Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Sola attīstīt dzelzceļu Liepājas ostas virzienā

Jau šogad VAS Latvijas dzelzceļš plāno uzsākt Skrundas dzelzceļa tilta rekonstrukciju un izstrādāt Liepājas preču stacijas automatizācijas projektu.

Tā apsolījuši VAS Latvijas dzelzceļš vadības pārstāvji vizītes laikā Liepājā. Liepājas ostas kravu plūsma pērn parādīja, ka dzelzceļa infrastruktūra ir nepilnīga un nespēj kvalitatīvi un ātri nodrošināt vagonu padošanu un sastāvu komplektēšanu. Ilgstošās VAS Latvijas dzelzceļš un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes diskusijās panākta vienošanās par plānotajiem pasākumiem, lai uzlabotu dzelzceļa pakalpojumu nodrošinājumu.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš (Liepājas partija) norāda, ka panākta vienošanās ar Latvijas dzelzceļu, ka, piesaistot ES struktūrfondu finansējumu, līdz 2015. gadam tiks rekonstruēts Skrundas dzelzceļa tilts un automatizēta Liepājas preču stacija. Savukārt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde paplašinās Ziemeļu parku, izbūvējot papildu sliežu ceļus.

Stacijas automatizācija un ziemeļu parka paplašināšana nodrošinās apļveida kustību - ātrāk padodot un novirzot tālāk vagonus, ļaujot ostas stividorkompānijām ātrāk apstrādāt kravas, kā arī atslogos Liepājas sastrēgumu punktu - Raiņa ielas pārbrauktuvi.

Guntars Krieviņš norāda, ka labākais risinājums Raiņa ielas pārbrauktuves problēmai, lai savienotu iedzīvotāju un ostas attīstības jautājumus, būtu dzelzceļa pārvada izbūve kā turpinājums Parka ielai. Projekta īstenošanai vienīgais šķērslis ir finansējums. Dzelzceļa pārvada izbūve ir iekļauta gan Liepājas attīstības plānā, gan to projektu vidū, kuriem finansējums būtu piesaistāms no ES struktūrfondiem nākamajā plānošanas periodā no 2014. -2020. gadam.

Liepājas ostas jauno dzelzceļa pievadceļu un Ziemeļu parku ekspluatācijā nodeva 2008. gada pavasarī un tā bija viena no trim daļām Liepājas ostas transporta infrastruktūras attīstības projektā Liepājas ostas pievedceļi. Būvniecības kopējās izmaksas bija 4,08 milj. latu, ko veidoja ES Kohēzijas fonda, Valsts un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta finanšu līdzekļi.

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma