Nacionālās lidsabiedrības airBaltic valsts daļas būtu jāpārdod starptautiskā biržā par maksimālo cenu, ar preses sekretāra Ģirta Dripes palīdzību pavēstīja Šlesera Reformu partijas LPP/LC Ministru prezidenta amata kandidāts un bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

«Es aicinu premjeru Valdi Dombrovski vairs nevilcināties, sasaukt valdības ārkārtas sēdi un atrisināt samilzušās problēmas airBaltic nekavējoties. Es piedāvāju valsts daļas nacionālajā aviokompānijā pārdot starptautiskā biržā par maksimālo cenu. Tādējādi aviokompānijā nebūtu jāiegulda nodokļu maksātāju nauda, un valdība ar savu nekompetenci netraucētu airBaltic turpmāko attīstību,» paziņojumā presei klāsta A. Šlesers.

Pēc viņa teiktā, valstij jāpatur kompānijā zelta akcija, jāatceļ iepriekšējais akcionāru līgums un jāslēdz jauns, kurā noteikts, ka bez valsts piekrišanas airBaltic bāzi nevar pārcelt no Rīgas uz kādu citu lidostu.

A. Šlesers uzsvēra, ka šāda tūlītēja rīcība nepieciešama, jo airBaltic finanšu problēmas ietekmēs ne tikai aviācijas sektorā strādājošos, bet arī radīs «simtiem miljonu latu lielus zaudējumus» Latvijas tautsaimniecībai – cietīs tūrisma joma, viesnīcas, kafejnīcas un apkalpojošā sfēra, kā arī samazināsies valsts iedzīvotāju iespējas ceļot, un valsts kļūs grūti sasniedzama starptautiskajam biznesam.

Jau ziņots, ka airBaltic jāpalielina pamatkapitāls, taču valdība un otrs kompānijas privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) jau vairākas nedēļas nespēj vienoties par kapitāla palielināšanu. Valdība 23. augustā nolēma, ka Latvijas valsts piedalīsies airBaltic glābšanā, taču izvirzīja tam vairākus nosacījumus. Satiksmes ministrs Uldis Augulis toreiz paskaidroja, ka ir jāpanāk airBaltic vadības maiņa, jāveic grozījumi statūtos, panākot tajos Komerclikuma nosacījumus, un jāveic izmaiņas akcionāru sadarbības līgumā, lai valstij būtu lielāka ietekme, kā arī lidostai Rīga jābūt kā bāzes lidostai, kas nodrošinātu, ka kompānija darbojas Latvijā. Akcionāri par šiem nosacījumiem nespēj vienoties.

Kompānija veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā. airBaltic neauditētie zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu pretēji peļņai 2009.gadā.

airBaltic dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder airBaltic prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra