22 miljonu vērtajā dīzeļvilcienu modernizācijas projektā ne viss norit pēc grafika; darbus cer pabeigt līdz 2015. gada beigām, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness

Šā gada februārī uzsāktā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) ritošā sastāva modernizācija nenorit tik raiti, kā sākotnēji cerēts, liecina iesaistīto pušu teiktais. Pēc 21,98 milj. eiro līguma parakstīšanas (31. janvārī) ar uzņēmumu apvienību DMU vilcieni (Latvijas kapitālsabiedrība a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un a/s VRC Zasulauks (VRC, kurā PV pieder 51% akciju, bet RVR 49%)) toreizējais PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis paziņoja, ka jau šā gada beigās tiks saņemts un nodots ekspluatācijā pirmais modernizētais sastāvs, savukārt visu 19 (DR1A sērijas) dīzeļvilcienu modernizāciju plānots pabeigt 2015. gada nogalē.

Šobrīd ir skaidrs, ka pirmo vilcienu 2014. gada beigās nebūs, taču cerības pabeigt modernizāciju līdz nākamā gada beigām joprojām saglabājas. Kopumā iecerēts modernizēt piecus trīs vagonu sastāvus un vienu četru vagonu sastāvu, trīs vagonu sastāviem ierīkojot paaugstināta komforta salonu ar 16 vietām.

Iesaistītās puses šobrīd ir visai piesardzīgas savos publiskajos izteikumos. «Darbi norit,» pavisam lakonisks komentāros par modernizācijas gaitu ir DLRR padomes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Keskula, aicinot jautājumus uzdot RVR, jo tāda bijusi vienošanās. DLRR savu darbu apjomu lēš 9,4 milj. eiro apmērā. No pušu sacītā izriet, ka uzņēmuma kompetencē cita starpā ir spēka iekārtas (dīzeļdzinēji) un salonu montāža.

«Šobrīd darbi joprojām notiek ļoti intensīvā režīmā. Mēs jau esam saņēmuši 12 vagonus, visos jau uzsākti darbi. Iepriekš apstiprināts gan eksterjera, gan interjera dizains. Kā jau sākotnēji minējām, šī projekta lielākais izaicinājums ir tā termiņi,» īsziņā no ārvalstīm norādīja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts. Uzņēmums projekta ietvaros cita starpā izstrādā projekta dokumentāciju un priekšējās daļas dizainu.

«Mūsu funkcija ir vilcienus izjaukt, kā arī veikt remontu apmēram 20 dažādām pozīcijām,» norāda a/s VRC Zasulauks tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš pēc sešu gadu darba uzņēmumā šogad netika vēlreiz apstiprināts par VRC valdes locekli it kā tādēļ, lai viņš varētu vairāk pievērsties ražošanas procesam. Pēc viņa teiktā, uzņēmums savas saistības – izjaukšanas termiņus – precīzi ievērojot. Izremontētās detaļas tiekot nodotas tālāk vai nu RVR vai DLRR, kuri veic tālāko salikšanu, izmantojot arī jaunas detaļas. Savukārt jau modernizētajiem vilcieniem VRC organizēs izmēģinājuma braucienus un gala iestatīšanu. Līdz šim gan neviens vilciens līdz galam nav modernizēts. Viņš nevēlējās komentēt citu pušu darba atbilstību termiņiem, uzsverot, ka galvenais ir gala termiņš, proti, projekts jāpabeidz 2015. gada rudenī, lai netiktu pazaudēts Eiropas fondu līdzfinansējums. Taču projektā ir iesaistīti lieli ražotāji, kuru piegādes termiņi ir 12–16 mēneši. Parasti šādiem modernizācijas projektiem būtu nepieciešams laiks līdz trīs gadiem, kur gadu tiktu izstrādāta projekta dokumentācija, taču te viss notiekot paralēli, saspringto situāciju apraksta speciālists.

Visu rakstu Šoziem vilcienus nesagaidīsim lasiet pirmdienas, 8. decembra, laikrakstā Dienas Bizness (4. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra