Citas ziņas

SLK Ferries maina nosaukumu

Vēsma Lēvalde [email protected], 15.02.2006

Jaunākais izdevums

No 14.februāra prāmju līnijas Ventspils – Sāremā operātora „SLK Ferries“ nosaukums mainīts uz ”SSC Ferries“, kas ir saīsinājums no Saaremaa Shipping Company. Pēc „SSC Ferries“ valdes locekles Anu Lomp teiktā nosaukums mainīts, lai to vienkāršotu, kā arī lai novērstu pārpratumus, jo Eiropā jau ir zīmols, kas sākas ar saīsinājumu „SLK“. „SSC kā saīsinājums no Saaremaa Shipping Company ārzemniekiem ir labāk saprotams. Protams, tā ir tikai formalitāte un tai nesekos lielākas izmaiņas“ saka Anu Lomp. Jaunā sezona prāmja līnijā Ventspils – Sāremā atsāksies 2006. gada 1.maijā un ilgs līdz augustam, septembrim. Pasažierus apkalpos prāmis „Scania“ ar 300 pasažieru vietām un 60 vietām vieglajiem transporta līdzekļiem, bet 63 km garo ceļu prāmis veiks apmēram četras stundās. Savukārt 2005. gada nogalē prāmja līnija Ventspils – Sāremā ieguva Tūrisma attīstības valsts aģentūras rīkotā konkursa „Labakais jaunais tūrisma produkts 2005“ godalgu „Labākais jaunais tūrisma produkts transporta nozarē 2005“.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Sāremā - mazāk braucēju

Vēsma Lēvalde, Db, 11.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 30.maija līdz 31.augustam prāmju kompānija SSC Ferries maršrutā Ventspils – Mintu – Ventspils (Sāremā, Igaunijā) pārvadājusi 11 892 pasažierus un 3090 transporta līdzekļus, informē SSC Ferries Ventspils biroja vadītāja Andrīna Žagare.

Šajā sezonā slikto laika apstākļu dēļ braucēju skaits bijis mazāks, nekā pērn, kad pārvadāti 15 062 cilvēki un 2411 transporta līdzekļi. Kā raksta Igaunijas reģionālais laikraksts Meie Maa, pēc tūrisma uzņēmumu lūguma Sāres apriņķis, kurā ietilpst Sāremā sala, meklē iespējas Mintu - Ventspils prāmju līnijas darbības turpināšanai, lai arī tā nes zaudējumus. Arī Sāremā tūrisma fonds, kurš apvieno vietējos tūrisma uzņēmējus, ir apliecinājis, ka arī šis tūristu daudzums salas tirdzniecības un ekonomikas uzturēšanai ir ļoti svarīgs.

Šogad no braucēju kopējā skaita pakalpojumu izmantojuši 30% igauņi (3561) un 30% latvieši (3560), 15% lietuvieši (1816), 10% vācieši (1129) un 6% (727) somi. Vairāk braucēji bijis virzienā no Mintu uz Ventspili – 6050 cilvēku, bet mazāk no Ventspils uz Mintu - 5842 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prāmja līnija Ventspils - Sāremā atzīta par labāko jauno tūrisma produktu

Jūlija Pudenko [email protected], 12.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada novembra beigās Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) izsludināja konkursu par labākajiem jaunajiem tūrisma produktiem Latvijā 2005.gadā. Par konkursa uzvarētāju nominācijā «Labākais jaunais transporta pakalpojumu un kruīzu tūrisma produkts 2005» tika noteikta prāmju kompānijas «SLK Ferries» prāmja līnija Ventspils – Sāremā. 2005.gada 17.maijā prāmju kompānija «SLK Ferries» atklāja jaunu prāmja satiksmi starp Ventspils ostu un Mintu ostu Sāremā salā. Prāmis sezonas laikā kursēja 4 reizes nedēļā, bet vasaras vidū jau 6 reizes nedēlā, piedāvājot īpašas atlaides skolēnu grupām un ģimenēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmja līnija Ventspils – Sāremā sezonu slēgs 3.septembrī

Jūlija Pudenko [email protected], 22.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Saaremaa Laevakompanii» meitas uzņēmuma «SSC Ferries« apkalpotā prāmja līnija Ventspils – Sāremā savu otro sezonu slēgs 3.septembrī ar pēdējo reisu no Mintu plkst. 16:00. Saskaņā ar SSC Ferries valdes locekles Anu Lomp teikto, šogad prāmja līnijai sezona bijusi veiksmīga un, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis kopējais apkalpoto pasažieru skaits. «Pagājušajā nedēļā pasažieru skaits sasniedz rekordu un pirmo reizi kopš līnijas atklāšanas tika pārvadāti 1600 pasažieri un 300 transporta līdzekļi vienas nedēļas laikā.» Šogad no maija līdz jūlijam pavisam pārvadāti 10 910 pasažieri un 2 030 transporta līdzekļi. Kopumā sezonu novertēt varēs tikai sezonas beigās, bet jau šobrīd SSC Ferries paredz apkalpoto pasažieru pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Drīzumā visiem Rīgas satiksmes pārvadiem būs oficiāli nosaukumi

LETA, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptēja oficiālu nosaukumu piešķiršanu vairākiem pilsētas satiksmes pārvadiem.

Vairāki satiksmes pārvadi pilsētas iedzīvotāju vidū jau ilgstoši tiek dēvēti par tiltiem, tāpēc oficiālajā nosaukumā nolemts ietvert vārdu «tilts».

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Brīvības ielā piešķirs nosaukumu «Gaisa tilts». Šis ir pirmais gaisa pārvads Rīgā, atklāts 1906.gadā.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Brasas stacijas piešķirs nosaukumu «Brasas tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Brasas staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Zemitānu stacijas piešķirs nosaukumu «Jorģa Zemitāna tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Zemitānu staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu. Piešķirot oficiālo nosaukumu, tiek iemūžināts Latvijas armijas pulkveža, Ziemeļlatvijas brigādes komandiera, Lāčplēša kara ordeņa kavaliera Jorģa Zemitāna (1873-1928) vārds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils - Sāremā maršruts šogad pieprasītāks

, 25.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu skaits, kuri izmanto vasaras sezonas maršrutu Ventspils - Sāremā, kuru nodrošina Igaunijas kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitas uzņēmums SSC Ferries, šogad ievērojami palielinājies, ziņo BBN.

"Jūlija pirmo trīs nedēļu laikā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, visvairāk palielinājies tūristu skaits no Lietuvas un Vācijas - gandrīz par 25%. Palielinājies arī valstu skaits, no kurām ieradušies tūristi. Patērētāji [kas izmanto sezonas maršrutu Ventspils - Sāremā] šogad atbraukuši no 31 valsts, ieskaitot eksotiskās zemes Meksiku, Austrāliju, Japānu un Izraēlu. Sezonas maršrutu izmantojuši arī tūristi no 21 Eiropas Savienības valsts," sacījis SSC Ferries vadītājs Anu Lomps (Anu Lomp).

Pērn visas sezonas laikā (no 2. maija līdz 1. septembrim) maršrutu Ventspils Sāremā izmantoja 15 622 pasažieri, kā arī tika pārvadātas 3 337 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slēgs prāmju līniju Ventspils - Sāremā

, 01.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SCC Ferries, kas ir kompānijas Sāremā Laevakompanii meitas uzņēmums, darbība tiek pārtraukta, līdz ar ko, visticamāk, tiks slēgta arī prāmju līnija Ventspils - Sāremā, ziņo BBN.

Maršruts Ventspils – Sāremā tika atvērts 2005. gadā. Četru gadu laikā šajā maršrutā pārvadāti vairāk nekā 60 tūkst. cilvēku no teju 30 pasaules valstīm.

Pērn SCC Ferries strādāja ar 4.8 miljonu kronu (240 tūkst. latu) lieliem zaudējumiem. Maršruts Ventspils – Sāremā nekad neesot bijis sevišķi ienesīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas tūrisma operatori iepazīst Ventspili

Vēsma Lēvalde [email protected], 12.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 12. maijā, Ventspilī notiek Igaunijas tūrisma uzņēmēju vizīte. To rīko prāmju kompānija „SSC Ferries“ sadarbībā ar Ventspils pilsētas domes Tūrisma informācijas centru, lai veicinātu prāmja līnijas Ventspils – Sāremā attīstību un Ventspils, kā ceļojuma galamērķa, atpazīstamību. Igaunijas tūrisma speciālisti Ventspilī ieradās ceturtdien, 11. maijā, ar prāmi „Scania“ un nakšņoja Olimpiskā centra „Ventspils“ viesnīcā. Viesiem ieplānota plaša Ventspils apskates ekskursija ar vecpilsētas, Ostas ielas promenādes, Zilā karoga pludmales, Jūrmalas parka ar „Enkuru taku“ un „Džungļu taku“ u.c. objektu apskati. Ventspils muzejs Igaunijas tūrisma uzņēmējus 12.maijā iepazīstinās ar saviem šīssezonas jaunumiem. Livonijas ordeņa pilī, papildus pils apskatei, viesi varēs izmēģināt roku šaušanā ar viduslaiku lokiem, kā arī izšaut zalvi ar pils lielgabalu. Savukārt Piejūras brīvdabas muzejā igauņus gaida sveču liešana „Lībiešu sētā“, brauciens ar tvaika dzinēja lokomotīvi „Mazbānītis“ un vizināšanās ar Velodrezīnu. Pēc Ventspils Tūrisma informācijas centra apkopotās naktsmītņu statistikas datiem, pēdējo gadu laikā Igaunijas un Somijas tūristu skaits krasi pieaug. Ja 2002.gadā Ventspilī nakšņoja tikai 128 somu tūristu un 251 Igaunijas ceļotājs, tad 2005.gadā šis skaitlis ir izaudzis jau līdz 975 somiem un 2370 Ventspilī nakšņojošiem igauņiem. Ņemot vērā statistikas datus, kopmānija „SSC Ferries“ un Ventspils Tūrisma informācijas centrs cer, ka ar šīs ārvalstu tūrisma speciālistu vizītes palīdzību arī 2006.gadā turpinās pieaugt tūristu plūsma no Igaunijas un Somijas un ka arvien biežāk nokļūšanai uz Ventspili ceļotāji izmantos prāmja līniju Sāremā – Ventspils.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv turpina apkopot uzņēmumu atbildes par to, kā un kam radusies ideja par to nosaukumu. Uzzini, kā radušies uzņēmumu Laima, Triāls, Zaļās gaismas investīcijas, RBSSKALS, Grindeks, LANGO, Citrus Solutions, ELVI un Rietumu banka nosaukumi.

Jautājumi:

1. Kad un kādā veidā radies Jūsu uzņēmuma nosaukums (ideja) un kurš ir tā autors?

2. Ko, ņemot vērā pieredzi biznesā, Jūs ieteiktu topošajiem uzņēmējiem, izvēloties sava uzņēmuma nosaukumu?

Laima pārstāvis Ingars Rudzītis:

1. 1870. gadā vācu uzņēmējs Teodors Rigerts Rīgā nodibināja pirmo saldumu fabriku, kuru nosauca savā vārdā. Pēc Latvijas Republikas nodibināšanas, uzņēmums 1925. gadā mainīja nosaukumu uz AS Laima. Vārda izvēlei varētu būt divi pamatojumi. Protams, ka tas ir ļoti latvisks, folklorā balstīts vārds, kas jaunajā Latvijas valstī bija daudz piemērotāks. Vienlaikus, tas saistīts ar to, ka šokolāde mūsu smadzenēs aktivizē hormonus, kas rada laimes un labsajūtas sajūtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecienīta zīmola vārda maiņa ne vienmēr tiek uztverta ar sajūsmu, tādēļ uzņēmuma vadības un darbinieku uzdevums ir likt patērētājiem iemīlēt jaunpienācēju

Šī gada «skaļākais» zīmola maiņas piemērs Latvijā ir Statoil pārtapšana par Circle K. Tuvākajos mēnešos sagaidāma divu banku DNB un Nordea apvienošanās, kļūstot par Luminor.

Nordea komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Signe Lonerte norāda: darbs pie banku apvienošanas turpinās, tostarp sagatavošanās zīmola maiņai, bet šobrīd līdz regulatoru atļauju saņemšanai plašāki komentāri netiek sniegti.

«Zīmola maiņu uzņēmumi apsver gadījumos, ja esošais zīmols vai tā elementi ir novecojuši, vairs neatbilst auditorijas prasībām vai arī uzņēmuma vērtības ir mainījušās, kā rezultātā ir loģiski mainīt arī pašu vizuālo identitāti,» skaidro stratēģijas aģentūras White Label partnere Tatjana Baranovska. Izmaiņas zīmolā var būt divējādas – gan tādas, kad tiek aizstāts vecais vārds ar jaunu, gan tādas, kad jau ierastais produkta vai uzņēmuma nosaukums iegūst jaunus vaibstus jeb uzlabojumus vizuālajā identitātē. Nereti līdz ar jauna zīmola nosaukuma izveidi tiek mainīts arī uzņēmuma juridiskais nosaukums. «Zīmola maiņa paredz lielas pārmaiņas organizācijā, un bieži tas ir saistīts ar kardinālu iekšējo procesu maiņu, jaunu vērtību vai pozicionējuma ieviešanu, orientāciju uz citām vai papildu biznesa nišām. Kopumā zīmola maiņas funkcija ir spēcīgi signalizēt ārējai un iekšējai publikai par pārmaiņām organizācijā. Logotipa maiņa vai pilnveidošana var būt viena no pēdējām, bet patērētājiem redzamākajām pārmaiņām,» skaidro Dr.sc.comm., komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils - Sāremā prāmja līnija uzsāks savu otro sezonu 2006. gada 1. maijā.

Jūlija Pudenko [email protected], 12.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SLK Ferries, kas šogad uzsāka pasažieru un kravu pārvadājumus prāmja līnijā Ventspils - Sāremā, nolēma atsākt darbību šajā līnijā 2006. gada 1.maijā. Saskaņā ar sākotnējiem plāniem, kompānija turpinās darbu laika posmā no nākamā gada 1.maija līdz augusta beigām. Nākamā gada maijā vairāk uzmanības tiks veltīts skolēnu ekskursijām. Tas nozīmē, ka skolu un bērnudārzu organizētiem braucieniem būs ievērojami zemākas cenas gan pasažieru, gan transporta līdzekļu biļetēm. Attiecībā uz tūristiem un kravu pārvadājumiem ir nozīmīgi, ka Venstpils ostai ir tieša satiksme ar divām Zviedrijas un divām Vācijas ostām. Prāmja līniju Ventspils – Sāremā apkalpo pasažieru prāmis «Scania», kas var uzņemt 300 pasažierus un līdz 60 automašīnām. Ceļojums līdz Sāremā salai aizņem četras stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Tūrisma forumā noskaidro labākos tūrisma produktus

Jūlija Pudenko [email protected], 12.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) Tūrisma fonda izsludinātajā konkursā par labāko jaunā tūrisma produktu 2005.gadā tika noteikti pieci uzvarētāji. Konkursa mērķis ir izcelt un apbalvot jaunus tūrisma produktus, kas savus pakalpojumus sākuši piedāvāt 2005.gada laikā un guvuši ievērību tūrisma profesionāļu vidū. Konkursa uzvarētāji nominācijā Labākais jaunais kultūras tūrisma produkts 2005 atzīta Kinostudijas «Cinevilla Studio» kinopilsēta «Rīgas sargi», kura uzbūvēta 2004.gadā, uzsākot kinofilmas «Rīgas sargi» filmēšanu, taču kā apskates objekts tūristiem tā atklāta 2005.gada pavasarī. Konkursa uzvarētāji nominācijā Labākais jaunais ekstrēmā tūrisma produkts 2005: SIA »Aerodium» vertikālais vēja tunelis – Aerodiums ir Austrumeiropā pirmais vertikālais vēja tunelis. Konkursa uzvarētāji nominācijā Labākais jaunais dabas tūrisma produkts jaunatnei 2005 – Tērvetes dabas parks, «Ciemos pie Tērvetes sila Raganiņas» – Tērvetes dabas parka izstrādātā projekta «Dzīvie pasaku tēli Tērvetes dabas parkā». Nominācijā Labākais jaunais veselības tūrisma produkts 2005 uzvarētāji – SPA kūrorts Mārcienas muiža. Konkursa uzvarētāji nominācijā Labākais jaunais transporta pakalpojumu un kruīzu tūrisma produkts 2005 – prāmju kompānijas «SLK Ferries» prāmja līnija Ventspils – Sāremā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Intervija: Ieviešot Luminor zīmolu, diezgan bieži dzirdējām, ka neizskatāmies pēc bankas

Dienas Bizness, 04.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola maiņa nav ne vienkāršs, ne īss process, tas reizē ir arī emocionāls process, jo izjauc lietu ierasto kārtību, intervijā db.lv stāsta Luminor grupas mārketinga un komunikācijas vadītāja Signe Lonerte.

Kad sākās Luminor zīmola maiņa?

Domāju, ka pirmais vērienīgais atskaites punkts zīmola maiņai bija jau pagājušā gada martā, kad paziņojām par plānoto apvienotās bankas nosaukumu un vizuālo identitāti - krietni pirms tika saņemts apstiprinājums atļaujai apvienot bankas. Apzināti izvēlējāmies komunicēt Luminor stāstu, skaidrot jaunās bankas nosaukumu, vērtības un identitāti vairāku iemeslu dēļ. Uz rebrendingu jeb zīmola maiņu nevar skatīties kā uz vienu atsevišķu aktivitāti, kas īstenota ārpus pārējā procesa. Tas notiek cieši roku rokā ar pilnīgi jaunas iekšējās kultūras veidošanu, ar visu kopējo procesu pārmaiņām. Zīmola maiņa nebeidzas ar ēku izkārtnēm un jaunām vizītkartēm. Mums bija svarīgi, ka vēl pirms banku apvienošanas gan mūsu klienti, gan darbinieki saprot, kas būs Luminor un ar ko mēs atšķirsimies no citiem. Pavisam praktisku iemeslu dēļ arī vēlējāmies būt pirmie, kas paziņo šīs izmaiņas, jo tika uzsākts preču zīmju reģistrācijas process. Būtiski arī tas, ka visi lēmumi attiecībā uz zīmolu balstījās biznesa lēmumos – nekas netika darīts atsevišķi no kopējā plāna. Tādējādi arī fizisko zīmola elementu nomaiņa – jaunas izkārtnes, bankomātu un maksājumu karšu un digitālo platformu dizains – bija pakāpenisks process, kas sekoja biznesa lēmumiem. Pasaules prakse un pozitīvie zīmola maiņas piemēri runā par «zīmola maiņu nakts laikā». Luminor gadījumā velējāmies būt pragmatiski un darīt to soli pa solim. Brīdī, kad tiek veikta sešu banku apvienošana ar mērķi izveidot vienu, spēcīgu Baltijas finanšu uzņēmumu, arī zīmola maiņas procesa plānošanai ir «savi griesti». No 1. aprīļa mūsu klienti mūs redz kā vienu Luminor visās Baltijas valstīs un viens svarīgs posms savā ziņā ir noslēdzies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ierosina piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu 15 NVO

Egons Mudulis, 01.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā labuma komisija (SLK) iesaka Valsts ieņēmumu dienestam (VID) piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu 15 nevalstiskajām organizācijām.

VID tuvākajā laikā izlems, vai piešķirt SLK statusu šīm organzācijām, DB informēja Valsts ieņēmumu dienestā. Lai lēmums būtu pozitīvs, jāzpildās šādiem nosacījumiem: NVO statūtos, satversmē vai nolikumā norādītais mērķis ir sabiedriskā labuma darbība un NVO to arī veic; NVO nav nodokļu parādu.

Komisijas atbalstu sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanai saņēmušas biedrības DIVE CLUB «POSEIDON»; Vecāku pieredzes apmaiņas klubs «Laimīgi bērni un vecāki»; Vidzemes kultūras un mākslas biedrība HARITAS; PARKAS; Bērni bērniem; Sēlijas (Augšzemes) vides aizsardzības asociācija; SPORTA KLUBS «PALEJAS»; Sporta klubs «Skille»; FK «MIKO»; Ippon.lv; ERAD Moto; SPORTA KLUBS «LEKRINGS»; Cesvaines dārznieku un amatnieku biedrība «DAb-a»; nodibinājums «fonds irLaiks»; kā arī reliģiskās organizācijas iestāde «Sv.Gregora kristīgās misijas centrs».

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Citadele Asset Management un Citadele Life maina nosaukumus

BNS, 23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas Citadele grupas ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Citadele Asset Management plāno paplašināt darbību ārvalstu tirgos un tādējādi ir mainījusi nosaukumu pret CBL Asset Management, tāpat nosaukumu mainījis ieguldījumu pārvaldes sabiedrības meitasuzņēmums Citadele Life, kas pārtapis par CBL Life, un Citadele atklātais pensiju fonds, kas turpmāk sauksies CBL atklātais pensiju fonds, pavēstīja bankas korporatīvās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece.

Viņa norādīja, ka ieguldījumu pārvaldes sabiedrība mainījusi nosaukumu, lai tas būtu starptautisks un vieglāk uztverams jebkurai kultūrai.

«Nosaukums Citadele ir līdzīgs citu ārvalstu uzņēmumu piedāvāto produktu nosaukumiem. Līdz ar to tas zināmā mērā ierobežo kompānijas attīstību. Jaunais nosaukums CBL Asset Management saglabā saikni ar banku Citadele, jo veidots kā saīsinājums no Citadele Bank Latvia. Plānojam ar šo nosaukumu nostiprināt reputāciju starptautiskajā vidē. Viens no galvenajiem darbības virzieniem nākamgad mums būs paplašināšanās Eiropas tirgū,» sacīja CBL Asset Management valdes priekšsēdētājs Uldis Upenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kleever pārstāvji: Ažiotāža publiskajā telpā par vienu vārdu ir pārmērīga

LETA, 16.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ažiotāža publiskajā telpā saistībā ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) jeb Gaismas pils restorāna nosaukumu Kleever ir pārmērīga, norāda restorāna pārvaldītājas SIA OZRT valdes loceklis Lauris Streņģe.

Kā atzīmē Streņģe, ņemot vērā, ka LNB ir jauna, apjomīga un ilgi tapusi celtne, atsevišķi ar to saistīti notikumi nereti tiek uztverti emocionāli. Līdz ar to Kleever pārstāvji iepriekš nojauta, ka arī restorāna nosaukuma paziņošanu radīs dažādus viedokļus un jautājumus.

Taču publiskajā vidē izskanējušie komentāri, kas apšauba restorāna pārvaldītāju latvisko domāšanu, ir nekorekti, piebilst Streņģe.

«Lai kāds būtu restorāna nosaukums, uzskatām, ka ažiotāža publiskajā telpā par vienu vārdu ir pārmērīga. Pateicamies ikvienam, kas veltījis labus vārdus restorāna nosaukumam, taču skarbos komentārus, jo īpaši tos, kas apšauba mūsu latvisko domāšanu un cieņu pret valsts valodu, uzskatām par nekorektiem,» uzsver Streņģe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paužot atbalstu Ukrainas tautai, uzņēmums “Cesvaines piens” turpmāk savas produkcijas nosaukumā vairs neietvers Krievijas nosaukumu, proti, “Krievijas siers” turpmāk tiks saukts par “Tilzītes sieru” (“Tilsit”, “Tilsiter”).

Nosaukums tiks mainīts visiem “Cesvaines piens” zīmola produktiem un uzņēmuma pārstāvētā zīmola “Siera nams” izplatītajai produkcijai.

“Šādu soli gribējām spert jau sen, taču nosaukuma maiņa vienmēr licies sarežģīts un ilgstošs process. Ar nosaukumu “Tilsit”, “Tilsiter” eksporta tirgos strādājam jau vairākus gadus, un šis siera veids visā Eiropā ir pazīstams tieši ar šo, nevis Krievijas nosaukumu. Februāra beigās sākoties Krievijas karam Ukrainā, nebija šaubu – pienācis brīdis nosaukumu mainīt,” skaidro akciju sabiedrības “Cesvaines piens” izpilddirektors Agris Skvarnovičs.

Šobrīd “Krievijas siers” ir viens no pieprasītākajiem sieriem Latvijā un pieprasītākais siers no “Cesvaines piena” produkcijas sortimenta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno nosaukumu banka šobrīd izmanto komunikācijā ar sadarbības partneriem un klientiem, savukārt juridiskā nosaukuma maiņa notiks 2009. gada pavasarī. Līdz tam AS Hansabanka tiek saglabāts kā Swedbank juridiskais nosaukums.

BemSwedbank/em saglabā juridisko nosaukumu AS emHansabanka/em līdz 2009. gada pavasarimankas reģistrācijas numurs, SWIFT kods un rekvizīti saglabājas iepriekšējie, arī visi dokumenti (iesniegumi, pieteikumi, rēķini, maksājumu uzdevumi) jāadresē AS Hansabanka. Banka uzsver, ka apdrošināšanas polises, rēķinus vai pavadzīmes, kurās kā pakalpojuma saņēmējs vai maksātājs būs norādīta AS Swedbank, tiks uzskatītas par nederīgām, Db.lv informē Swedbank.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topeka ir ASV Kanzasas štata galvaspilsēta. Taču - ar mērķi piesaistīt kompānijas Google uzmanību - tās vadība uz laiku nolēmusi mainīt pilsētas nosaukumu, pārdēvējot to par Google, vēsta PC World.

Medijs Kanzasas štata galvaspilsētas mēra lēmumu neoficiāli mainīt pilsētas vārdu, nosaucot to par Google, nodēvējis par, iespējams, vienu no muļķīgākajiem soļiem, kādu jebkad spērusi pilsētas amatpersona.

Lēmums mainīt Topekas nosaukumu pieņemts pilsētas domes sēdē un tas paredz, ka pilsēta šādu nosaukumu iegūst uz vienu mēnesi.

Lai gan varētu šķist, ka pilsētas vadības solis nav visai jēdzīgs, tam ir savs pamatojums. Kompānija Google nesen paziņoja par plāniem būvēt vairākus superātrus platjoslas tīklus Amerikas pilsētās, taču, kuras pilsētas piedalīsies eksperimentā, vēl nav noteikts.Pilsētas nosaukuma maiņa esot mēra centieni piesaistīt Google uzmanību savai pilsētai. Līdz ar nosaukuma maiņu viņš pilsētu jau esot pasludinājis par šķiedru optikas galvaspilsētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS LPB Bank oficiāli maina juridisko nosaukumu uz AS Magnetiq Bank, vienlaikus ieviešot arī jaunu zīmola vizuālo identitāti.

Bankas nosaukuma un zīmola maiņas pamatā ir 2023. gada beigās notikušais iegādes darījums, kurā Latvijas vadošā investīciju banka Signet Bank AS kļuva par AS LPB Bank 100% akciju īpašnieci un tās mātes sabiedrību.

Zīmola maiņa ir daļa no Signet Bank grupas un AS Magnetiq Bank plašākas biznesa attīstības stratēģijas. Tās mērķis ir veicināt efektīvāku finanšu inovāciju ieviešanu, digitālo produktu pieejamības uzlabošanu banku sektorā un stiprināt pozīcijas FinTech nozarē.

Jaunais nosaukums un zīmola vizuālā identitāte atspoguļo bankas apņēmību ieviest inovatīvus un augstvērtīgus digitālos finanšu risinājumus, paplašināt un dažādot finanšu pakalpojumu un produktu klāstu, tādējādi nodrošinot klientiem vēl efektīvāku un labāku sadarbības pieredzi. AS Magnetiq Bank zīmola filozofija ir mijiedarbība starp vienkāršību, pieejamību un efektivitāti, atspoguļojot jaunākās globālās tendences digitālajā finanšu sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rakstnieki rosina mainīt restorāna Kleever nosaukumu pret Gaismas pils prestižam atbilstošāku

Dienas Bizness, 16.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki rakstnieki un redaktori vēstulē Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) direktoram Andrim Vilkam un kultūras ministrei Dacei Melbārdei (NA) rosina mainīt Gaismas pils restorāna nosaukumu Kleever, dodot tam citu, Gaismas pils statusam, prestižam un uzdevumiem atbilstīgu nosaukumu.

«Pašreizējais jaunvārds, kurš nav saprotams lielākajai daļai sabiedrības, izraisījis negatīvu reakciju un pamatotu neizpratni, kāpēc mūsu nacionālajā simbolā Gaismas pilī ar Imanta Ziedoņa vārdā nosaukto zāli jāatrodas ēdināšanas uzņēmumiem, kuru nosaukumi ir nevajadzīgi aizguvumi, anglicismi vai latviešu valodas runas un rakstu tradīcijā nesakņoti jaunvārdi, kas radīti Švauksta garā,» teikts vēstulē.

Rakstnieki atgādina, ka Latvijas Republikas Satversmē teikts: «Latvijas identitāti Eiropas kultūrtelpā kopš senlaikiem veido latviešu un lībiešu tradīcijas, latviskā dzīvesziņa, latviešu valoda, vispārcilvēciskās un kristīgās vērtības. Uzticība Latvijai, latviešu valoda kā vienīgā valsts valoda, brīvība, vienlīdzība, solidaritāte, taisnīgums, godīgums, darba tikums un ģimene ir saliedētas sabiedrības pamats».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā interviju ar Latvijas Universitātes Matemātikas un Informātikas institūta Tīkla risinājumu daļas vadītāja vietnieci Katrīnu Sataki. Uzzini, kādas izmaiņas gaidāmas domēnu reģistrācijā Latvijā, kā arī kuri varētu būt Latvijā un citur pasaulē vērtīgākie domēni.

Autore: Lelde Petrāne, Db.lv žurnāliste

Cik .lv domēni pašlaik ir reģistrēti Latvijā?

Pagājušā gada janvārī kopējais aktīvo .lv domēnu skaits bija 25 861. Gada laikā aktīvo domēnu skaits palielinājās par 8 100 domēniem, taču gandrīz 4 500 domēnu īpašnieki nepagarināja reģistrāciju. Gada pēdējos mēnešos vidēji mēnesī tika reģistrēts par 330 domēniem vairāk nekā gada sākumā. Aktīvākie reģistrācijas mēneši bija marts un oktobris, kad mēnesī tika pieteikti vairāk kā 1 300 domēni. Šogad mums jau ir pirmais rekords - janvārī reģistrācijai tika pieteikti vairāk kā 1 600 domēni. Tomēr jāņem vērā, ka, kā liecina pieredze, ne visi no šiem domēniem turpmāk tiks lietoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Dienvidu tiltam un Dzelzceļa tiltam piešķir oficiālus nosaukumus

Žanete Hāka, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome otrdien nolēma piešķirt oficiālus nosaukumus Dienvidu tiltam un Dzelzceļa tiltam. Pašreizējie tiltu nosaukumi līdz šim tika lietoti neoficiāli.

Rīgas domes Satiksmes departamentam būs jāaizvieto tiltu nosaukumu zīmes trīs mēnešu laikā no šī lēmuma spēkā stāšanās brīža.

Pārējiem Rīgas tiltiem jau ir piešķirti oficiāli nosaukumi. Vanšu tiltam nosaukums tika oficiāli piešķirts 1989.gadā, Salu tiltam oficiāls nosaukums piešķirts 1991.gadā, mainot nosaukumu no Maskavas tilta uz Salu tiltu, bet Akmens tiltam oficiāls nosaukums piešķirts 1992.gadā, mainot nosaukumu no Oktobra tilta uz Akmens tiltu.

Deputāti nolēma arī piešķirt vai mainīt nosaukumus atsevišķiem ielu posmiem Rīgā.

Ielas posmam Riņķa ielā piešķirts nosaukums Mazā Riņķa iela, ielas posmam no Buļļu ielas līdz Kurzemes prospektam atbilstoši ielas sarkanajām līnijām piešķirts nosaukums Baltegļu iela, ielas posmam, kas atzarojas no Virbu ielas, piešķirts nosaukumu Ģerāniju iela.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairākām ielām Rīgā piešķirs, mainīs vai likvidēs nosaukumus

Dienas Bizness, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot adresācijas sakārtošanu galvaspilsētā, šodien, 7.jūlijā Rīgas domes deputāti sēdē nolēma piešķirt, mainīt vai likvidēt vairāku ielu nosaukumus.

Par Nordeķu ielu pārdēvēs Lielezeres ielas posmu no Dzirciema ielas ziemeļu virzienā līdz Slokas ielai. Dārza ielas posmu no Jūrmalas gatves līdz adresei Dzirciema iela 23 pārdēvēs par Usmas ielu.

Savukārt Sēlpils ielas atzaru līdz Purva ielai pārsauks par Veco Sēlpils ielu.

Ielas posmam no Mārupes ielas līdz zemes vienībai, kas pašreiz atrodas Mārupes ielā 19, piešķirs Gardenes ielas nosaukumu.

Fridriha Candera ielas nosaukums piešķirts ielai bez nosaukuma no Kalnciema ielas līdz Lielirbes ielai, nosakot Fridriha Candera ielas novietni no Smārdes ielas līdz Lielirbes ielai. Ielu bez nosaukuma no Mežmalas ielas līdz Rikšotāju ielai sauks Platones iela, nosakot šīs ielas novietni no Nīkrāces ielas līdz Rikšotāju ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) atļāvusi "Signet Bank" un "Expobank" apvienošanos, informē FKTK.

FKTK padome atļāvusi "Signet Bank" kredītiestādes uzņēmuma daļas pāreju "Expobank". Līdz ar to no pirmdienas abu banku darbība tiek apvienota vienā kredītiestādē, kas pēc visu juridisko darbību veikšanas strādās ar "Signet Bank" nosaukumu.

"2018.gadā bankas, kas iepriekš bija fokusējušās uz ārvalstu klientu apkalpošanu, sāka biznesa modeļa maiņu un FKTK prognozēja, ka viens no šī segmenta banku darbības attīstības virzieniem ir konsolidācija. Esam gandarīti, ka "Signet Bank" un "Expobank" ir spējušas veikt šādu soli, lai saglabātu abās bankās esošo pieredzi un turpmāk nodrošinātu konkurētspējīgāku biznesa modeli, stiprinot Latvijas banku sektoru," norāda FKTK priekšsēdētāja Santa Purgaile.

Komentāri

Pievienot komentāru