Transports un loģistika

Slovākija vēlās drīzā laikā paplašināt autostrāžu tīklu

Aivars Mackevics [email protected], 20.11.2003

Jaunākais izdevums

Slovākijas galvenā autostrāde D1 valsts ziemeļos ir ieguvusi pašreizējās valdības prioritāti, kur nākošajos divos gados apmēram 60% ceļu būves budžeta nonāks tieši šīs automaģistrāles izbūvē. Tā savienos valsts austrumu un rietumu reģionus. Pārējie līdzekļi tiks investēti valsts galvenajos autoceļos, piesaistot arī privāto kapitālu maksas ceļu izveidē. Šajā gadā ceļu būvniecībai un uzturēšanai ir paredzēti 330 miljoni eiro, lai apkalpotu pašreizējos 17 755 km, kur tikai 1,8% ir autostrādes. Slovākijai pēc speciālistu aprēķiniem ir nepieciešams vismaz divreiz lielāks finansējums, tāpēc tiek cerēts uz Eiropas Savienības ISPA un PHARE programmām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Polija plāno investēt autostrādēs

Aivars Mackevics [email protected], 26.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polija līdz 2006. gadam plāno apgūt 16 miljardus eiro no Eiropas Savienības (ES) fondiem. Saimnieciski atpalikušajos reģionos tiks investēti 4,083 miljardi eiro. Ceļu infrastruktūrai ir paredzēti 4,8 miljardi eiro, kur lielākā daļa nonāks automaģistrāļu Konina-Varšava (A2), Zgorzelec-Krzyżowa (A4) izbūvei un autoceļu sakārtošanai Baltkrievijas robežas tuvumā kā arī ātrvilciena Varšava-Lodza attīstīšanai. Līdz 2006. gada beigām ir paredzēts nodot ekspluatācijā 359 km autostrāžu. Polijas ceļu infrastruktūras valsts programmā ir paredzēts līdz 2013. gadam attīstīt autostrāžu tīklu līdz 1 510 km, taču politiskajās diskusijās (Polijas Infrastruktūras ministra vietnieks Jan Ryszard Kurylczyk) tiek norādīts, ka Polijai šajā laikā ir jābūt 2 850 km autostrāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veļas mazgājamā mašīna ilgāk kalpotu, un drēbes pēc mazgāšanas būtu tīras un svaigas, veļas mašīnu nepieciešams kopt un pareizi tīrīt. Gluži tāpat kā citu lielo un mazo sadzīves tehniku ik pa laikam tīram vai mazgājam, arī veļas mašīna jātīra, neskatoties uz to, ka tajā regulāri tiek izmantoti tīrīšanas līdzekļi.

Ja veļas mašīna kalpojusi jau ilgāku laiku, ar laiku kļūs labi pamanāmas netīras, brūnas vai pelēkas nogulsnes gumijotajās blīvēs un veļas mašīnas filtrā.

Taču notīrīt tikai šīs redzamās detaļas nebūs efektīvi, jo tik pat daudz un vēl vairāk nogulšņu un netīrumu uzkrājas veļas mašīnas iekšējās detaļās, kuras nav saredzamas, un tās iztīrīt ar rokām nav iespējams.

Tāpēc svarīgi savu veļas mašīnu pareizi kopt un ik pa laikam iztīrīt jau no tās iegādes brīža, lai mazinātu netīrumu uzkrāšanos, kā arī pēc iespējas novērstu kaļķaina vai dzelžaina ūdens izraisīto bojājumu riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijā palielina maksas ceļu nodevu

Aivars Mackevics [email protected], 12.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobraucējiem Francijā tagad būs jāmaksā augstāka maksas ceļu nodeva. Piemēram, Cofiroute autostrāžu savienība ir palielinājusi Francijas ziemeļos maksas ceļu nodevu par 1,6%. Turpretī Francijas dienvidos autobraucējiem būs jāmaksā par 2,64% vairāk, atrodoties uz tieši 3 000 km plašā autostrāžu savienības Autoroutes du la France (ASF) ceļu tīkla. Visaugstāko nodevu nāksies maksāt, ja izmantos Autoroutes et Tunnel du Mont Blanc (ATMB) savienības ceļus, proti, 3,45% vairāk nekā līdz šim. Daļai vieglo automašīnu un kravas automašīnām, kuru maksa tiek noteikta pēc automašīnas augstuma, tagad vajadzēs maksāt 28,80 eiro braucienam vienā virzienā un 35,90 eiro par braucienu turp un atpakaļ (līdz šim 28,10 un 35 eiro). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālijas policija brauc ar Lamborghini

Aivars Mackevics [email protected], 17.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas policija kā dāvinājumu ir saņēmusi automašīnu Lamborghini Gallardo, kura ir paredzēta autostrāžu satiksmes kontrolēšanai. Sešu cilindru motors ar 500 zirgspēkiem un 300 km/h maksimālo ātrumu ļauj policijai panākt jebkuru ceļu satiksmes pārkāpēju. Jaunā sporta automašīna ir aprīkota ar policijas bākugunīm un sirēnām. Šo policijas automašīnu izmantos galvenokārt Itālijas dienvidos – Kalabrijas reģionā (Salerno-Reggio Calabria), kur autostrāžu nelegālās sacīkstes ir īpaši populāras. Policija uzskata, ka šāda automašīna ieviesīs respektu pret likuma sargiem. Parastos apstākļos Itālijas policija izmanto Lancia markas automašīnas. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums AMG eksports pieķerts pievienotās vērtības nodokļa (PVN) krāpšanas shēmās Slovākijā, vēsta Latvijas Televīzija.

Slovākijā izvērsies skandāls par vērienīgu krāpšanos ar PVN, no valsts budžeta izkrāpjot «daudzus desmitus miljonus eiro». Lietā esot iesaistīts arī Latvijas uzņēmums AMG eksports, kuru krīzes gados slavēja par spēju būtiski kāpināt apgrozījumu.

Starp krāpniekiem esot Mihaila Hovaneca kompānija Tatra Trade Corporation. 2011.gadā viņu arestēja kādas citas lietas sakarā, bet, lai mīkstinātu sodu, Hovanecs sācis runāt par nodokļu krāpšanos. Krāpniecība ilgusi vismaz četrus gadus - no 2007.līdz 2011.gadam. No valsts budžetiem Slovākijā, Čehijā un Ungārijā tādējādi izkrāpti aptuveni 80 miljoni eiro.

Izmeklēšanā izskanējuši arī Latvijas pilsoņu Anda Ābola un viņa sievas Gunitas Ābolas vārdi. Viņu uzņēmums AMG eksports krīzes gados uzrādīja strauju izrāvienu, 2008.- 2009.gadā sasniedzot apgrozījumu 41 miljons eiro, bet peļņu - miljons eiro. Laikrakstam Dienas Bizness stāstot par panākumu atslēgu, Ābola sacījusi: «Faktiski uzņēmums nodarbojas ar tā dēvētajiem trīs pušu darījumiem, kur starp ražotāju un patērētāju ir tirgotājs - AMG eksports.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ringier AG turpina paplašināt darbību Austrumeiropā un palielina savu starptautisko portfeli digitālo mediju un sludinājumu portālu jomā, šim nolūkam iegādājoties visas Axel Springer akcijas Ungārijā, Serbijā, Slovākijā, kā arī Baltijas valstīs Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Slovākijā uzņēmuma dibinātājs joprojām saglabās mazākuma akcijas. Citās valstīs Ringier grupai turpmāk piederēs 100 procenti akciju. Atbilstoši savai izaugsmes stratēģijai Axel Springer fokusējas uz digitālā biznesa attīstību lielos stratēģiskajos tirgos. Uzņēmuma lielākās investīcijas tiks novirzītas uz Vāciju, ASV un Poliju. Tādēļ veiksmīgais Ringier un Axel Springer kopuzņēmums Polijā saglabāsies bez izmaiņām.

Latvijā daļa no "Ringier Axel Springer Media AG" kopuzņēmuma ir darba portāls "cvmarket.lv".

Kopš Ringier Axel Springer Media AG dibināšanas 2010. gada jūlijā Ringier AG un Axel Springer SE kopuzņēmums ir attīstījies par vienu no lielākajiem un modernākajiem mediju uzņēmumiem Centrālajā un Austrumeiropā ar aptuveni 3100 darbiniekiem. Portfelī ietilpst vairāk nekā 200 digitālie un drukātie produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzsološā piektās paaudzes sakaru tīkla izveidošanā liela loma būs prasmei efektīvi izmantot jau pieejamo optiskā interneta tīklu

Katra nākamā sakaru tīkla paaudze nesusi lietotājiem aizvien plašākas iespējas, kas fundamentāli mainījušas cilvēku ikdienu. Īstu apvērsumu sola arī drīzumā gaidāmā piektā paaudze jeb tā dēvētā 5G, kuras ieviešana padarīs par ikdienu pat futūristiskas vīzijas – automašīnas, kas sazinās cita ar citu, autonomi strādājošus traktorus uz lauka un sadzīves tehniku, kas paveic savus uzdevumus bez cilvēka iesaistīšanās. Lai arī Latvijai šobrīd ir diezgan augstas izredzes iekļauties Eiropas Savienības nospraustajos 5G ieviešanas termiņos, panākumi lielā mērā būs atkarīgi no iesaistīto uzņēmumu spējas sadarboties un efektīvi izmantot pieejamos resursus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovākijā no ceturtdienas stāsies spēkā daļējs karantīnas režīms, tostarp tiks slēgti restorāni un veikali, kas nepārdod pirmās nepieciešamības preces, bet skolas turpinās darboties, trešdien paziņojusi valdība.

Daļējais karantīnas režīms būs spēkā divas nedēļas.

Cilvēkiem būs atļauts atstāt mājas tikai, lai dotos uz darbu, skolu, pie ārsta vai uz veikalu pēc pirmās nepieciešamības precēm. Atļautas būs arī pastaigas dabā.

Slovākijā ir viens no augstākajiem koronavīrusa izplatības rādītājiem Eiropas Savienībā.

Daļējais karantīnas režīms tiks izvērtēts pēc desmit dienām, atklāja Slovākijas ekonomikas ministrs Rihards Suliks.

"Skolas būs pēdējās, kas tiks slēgtas. Mēs uzstājam, lai tās paliek atvērtas. Mēs arī vienojāmies, kas testēšanai skolās jābūt obligātai," paziņoja Suliks.

Slovākijā otrdien pirmo reizi kopš pandēmijas sākuma tika reģistrēti vairāk nekā 10 000 jauni Covid-19 gadījumi, bet slimnīcās stāvoklis ir kritisks, norādīja Veselības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Slovākija atbalsta Latvijas dalību OECD un eirozonā

Dienas Bizness, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bratislavā Latvijas Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, tiekoties ar savu Slovākijas kolēģi Robertu Fico (Robert Fico), saņēma apstiprinājumu, ka Slovākija atbalstīs Latvijas mērķus pievienoties Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijai (OECD) un Eiropas vienotās valūtas valstu blokam.

«Latvijas paveiktais krīzes pārvarēšanā un ekonomiskā izaugsme, ko redzam pašlaik, ir iespaidīga. Mūsu valstīm ir daudz kopīga, tādēļ esam gatavi atbalstīt Latvijas dziļāku integrāciju Eiropā un ciešāku sadarbību ar pasaules ekonomiski attīstītākajām valstīm,» sacīja R.Fico.

R. Fico norādīja, ka Slovākija eirozonai pievienojās 2009. gada un vienotās valūtas ieviešanas process noritēja bez sarežģījumiem. Slovākijas pieredzi, ieviešot eiro, jau izmantojusi Igaunija, un Slovākija ir gatava piedāvāt savu pieredzi arī Latvijai, lai veiksmīgi risinātu ar eiro ieviešanu saistītos praktiskos jautājumus, gan skaidrotu iedzīvotājiem praktiskos ieguvumus, ko sniedz vienotā valūta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitek Group ir iegādājusies Slovākijas finanšu tehnoloģiju kompānijas SmartPost kapitāldaļas, informē Fitek Group pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKT nozarē jau vairākus gadus plaši tiek attīstīta resursu koplietošana, kas ļauj izmantot augstākas kvalitātes un pieejamības infrastruktūru un pakalpojumus, neieguldot to izveidē savus līdzekļus. Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) ir šādas koplietojamas infrastruktūras uzturētājs, uzņēmējiem piedāvā optiskā tīkla koplietošanu, eParaskta un e-Identitātes platformas, datu pārraides risinājumus, bet valsts iestādēm ir virkne efektīvu pakalpojumu ieskaitot, kiberdrošības risinājumus.

Par resursu koplietošanu, ikdienas darbu, kiberdrošību un iedzīvotāju izglītošanu Dienas Bizness saruna ar LVRTC valdes priekšsēdētāju Ģirtu Ozolu.

LVRTC ir viens no valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu kompetenču centriem, kā arī sniedz Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra (VESPC) pakalpojumus publiskā sektora spēlētājiem. Ko tas praktiski nozīmē, ko darāt un ko no tā iegūst uzņēmumi, sabiedrība?

Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra uzdevums ir nodrošināt valsts pārvaldes iestādēm tehnisko līdzekļu kopumu - nepieciešamo skaitļošanas, datu glabāšanas un elektronisko sakaru tīkla informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru, lai nodrošinātu informācijas sistēmu darbību augstā konfidencialitātes, integritātes un pieejamības līmenī. Mēs nesniedzam pakalpojumu gala lietotājam. Starp mums un sabiedrību ir valsts pārvalde un tas, ko gala lietotājs, proti, sabiedrība pēc mūs paveiktā izjūt vai neizjūt, ir dažādu informācijas sistēmu darbības pieejamība vai nepieejamība. Proti, sistēmas vai nu darbojas stabili vai arī kaut kas nav īsti labi. Mūsu uzdevums ir panākt, lai tās sistēmas, kas ir mūsu pārziņā, ir pieejamas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzus vāciešus saniknojis finanšu ministra plāns pārdot gandrīz pusi no valsts autostrāžu (Autobahn) tīkla privātiem investoriem, ziņo thelocal.de.

Finanšu ministrs Volfgangs Šeible virza plānu daļēji privatizēt valsts Autobahn ceļu tīklu. Viņa plāns nozīmē, ka privātām kompānijām tiktu pārdota 49,9 procentu daļa valsts uzņēmumā, kas atbildīga par Autobahn būvdarbiem un uzturēšanu. Kompāniju finansētu esošā maksa kravas transportam, kas pārvietojas pa Autobahn tīklu, kā arī tiek apsvērta jaunas maksas noteikšana privātajiem autovadītājiem.

Šāds ierosinājums valstī izsaucis plašu kritiku.

Oktobra vidū tika panākta vienošanās, ka Vācijas valdībai vajadzētu veidot valsts uzņēmumu, kas finansētu, plānotu un būvētu valsts autoceļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot uzņēmuma attīstību un orientēšanos uz rietumu tirgiem, AS “Olainfarm” 2023. gadā reģistrējusi jaunu uroloģijā lietotu medikamentu un sākusi reģistrāciju vairākiem kardioloģijas un pretiekaisuma produktiem. Tas ļaus būtiski paplašināt AS “Olainfarm” produktu portfeli Eiropas iedzīvotāju veselībai aktuālās jomās. Medikamentu reģistrācija sākta kopumā 10 Eiropas Savienības (ES) valstīs.

Jaunais AS “Olainfarm” antibakteriālais uroloģijas līdzeklis jau reģistrēts piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā un Slovākijā. Savukārt divi kardioloģijas produkti – hemostatisks līdzeklis un antitrombotisks līdzeklis – pieteikti reģistrācijai 10 ES valstīs: Francijā, Spānijā, Itālijā, Vācijā, Polijā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā un Slovākijā.

Tikmēr Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Francijā, Slovākijā un Spānijā sākta seruma lipīdus modificējoša līdzekļa reģistrācija.

Pretiekaisuma un pretreimatisma līdzekļa, kā arī endokrīnās terapijas līdzekļa reģistrācija sākta deviņās valstīs (Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Vācijā, Spānijā, Itālijā, Čehijā un Slovākijā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maskavas apgabalā veidos jaunu viesnīcu tīklu

Aivars Mackevics [email protected], 30.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas apgabala teritorijā tuvāko triju gadu laikā tiek plānots izveidot nelielu izmaksu viesnīcu tīklu, proti, praktiski katrā municipiālajā apgabalā. Patlaban jau katra rajona administrācija ir gatava piešķirt zemi viesnīcas celtniecībai. Jaunās divu un trīs zvaigžņu kategoriju viesnīcas atradīsies lielāko autostrāžu, kas savieno galvaspilsētu ar pārējiem Krievijas reģioniem, tuvumā. Bez tam ir paredzēts populārajās atpūtas zonās, pārsvarā Piemaskavas ūdenskrātuvju tuvumā, uzcelt viesnīcas, kurās vienlaicīgi varētu atpūsties 200 līdz 300 personas. Tāpat ir nolemts rekonstruēt jau esošās atpūtas bāzes. Infrastruktūras attīstība tiks orientēta galvenokārt uz masu tūrisma attīstību, kas protams, dos iespēju vairāk atpūsties Maskavas pilsētas un apgabala iedzīvotājiem. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom klientu apkalpošanas robotmeitene Anete cītīgi mācās, lai nepagurusi varētu atbildēt uz klientu jautājumiem gluži kā pieredzējis darbinieks

Uzdodot jautājumu uzņēmumam klientu servisa sarakstes programmā vai sociālajos tīklos, sagaidām, ka uz to atbildēs cilvēks, kompānijas darbinieks. Taču tā nebūs vienmēr, un jau tagad saziņai ar klientiem aizvien vairāk tiek izmantoti mācīties spējīgi roboti. Arī pasaulē pirmais latviešu valodā runājošais klientu atbalsta robots Anete, kas tapis, tehnoloģiju uzņēmumam Lattelecom sadarbojoties ar Tildi, katru dienu apgūst jaunas zināšanas un drīzā nākotnē spēs atbildēt uz klientu jautājumiem ne sliktāk par cilvēku.

Oktobra vidū darbu Lattelecom Facebook vietnē uzsākusī Anete pārstāv tā dēvēto kontrolētās mašīnmācīšanās tehnoloģiju, kas papildina informācijas bagāžu pēc katras sarunas ar klientu. Tāpat kā maza bērna pirmie soļi, arī Anetes agrīnās atbildes var šķist nepārliecinošas, gramatiski neprecīzas. Taču mašīnmācīšanās tehnoloģijas lielākā priekšrocība ir spēja nemitīgi uzkrāt zināšanas. Tā rezultātā robots ar cilvēka palīdzību, kas palīdz viņam mācīties, kļūst aizvien gudrāks un labāk saprot, ko cilvēki no viņa vēlas. Lattelecom mērķis ir panākt, lai, tērzetavā uzdodot jautājumu, klients pat nenojaustu, ka viņam neatbild dzīvs cilvēks. Tehnoloģiju attīstības temps un tendences dod pamatu domāt, ka tas patiešām būs iespējams jau drīzā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Katrs trešais vācu autovadītājs domā par seksu

Aivars Mackevics [email protected], 21.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu klubs Auto Club Europa (ACE) ir veicis aptauju 1833 autovadītāju vidū un secina, ka autostrāžu sastrēgumos 30,28% vāciešu domā par mīlas lietām. Apmēram 10% aptaujāto domā par ģimeni, tikpat daudz plāno citreiz izvēlēties citu braukšanas maršrutu. Astoņi procentu aptaujāto uztraucas par degvielas patēriņu, 7% sajūt izsalkumu un domā par garšīgu maltīti, tikpat daudz vēlas uz tualeti un nākošie septiņi uztraucas par sajūga noslogojumu. Apmēram 6% aptaujāto sastrēguma laikā nedomā neko un citiem ir sīkākas problēmas. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo trīs gadu laikā datu pārraides apjoms dubultosies un izaugsme aptuveni šādu tempu saglabās arī turpmāk, intervijā aģentūrai LETA prognozēja tehnoloģiju uzņēmuma SIA "Tet" valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.

Viņš norādīja, ka vienlaicīgi attīstās arī tehnoloģijas un daudz mazāka izmēra iekārtas jau pašreiz spēj pārraidīt daudz lielākus datu apjomus. Tomēr "Tet" ir stratēģiski pareizi veicis investīcijas optisko tīklu attīstībā, un tādēļ salīdzinoši mierīgi skatās uz šīm tendencēm.

Vienlaikus, runājot par atteikšanos no kādu tehnoloģiju izmantošanas, Tatarčuks norādīja, ka "Tet" vairāk nekā piecus gadus pamazām pāriet no DSL vai vara tīklu tehnoloģijām uz nākamās paaudzes risinājumiem, kas palielina datu pārraides ātrumu no trīs līdz desmit reizēm atkarībā no tehnoloģiskā risinājuma.

Nākotnes drošais risinājums ir optiskie tīkli, tādēļ "Tet" priekšrocība ir, ka uzņēmums no 2017.gada investē optiskajos tīklos, un šobrīd tie ir pieejami vairāk nekā 550 000 mājsaimniecību. Tāpat arī "Tet" ir būtiska loma arī mobilo tīklu attīstībā, jo lielākā daļa bāzes staciju arī ir pieslēgtas optiskajiem datu pārraides tīkliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grib aktivizēt Latvijas un Itālijas ekonomisko sadarbību

Māris Ķirsons [email protected], 23.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pārrunātu abu valstu ekonomiskās sadarbības perspektīvas Ministru prezidenta biedrs Ainārs Šlesers tikās ar Itālijas premjerministra vietnieku Džanfranko Fini (Gianfranco Fini). Itālijas premjerministra vietnieks izteica Ministru prezidenta biedram uzaicinājumu jau tuvākajā laikā pēc 1. maija ierasties oficiālā vizītē Itālijā, ko Ministru prezidenta biedrs ar gandarījumu pieņēma. Ņemot vērā jaunās iespējas, ko paver drīzā Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, abas puses pauda pārliecību par nepieciešamību aktivizēt Latvijas un Itālijas ekonomisko sadarbību. A.Šlesers uzsvēra, ka Latvijas puse būtu gandarīta, ja labās politiskās attiecības mūsu valstu starpā pāraugtu izcili labā ekonomiskā sadarbībā». Savukārt Itālijas puse novērtēja Latvijas lomu kā sava veida tramplīnam» ES valstu attiecībām ar Krievijas Federāciju un NVS valstīm. Dž.Fini arī atzīmēja, ka Latviju un Itāliju vienojošs elements ir mazo un vidējo uzņēmumu nozīme abu valstu ekonomikā, un apliecināja Itālijas uzņēmēju interesi par Latviju, norādīts Ministru prezidenta biedra palīga informācijā. Minot tūrisma nozari kā vienu no nozīmīgākajām sadarbības jomām, abas puses uzsvēra tiešo avio reisu un starptautiski atzītu viesnīcu ķēžu nozīmi tūrisma attīstībai. A.Šlesers pauda gandarījumu par aviokompānijas AirBaltic lēmumu uzsākt regulārus lidojumus maršrutā Rīga-Milāna. Savukārt Dž.Fini apliecināja, ka drīzā Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā noteikti vairos Itālijas iedzīvotāju interesi par Latviju. Šim nolūkam nepieciešams risināt jautājumu par Rīgas un Latvijas iekļaušanu Itālijas tūrisma operatoru piedāvātajās ceļojumu programmās. Tikšanās laikā tika pārrunātas arī iespējas aktivizēt divpusējo sadarbību zinātnes un izglītības jomās, kā arī valsts pārvaldes jautājumos. Pārrunājot ES nākotnes jautājumus, Itālijas vicepremjers uzsvēra nepieciešamību līdztekus diskusijām par jauno ES Finanšu ietvaru pēc 2007. gada panākt valstu politisko vienošanos, pieņemot ES Konstitucionālo līgumu,norādīts Ministru prezidenta biedra palīga informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO,VIDEO: Līgatnes tīklu parku plāno paplašināt; piedāvās nakšņošanu kokos

Monta Glumane, 06.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgatnes bijušās ķiveru fabrikas rekonstrukcijas projekta virzītāji Inese un Marģers Zeitmaņi kopā ar Gunti Avotiņu Līgatnē izveidojuši tīklu parku. Ar laiku plānots šo izklaides vietu paplašināt un piedāvāt arī nakšņošanu kokos.

«Mums bija iespēja iegādāties bijušo ķiveru fabriku. Nolēmām, ka vajadzētu attīstīt blakus esošo pauguru un izveidot labiekārtotu teritoriju vietā, kur iepriekš atradās diezgan daudz atkritumu. Laikam tā dzīvē notiek - pasvied ideju gaisā un viss smuki sastājas. Nejauši iepazināmies ar Gunti Avotiņu, kuram bija pieredze, idejas, ambīcijas un vēlme realizēt kaut ko nebijušu un tas viss - tieši saistībā ar šādiem objektiem. Mēs bijām investori un viņš - tehniskais izpildītājs,» stāsta I.Zeitmane.

Koncepta ideja aizgūta no Anglijas un projektā ieguldīti tikai personīgie līdzekļi, kas rakstāmi kā sešu ciparu skaitlis, detalizētāk ieguldīto naudas summu gan neatklājot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pašlaik būvniecības stadijā ir 96,8 tūkst. m2 tirdzniecības platību. Jau drīzā nākotnē varētu būt gaidāma pircēju plūsmas pārdalīšanās.

Uz iepirkšanās centriem ļaudis mūsdienās dodas pēc jaunas pieredzes; tirgus reaģē, pārbūvējot esošos, gatavojot jaunus tirdzniecības objektus

Pašlaik būvniecības stadijā ir 96,8 tūkst. m2 tirdzniecības platību, ir sarēķinājusi kompānija CBRE. Objektus ir plānots nodot ekspluatācijā 2019. gadā. Jau drīzā nākotnē varētu būt gaidāma pircēju plūsmas pārdalīšanās starp jaunajiem un esošajiem tirdzniecības centriem (t/c), ko nenoliedz arī to aptaujātie vadītāji.

«Divos-trijos gados redzam konkurences saasināšanos tirdzniecības sektorā gan uz jaunu platību, gan jaunu spēlētāju ienākšanas rēķina. Kā vienu no šī brīža ieguvējiem var minēt Maximu, kas izmantoja izdevību paplašināties tirgū hipermārketu formātos lielākajos t/c, tādā veidā fiziski palielinot savu tirgus daļu,» pārbīdes mazumtirdzniecībā ieskicē CBRE Tirgus izpētes un darījumu konsultāciju daļas vadītāja Vineta Vigupe. Pēc viņas domām, Akropoles komplekss varētu ietekmēt gandrīz visus tirdzniecības centrus – vienu vairāk, otru mazāk. Ņemot vērā šī gada inflāciju, demogrāfisko situāciju, pircēju skaita palielināšanās tuvākajos gados nav gaidāma. Tādējādi pircēju aktivitāte pārdalīsies un ieguvēji noteikti būs tie centri, kuriem ir stratēģiski nozīmīga atrašanās vieta vai kuriem izdosies pieturēt klientu savā redzes lokā, piedāvājot papildu vērtību – izklaidi, restorānus, fitnesa, veselības centru pakalpojumus u.tml. Respektīvi, ieguvēji būs tie centri, kuri piedāvās vairāk nekā tikai iepirkšanās funkciju, komentē V. Vigupe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ar miljonu zaudējumiem strādājošie tīklu uzņēmumi dāsni maksājuši Latvenergo

Līva Melbārzde, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošie elektrisko tīklu uzņēmumi a/s Latvenergo piecu gadu laikā samaksājuši nomu 276 milj. Ls.

Jau tradicionāli pēdējos gadus elektrisko tīklu uzņēmumi a/s Sadales tīkls (ST) un a/s Augstsprieguma tīkls (AT) ir noslēguši ar vairāku miljonu latu lieliem zaudējumiem. Tomēr, izlasot šo tīklu uzņēmumu gada pārskatus, redzams, ka visai dāsnas summas tie samaksājuši savam mātesuzņēmumam a/s Latvenergo. No 2005.-2010.gadam kā nomas maksa par tīklu aktīviem no ST un AT uz Latvenergo pārvirzīti kopā 276 milj. Ls, kas liek uzdot jautājumu, vai tīklu uzņēmumi patiešām ir tik nerentabli, kā Latvenergo vadība to vienmēr ir uzsvērusi, jeb varbūt tieši pretēji - tie ir a/s Latvenergo zelta ādere. Tāpat šajā kontekstā rodas šaubas, cik pamatots ir sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apstiprinātais sadales un pārvades tarifu kāpums, kas 2011. gadā sasniedza vidēji 20,8%, jo kā galvenais iemesls tarifu kāpumam tika minēti tīklu uzņēmumu zaudējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Uzņēmumi: Lēmums par nelegālo elektronisko sakaru tīklu likvidāciju nav RNP kompetencē

LETA, 11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) uzņēmumi nav apmierināti, ka pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pieņēmis lēmumu par nelegālo un neaktīvo elektronisko sakaru tīklu likvidāciju dzīvojamajās mājās, jo RNP nav tādu pilnvaru, pauda aptaujātajās kompānijās.

SIA "Baltcom" komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Jekaterina Ivanova uzsvēra, ka "Baltcom" atbalsta telekomunikāciju tīklu sakārtošanu atbilstoši regulējuma prasībām un vienmēr reaģē uz attiecīgo organizāciju pieprasījumiem, kā arī uzskata, ka pašreiz nav nekāda pamata "Baltcom" infrastruktūras demontāžai.

Ivanova atzina, ka "Baltcom" pārstāvji ir pārsteigti par šādu iniciatīvu no RNP puses, jo, pēc Ivanovas teiktā, RNP nav normatīvos paredzētu pilnvaru konstatēt elektronisko sakaru tīkla ierīkošanas likumību un pieņemt lēmumus par to demontāžu. "Līdz ar to šāda RNP rīcība bez atbilstošu iestāžu lēmuma un saskaņošanas ar elektronisko sakaru tīkla īpašnieku ir prettiesiska un var tikt vērtēta kā administratīvais pārkāpums vai noziedzīgs nodarījums, kas izpaužas kā sveša īpašuma apzināta bojāšana," sacīja "Baltcom" pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uz Dānijas autostrādēm drīkst 130 km/h

Aivars Mackevics [email protected], 26.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 30. aprīļa uz Dānijas autostrādēm drīkstēs braukt ar 130 km/h lielu ātrumu. Līdz šim ātruma ierobežojums bija 110 km/h. Jaunie noteikumi attieksies uz vieglajām automašīnām, motocikliem un kempinga automašīnām zem 3,5 tonnām. Ātrāka braukšana būs atļauta apmēram uz 55% dāņu autostrāžu tīkla. Iepriekšējie ierobežojumi saglabāsies lielāko pilsētu tuvumā. Eiropas autotūristiem pirms došanās ceļojumā uz kaimiņvalstīm būtu rūpīgāk sevi jāinformē par dažādajiem ātruma ierobežojumiem. Sevišķi lielas atšķirības ir uz parastajiem autoceļiem, piemēram, Dānijā, Horvātijā, Nīderlandē un Šveicē autovadītājs drīkst braukt tikai ar 80 km/h, Latvijā un daudzās citās Eiropas valstīs – 90 km/h, bet Somijā, Austrijā un Vācijā drīkst sasniegt arī 100 km/h. Pilsētu satiksmē lielas atšķirības nepastāv, jo lielākajā daļā valstu ātruma ierobežojums ir 50 km/h robežā, izņemot Lietuvu, Poliju, Serbiju, Melnkalni un Slovākiju, kur tas atļauts braukt arī 60 km/h. Uz Eiropas autostrādēm parasti ātruma ierobežojumi ir starp 120 un 130 km/h. Vācija ir vienīgā Eiropa valsts, kur uz autostrādēm nav ātruma ierobežojuma. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas Transporta ministrs: Dīzeļautomobiļu izmantošanas aizliegumi ir pašīznīcinoši

LETA, 16.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesu pūliņi Vācijā noteikt aizliegumus dīzeļautomobiļu izmantošanai ir pašīznīcinoši un apdraud valsts labklājību, piektdien brīdināja Vācijas transports ministrs Andreass Šeiers.

Šādu komentāru ministrs izteicis dienu pēc tam, kad tiesa Esenē kļuva par pirmo, kas izdevusi rīkojumu vecākiem dīzeļautomobiļiem slēgt nozīmīgas rietumu autostrādes daļu.

«Šādi lēmumi apdraud simtiem tūkstošu iedzīvotāju mobilitāti. Neviens šīs pašīznīcinošās debates nesaprot,» intervijā izdevumam «Bild» norāda Šeiers, piebilstot, ka šādi aizliegumi nekur citur pasaulē nav sastopami.

Tādas pilsētas kā Berlīne, Ķelne, Frankfurte un Štutgarte arī pieņēmušas līdzīgus lēmumus, kas noteiktās vietās liedz iebraukt dīzeļautomobiļiem.

Vācijas Transporta ministrijas preses pārstāvis skaidro, ka debates šajā jautājumā kļuvušas visai emocionālas, ņemot vērā to, ka automašīnu ražošanas nozare ir svarīga valsts ekonomikas veicinātāja un nodarbina aptuveni 800 000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru