Lai arī Eiropas direktīvas ieviešanas kontekstā būs nepieciešamas strukturālas pārmaiņas koncernā Latvijas Dzelzceļš (LDz), taču šobrīd, kamēr nav pieņemti grozījumi likumā, nav arī nekādu konkrētu lēmumu, aģentūrai LETA norādīja VAS Latvijas Dzelzceļš un Satiksmes ministrijā (SM), atbildot uz jautājumu, kā tiks pārdalītas LDz Cargo funkcijas reorganizācijas rezultātā.

SM un LDz uzsver, ka nākamajā gadā Latvijai būs jāievieš Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas un patlaban tiekot gatavota direktīvai atbilstoša nacionāla normatīvā bāze - grozījumi Dzelzceļa likumā. Sagaidāms, ka direktīvas ieviešanas kontekstā arī būšot nepieciešamas plānotās pārmaiņas.

LDz un SM skaidro, ka patlaban nozares lielākais izaicinājums ir spēt pielāgoties mainīgiem kravu apjomiem un nodrošināt atbilstību direktīvas prasībām.

Direktīva 2012/34/ES, uz kuras ieviešanu atsaucas ministrija un LDz, paredz izveidot vienotu Eiropas dzelzceļa telpu. Piemēram, direktīva paplašina dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtiskās funkcijas, kuras šobrīd ietver lēmuma pieņemšanu par dzelzceļa infrastruktūras maksu, dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un konkrēta pārvadātāja vilciena nozīmēšanu, papildinot tās ar lēmuma pieņemšanu par maksas iekasēšanu.

Tāpat direktīva nosaka katrā dalībvalstī izveidot vienu dzelzceļa nozarē regulatīvo iestādi - Latvijā tā ir Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija - ar plašākām pilnvarām. Šīs institūcijas kompetencē tiktu ietverta arī sūdzību izskatīšana saistībā ar piekļuves maksu apkalpes vietai un tajā sniegtajiem pakalpojumiem. Tāpat paredzēta apkalpes vietu operatoru uzraudzība un infrastruktūras pārvaldītāju, apkalpes vietu operatoru un pārvadātāju grāmatvedības revīzijas veikšana vai ārējas revīzijas veikšanas ierosināšana. Tas tiks veikts, lai pārbaudītu noteikto prasību par grāmatvedības uzskaites nošķiršanu ievērošanu.

Kā ziņots, LDz meitasuzņēmuma LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs vakar iesniedzis atlūgumu. Par jauno uzņēmuma vadītāju iecelts ilggadējais LDz finanšu direktors Māris Bremze.

Intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma Mačs sacīja, vēlme viņu atbrīvot no amata varētu būt saistīta ar «biznesa pārdali», proti, nesaskaņām saistībā ar iecerētu reorganizāciju un LDz Cargo funkciju pārdalīšanu LDz iekšienē, kam viņš nepiekrīt. «Stāsts ir par savējiem un svešiem,» sacīja Mačs.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra