Nākamajā gadā ceļu būvniecība būs vismaz trīs reizes plašāka, salīdzinot ar šo gadu. Tas garantēs kvalitatīvu ceļu infrastruktūru Latvijas iedzīvotājiem paredzamā nākotnē.
Tā teica satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, vadot kārtējo Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmas risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēdi.
Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis pastāstīja, ka plānotie ieņēmumi no eirovinjetes piemērošanas būs 12 līdz 15 milj. latu. Tie paredzēti galveno valsts autoceļus sakārtošanai, jauna kravu stāvlaukuma iegādei un uzturēšanai Latvijas Krievijas pierobežā, kā arī atpūtas laukumu ierīkošanai pie ceļiem.
Lai samazinātu slogu autopārvadātājiem, SM plāno ieviest eirovinjeti 75% apmērā no direktīvā paredzētās maksas, t.i. apmēram 6 Ls dienā, norādīja M.Pēkalis. Līdz ar to plānotā eirovinjetes maksa nedēļā būs 30 Ls, mēnesī 78 Ls, savukārt, gadā 480 Ls.
Satiksmes ministrs kā prioritāti nosauca valsts galveno autoceļu sakārtošanu, jo iedzīvotāji jau šodien vēlas braukt pa labiem ceļiem. Viņš piebilda, ka arīdzan straujas ostu attīstības rezultātā autoceļu loma pieaugs, tādēļ ceļu infrastruktūras būvniecību uz vēlāku laiku atlikt nedrīkst. "Pēc iespējas straujāka ceļu infrastruktūras sakārtošana, garantē nopietnu kravu plūsmu, komercdarbības attīstību, līdz ar to arī valsts ekonomisko augšupeju," teica A.Šlesers
Sēdes laikā ministrs tikās ar transporta nozares pārstāvjiem un uzklausīja viedokli par situāciju autopārvadātāju nozarē. Vēlāk notika diskusija par starptautisko autopārvadājumu nozares un loģistikas attīstības tendencēm un problēmām.
Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmas risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēdes notiek vismaz divas reizes gadā. Iepriekšējā sēde notika šā gada 18.jūnijā.