"Situācija ir sarežģīta, bet es problēmu ar garajām automašīnu rindām uz robežas nosauktu par pozitīvu problēmu. Rindas – jā, tas ir slikti, bet tranzīta plūsma Latvijā – tas ir pozitīvi," intervijā ar Latvijas avīzi apgalvo satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
A. Šlesers domā, ka lielās rindas pie robežpunktiem Grebņeva un Terehova parāda, ka Latvija ir stratēģiski svarīga valsts, kur nākotnē tranzītkustība tikai pieaugs.
"Patlaban no Vācijas, Polijas, Lietuvas pa zemes ceļiem iebraucošie auto ir radījuši nelāgu situāciju pierobežas iedzīvotājiem, jākavējas pašiem šoferiem un rodas grūtības uzturēt kārtībā šos ceļus – un tas mums ir jāatrisina. Kad tas tiks izdarīts, radīsim apstākļus biznesam, iedzīvotājiem plūkt augļus no tranzīta," stāsta A. Šlesers.
Šlesers pastāstīja, ka Satiksmes ministrija uzņēmusies veidot infrastruktūru pierobežā t.i. uzbūvēt jaunu ceļu no Ludzas uz Terehovu un sakārtot termināļus pie robežas.
Arī Krievijas transporta ministrs Ļevitins esot apstiprinājis, ka Krievija esot gatava ieguldīt ceļu būvē, paplašināt robežkontroles punktu. Vienlaikus krievu puse pateikusi, ka jāvienojas ar Briseli par elektronisko deklarēšanos uz robežas, stāsta ministrs.
A. Šlesers prognozē, ka vēl pāris gadus situācija Latvijas–Krievijas robežā būs saspringta, bet pēc rekonstrukcijām un termināļu izbūvēm tranzīts kļūšot civilizēts. "Kā jau teicu – kravu apjoms no ES uz Krieviju tikai pieaugs," tā viņš.