt no 15 – 20% liels, tomēr statistika mūs patīkami pārsteidza,” skaidro R.Rubenis, turpinot, ka, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, apmeklētāju plūsmas pieaugums bijis par 43%. Savukārt Sky&More apgrozījuma pieaugums 2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, ir 32%, kas ir viens no labākajiem rādītājiem Latvijas lielveikalu vidū.

Lielisks statistisks rādītājs ir arī tas, ka pirkumu skaits pārsniedz apmeklētāju skaitu - uz katriem 100 apmeklētājiem tiek izdarīti 130 pirkumi, tātad vairāk kā viens pirkums uz vienu cilvēku, kurš apmeklējis i/c Sky&More.

Arī jaunatvērtais sporta klubs City Fitness pirmajos darbības mēnešos ir sasniedzis tādu apmeklētāju skaitu un apgrozījumu, kādu tas plānoja sasniegt gada laikā. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka mūsu auditorija ir gatava tērēt savus ienākumus, ja tiek piedāvāts kvalitatīvs un nepieciešams pakalpojums vai prece.

„Sky&More klients ir ar vidējiem, vidēji augstiem, augstiem ienākumiem, kurš pie mums brauc pirkt sev nepieciešamo, nevis bezmērķīgi pavadīt laiku. Ikdienā šeit redzam daudzus Latvijā pazīstamus uzņēmējus, politiķus, māksliniekus, - cilvēkus, kuri zina laika vērtību un servisa nozīmi,” uzsver i/c Sky&More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs.

2010.gads, - jaunas koncepcijas un biznesa stratēģijas sākums

2010.gadā iepirkšanās centrs Sky&More pieņēma stratēģisku lēmumu – konceptuāli mainīt savu izaugsmes stratēģiju un kļūt par iepirkšanās centru, kurš veido pircēju izpratni par pasaules modes tendencēm un kvalitatīviem produktiem. Jaunais koncepts paredzēja, ka Sky&More saviem apmeklētājiem piedāvās pasaules zināmāko zīmolu kolekcijas par pieejamām cenām. Tāpat jaunā stratēģijas noteica, ka Sky&More savas telpas iznomā tikai uzņēmumiem, kuri pircējam piedāvā augstas kvalitātes preces un pakalpojumus, nodrošinot atbilstību kopējam kvalitātes standartam.

Tika uzsākta Sky&More pāreja no luksus līmeņa iepirkšanās centra uz atvērtu, modernu, inovatīvu iepirkšanās centru, kurš ir draudzīgs un atvērts ikvienam, saglabājot atšķirību ar veikalu sortimentu un augsto apkalpošanas kultūru, kurā arvien vēl ieguldām ne mazus resursus, piesaistot vadošos Eiropas mazumtirdzniecības konsultantus un vadot īpašu apmācības programmu visiem pārdevējiem, kuri strādā Sky&More.

2010.gadā uzsāktā stratēģija ir izrādījusies veiksmīga un vistiešākais pierādījums tam ir 2011.gada rezultāti, kuri apliecina, ka Sky&More strauji aug apmeklētības ziņā. Arvien vairāk īpaši interesantas un kvalitatīvas produkcijas ražotāju izrāda vēlmi atrasties Sky&More. Nomnieku izvēlei tiek pievērsta īpaša uzmanība. Varam lepoties, ka Sky&More veikali, kuri piedāvā dažāda veida produkciju un pakalpojumus, savā veidā ir unikāli un to darbības veids ir moderns, inovatīvs un apmeklētājam tiek sniegts īpašs servisa līmenis. Mūsu koncepts nepieļauj, ka Sky&More varētu atrasties tirgotāji, kuri, izmantojot mūsu centra līmeni, varētu tirgot slavenu zīmolu lētus pakaļdarinājumus.

Pēdējā gada veiksmes atslēga, - unikalitāte

Kā uzsver mazumtirdzniecības eksperti, pēdējo divu gadu vienīgā izdzīvošanas iespēja tirdzniecības centriem bija unikalitāte. Kas spēja rast idejas un netradicionālus risinājumus, tie arī ne tikai izdzīvoja, bet arī auga un attīstījās. „Tieši pateicoties netradicionālai pieejai, veidojot kopējo centra attīstības startēģiju un kampaņas, Sky&More piedzīvoja straujo izaugsmi 2011. un arī šobrīd,” uzskata Sky&More marketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs, uzsverot, ka unikalitātes neatņemama sastāvdaļa ir Sky&More nomnieki, kas piedāvā Iepirkšanās centra apmeklētājiem ne tikai jaunu, modernu un kvalitatīvu produkciju, bet arī īpašu servisu, attieksmi un noskaņu. „Pēdējos gados mēs īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mūsu nomnieki būtu atšķirīgi un tādi, kuri nav citos iepirkšanās centros, kas nodrošina mūsu apmeklētājam kvalitatīvu daudzveidību, kā arī savādāku, īpašāku attieksmi,” uzskata K.Jermušs, papildinot, ka jau visdrīzākajā laikā atvērsies jauni būtisku un atpazīstamu zīmolu veikali, ar kuriem sadarbības līgumi jau ir noslēgti. Varam lepoties, ka esam sasnieguši līmeni, kad pasaulē zināmu zīmolu pārstāvji paši interesējas par iespējām atvērt savus veikalus tieši Sky&More.

Ja nepieciešams, sniedzam mūsu nomniekiem arī mārketinga adaptācijas atbalstu, jo Sky&More pircējs ir savādāks un prasa īpašu attieksmi. Nepieciešamības gadījumā uzņēmumam palīdzam izstrādāt unikālu mārketinga programmu veiksmīgai darbībai i/c Sky&More. Ir precedents, ka nomnieks veic ieteiktās pārmaiņas sortimentā un mārketinga stratēģijā, kā rezultātā nomnieka ikmēneša apgrozījums pieaug pat 3 reizes.

Protams, nomnieku interesi vairo arī fakts, ka dažiem veikaliem Sky&More apgrozījums 2011.gadā ir bijis lielāks nekā tā paša uzņēmuma veikaliem lielajos iepirkšanās centros.

Viennozīmīgi daudz vēl darāms, jo, pateicoties tam, ka 2011.gada beigās tirdzniecības platības tika palielinātas, esam auguši, bet virkne būtisku pārmaiņu vēl priekšā. „Varam apgalvot, ka 2010.gada lēmums bija sākums veiksmes stāstam, kura nosaukums ir Sky&More”,” atzīst K.Jermušs.

Moderns interjers un tirdzniecības zonu sadalījums

Pirmo stāvu Sky&More ir atvēlējis pirmās nepieciešamības precēm, kur atrodas arī zoopreces, īpaša koncepta aptieka, restorāni, Sky pārtikas veikals, sadzīves pakalpojumi, mobilo operatoru klientu apkalpošanas centri u.c. Savukārt otrais stāvs ir atvēlēts modei, skaistumam un mājas interjēram. Šobrīd otrajā stāvā atrodas arī plašs un moderns sporta klubs City Fitness, skaistumkopšanas salons Pastelle apvienojumā ar solāriju studiju.

Mums ir svarīgi, lai mūsu klients varētu nopirkt visu nepieciešamo un arī labi pavadīt laiku. Tā kā mūsu pircēju lielāko daļu veido ekonomiski aktīvi cilvēki, tad cenšamies veidot pakalpojumu klāstu tā, lai cilvēks varētu iegādāties visu sev nepieciešamo, nodoties sporta aktivitātēm un ieturēt veselīgu un garšīgu maltīti. Šeit apmierināt savas vajadzības var visa ģimene - ieturēt maltīti, nopirkt dāvanas, ziedus, grāmatas un Sky veikaliem raksturīgos pārtikas produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku vēlmi izbaudīt ko neparastu gan sajūtu un emociju, gan garšu ziņā par savu biznesa pamatu izvēlējies igauņu uzņēmējs Risto Meigass

Viņa uzņēmums Skyworld Service vienpadsmit Eiropas valstīs vada Dinner in the Sky – burtiskā nozīmē tie ir īstermiņa restorāni, maltītes gaisā. Tagad tas ir ķēries pie jauna izaicinājuma – izklaides un ēdiena apvienojuma projektā Kriminālās vakariņas. Pērn šī pasākuma koncepcija aprobēta Tallinā, šogad Risto Meigass to piedāvā arī Rīgas un Helsinku iedzīvotājiem. Ar panākumiem Igaunijā viņš ir apmierināts – Kriminālās vakariņas pēc pārdoto biļešu skaita bija starp iecienītākajām teātra izrādēm, to apmeklēja vairāk nekā seši tūkstoši cilvēku.

Jau 18 gadu vecumā Risto bija savs bārs, tiesa, tas vēlāk bankrotēja, taču visu mūžu viņš ir strādājis paša izveidotajos uzņēmumos un ne dienu nav strādājis algotu darbu citu vadībā. Intervijā DB viņš atklāj tendences kulinārijas pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās centrā Sky&More atvērts jauns modes zīmolu veikals F&More, kura izveidē investēts 1 miljons eiro.

Tajā tiks pārdotas pasaulē pazīstamu premium un vidējā segmenta apģērbu un aksesuāru zīmolu kolekcijas un Latvijā līdz šim oficiāli nepārstāvēti zīmoli – Hosio, Versace Jeans, kā arī bijušā Hugo Boss dizainera izveidotā apģērbu līnija vīriešiem Baldessarini.

F&More vienā tirdzniecības platībā ietilpst vairāku atšķirīgu segmentu zīmoli, un tas ir pirmais veikals Latvijā, kas strādā pēc shop-in-shop biznesa modeļa, informē iepirkšanās centrs. «Tas nozīmē, ka oficiālie zīmolu pārstāvji vai īpašnieki par noteiktu samaksu no iepirkšanās centra īrē savu tirdzniecības vietu un nosaka preču pārdošanas cenu. Savukārt Sky&More nodrošina personālu klientu apkalpošanai, preču un vietas uzturēšanu, kā arī mārketinga pakalpojumus,» norāda Sky&More direktore Evija Grīnberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Tas kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda.

Lielveikalu tīkls SKY izlēmis atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības un kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda. Lēmums pieņemts, sadarbojoties ar biedrību Dzīvnieku brīvība, Open Wing Alliance dalīborganizāciju Latvijā.

Evija Andrijonoka, SKY lielveikalu tirdzniecības direktore, skaidro: «Jau ilgāku laiku meklējām iespējas izslēgt no sortimenta sprostos dētas olas un piedāvāt pircējiem produkciju, kas atbilst augošajiem dzīvnieku labturības standartiem pasaulē.»

SKY lēmums atspoguļo dzīvnieku labturības tendenci visā pasaulē. Arvien vairāk starptautisku uzņēmumu apņemas uzlabot industriālās lopkopības praksi, atsakoties no sprostos turētu dējējvistu olām. Par atteikšanos paziņojuši Costco, Walmart, Aldi, Lidl, Carrefour, Tesco, Spar, Coop un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sky&More bērnu modes zīmolu shop-in-shop izveidē investē vairāk nekā 324 tūkstoši eiro

Zane Atlāce - Bistere, 19.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 324 tūkstošus eiro, iepirkšanās centrā Sky&More izveidota bērnu shop-in-shop zona, kurā tiks piedāvāti Latvijas tirgū līdz šim nepārstāvēti bērnu apģērbu zīmoli, informē iepirkšanās centra vadītāja Kristīne Dombrovska.

1200 kvadrātmetru platībā tiks pārstāvēti 11 līdz šim Latvijas tirgū neesoši bērnu modes preču zīmoli no Dānijas, Zviedrijas, Spānijas, Itālijas, Apvienotās Karalistes, Beļģijas un Nīderlandes.

«2014. gadā Sky&More atvērtais Latvijā pirmais shop - in - shop biznesa modeļa veikals pierādīja sevi kā veiksmīgu konceptu, tāpēc nolēmām attīstīt šo virzienu tālāk un pēc šāda modeļa šī gada septembrī tiks atvērts arī pirmais bērnu shop - in - shop koncepts Latvijā, kuram esam devuši nosaukumu Sky&More KIDZ,» stāsta Sky&More tirdzniecības vadītāja Inga Švagrova.

«Doma par bērnu shop - in - shop konceptu radās, izpētot tirgu un saprotot, ka Latvijā šī niša nav pilnībā apgūta un joprojām ir liels pieprasījums pēc kvalitatīvām bērnu precēm, tādēļ arī izvēlējāmies atšķirties no citiem lielveikaliem un piedāvāt Latvijā līdz šim nepārstāvētus zīmolus,» papildina I. Švagrova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 9.septembrī, Berģos atklās lielveikalu "Sky", liecina vietnē "sky.lv" publiskotā informācija.

Veikala atklāšana plānota plkst.8.

Jaunajā "Sky" veikalā atradīsies "BIO kungs", kurā būs iespējams iegādāties bioloģiskos produktus un preces no "Sky", restorāns "Kest", kurā saimniekos pavārs Māris Jansons, kafejnīca "Cup&Cino", veikals "Lauku Ferma", kā arī "Euroaptieka".

Informācija Zemesgrāmatā liecina, ka veikals "Sky" atrodas uz Garkalnes novada domei piederoša zemesgabala 1,27 hektāru platībā.

Iepriekš ziņots, ka pašvaldība plānoja pārdot īpašumu SIA "Skai Property", tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) pieprasīja apturēt lielveikala "Sky" būvniecībai paredzētā pašvaldības zemes gabala pārdošanu Garkalnes novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas raidorganizācija «Sky News» izveidojusi ziņu kanālu bez jaunumiem par Brexit, šādi vēršoties pie nokaitinātajiem skatītājiem, kuri vairāk nekā trīs gadus ilgās Brexit sāgas dēļ vispār pārtraukuši skatīties ziņu programmas.

Jaunais kanāls bez Brexit darbu sāks trešdien un raidīs darbadienu vakaros, kamēr «Sky News» galvenajā kanālā turpinās «detalizēti atspoguļot visus Brexit aspektus», kā arī sniegs ziņas par notikumiem valstī un pasaulē.

Kā norādīja «Sky News», tas jaunu kanālu izveidojis pēc vasarā publicētas aptaujas, ka trešdaļa britu pilnībā izvairās no ziņām.

Vairāk nekā 70% respondentu tajā vainoja Brexit, sakot, ka viņi ir «pārāk nokaitināti par politiskajām debatēm ap to», bet 40% aptaujāto sacīja, ka «jūtas bezspēcīgi, lai ietekmētu notikumus», paziņoja «Sky».

««Sky News Brexit-Free» ir drosmīga pieeja, taču, ieklausoties sabiedrības viedoklī pēdējās nedēļās un mēnešos, tas ir kaut kas, ko mūsu skatītāji uzskatīs par vērtīgu,» paziņoja «Sky News» vadītājs Džons Railijs. «Brexit ir vēsturisks stāsts, kuram ir liela ietekme, un mēs turpināsim tā visaptverošu atspoguļošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Travel ‘n More – jo ikviens ceļotājs ir pelnījis ko vairāk…

Jauna izejošā tūrisma aģentūra Travel ‘n More augustā ir sākusi savu darbību un pievienojas Latvijas tūrisma operatoru un aģentu lokam. Aģentūra specializējas luksuss un VIP ceļojumos un to pakalpojumos, kas tiek pielāgoti katram klientam individuāli.

Travel ‘n More mērķis ir radīt drošu un īpašu pieredzi ikvienam klientam katra brauciena laikā, nodrošinot izcilu pakalpojumu un tā nevainojamu izpildi. Aģentūras prioritāte ir piepildīt katra klienta vajadzības un radīt neaizmirstamu ceļojumu ar pievienoto vērtību, kas ir augstas klases serviss un īpaša attieksme.

Ar katru gadu ceļotāji kļūst arvien prasīgāki un meklē jaunas iespējas, lai saņemtu vislabāko no tā, ko viņi vēlas. Tāpat tiek pieprasīts arī plašāks tūrisma produktu klāsts un unikāli galamērķi. Visi šie aspekti tiek ņemti vērā Travel ‘n More ceļojumu aģentūras darbībā, un katrs pakalpojums, ko tā piedāvā, tiek sniegts atbilstoši klientu prasībām un augstajām vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trekno gadu mazumtirdzniecības trauciena augšup un tad lejup tirgotāji piemērojušies lēnākai, bet stabilākai izaugsmei.

Tirdzniecības centri ir Latvijas mazumtirdzniecības spogulis. Protams, tajos tirgotāji apkopoti visvairāk koncentrētā veidā, un veiksmīgākie no tiem pārspēj vidējos mazumtirdzniecības rādītājus valstī. Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija liecina, ka 2011. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums, neskaitot degvielu, sasniedzis 3,2 miljardus latu, kas ir par 9% vairāk nekā 2010. gadā. Turklāt pērnā gada sākumā ik mēnesi pieaugums bijis 5-7% robežās, bet gada otra puse mazumtirgotājus priecējusi ar pieaugumu par vairāk nekā 10% salīdzinājumā ar attiecīgo 2010. gada mēnesi.

Ņemot vērā vidējos mazumtirdzniecības statistikas rādītājus, tirdzniecības centru rezultāti - apgrozījuma, vidējā pirkuma apmēra un apmeklējuma izmaiņas - ilustrē katra stratēģiju, mārketinga metodes un spējas strādāt pēckrīzes apstākļos pie ierobežotas iedzīvotāju maksātspējas un ievērojama ēnu ekonomikas līmeņa, protams, to darbības rezultātus noteic arī pilsētas attīstība - iesākti un pabeigti infrastruktūras objekti, citu tirdzniecības centru tuvums. Abi tirdzniecības smagsvari - Alfa un Spice, kas dominē katrs savā Rīgas pusē, palielinājuši gan apgrozījumu par 6-8%, gan apmeklējumu. Īpaši jāizceļ tie tirdzniecības centri, kas apgrozījumu spējuši palielināt krietni vairāk nekā konkurenti: Spice Home - 48%, Sky&More - 32%, Dole - 12% un Mols - 10%. «Lielo tirdzniecības centru darbība stabilizējas, vērojams neliels pieaugums, bet mazākajiem centriem ir jāstrādā pie unikalitātes, piesaistot jaunus un citur neesošus veikalus. Pērn un šā gada sākumā Sky&More atvērti astoņi jauni veikali, pateicoties jaunu nomas platību izbūvei (ir pārbūvētas dažas lielās platības vairākās mazās), kā arī atrastas iespējas izbūvēt nomas platības pilnībā no jauna,» skaidro Sky&More mārketinga vadītāja Karīna Jermušs, piebilstot, ka saglabāts tāds svarīgs rādītājs kā pirkumu skaits uz apmeklētājiem, t.i., 130 pirkumi uz 100 centra apmeklētājiem, savukārt vidējais pirkums ir 9,67 lati (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Sky&More iepirkšanās centra modernizācijā un paplašināšanā investē 1,7 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 20.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

I/c Sky&More līdz 2016. gada beigām plāno paplašināties un modernizēties, kopumā ieguldot 1,7 miljonus eiro 23 jaunu shop in shop veikalu izbūvē, restorānu labiekārtošanā, kā arī pašas ēkas fasādes modernizācijā un jaunas korporatīvās identitātes izstrādē.

Latvijā pirmā corner principa apģērbu un aksesuāru tirdzniecības vieta F&More, kas darbojas pēc shop in shop biznesa modeļa un piedāvā pircējiem pasaulē pazīstamu premium un vidējā segmenta apģērbu un aksesuāru zīmolus, šoruden atklās otro kārtu, turpmāk piedāvājot arī tādus zīmolus kā Luisa Cerano, Joop, Strellson, Lagerfeld, Laurel, Calvin Klein Jeans, Tommy Hilfiger, Guess by Marciano, Superdry, Bugatti, Daniel Hechter, Kennet Street u.c.

F&More šobrīd aizņem 1500 m2 lielu platību i/c Sky&More otrajā stāvā, savukārt rudenī paredzēta tā otrās kārtas atvēršana, paplašinoties līdz pat 3000 m2 platībai, un turpmāk piedāvājot pircējiem līdz šim Latvijā nepārstāvētus 23 jaunus shop in shop veikalus un vairāk nekā 4000 veidu apģērbu un aksesuāru modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā populāra klīnika sākusi piedāvāt dziednieces un gaišreģes pakalpojumus

Lelde Petrāne, 13.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tradicionālā un netradicionālā medicīna ir cieši saistītas,» biznesa portālam db.lv uzsver pediatrs, homeopāts, Āgenskalna klīnikas vadītājs Edgars Mednis. Klīnika savu piedāvājumu pacientiem papildinājusi ar gaišreģes Agneses Ziediņas – Zariņas pakalpojumiem.

«Mūsu kā klīnikas uzdevums ir rūpēties par cilvēka veselību – palīdzēt to atgūt vai arī labākā gadījumā palīdzēt nepazaudēt. Un šis jautājums ir ļoti daudzdimensionāls. Mēs nevaram to skatīt tikai no zāļu lietošanas vai nelietošanas (tradicionāla vai netradicionāla) skatu punkta. Ja tas būtu tik vienkārši, tad pasaulē nebūtu slimo un visi būtu laimīgi un veseli.

Lai mēs varētu būt veseli, mums ir sevi jāizprot gan kā ķermeni, gan kā dvēseli. Un tikai tad mēs varam būt līdzsvarā un līdz ar to arī neslimot,» jaunā pakalpojuma nepieciešamību skaidro E. Mednis.

«Pasaulē arvien vairāk runā par holistisko pieeju cilvēka ārstēšanai. Vadošās pasaules universitātes ievieš integratīvās medicīnas klīnikas. Tas skaidri liecina par to, ka tradicionālā un netradicionālā medicīna ir cieši saistītas. Īsti veiksmīgi palīdzēt cilvēkam mēs varam, apvienojot abas metodes un sadarbojoties, jo spēks ir sintēzē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi attīstītt pop up restorāna Dinner in the Sky koncepciju Austrijā, Balkānu valstīs un Itālijā Uldis Kalniņš pārcēlies uz dzīvi Vīnē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vīnē viņš dzīvo un strādā kopš 2011. gada. Pagaidām Ulda ambīcijas ir cieši saistītas ar Dinner in the Sky ģeogrāfiskā pārklājuma attīstīšanu un vismaz pagaidām par atgriešanos Latvijā nedomā. «Spēles noteikumi ārvalstīs, protams, ir citi, un vienmēr šeit būsi iebraucējs, vismaz sākotnēji nebūs tādu privilēģiju, kādas ir vietējiem iedzīvotājiem. Caur vienu, maksimāli divām paziņām nevarēsi sazvanīt sev nepieciešamo cilvēku. Būs nepieciešams laiks, lai izveidotu sociālo loku. Zināmu laiku būs akli jāseko vietējiem nerakstītajiem likumiem, lai pēc tam tajos piedāvātu korekcijas,» pieredzē dalās DITS Europe valdes loceklis, pop up restorāna Dinner in the Sky franšīzes ņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki vietējie pārtikas ražotāji, piegādājot lielveikalu tīklam "Sky" produkciju, nav saņēmuši par to samaksu, norādīja biedrības "Siera klubs" vadītāja Vanda Davidanova.

Savukārt veikalu tīkla pārvaldošā uzņēmuma SIA "Skai Baltija" ģenerāldirektore Monta Damlica skaidroja, ka maksājumu kavēšanās radusies uzņēmuma reorganizācijas procesu dēļ.

"Siera klubs" vadītāja stāstīja, ka problēma ilgst vairākus mēnešus, un parādi no tirdzniecības tīkla puses veido vairākus desmitus tūkstošu eiro. Tostarp vairāki ražotāji izlēmuši pagājušajā nedēļā plānotās piegādes pārtraukt, līdz norēķini tiks veikti.

Vienlaikus Davidanova arī norādīja, ka ražotāji ir satraukti, vai nauda vispār tiks saņemta. "Nesaņemtie maksājumi būtiski ietekmē ražotāju apgrozāmos līdzekļus," uzsvēra biedrības vadītāja.

Arī Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure apstiprināja, ka daži no federācijas biedriem saskaras ar atliktajiem maksājumiem, kuri tiek savstarpēji saskaņoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Brexit «efekts»: British Steel jau trešdien varētu piedzīvot maksātnespēju

LETA--DPA, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā otrais lielākais tērauda ražotājs «British Steel» jau trešdien varētu piedzīvot maksātnespēju, ja nesaņems valdības aizdevumu, pirmdienas vakarā vēstīja britu raidsabiedrība «Sky News», atsaucoties uz anonīmiem avotiem.

Anonīmi avoti, kas pārzinot situāciju, «Sky News» atklāja, ka «British Steel», uzņēmuma kreditori un valdība gatavojas nenovēršamai maksātnespējai. Ja līdz trešdienai netiks panākta vienošanas, konsultanti no kompānijas EY tiks iecelti par administratoriem.

Tērauda ražotājs, kas pieder privātā kapitāla uzņēmumam «Greybull», šomēnes saņēma 120 miljonu Lielbritānijas mārciņu (137 miljonu eiro) aizdevumu no valdības, lai palīdzētu kompānijai veikt maksājumu Eiropas Savienībai par oglekļa dioksīda izmešiem.

«Sky News» pirmdien vēstīja, ka kompānija sākotnēji lūgusi valdībai ārkārtas finanšu palīdzību 75 miljonu mārciņu apmērā, bet vēlāk šī summa samazināta līdz 30 miljoniem eiro, tomēr ir maz ticams, ka vienošanās tiks panākta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku darbību veikšana paralēli jeb multitaskings nav mans, atzīst SIA Wooly World dibinātāja un Mr.Bunny shop, Mr.Bunny Kitchen līdzīpašniece, miljonāre, UPB akcionāre Madara More.

Toties viņai ir spēja izveidot trīs veiksmīgus biznesus, kuri cits citu papildina, un tāda pati ir arī visu uzņēmumu komanda.

Rada pirmo uzņēmumu

Pirms uzņēmumu dibināšanas uzņēmēja ieguvusi darba pieredzi pasākumu aģentūrā. Strādājusi dažādās pozīcijās - gan kā promotere, gan biroja administratore, gan projektu vadītājas asistente un beigās projektu vadītāja. Savukārt bakalaura un maģistra grādu ieguvusi Banku augstskolā. “Gāju studēt ar domu, ka strādāšu lielā, stabilā finanšu uzņēmumā, bet aizgāju pilnībā citādā, radošākā virzienā,” saka M.More.

Bērnu apģērbu un rotaļlietu uzņēmumu SIA Wooly World (zīmols Wooly Organic) M.More dibināja 2011.gadā, vien 23 gadu vecumā. “Strādāju pasākumu aģentūrā un lasīju ziņās, ka Liepājas biznesa inkubatorā netiek apgūti finanšu līdzekļi, jo uzņēmumi nepiesakās. Man likās - kā tā var būt, jo zināju, ka Rīgā bija mežonīgas rindas. Ar draugiem diskutējām un nolēmām, ka joka pēc kāda ideja jāuzraksta, nedaudz pārveidoju to pašu Banku augstskolas biznesa plānu un iesniedzu biznesa inkubatorā ar ideju šūt filča lāčus, kas varētu būt kā suvenīrs. Man tajā brīdī nebija domas, ka tas būs uzņēmums, kurš dzīvos 10,15, 20 gadus, bet, protams, ka uzņēmums ir tik daudz transformējies un galīgi vairs nav tāds, kādu dibināju,” stāsta M.More.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma fonds BPT Baltic Opportunity iegādājies tirdzniecības centru Sky Mežciemā, Rīgā, izriet no nekustamā īpašuma pārvaldīšanas kompānijas BPT Asset Management paziņojuma.

Tas ir otrais šī fonda iegūtais īpašums. Starp pusēm noslēgtais īpašuma pārdošanas darījums paredz tiesības lielveikalam Sky turpināt nomāt telpas šajā objektā (sale & lease-back). Darījuma detaļas, tostarp darījuma summa, netiek atklātas. Īpašuma iznomājamā platība ir 3240 m2; ēka ir uzbūvēta 2000. gadā, bet samērā nesen tā ir atjaunota. Lielākais ēkas nozīmīgākais nomnieks ir lielveikals Sky, taču centrā ir vēl 19 mazāki nomnieki, kas papildina lielveikala piedāvājumu, tostarp ir aptieka, kafejnīca u.c.

Pēc kompānijas sniegtās informācijas, šis ir otrais jaunākā tās fonda – BPT Baltic Opportunity – iegūtais objekts. Iepriekš fonds ir iegādājies biroju kompleksu Lincona Tallinā, par ko db.lv ziņoja 2011. gada augustā. Šogad tas plāno veikt arī citus investīciju darījumus. Tāpat db.lv ziņoja, ka 2010. gada pašā nogalē ar mērķi nākamajos trijos gados ieguldīt 200 milj. eiro Baltijas īpašumu tirgū aktīvu pārvaldīšanas BPT Asset Management izveidojis jaunu fondu Baltic Opportunity Fund. Tā darbība vērsta uz investīcijām galvenokārt gatavās biroju ēkās un tirdzniecības objektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās centrā Sky&More pabeigts 1,7 miljonus eiro vērtais modernizācijas projekts, par ko šovasar informēja centru pārvaldošā uzņēmuma SIA SM Fashion pārstāvji.

Projekta laikā izveidoti 23 jauni veikali, labiekārtoti restorāni, kā arī modernizēta ēkas fasāde.

Jauno veikalu atklāšana un centrā notikušo pārmaiņu prezentācija notiks 7.oktobrī.

Sky&More direktore Kristīne Kopce-Ļūmane norāda, ka centrā līdz šim esošo zīmolu klāsts papildināts ar tādiem zīmoliem kā Luisa Cerano, Joop, Strellson, Lagerfeld, Laurel, Calvin Klein Jeans, Tommy Hilfiger, Guess by Marciano, Superdry, Bugatti, Daniel Hechter, Kennet Street un citiem.

Veikala īpašniece ir SIA SM Fashion, kas dibināta 2009.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 241 888 eiro.

Saskaņā ar Firmas.lv datiem pagājušajā gadā SM Fashion apgrozījums bija 818 114 eiro salīdzinājumā ar 723 722 eiro iepriekšējā gadā, bet zaudējumi - 108 380 eiro salīdzinājumā ar 52 929 eiro zaudējumiem 2014.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Coo Culte izmēģina vairākus virzienus un šobrīd koncentrējas uz svētku tērpu izgatavošanu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Sākās gan viss ar sieviešu veļas līniju. Mums bija smukas biksītes, piemēram, ar sirsniņām, ko labi pirka dāvanām,» saka Ilona Giberte, Coo Culte vadītāja. Tobrīd nebija domas, ka uzņēmums varētu ražot sieviešu apģērbu, bet savas identitātes meklējumu posmā tas sāka piedāvāt arī legingus un apdrukātus krekliņus, papildināt sortimentu. «Kad sākām ceļu, meklējām savu virzienu. Kā jau visi. Tagad esam atraduši savu stilu, labi jūtamies šajā nišā,» teic Ilona. Pēdējā laikā Coo Culte sortimentā ir vakarkleitas, ko līgavas izmanto arī kā savu kāzu tērpu. «Patiesībā mēs atkal vēlamies atgriezties pie apakšveļas līnijas, jo daudzi par to interesējas. Domāju, ka atgriešanās notiks, tomēr pagaidām ražošanā ir liela noslodze,» saka Ilona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vasarā uzsāktajiem paplašināšanas un modernizēšanas remontdarbiem, piektdien, 7.oktobrī tiks atklāts Sky&More tirdzniecības centrs, kurā būs 23 jauni veikali, informē iepirkšanās centra pārstāvji.

Tirdzniecības centra modernizācijā ieguldīti 1,7 miljoni eiro jaunu veikalu izbūvē, restorānu labiekārtošanā, kā arī pašas ēkas fasādes modernizācijā.

Tirdzniecības centra līdz šim pārstāvēto zīmolu klāsts papildināts ar zīmoliem Luisa Cerano, Joop, Strellson, Lagerfeld, Laurel, Calvin Klein Jeans, Tommy Hilfiger, Guess by Marciano, Superdry, Bugatti, Daniel Hechter, Kennet Street un citiem, informē Sky&More direktore Kristīne Kopce-Ļūmane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas vietai Ģertrūdes ielā pievienojas bistro "Balts" tirdzniecības centrā "Sky&More", kur var iegādāties svaigi pagatavotas maltītes līdzņemšanai vai ēšanai uz vietas.

Neskatoties uz to, kas pandēmijas dēļ notiek apkārt, ir ēdināšanas uzņēmumi, kas dīkstāves vietā turpina attīstību. "Nodokļu parāda mums nav, bet dīkstāves pabalstam pretendēt nevaram, jo visu iepriekšējo gadu mums ir bijusi izaugsme, līdz ar to, skatoties pret pagājušo gadu, mums apgrozījuma kritums nesasniedz slieksni, no kura varam pretendēt uz valsts atbalstu. Nekas cits neatliek, kā iet uz priekšu! Pašā situācijas kulminācijā marta beigās atvērām jaunu tirdzniecības vietu iepirkšanās centrā "Sky&More", kas cilvēkiem ļoti patīk. Pie ieejas visiem tik pārbaudīta ķermeņa temperatūra, maltītes ir svaigas un droši iepakotas videi draudzīgā iepakojumā - tieši tas, kas šobrīd nepieciešams," saka Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa tīģeri lec augstu

Jana Gavare, 15.06.2012

«Vēl viena uzvara!» priecājas konkursa Biznesa tīģeris 2012 finālisti SIA Ķilupe valdes locekle Elīna Saulīte (no kreisās), Sky & More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs un SIA Nordtext biznesa operāciju un attīstības direktors Kristaps Kvelde.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Titulu «Biznesa tīģeris 2012» iegūst Sky & More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eksperts vērtē: Cik reāls ir stagnācijas scenārijs?

Žanete Hāka, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekāds noslēpums, ka Latvija, kā maza un atvērta ekonomika, ir cieši saistīta ar globālajiem procesiem, norāda SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis.

Piedzīvojot strauju atgūšanos 2011. gadā ar kāpumu 6,2% apmērā, Latvijas izaugsmes temps ar katru turpmāko gadu ir palēninājies, noslīdot līdz 2,7% pērn. Valdība ir uzstādījusi mērķi sasniegt izaugsmi 5%. Tajā pašā laikā ir skaidri redzami šķēršļi, kas bremzē izaugsmi un uz kuriem gadu no gada norāda investori, analītiķi un citi valdības partneri. Neveicot reformas, turpmākajos gados izaugsme solās būt izteikti mērena, jo ārējie apstākļi var izrādīties drīzāk izaugsmi ierobežojoši, nevis veicinoši. Protams, ņemot vērā ES fondu ietekmi, IKP pieaugums var īslaicīgi uzplaiksnīt. Kā var raksturot ārējo vidi, runas par stagnāciju un kādēļ ir tik būtiski sakārtot lietas uz vietas?, jautā eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filca rotaļlietu ražošanas SIA Wooly World plāno nākamajā gadā pārkāpt mikrouzņēmuma slieksni.

Sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmijas studentiem tapusi jauna rotaļlietu kolekcija Wooly Organic, kurai 2013.gadā jānodrošina apgrozījums virs 75 tūkstošiem latu, plāno SIA Wooly World dibinātāja Madara More. Šobrīd, viņa lēš, sācies pārejas process no tāda kā hobija uzņēmuma uz stabilu, eksportspējīgu ražošanu. Wooly World rotaļlietas jau tagad var iegādāties ne vien Latvijā, bet arī Lietuvā, Vācijā, Lielbritānijā, Īrijā, Zviedrijā un Japānā.

Trīs topošo dizaineru darbi izpelnījās Wooly World ekspertu atzinību un viņi kļuva par jaunās kolekcijas līdzautoriem. Toms Babčuks – brieža, Ints Neiberts – zaķa, bet Liena Gusta ir lāča autore. Radīto prototipu raksturīgākās iezīmes redzamas rotaļlietu kolekcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā energoresursu krīzes apstākļos saglabāt Ziemassvētku dekoratīvo apgaismojumu?

Sadarbības materiāls, 24.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nikolā Tesla intervijā žurnālistiem 1889.gadā esot teicis - viss ir Gaisma un viņš vēlas izgaismot visu planētu Zeme, tam šeit esot pietiekami daudz elektrības. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā 130 gadi un šobrīd gluži negaidīti esam nonākuši situācijā, kad visā Eiropā tiek apsvērta gan energoražotāju veida maiņa, gan visdažādākie taupības pasākumi patēriņa un izmaksu mazināšanai. Kā privātpersonas, tā uzņēmumi un valsts iestādes nopietni izvērtē iespējas samazināt elektroenerģijas lietošanu, tai skaitā arī ēku un ielu apgaismošanai… Loģiski, rodas jautājums - laikā, kad tik strauji un neparedzami aug energoresursu izmaksas, vai ierastais mākslīgais apgaismojums kļūs par luksuspreci jeb tomēr varēsim arī turpmāk atļauties kvalitatīvu gaismu mājokļos un darbavietās, svētku rotājumus, ielu un fasāžu izgaismošanu?

Vilnis Burtnieks, Adam Decolight Latvia izpilddirektors, uzskata, ka apgaismojumam tiks piešķirta vēl lielāka nozīme un tas iegūs jaunu vērtību, jo, kas bijis pašsaprotams, ne vienmēr ticis pietiekami novērtēts. Pirmkārt, apgaismojums ir praktiska nepieciešamība ekonomikā – nav iespējama daudzu nozaru pastāvēšana bez kvalitatīvas gaismas, otrkārt, augs sabiedrības izpratne par gaismas sniegto drošības un komforta sajūtu. Līdz ar to tiks meklēti energoefektīvāki, individualizētāki risinājumi un tas notiek jau tagad. Vairākas Latvijas pašvaldības paziņojušas, ka pāriet uz ekonomiskajiem LED gaismekļiem, nomainot iepriekšējos, un to dara arī uzņēmumi. Tā ir pozitīva tendence, un tas nozīmē, ka gaisma būs. Jā, būsim taupīgāki, izmantosim modernākas, energoefektīvākas tehnoloģijas, bet gaismu saglabāsim. Jo gaisma – tās nav tikai dekorācijas un skaistāka vide, tā ir drošība un veselība, labsajūta un pozitīvas emocijas. Labs piemērs ir Tallinas pašvaldības tālredzīgais lēmums - pandēmijas laikā pilsēta apzināti investēja daudz vairāk līdzekļu dažādos gaismas objektos un dekoros, veicinot cilvēkus vairāk pavadīt laiku ārā arī gada tumšākajos mēnešos, kamēr Latvijā “baudījām” komandantstundas mājas režīmā… Un sabiedrība arvien vairāk novērtē dekoratīvā apgaismojuma efektus un to pozitīvo ietekmi uz cilvēku noskaņojumu. Gaisma rada prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tukuma lidosta SIA Sky Port līdz šim bijis perspektīvs, bet snaudošs biznesa aktīvs, kuras attīstību nosaka arvien pieaugošā aviācijas nozīme pārvadājumo, to intervijā DB stāsta naftas produktu pārkraušanas termināļa SIA Naftimpeks valdes priekšsēdētājs un degvielas uzpildes operatora RixJet Riga valdes loceklis Raimonds Kisiels.

Viņš atzīst, ka pašlaik vēl ir pāragri runāt par konkrētām iecerēm, jo primārais uzdevums ir veikt visaptverošu auditu par iegādātā aktīva pašreizējo stāvokli, tomēr mērķis ir lidostu un tai pieguļošo teritoriju attīstīt, izmantojot aviāciju.

Fragments no intervijas

Kā no naftas tranzītbiznesa nonācāt līdz lidlauka kompānijas kapitāldaļu iegādei?

Aviācija ir perspektīvs bizness, par to liecina ārzemju pieredze, un, lai arī Latvija ir maza valsts, tomēr pieprasījums pēc aviācijas pārvadājumiem pieaug. Turklāt aviācija ir pārvadātājs, tāpat kā citi transporta veidi. Naftas un tās produktu tranzītbiznesā dažādās kompānijās darbojos jau vairāk nekā 25 gadus, kuru laikā ir meklēti augstākas pievienotās vērtības pakalpojumi, un savulaik tāds tika atrasts un sekmīgi īstenots – degvielas uzpildes kompānija lidmašīnām sākotnēji lidostā Rīga, tagad arī Tallinas lidostā. Rīgas lidostā gaisa kuģu degvielas uzpilde tiek veikta ar hidrantiem, kas šo laiku saīsina līdz 30 minūtēm, bet Tallinā uzpilde notiek no autocisternām. Tādējādi aviācijas tēma nav pavisam sveša, kaut arī lidostu biznesa specifiskajās niansēs vēl nāksies iedziļināties. Tā kā viens no Tukuma lidosta SIA Sky Port līdzīpašniekiem – SIA Wings 4 Sky Group (iepriekš SIA K.S. Avia) piedāvāja iegādāties daļu no tai piederošajām kapitāldaļām par ļoti interesantu cenu, tad arī šis darījums tika uzsākts. Sākotnēji no šī pārdevēja tika nopirkti nepilni 20% Tukuma lidostas operatora kapitāldaļu, bet pašlaik ir parakstīts līgums par vēl 27% daļu iegādi. Kopā tas būs 47%, kas kopā ar Engures novada domei piederošajām 4,25% kapitāldaļu nodrošina vairākumu lidostas operatora kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru