Satiksmes ministrija (SM) rīt valdībai ieteiks Kohēzijas fonda finansējumu pēc neveiksmīgā vilcienu iepirkuma konkursa pārdalīt citiem mērķiem - Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstībai un Rail Baltica, kā arī lidostu infrastruktūras attīstībai un autoceļu tīkla uzlabojumiem.

Par to liecina rītdienas valdības sēdei līdz ar informatīvo ziņojumu sagatavotais Satiksmes ministrijas rīkojuma projekts.

Kā teiks SM sagatavotajos pavadvēstulē, projekta ietvaros noslēgtais jauno vilcienu iepirkuma līgums nav stājies spēkā un, ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības 2007. – 2013.gada plānošanas perioda ietvaros projektu aktivitātes jāpabeidz ne vēlāk kā 2015.gada 31.augustā, nekavējoties jāpieņem lēmums par turpmāku rīcību ar projektam atvēlēto Kohēzijas fonda finansējumu, lai nodrošinātu tā apguvi pilnā apmērā.

Pašam informatīvajam ziņojumam ir noteikts ierobežotas pieejamības statuss, un tas tiks skatīts valdības sēdes slēgtajā daļā.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā AS Pasažieru vilciens (PV) izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Šā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un spāņu uzņēmumu Construccionesy Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) par jauno vilcienu iegādi nav panākta.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra