Dienas Bizness

  • 25 svētdiena,
    septembris

    Rodrigo, Rauls

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8644

    USD: 1.1214

Ražošana

Šoruden sola elektronisku OCTA  1

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē, ka visticamāk jau septembrī, kad Saeima atgriezīsies no vasaras brīvdienām, tiks pieņemtas  ierosinātās izmaiņas OCTA likumā, kas vienlaikus ar vairākām ļoti svarīgām izmaiņām, ko pieprasa Eiropas Komisijas direktīvas prasības, nodrošinās arī elektroniska OCTA līguma slēgšanai nepieciešamo normatīvo bāzi. Par to liecina Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas konceptuāli atbalstītie grozījumi otrajam lasījumam.

Jāmin, ka e-polise  plānota kā papildus OCTA līguma slēgšanas veids un arī turpmāk OCTA līgumu būs iespējams slēgt ierastajā kārtībā.

Nepieciešamo grozījumu izstrādē būtisku ieguldījumu devusi Īpašu uzdevumu ministrija elektroniskās pārvaldes lietās, kas, sadarbojoties ar iesaistītajām pusēm - apdrošinātājiem, LTAB, Brokeru asociāciju, CSDD, Ceļu Policiju, Latvijas Robežsardzi un citām institūcijām, izstrādājusi priekšlikumus OCTA likuma izmaiņām un bija ierosinātāja to iekļaušanai jau esošajā likumprojektā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saeimas Budžeta komisijas konceptuālais atbalsts grozījumiem OCTA likumā nozīmē, ka visticamāk jau septembrī Saeima galīgajā lasījumā varētu pieņemt izmaiņas, kas atļautu autoīpašniekiem pēc to izvēles slēgt OCTA līgumu klātienē, veicot standarta procedūru, vai arī to darīt elektroniskā veidā ar interneta starpniecību. Tādējādi noslēgtos pirmais būtiskais posms OCTA e-polises ieviešanā Latvijā. Nākošie soļi jau būtu saistīti ar praktisku sistēmas ieviešanu."

Līdz ar e-polises ieviešanu joprojām paralēli tiks saglabāta iespēja OCTA iegādāties arī kā ierasts kā papīra formāta dokumentu.

Latvijas autoīpašnieki būs ieguvēji, jo OCTA e-polises ieviešana  ļaus arī elektroniski ar interneta starpniecību  noslēgt OCTA līgumu ar apdrošinātāju, tādējādi ietaupot laiku, kas jāpatērē dodoties uz polises pārdošanas vietām un pērkot polises.
Ieguvēji būs arī paši apdrošinātāji, kuriem šobrīd aktuāls jautājums ir administratīvo izmaksu samazināšana.  Pateicoties e-polisei un interneta lietotāju pastāvīgajam pieaugumam, apdrošinātāji, iespējams, nākotnē varētu samazināt administratīvās izmaksas, samazinoties to polišu skaitam, kas tiek tirgotas caur citiem dārgākiem polišu izplatīšanas kanāliem.

Lai pēc apdrošinātāju iniciatīvas ieviestu e-polisi, vispirms ir jāmaina normatīvo aktu bāze, kas šobrīd paredz, ka OCTA polise ir noteikta veidlapa, kas ir derīga tikai ar abu līgumslēdzēju parakstiem. Kaut arī apdrošinātāji jau šobrīd piedāvā iespēju iegādāties OCTA polisi ar interneta vai telefona starpniecību, patreizējā likumdošana šo procesu  neveicina. Pie kam obligāts nosacījums patreizējā situācijā ir polises kā noteiktas formas dokumenta saņemšana.

J.Stengrevics: "Jau šobrīd brīvprātīgās apdrošināšanas veidos līguma slēgšana starp apdrošināmo un apdrošinātāju notiek ar distances saziņas līdzekļu starpniecību, . Tā, piemēram, nopirkt ceļojumu apdrošināšanu vai apdrošināt sev piederošu īpašumu varam tikpat vienkārši kā internetā nopirkt aviobiļeti.To atļauj darīt likums par apdrošināšanas līgumu. Tomēr, lai šādu praksi izmantotu OCTA jomā, nepieciešams veikt izmaiņas arī OCTA  likumā."

Tādēļ Īpašu uzdevumu ministrijas elektroniskās pārvaldes lietā apkopojusi vairāku iesaistīto pušu labojumus, kas veicami OCTA likumā sekmīgai e-polises ieviešanas nodrošināšanai. Pēc likuma grozījumu pieņemšanas  paredzēts, ka apdrošināšanas līguma spēkā esamību apliecinās arī ieraksts OCTA informatīvajā sistēmā, nevis tikai papīra formā izsniegts dokuments.

Jaunākās ziņas kategorijā

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air kopā ar Airbus piektdien Budapeštas lidostā iepazīstināja ar Airbus lidmašīnu A321neo un uzsāka testēšanas turneju WIZZ pilotiem, informē Wizz Air. Kopš pirmā lidojuma...

Reklāma