Pasažieru skaits vilcienos samazinās, kas saistāms gan ar mūsdienām neatbilstošu komforta līmeni vilcienos, gan attīstāmu sadarbību ar vietējiem pārvadātājiem novados, nodrošinot regulāru un ērtu autobusu satiksmi līdz vilcienam, kas ļauj ērtāk nokļūt Rīgā, intervijā laikrakstam Diena norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).

«Jāpiekrīt, komforta līmenis pasažieru vilcienos patiešām ir problēma, un komforta līmenis vilcienos noteikti jāpaaugstina. Pasažieru autobusos kvalitātes prasības jau pakāpeniski stājas spēkā, arī pasažieru vilcienu komforta līmenim jāatbilst mūsdienās ierastajam,» savu viedokli paudis ministrs.

«Jau zināms, ka dīzeļvilcieni tiks modernizēti - mainīsies gan vizuālais izskats, gan komforta līmenis un serviss -, bet arī elektrovilcienus nepieciešams nomainīt. Patlaban tiek vērtēti konkursa pretendenti, un esmu pārliecināts, ka PV drīzumā izklāstīs ilgtermiņa darbības plānu šim virzienam,» intervijā skaidrojis A. Matīss.

«Tomēr komforta līmeņa paaugstināšana nav vienīgais ceļš uz to, lai cilvēki vairāk brauktu ar vilcienu. Manuprāt, mums veiksmīgi izveidojusies sadarbība ar Rīgas domi (RD) par e-talona izmantošanu vilcienos, un arī tās pasažieru kategorijas, kurām RD piešķīrusi braukšanas atvieglojumus un iespēju braukt bez maksas, ļoti aktīvi izmanto pasažieru vilcienu pakalpojumus. RD par to maksā, tas nodrošina papildu ieņēmumus PV, turklāt nodrošina arī lielāku pasažieru skaitu. Tomēr, manuprāt, galvenais, kas varētu veicināt vilcienu pasažieru skaita pieaugumu, ir sadarbība maršrutu veidošanā. Prātīgākais būtu nevis no katras mazas apdzīvotās vietas reti nodrošināt autobusu uz Rīgu, bet gan nodrošināt no katras mazās apdzīvotās vietas ērtu autobusu satiksmi uz tuvāko dzelzceļa staciju un tad pasažierus nogādāt Rīgā ar vilcienu, saskaņojot gan autobusu un vilcienu pienākšanas un atiešanas laikus, gan veidojot vienotu biļešu sistēmu un braukšanas atlaižu sistēmu. Labāk, lai no maza ciema piecas reizes dienā kursē autobuss uz dzelzceļa staciju, nevis tikai divreiz nedēļā uz Rīgu,» turpinājis ministrs.

Viņā arī uzsvēris, ka «būtiska ir arī vienotā biļete, lai cilvēks no jebkuras mazās apdzīvotās vietas var nopirkt biļeti uz Rīgu, - pēc aviobiļešu iegādes principa, kad netiek pirkta viena biļete, piemēram, no Rīgas uz Kopenhāgenu, otra - no Kopenhāgenas uz Briseli, bet vienota biļete no Rīgas uz Briseli lidojumam caur Kopenhāgenu. Protams, mēs ar varu nevaram piespiest cilvēkus izvēlēties vilcienus, bet, ja būs ērts maršruta plānojums, sakārtota atlaižu kategoriju sistēma un komfortabli vilcieni, tad esmu pārliecināts, ka pasažieru skaits vilcienos pieaugs».

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra