Patlaban transporta nozarē lielākais izaicinājums ir sauszemes koridoru attīstība un kravu piesaiste no Ķīnas uz Eiropas Savienības ziemeļu daļu caur Latviju un ir būtiski, lai uzņēmēji arī paši meklētu kontaktus un slēgtu darījumus, biznesa portālam Nozare.lv norāda Satiksmes ministrijā (SM).

Sauszemes koridoru attīstība, «neapšaubāmi, ir perspektīvs sadarbības virziens», uzsver ministrijā. Tā attīstībai svarīga efektīva sadarbība starp visiem partneriem visās tranzīta valstīs - Ķīnā, Kazahstānā, Baltkrievijā un Latvijā. «Svarīgi atzīmēt, ka izpratne visās šajās valstīs ir, un tagad ļoti būtiski pārliecināt Ķīnas kravu īpašniekus par šī koridora iespējām. Tas ir ļoti ilgstošs process, un pie tā strādā daudzas iesaistītās puses,» skaidro ministrijā.

Vācijas virzienā jau tiekot organizēti divi regulāri konteinervilcieni, kur galvenie klienti ir DB Schenker un DHL. Arī Latvijas uzņēmēji 2008.gadā organizēja vienu izmēģinājuma vilcienu no Urumči pilsētas Ķīnas ziemeļrietumos, kas apliecināja pārvadājumu iespējamību un reālus piegādes termiņus.

Pēc SM organizētās vizītes Ķīnā šī gada septembra sākumā turpinās sarakste, pateicoties Ķīnā iegūtajiem jaunajiem kontaktiem. Šonedēļ notikusi Loģistikas nozares padomes sēde, kurā tās dalībnieki apsprieda vizītes rezultātus un pēdējā laika aktivitātes, kā arī turpmākos soļus.

SM uzskata, ka ir būtiski, lai uzņēmēji arī paši meklētu kontaktus un slēgtu darījumus. Tāpat SM vērš uzmanību, ka notiek arī pārrunas dzelzceļu uzņēmumu starpā par praktiskiem organizatoriskiem jautājumiem šādu vilcienu organizēšanai. Svarīgi arī esot meklēt iespējas mazināt pārvadājumu izmaksas un nodrošināt nepieciešamo kvalitāti. tāpat SM uzsver, ka LDz Cargo Loģistika ir nepārtrauktā kontaktā ar iespējamiem Ķīnas kravu īpašniekiem un gatavo piedāvājumus atkarībā no konkrētām vajadzībām.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra