Citas ziņas

Šonedēļ būs antīko automobiļu brauciens «Melngalvju rallijs»

Zane Pudāne [email protected], 10.07.2006

Jaunākais izdevums

Šonedēļ no 13. līdz 16. jūlijam norisināsies antīko automobiļu brauciena «Melngalvju rallijs 2006» Rīgas posms. Antīko automobiļu brauciens «Melngalvju rallijs» šogad notiks jau trešo reizi (pirmais brauciens notika 2002. gadā, otrais – 2004. gadā). Pa šo laiku rallijs ir kļuvis par tradīciju, un daļa dalībnieku tajā piedalīsies otro vai pat trešo reizi. Šogad laikā no 10. līdz 26. jūlijam rallija maršruts vedīs no Ķīles uz Klaipēdu, tālāk caur Kauņu, Rīgu, Tartu, Tallinu, Helsinkiem uz Sanktpēterburgu, bet atpakaļceļā – caur Helsinkiem un Hanko uz Rostoku. Braucienā piedalīsies 13 antīkie automobiļi un četri pavadošie transporta līdzekļi. Ceturtdien, 13. jūlijā ap plkst.16.00-16.30 tiek plānota «Melngalvju rallija 2006» automobiļu kolonnas ierašanās Rīgā. Piektdien, 14. jūlijā plkst. 19.00 notiks tradicionālais «Melngalvju rallija» gala vakars Melngalvju namā. Sestdien, 15. jūlijā notiks antīko automobiļu kolonnas labdarības brauciens, kurā piedalīsies bērnu nama «Imanta» bērnu grupa. Svētdien, 16.jūlijā antīko automobiļu brauciens «Melngalvju rallijs» turpināsies Tartu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Melngalvju namā tiks plānota pasākumu un ekskursiju norise, kas savienojama ar Valsts prezidenta un Valsts prezidenta kancelejas darbu un aktivitātēm.

Savukārt no 16. jūlija tiks uzsākti atsevišķi telpu pielāgošanas darbi Melngalvju nama iekštelpās, līdz ar to Melngalvju nams uz laiku apmeklētājiem nebūs pieejams.

Iepriekš vēstīts, ka sakarā ar Rīgas pils rekonstrukciju, kā piemērotākā vieta Valsts prezidenta pagaidu rezidencei atzīts Melngalvju nams. Līdzšinējā rezidence Rīgas pilī atrodas kritiskā stāvoklī un to iecerēts rekonstruēt.

Kā viens no aspektiem izvēlei par labu Melngalvju namam tika minēts arī tas, ka Rīgas pils ierobežotais telpu daudzums liedz iespēju valsts vizītēs pilī organizēt visus svinīgos pasākumus, Valsts prezidenta kancelejai jau vairākus gadus nākas īrēt papildus telpas gan valsts vizītēm, gan citiem plašāk apmeklētiem Valsts prezidenta pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Par prezidenta pagaidu rezidenci varētu kļūt Melngalvju nams

Lelde Petrāne, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta kanceleja sadarbībā ar SIA Rīgas Nami ir konceptuāli izvērtējusi iespēju Rīgas pils remonta laikā kā Valsts prezidenta pagaidu rezidenci Rīgā nomāt Rīgas Nami pārvaldījumā esošo Melngalvju namu.

Patlaban vēl nav veikti detalizēti aprēķini un noskaidrota nepieciešamā platība, bet ir izvērtēta teorētiska iespēja Melngalvju namā strādāt Valsts prezidenta kancelejai.

Atšķirībā no ASV bijušās vēstniecības telpām, kas no Valsts nekustamo īpašumu aģentūras (VNĪA) pārvaldījumā esošajiem objektiem tika piedāvāts Valsts prezidenta pagaidu rezidencei un bez ievērojama remonta nav lietojama, Melngalvju namā nav nepieciešami būtiski kapitālieguldījumi un laiks, lai veiktu priekšdarbus telpu pielāgošanai. Otrkārt, nomājot telpas Melngalvju namā, Valsts prezidenta kancelejai papildus nebūtu jāmaksā par reprezentācijas telpu nomu valsts vizīšu svinīgajiem pasākumiem, kas ievērojami ekonomētu budžeta līdzekļus. Šajā gadā vien tiek plānotas vairākas ienākošās valsts vizītes, un tā kā Rīgas pils ierobežotais telpu daudzums liedz iespēju valsts vizītēs pilī organizēt visus svinīgos pasākumus, Valsts prezidenta kancelejai jau vairākus gadus nākas īrēt papildus telpas gan valsts vizītēm, gan citiem plašāk apmeklētiem Valsts prezidenta pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurzeme 2009 – trīs čempionātu posmi vienlaikus

, 30.07.2009

Paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. (Foto: J. Asaris)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši mēnesis atlicis līdz augusta pēdējās dienās, 29. un 30.datumā, Liepājā un Liepājas apkaimē gatavotajam Latvijas rallija čempionāta posmam – rallijam Kurzeme 2009, kas pulcēs prāvu skaitu rallistu gan no Latvijas, gan no tuvākām un tālākām kaimiņvalstīm.

Vēl jo vērienīgāks šis pasākums būs tādēļ, ka paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. Citiem vārdiem – bez jau ierastajām čempionu cīņām N4 klasē redzēsim rallija vidē pazīstamos rallijreida apvidniekus, un ne mazāk spraigas cīņas gaidāmas rallijsprinta dalībnieku starpā.

Atšķirībā no rallijreida braucējiem rallijsprinta sacensību dalībniekiem šāda seriālu apvienošana būs jaunums. Lai gan rallijsprints un rallijs pēc būtības ir līdzīgas disciplīnas, zināmas atšķirības tomēr pastāv. Pirmām kārtām jau tie ir automobiļi, jo bez speciāli rallijam pielāgotajām mašīnām rallijsprintā ir dalībnieki, kuri brauc "road" klasē ar standarta jeb ielas automobiļiem. Šajā ieskaites grupā par uzvarētāju kļūst nevis ātrākais, bet precīzākais – tas, kurš pratis vislabāk ievērot regularitātes principus, distancē spējis visprecīzāk noturēt vidējo optimālo ātrumu un finišu sasniedzis ar iespējami mazāko nobīdi no laika normas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Antīko automobiļu fani nedēļas nogalē var doties uz Pāvilostu, kur pilsētas 130 gadu jubilejas svinības bagātinās antīko automobiļu rallija dalībnieku saiets.

Pēc organizatoru sniegtās informācijas, uz antīko automobiļu ralliju Rīga – Pāvilosta - Rīga, kas notiks no 16. līdz 17. maijam, gatavojas 25 ekipāžas. Vairāk kā 400 km garais pārbrauciens būs nopietns pārbaudījums spēkratiem, kuri pārziemojuši un sagatavoti jaunajai sezonai.

Starts pirmajiem dalībniekiem tiks dots 9.oo pie SKY lielveikala Ulmaņa gatvē 122, bet no plkst. 15 līdz plkst. 17 antīko automobiļu izstādi varēs aplūkot Pāvilostas pilsētas centrā.

Dalībnieku vidū varēs redzēt tādus PSRS auto būves brīnumus, kā 1948 gada GAZ 20 POBEDA CABRIO, GAZ 12 jeb tautā sauktais Zims, dažādu gadu un krāsojumu Volgas Gaz 21, Moskvič 401, Moskvič 403, Moskvič 407, Moskvič 408 un citas PSRS ražotas autobūves ikonas. Bez tam, antīko automobiļu saietu kuplinās 1971 gada kabriolets Mercedes Benz 280 SL Pagode, 1975 gada Renault 4.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas rallija čempionāts startē Lietuvā

Aldis Zelmenis, 27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. janvārī Lietuvā, Utenas apkārtnē startēs Latvijas rallija čempionāts. Pirmajā posmā – Halls Winter Rally 2011 – startēs 25 Latvijas ekipāžas, savukārt Latvijas čempionāta ieskaitē dalībnieku būs vairāk, jo mūsu seriālā plāno piedalīties arī vairākas ārvalstu ekipāžas.

Līdzšinējie valsts favorīti – kaujas gatavībā

N4 klasē, kurā tradicionāli norisinās principiālākās Latvijas čempionāta cīņas, turpināsies līdzšinējo grandu kaujas. Uz starta stāsies gan pērnie čempioni Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda), gan sekotāji Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (ARX Baltica Rally Team), gan Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution Racing), gan Māris Neikšāns un debitējošais stūrmanis Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda). Kā ierasts pēdējās sezonās, nopietni spēlētāji būs Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse. Savukārt sezonas intriga būs pērnā gada A Plus grupas Latvijas čempionu Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) ienākšana N4 klasē. Ievērojami atjaunots arī N4 klases autoparks – visi, izņemot Māri Neikšānu, jau Lietuvā uz starta stāsies ar Mitsubishi Lancer Evo X automašīnām.A Plus grupā vadošā Latvijas ekipāža būs Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, taču ļoti iespējams, ka turpināsies latviešu cīņa par čempionāta medaļām ar kādu no kaimiņvalstu ekipāžām. Iepriekšējās sezonās Svilis sīvi spēkojās gan trasē, gan kopvērtējuma tabulā ar lietuvieti Roku Lipeiķi. Mainīta čempionāta individuālo vērtējumu punktu skaitīšanas sistēma. Šogad par uzvaru dalībnieki saņems 15 punktus, bet kopumā posmā punktus gūs pirmo desmit vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Melngalvju nama pagrabā atklāta pazemes eja

LETA, 19.10.2011

Pašvaldības SIA "Rīgas nami" valdes priekšsēdētājs Kārlis Kavacs (no kreisās) un Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks piedalās Rīgas mākslas telpas un Melngalvju nama pazemes telpu savienojuma atklāšanā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Melngalvju nama pagrabā šodien tika atklāta eja, kas turpmāk savienos namu ar Rīgas Mākslas telpu, tādējādi veidojot vienotu kultūras kompleksu.

Savienojuma vieta radīta, Melngalvju nama pagrabā izveidojot caurumu mūrī, kas līdz šim atdalīja to no Rīgas Mākslas telpas pazemes apjoma.

Pazemes eja ir tikai daļa no šovasar Melngalvju namā īstenotajiem remontdarbiem - pirmajā stāvā Melngalvju namā izveidotas divas papildu ieejas no Okupācijas muzeja puses, pa kurām apmeklētāji varēs nokļūt telpā, kur tuvākajā laikā plānots izveidot nelielu kafejnīcu. Savukārt otrajā stāvā salabota stikla jumta konstrukcijas hidroizolācija un notekūdeņu sistēma, lai šoziem, kūstot sniegam, telpā vairs neplūstu ūdens.

Visus remontdarbus plānots pabeigt līdz 18.novembrim, kad Melngalvju namā notiks koncerts Rīgas labākajiem skolotājiem, policistiem un sociālajiem darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zīmola stāsts: Rīgas Motormuzejs atzīmē 30 gadu jubileju

Laura Mazbērziņa, 16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada 22. aprīlī īstenojās seno spēkratu kolekcionāru un entuziastu sapnis par savu mājvietu – svinīgā ceremonijā, klātesot simtiem cilvēku, tika atklāts motormuzejs.

Ideja par seno spēkratu muzeju Latvijā dzima jau 20. gadsimta septiņdesmitajos gados, kad neliela entuziastu grupa – Latvijas Antīko automobiļu klubs - iedibināja tam laikam vēl nebijušu kustību – seno spēkratu salidojumus un rallijus. Šie pasākumi pulcēja ne tikai seno spēkratu īpašniekus, bet arī skatītāju tūkstošus.

Muzeja ēka ir modernās arhitektūras piemineklis, tās fasādes daļa uzrunā kā stilizēta Rolls Royce markas automobiļa radiatora maska.

2016. gadā pēc trīs gadus ilgas rekonstrukcijas muzejs tika atvērts jaunā veidolā. Muzeja trijos stāvos izvietoti vairāk nekā simts automobiļi un motocikli, vairāki desmiti interaktīvo stendu, rotaļu zona bērniem, kafejnīca un konferenču zāle 200 personām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Antīko automobiļu kluba Padomju tehnikas sekcija jau trešo gadu pēc kārtas rīko retro ralliju antīkajām automašīnām ar nosaukumu ZELTA RUDENS.

Šā gada 29.septembrī notiks tradicionālais retro rallijs ZELTA RUDENS 2007 pa maršrutu Rīga - Ogre - Rīga. Retro rallija ietvaros paredzēti dažādi kontrolpunkti, kur gan dalībniekiem, gan skatītājiem būs iespēja piedalīties dažādās aktivitātēs.

Rallijam pieteikušās 40 antīko automašīnu ekipāžas.

"Pasākumā būs apskatāmi padomju senie automobiļi, kas ražoti sākot ar 20.gs. 40.gadiem līdz 80.g. sākumam, t.i., ne jaunāki par 20 gadiem. Interesantākie no tiem - Gastona Neimaņa ideāli restaurētais elitārais padomju nomenklatūras darbinieku lietotais GAZ - 12 ZiM (1955.g.), kurš piederēja Pareizticīgo baznīcai Rīgā, 1951.g. GAZ - M 20 Pobeda, kas savulaik bija Rīgas Armijas ekonomiskā veikala direktoram, vairāki vecie "kārlīši" - Moskvič - 400, kā arī viens no labākajiem 60.gadu padomju automobiļiem: Volga GAZ - 21 un tā universāla versija GAZ - 22 G, pie tam luksa izpildījumā - paredzēta eksportam, kas bija padomju pilsonim tajā laikā nesasniedzams sapnis. Pasākumā būs arī aplūkojama īsta padomju milicijas Volga GAZ - 24 (1986.g.) ar dzīvu milici, kura personāžā iejūtas Normunds Vāns no Tukuma raj., kā arī pa kādam Žigulītim un Zaporožecam, kurus vairs uz Latvijas ceļiem tikpat kā neredz," informēja Rīgas Motormuzeja krājuma glabātājs un Latvijas Antīko automobiļu kluba Padomju tehnikas sekcijas valdes loceklis Valdis Kļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No prezidenta pils uz Melngalvju namu pārvestas Valsts prezidenta Andra Bērziņa kabineta mēbeles. Paredzēts, ka darbu jaunajās telpās varētu uzsākt šodien.

Sakarā ar Rīgas pils rekonstrukciju, kā piemērotākā vieta Valsts prezidenta pagaidu rezidencei atzīts Melngalvju nams. Līdzšinējā rezidence Rīgas pilī atrodas kritiskā stāvoklī un to iecerēts rekonstruēt.

Kā viens no aspektiem izvēlei par labu Melngalvju namam tika minēts arī tas, ka Rīgas pils ierobežotais telpu daudzums liedz iespēju valsts vizītēs pilī organizēt visus svinīgos pasākumus, Valsts prezidenta kancelejai jau vairākus gadus nākas īrēt papildus telpas gan valsts vizītēm, gan citiem plašāk apmeklētiem Valsts prezidenta pasākumiem.

Valsts prezidenta kanceleja nomās Melngalvju nama kompleksu kopējā platībā 3742.9 m2 līdz 2015. gadam, maksājot nomas maksu 1.6 Ls/m2 un sedzot arī komunālos maksājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija čempionāta piektais posms-rallijs Latgale 2010 savā debijas gadā pulcējis prāvu Latvijas un ārvalstu braucēju pulku. Kopumā rallijam Latgale 2010 pieteikušās 64 rallija ekipāžas. Rallijam Latgale 2010 starts tiks dots 10. jūlijā Daugavpils Pilsētas laukumā plkst. 16.

Īpaši pārstāvēta rallijā Latgale 2010 būs Lietuva, jo šis rallijs ir iekļauts arī Lietuvas čempionātā. Rallijs Latgale 2010 lielāku skaidrību ienesīs Latvijas čempionāta N4 grupas kopvērtējumā. Šobrīd, pēc Latvijas čempionātā aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Māris Neikšāns, patlaban atrodas dalītā 1. vietā Latvijas čempionāta kopvērtējumā: «Nevienu no ātrumposmiem neesmu braucis. Būs interesanti. Lielā mērā visiem tie būs nezināmi ceļi un es uzskatu, ka tas rallijam piedos zināmu odziņu. Šeit ļoti no svara būs stenogramma un katra rallista spēja pēc tās trasi veikt maksimāli ātri ar sporta mašīnu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dakāras rallija organizatori paziņojuši, ka Dakāras rallija vietā šogad tiks organizēts rallijs, kas notiks Austrumeiropā.

Jaunais rallijs, kam dots nosaukums Central Europe Rally, būs pirmais Dakar Series ietvaros organizētais rallijs, notiks Ungārijā un Rumānijā no 20. līdz 26. aprīlim.

Organizatoru paziņojumā teikts, ka visas lielākās komandas jau ir izteikušas atbalstu šādam risinājumam.

Organizatori izteikuši cerību, ka šis rallijs dos iespēju visiem sportistiem attaisnot sponsoru cerības tikt atrādītiem medijos.

Dakar Series rallijus bija plānots uzsākt 2009. gadā, tomēr saistībā ar šā gada notikumiem, pēc kuriem tika atcelts Dakāras rallijs, pieņemts lēmums sākt organizēt šādus pasākumus jau šogad. Plašāka informācija par 2009. gada Dakāras ralliju sekošot nākamo nedēļu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 2008. gada Dakāras rallija atcelšanas radās jautājums, vai rallijs nākamgad būs? Atbilde ir nē. 2007. gada rallijs Lisabona-Dakāra bija pēdējais.

ASO (Amaury Sport Organisation), kas ir Dakāras rallija organizētājs, esot parakstījis vienošanos ar Argentīnas kompāniju, kura apņēmusies rīkot ralliju. Tādējādi ASO distancējas no teroristu draudiem, kuri bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tika atcelts 2008. gada Dakāras rallijs.

Tradicionālais rallija starts - 1. janvāris, šobrīd arī ir zem jautājuma zīmes, jo šajos datumos Argentīnā notiek pasaules kausa posms The Pampas Rally.

ASO izpētīja vairākas iespējamās vietas, kur varētu organizēt nākamā gada sacensības, piemēram, Dubaija, Parīze-Pekina, kā arī Austrālija. Autosport.com raksta, ka Dubaijas variants tika noraidīts, jo tad rallijs būtu par īsu, bet Mitsubishi komandas ieteiktais posms Parīze-Pekina tika noraidīts aukstuma, kāds varētu būt janvāra mēnesī, dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad arvien vairāk savu popularitāti lietotu automobiļu tirgū nostiprina dīzeļi, informē Auto asociācija.

Vairāk nekā 85% no ievestajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem (M1) ir ar dīzeļdzinēju aprīkoti, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Arī ievestā automobiļa vecums palielinājies līdz 11 gadiem, kas ir par ceturtdaļu gada lielāks, un nemainīgi – Vācija ir pārliecinoša vairākuma automobiļu iepriekšējā reģistrācijas valsts. Gandrīz puse ievesto automobiļu nāk no Vācijas.

2018. gada pirmajā pusē par 6% ir samazinājies lietotu pasažieru automobiļu imports, un līdz 30. jūnijam tika ievesti nedaudz vairāk par 23 000 lietotu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 1500 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā laika posmā. Kur palika šie 1500 automobiļu pircēji? 400 nopirka jaunus automobiļus, bet atlikušie 1100+ izvēlējās automobili nemainīt, jo, iespējams, cena automobilim ar nodokļiem nelikās vairs tik pievilcīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Antīko automobiļu klubs sadarbībā ar Padomju Tehnikas Sekciju un Rīgas Motormuzeju sezonas atklāšanas pasākumu velta slavenajam pirmajam «Žigulītim», kas pirms 40 gadiem, tālajā 1970.gada 19.aprīlī noripoja no Volžskas autorūpnīcas konveijera.

Par godu 40.gadadienai sadarbībā ar Tirdzniecības centru AZUR, kura vietā savulaik atradās viens no pirmajiem un lielākajiem VAZ centriem Baltijā un LADA markas oficiālo pārstāvi Latvijā AS LatLADA, no 19-24 aprīlim rīko VAZ izstādi. T/c AZUR nedēļas garumā būs apskatāmi VAZ, tā laika ,spilgtākie automobiļu modeļi, kā arī ir paredzētas atrakcijas, konkursi un izstādes! Izstādes izskaņā tiks dots starts Sezonas atklāšanas rallijam 2010, kurā laipni aicināti visi antīko automobiļu īpašnieki. Šobrīd ir apstiprināta 7 VAZ automašīnu izstādīšana t/c AZUR telpās, kā arī Antīko automobiļa kluba šis sezonas atklāšanas starts pie t/c AZUR 24.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontekstā ar plāniem no nākamā gada ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, Dienas Bizness aplūkoja situāciju Latvijas auto tirgū. Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā ir vismaz 11 gadi un lielākā daļa Latvijā reģistrēto auto darbojas ar dīzeļdegvielas dzinēju, liecina CSDD sniegtie dati.

2019.gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kurām bija 11 vai vairāk gadu veidoja 48,5% jeb tās bija 33 009 automašīnas. Savukārt pavisam jaunās, pirmoreiz reģistrētās automašīnas, kuru vecums bija līdz 2 gadiem, veidoja 28,1% jeb 19 118 automašīnas. No 6 līdz 10 gadus vecie spēkrati veidoja 17% no pirmoreiz reģistrētajām automašīnām jeb 11 595 automašīnas. Vismazāko daļu veidoja no 3 līdz 5 gadu vecās automašīnas - 6,4% jeb 4352 vienības. Kopumā pērn pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaits bija 68 074.

Rosina zemizmešu automašīnām nepiemērot nodokļus 

Auto asociācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Darba devēju...

CSDD sniegtie dati liecina, ka laika posmā no 2004.gada līdz 2019.gadam vismazākais pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kuru vecums ir 11 vai vairāk gadi, tika reģistrētas 2007.gadā, kad tās Latvijā bija 26,3% jeb 28 192 no kopējā pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaita. Nākamos gadus šādām automašīnu skaitam bija tendence pieaugt.

Ja pavēro pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaitu pēc markas, tad pērn populārākā bija "Volkswagen" (10 891), "Volvo" (8274), "BMW" (7155), "Audi" (7030), "Toyota" (5448) un "Opel" (3795).

Savukārt vismazāk Latvijā pērn tika pirmoreiz reģistrēti šādi vieglie auto - "Infiniti" (25), "Ssang Yong" (26) un "Tesla" (41). Kopumā no pērn pirmoreiz reģistrētajiem auto 44 604 bija 5 vai vairāk gadus veci, bet 23 470 auto vecums bija līdz 5 gadiem.

CSDD dati liecina, ka uz 01.01.2020 Latvijā reģistrētas 727 164 vieglās automašīnas, no kurām 447 468 dzinēju veids ir dīzeļdegviela. Šo dzinēju veids ar katru gadu Latvijā pieaug. Savukārt 230 506 automašīnas Latvijā darbojas ar benzīna dzinēju.

Savukārt trešais populārākais dzinēja veids ir benzīns un gāze - Latvijā šī gada sākumā reģistrēti 27 828 automobiļi. Šī dzinēju veida popularitāte Latvijā ar katru gadu samazinās. 90,4% šo automašīnu turētāji ir fiziskas personas, savukārt 9,6% juridiskas.

Jau ziņots, ka no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim.

Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē no 3. līdz 5. augustam notika pirmais koka laivu brauciens pa Daugavu līdz Lielupes Pērlei.

Latvijas Koka Flote ir antīko kuģu klubs, kurā apvienojušies koka un citu vēsturisko, klasisko, vai antīko kuģu īpašnieki.

Db.lv piedāvā apskatīties bildes no šī pasākuma, bet klātienē vēlreiz Koka floti varēs redzēt 18. augustā Rīgas svētku ietvaros, kad pie Latvijas Nacionālās operas Latvijas Koka flote organizēs antīko koka kuģu parādi Rīgas kanālā.

Latvijas Koka floti dibināja 29. jūlijā un par tās valdes priekšsēdētāju tika iecelts koka kuģa Carolina 1960.g. īpašnieks un kapteinis Andris Māliņš. Visvecākais kuģis no Koka flotes ir izgatavots 1921. gadā.

picturegallery.bcc2be7e-1689-4bb8-b727-817cb29b0cbd

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad gandrīz četrus gadus Melngalvju nams Rīgas pils remonta laikā kalpoja par pagaidu rezudenci Valsts prezidentam, tagad tas atkal tiek atvērts apmeklētājiem, informē SIA Rīgas nami pārstāve Zane Arāja.

Viena no spilgtākajā Rīgas vizītkartē apmeklētājiem būs pieejama no svētdienas, 22.oktobra. Tur apskatāma svētku zāle, prezidenta kabineti un reprezentācijas telpas, tajās izvietotā ekspozīcija un sudraba kolekcija. Ekspozīcija papildināta ar interaktīviem elementiem, kas ļaus vēl daudzpusīgāk iepazīt nama krāšņumu un vēsturi, kā arī spilgtāk iejusties viduslaiku pagrabu atmosfērā.

Melngalvju nama vēsture sniedzas gandrīz 700 gadus ilgā pagātnē. Nams celts tālajā 1334. gadā kā Rīgas pilsētas Rātslaukuma ansambļa sastāvdaļa. Vēsturiskā nama pamata funkcija bija uzņēmējdarbības veicināšana – tā bija tirgotāju un kuģotāju pulcēšanās vieta vairāku gadsimtu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID), regulāri veicot nodokļu nemaksāšanas risku izvērtējumu, ir konstatēts, ka tieši automobiļu apkopes un remonta nozarē ir augsts nodokļu nemaksāšanas riska īpatsvars, informē VID.

Tādēļ nodokļu disciplīnas uzlabošanai automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem VID ir noteicis divu taksācijas mēnešu nogaidīšanas periodu – jūliju un augustu. To laikā nodokļu maksātājiem tiek dota iespēja pašiem novērst pārkāpumus nodokļu aprēķinu jomā un deklarēt gan saimnieciskās darbības ieņēmumus, gan darbiniekus, gan darbiniekiem aprēķinātās algas pilnā apmērā. Pretējā gadījumā VID uzsāks vērienīgus preventīvos un represīvos pasākumus automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem.

VID ēnu ekonomikas apkarošanā kā vienu no prioritārajām nozarēm ir noteicis automobiļu apkopes un remonta nozari. Attiecīgi VID šajā nozarē strādājošiem nodokļu maksātājiem pievērsīs īpaši pastiprinātu uzmanību, kas nozīmē, ka tieši šīs nozares nodokļu maksātājiem nodokļu nemaksāšanas risku konstatēšanas gadījumā vispirms tiks veikti preventīvie nodokļu administrēšanas pasākumi un nepieciešamības gadījumā arī nodokļu kontroles pasākumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Motormuzejā varēs redzēt unikālu Renault modeli

Aldis Zelmenis, 20.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai vienu dienu, sestdien, 21. augustā plkst. 16:00 Rīgas Motormuzejā varēs aplūkot unikālo, pasaulē vislabāk restaurēto kravas automobili Renault FU.

Šis transportlīdzeklis ir īpašs ar 20 gadsimta sākumam netipisko lielo kravnesību – līdz 7 tonnām. Tieši tādēļ to armija izmantoja kravas tehnikas, arī tanku pārvadāšanai. Lai nodrošinātu tik lielu kravnesību, automobilim tika uzmontētas īpašas gludās bezprotektora pilngumijas cietas riepas, kuras nebija iespējams sadurt, kā arī milzīgi čuguna riteņi, kuri izturēja lielu slodzi.

Antīko Automobiļu kluba biedrs Jānis Priede jau ilgi meklēja šāda tipa transportlīdzekli, līdz 2007. gadā Roterdamā pie kāda antīko transportlīdzekļu kolekcionāra tika atrasts 1919.gada Renault FU, kas tobrīd vairāk līdzinājās sarūsējušam vrakam. «Šis ir ceturtais milzis – kravas transportlīdzeklis, kurš ar manu gādību tiek iegādāts un restaurēts Latvijā. Visi kravas auto ir bijuši vizuāli iespaidīgi, bet Renault FU ir īpašs ar to, ka tas ir visvecākais un vizuāli, manuprāt, visiespaidīgākais manā pārziņā nonākušais transportlīdzeklis, jo īpaši tā virsbūves dēļ,» iespaidos dalās auto īpašnieks Jānis Priede.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ugunsdzēsēju Russo Balt tiek pie jauniem riteņiem

, 30.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit simts gadi kopš Rīgā uzbūvēts RUSSO – BALT automobilis. Tam par godu Rīgas motormuzejā eksponētajam RUSSO – BALT ugunsdzēsēju auto tika uzmontēti jauni riteņi.

Līdz šim Rīgas vecākais ugunsdzēsēju auto „stāvēja” uz pietuvinātiem kravas auto GAZ riteņiem, kuri speciāli šim transportlīdzeklim tika izgatavoti 70-tajos gados. Pēdējos gados ir veikta detalizēta riteņu konstrukciju izpēte, izstrādātas skices un apzināti izgatavotāji. Jaunie riteņi ir tapuši vairāku valstu speciālistu sadarbības rezultātā. Koka daļas ir izgatavotas Francijā, metāla aploces – Anglijā, atbilstoša parauga un izmēra riepas un kameras – ASV, bet „zeltītās riteņu rumbu cepures” un citas sīkdetaļas izgatavotas Latvijā. Riteņu komplektāciju veica Rīgas Motormuzeja speciālisti.

Projekta realizācija bija iespējama, pateicoties Latvijas Antīko automobiļu kluba biedra Jāņa Priedes mecenātismam. Rīgas Motormuzeja ekspozīcijā redzamo ugunsdzēsēju auto pēc Rīgas Pētera ugunsdzēsēju biedrības pasūtījuma izgatavoja 1912.gadā uz 1 tonnīgās D- modeļa kravas šasijas. Ugunsdzēsēju auto apkalpoja 10 cilvēki un tas varēja attīstīt ātrumu līdz 45 km/ stundā. Pirmā pasaules kara laikā automobilis tika pārbūvēts par sanitāro auto un kopā ar komandu piedalījās ievainoto evakuēšanā piefrontes zonā Lietuvas teritorijā. Pēc kara tas atkal pārtapa par ugunsdzēsēju auto un konstruktīvi tika nedaudz pārveidots 20-to gadu beigās auto nonāca Raunā pie ugunsdzēsēja – Jāņa Mežpapāna, kurš to pārbūvēja par kravas auto. Tas Mežpapānu ģimenes īpašumā atradās līdz 1976. gadam. Diemžēl pēc šiem gadiem auto vairāk līdzinājās lūžņu kaudzei nevis transportlīdzeklim. 1976.gadā senais ugunsdzēsēju auto tika atdāvināts LPSR Antīko automobiļu klubam. Restaurāciju 1977. – 1978.g. veica kluba biedri ar Valsts Ugunsdzēsības pārvaldes finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru