Krīzes iespaidā strauji sarūkot preču plūsmai, daudzi Latvijas šoferi ilgstoši strādā ārzemēs, jo pasūtījumu uz mājām nav, šodien, 1.aprīlī, raksta laikraksts Neatkarīgā.
Kā vēsta laikraksts, nu jau pāris mēnešu braucienu mājup atliek jelgavnieks Juris Stirniņš. "Mēs pirmie sajutām, ka Latvijā sākas krīze. Agrāk bija tik daudz kravu, ka vest nespējām, bet pērnā gada sākumā sākās kritums," viņš stāstījis Neatkarīgajai. Tagad firmai, kurā strādā šis šoferis, noslēgti līgumi ar ārvalstu ekspedīcijām, un visas fūres brauc pa Eiropu. "Piemēram, šomēnes mums uz 45 mašīnām ir tikai četras kravas, kas vedamas uz Latviju," stāsta Juris. "Vairākas kravas, kas man pienācās, atdevu kolēģiem, lai tiek mājās pie ģimenēm. Ģimenes cilvēkiem tik ilgi projām būt ir grūtāk. Bet aprīļa otrajā pusē gan pats laidīšu mājās – svinēt vārdadienu."
Laikraksts arī norāda, ka Latvijā gana daudz ir arī tādu šoferu, kas vispār palikuši bez darba, jo uzņēmumu īpašnieki mašīnas nolikuši sētmalē, gaidot labākus laikus un diedelējot bankām kredītbrīvdienas.
Šādi rīkojas arī kādas nelielas pārvadātājfirmas īpašnieks, kurš izvēlējies saglabāt anonimitāti. Visas trīs līzingā pirktās mašīnas stāvot pagalmā. Ja kravas no Latvijas uz ārzemēm vēl varot dabūt, tad atceļā jābraucot tukšā, un ar šodienas frakts cenām tas neatmaksājoties. Par dempingu uzņēmējs īpaši ļaunu prātu tur uz kaimiņiem lietuviešiem, jo tik zemas frakts likmes iespējams turēt vienīgi, nodarbojoties ar kādām nelikumībām.
Autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš prognozējis, ka labāki laiki autopārvadātājiem tik drīz vis nepienāks un agrāk par rudeni uz kaut minimālu situācijas uzlabošanos cerēt velti. Tranzīta kravu pārvadājumu apjoms gada laikā ir krities par 30%, tāpat samazinājusies arī fraktēšanas cena. Arī Eiropā strādājošajiem latviešiem klājoties arvien grūtāk – tur cena no eiro par kilometru nokritusies uz 80 centiem, kas tikai par 20 centiem pārsniedz vidējās izmaksas.