Transports un loģistika

Spānija pieprasa informāciju par avio pasažieriem

Aivars Mackevics [email protected], 02.11.2005

Jaunākais izdevums

Spānijas Iekšlietu ministrija noteikusi lidsabiedrībām, kuras darbojas Spānijas valstī, sniegt ziņas par visiem pasažieriem pirms izlidošanas. Šī pasākuma mērķis ir cīņa pret terorismu un nelegālu imigrāciju. Sarakstā ir jābūt pasažiera vārdam, uzvārdam, pilsonībai, dzimšanas gadam un vietai, no kurienes, uz kurieni un ar kādu mērķi viņš dodas. Tiek uzskatīts, ka tādā veidā Spānijas Iekšlietu ministrija līdz lidmašīnas ierašanās laikam varēs noskaidrot aizdomīgus pasažierus. Spānijas parlamenta opozīcija kritizē šādu kontroli pār avio pasažieriem, paziņojot, ka teroristi parasti ceļo ar viltotām pasēm, bet nelegālu imigrantu pēc pases datiem nevarēs atšķirt no parasta tūrista. Līdzīgus datus pieprasa ASV no visām lidsabiedrībām. Šos pasākumus sāka veikt pēc 2001.gada 11.septembra notikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīnas gaisa flote divkāršosies līdz 2010.gadam

Aivars Mackevics [email protected], 10.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka līdz 2010.gadam Ķīnas avio kompānijas palielinās savu gaisa floti par vairāk nekā 1500 lidmašīnām, saistībā ar aizvien pieaugošo iekšzemes pasažieru skaitu un pārvadāto kravu apjomu. Līdz 2025.gadam kopējais Ķīnas gaisa flotes lidmašīnu skaits sastādīs 4000 lidmašīnas. Tiek prognozēts, ka Ķīnas vietējais avio tirgus līdz 2010.gadam pieaugs par 10%, savukārt laika posmā no 2011.gada līdz 2020.gadam avio tirgus pieaugums gadā sastādīs 11%. Ķīnas 27 avio kompānijas pagājušajā gadā pārvadāja 138 miljonus pasažieru, kas ir par 15,5% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Ķīna, kas ir pasaulē straujāk augošākais aviācijas tirgus, ir centrālais kaujas lauks starp Boeing un Airbus. 2005.gada decembra dati liecina, ka 542 jeb 61% no 888 komerciālajiem avio laineriem, kuri darbojās Ķīnā, bija Boeing kompānijas avio laineri. Savukārt Airbus stabili palielina savu avio flotes tirgus daļu Ķīnā - no 7% 1995.gadā līdz 34% 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiek apsvērta iespēja uzsākt zemo izmaksu lidsabiedrības darbību

Aivars Mackevics [email protected], 23.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas otrā lielākā avio kompānija Nippon Airways (ANA) paziņojusi par plāniem izvērst zemo cenu avio pārvadātāju darbību, lai jau iepriekš sagatavotos Tokijas lidostas paplašināšanai. Zemo cenu avio kompānijas ir plaši izplatījušās visā Āzijas teritorijā, tomēr to uzplaukums Japānā ir lēnāks saistībā ar Japānas lidostu augstajiem nolaišanās tarifiem un blīvo maršrutu tīklu. Laikraksts Financial Times ziņoja, ka ANA līdz 2009.gadam plāno palaist pirmās zemo cenu avio kompāniju lidmašīnas iekšzemes un starptautiskajiem reisiem. Starptautiskie avio lidojumi fokusēsies uz Ķīnu un Dienvidkoreju, kuras Japānas avio pārvadātāji uztver kā ļoti strauji augošus tirgus. 2009.gadā konkurence zemo cenu avio kompāniju vidū palielināsies un tās, īpaši no citiem Āzijas reģioniem, sāks lidot arī uz Tokiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ādažos atklās privāto lidlauku

, 08.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 11.augustā, Ādažos, tiks atklāts jauns, sertificēts privātais lidlauks, kurā varēs vienlaicīgi uzturēties aptuveni 60 privāto, mazo lidmašīnu, Db.lv informēja SIA Avio Rīga valdes loceklis Andris Sirsniņš.

Kopējā lidlauka platība ir 17 h, tajā ir izbūvēta plaša gan pilotiem, gan lidmašīnām nepieciešamā infrastruktūra. Lidmašīnu īpašniekiem būs iespējams gan nomāt angārus savu braucamrīku novietnei, gan iegādāties tos savā īpašumā, tādēļ svarīgs vietas izvēles faktors bijis Rīgas tuvums, jo tieši galvaspilsētā pēdējā laikā ir novērojami jauni lidot gribētāji.

Lidlauka īpašnieks ir uzņēmums SIA Avio Rīga, kas Latvijā aizsācis ultravieglo lidmašīnu kustību.

SIA Avio Rīga valdes loceklis Edvīns Vansovičs uzsver:

"Tā kā mūsu bizness ir pilotu apmācība, ultravieglo lidmašīnu tirdzniecība un ražošana, tad lidlauks ir loģisks solis mūsu tālākajā attīstībā un kvalitatīva servisa nodrošināšanai mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem. "

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Spānijas ekonomikas augšāmcelšanās receptes

Latvijas Bankas ekonomiste Ramune Cērpa, 15.02.2017

1. attēls. Reālā IKP gada pieauguma temps, % (* - Eiropas Komisijas 2016. gada novembra prognoze)

Avots: Eurostat

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānija pašlaik ir ceturtā lielākā eiro zonas ekonomika. Vēl nesenā vēsturē, pirms apmēram 4-5 gadiem, šī valsts kopā ar Portugāli, Itāliju, Īriju un Grieķiju tika uzskatīta par vienu no eiro zonas nestabilākajiem posmiem jeb iekļauta tā saucamajā PIIGS valstu grupā.

Spānijas vārds tika piesaukts pat kā iespējamais vienotās valūtas eiro sabrukšanas iemesls. Tomēr laiks iet, reformas no papīriem pārvēršas realitātē un 2015. gadā Spānijai veicās labi un tās izaugsme ievērojami pārsniedza pat eiro zonas iekšzemes kopprodukta (IKP) attīstības tempus (un sagaidāms, ka arī 2016. gadā).

Spānijas tautsaimniecības atkopšanās gan 2015. gadā, gan 2016. gada pirmajos trijos ceturkšņos balstījās uz privāto patēriņu, eksportu un investīciju pieaugumu. Pozitīvi tautsaimniecību ietekmēja šādi faktori:

auguši iedzīvotāju ienākumi pēc nodokļu un citu maksājumu veikšanas;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Degvielas cenu pieaugums uzliek važas avio kompānijām

Aivars Mackevics [email protected], 25.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan daudzas zemo cenu avio kompānijas apsver iespēju samazināt biļešu cenas, straujš degvielas cenu pieaugums novērš viņu domas par iespējamo biļešu cenu samazinājumu. Tieši otrādi kompānijas cenšas izdomāt aizvien jaunus veidus, kādos iegūt vairāk naudas no pasažieriem. Vispārējā tendence avio biznesā liecina par lēnu cenu pieaugumu, jo daudzas Eiropas avio kompānijas pašlaik nedarbojas ar peļņu. Kompānijām ir jāmeklē citi veidi iespējamo cenu samazināšanai. EasyJet tiecas uz optimālu pasažieru skaita nodrošināšanu un tādā veidā cenšas veicināt savu efektivitāti. Turklāt degvielas cenu pieaugumam vislielākā ietekme ir tieši uz zemo cenu avio kompānijām. Pašlaik vienīgā zemo cenu avio kompānijas, kas lido uz Tallinu, ir EasyJet. Kompānija pašlaik neplāno atklāt jaunus maršrutus no Tallinas – vispirms tā vēlas optimizēt savu darbību Berlīnes un Londonas maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» ierindojas labākās kvalitātes aviopārvadātāju vidū

Aivars Mackevics [email protected], 17.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru apmierinātības līmenis ar avio kompānijas Czech Airlines (ČSA) pakalpojumiem ir viens no augstākajiem Eiropā, vēsta Starptautiskās avio transporta asociācijas (International Air Transport Association - IATA) veiktā aptauja, kurā aptaujāti 12 tūkstoši pasažieri, kas laika posmā no 2005.gada aprīļa līdz oktobrim izmantojuši kādu no vienpadsmit tradicionālajiem Eiropas avio pārvadātājiem. Starp visiem aptaujā iekļautajiem avio pārvadātājiem, Czech Airlines tika ievietota trešajā vietā biznesa klases ceļotāju vērtējumā un pirmajā vietā pakalpojuma kvalitātes ziņā ekonomiskās klases ceļotāju vērtējumā. Turklāt kopējais Czech Airlines novērtējums nākotnē iespējams kļūs vēl labāks. Sniegto ērtību un avio kompānijas interjera novērtējums parāda, ka pasažieru kopējais apmierinātības līmenis par CSA Boeing lidmašīnu ir vidējs, turpretim viņi ir ļoti apmierināti ar ērtību līmeni jaunajās CSA Airbus lidmašīnās. Paredzams, ka tuvāko divu gadu laikā Czech Airlines flotile palielināsies par 12 jaunām Airbus 319 un 320 lidmašīnām, kas ļaus palielināt pasažieriem sniegto ērtību līmeni gan biznesa, gan ekonomiskajā klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stāsies spēkā maksa airBaltic pasažieriem, kuri izmantos personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, aviokompānijas airBaltic pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām.

Kā iepriekš skaidroja, Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TTS AVIO gatava pārsūdzēt Starptautiskās lidostas Rīgas konkursa par transfēra pasažieru bagāžas pārbaudes kompleksa projektēšanu un piegādi rezultātus.

Par to Db.lv informēja TTS AVIO kompānijas pārstāvji. Latvijas un Vācijas kompāniju apvienība uzskata, ka konkursā zaudējusi nepamatoti, jo Lidosta Rīga izvēlējusies par 40% dārgāku piedāvājumu no Lielbritānijas kompānijas Logan Teleflex, maksājot par to teju 1.1 milj. eiro, lai gan TTS AVIO bijis gatavs nodrošināt šo pakalpojumu par 755 tūkst. eiro. «Lidostas lēmums ir negaidīts un šokējošs, jo mēs pēc sava piedāvājuma izteikšanas gaidījām atbildi vairāk nekā trīs mēnešus, šajā periodā atbildot uz visiem lidostas uzdotajiem jautājumiem, tai skaitā nosūtot visas nepieciešamās licences,» sacīja TTS AVIO prezidents Juris Legzdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cīnās par lidostas Rīga konkursu

Lelde Petrāne, 25.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA TTS - AVIO, kas uzskata, ka lidosta Rīga izvēlējusies par 40% dārgāku piedāvājumu, iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saistībā ar lidostas iepirkumu par transfēra pasažieru bagāžas pārbaudes kompleksa projektēšanu un piegādi, liecina informācija biroja vietnē internetā.

Lēmums saistībā ar šo sūdzību vēl nav pieņemts.

Db.lv oktobra sākumā jau rakstīja, ka TTS - AVIO ir gatava pārsūdzēt konkursa Transfēra pasažieru bagāžas pārbaudes kompleksa projektēšana, bagāžas drošības pārbaudes rentgena iekārtu un konveijera līnijas piegāde, uzstādīšana un nodošana ekspluatācijā rezultātus. Latvijas un Vācijas kompāniju apvienība uzskata, ka konkursā zaudējusi nepamatoti, jo lidosta Rīga izvēlējusies par 40% dārgāku piedāvājumu no Lielbritānijas kompānijas Logan Teleflex, maksājot par to teju 1,1 milj. eiro, lai gan TTS - AVIO bijusi gatava nodrošināt šo pakalpojumu par 755 tūkst. eiro. «Lidostas lēmums ir negaidīts un šokējošs, jo mēs pēc sava piedāvājuma izteikšanas gaidījām atbildi vairāk nekā trīs mēnešus, šajā periodā atbildot uz visiem lidostas uzdotajiem jautājumiem, tai skaitā nosūtot visas nepieciešamās licences,» sacīja TTS - AVIO prezidents Juris Legzdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ieviesīs maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic «ievieš plašus uzlabojumus interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā», liecina kompānijas izplatītais paziņojums medijiem.

Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors, skaidro: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pagarina pašapkalpošanās reģistrācijas periodu

Lelde Petrāne, 21.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu uzlabojumus savā pašapkalpošanās reģistrācijas sistēmā, nodrošinot tās pieejamību 72 stundas pirms paredzētā lidojuma iepriekšējo 36 stundu vietā.

Kopš šā gada 1.februāra airBaltic ieviesa izmaiņas interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā. Tā, piemēram, reģistrācija internetā ir pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas iepriekšējo divu stundu vietā.

Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamā bagāža, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Visiem pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā, šis pakalpojums tagad tiek piedāvāts par 7 LVL (10 EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesakoties šaubīgiem darba piedāvājumiem Spānijā, Latvijas strādnieki nereti iekuļas nepatikšanās un rezultātā viņiem ir problēmas tikt mājup, raksta Latvijas Avīze.

Beidzot būs darbs un nauda – nopriecājās bezdarbniece Guna, kad no Spānijas paciemoties Latvijā atbraukusī draudzene viņu un Gunas astoņpadsmitgadīgo dēlu piedāvāja iekārtot Spānijā. Drīz pēc aizbraukšanas Guna atrakstījusi vēstuli savai māsīcai Anitai, ka "iet ļoti slikti. Draudzene piekrāpusi – izrādās, ka nekāda darba nav. Ļoti gribot mājās, bet nav naudas atpakaļceļam", nobažījusies par radinieces likteni, stāsta Anita. Pa vairāk nekā diviem mēnešiem, kopš māsīca atrodas Spānijā, ar viņu sazināties izdevies vien dažas reizes, jo Gunas tālrunis klusē. Pēdējie jaunumi: abi ar dēlu mitinoties zirgu stallī kādā lauku saimniecībā, pārtiek no dēla Latvijas bezdarbnieka pabalsta un "dēls pat spiests zagt kartupeļus, lai izdzīvotu". "Izrādās, ka draudzene par darba sagādāšanu no Gunas kā samaksu saņēmusi piecsimt eiro. Un ne vienu vien tādā veidā "iekārtojusi"," noskaidrojusi Anita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

R.Zīle: var palielināties aviobiļešu cenas

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas Parlamenta (EP) deputātu vairākums šodienas plenārsēdē neatbalstīs Latvijas un citu jauno dalībvalstu iesniegtos grozījumus par CO2 emisiju kvotu tirdzniecību, Eiropas Savienības (ES) likumdošana draud būt diskriminējoša strauji augošām jauno valstu aviokompānijām, tajā skaitā airBaltic, norāda EP Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle.

EP deputāti šodienas sēdē balsos par EK iesniegto Direktīvas projektu siltumnīcefekta gāzu emisiju tirdzniecības shēmā iekļaut arī aviāciju.

Komisijas sagatavotais direktīvas projekts pēdējā laika strauji augošās aviokompānijas, kas vairumā gadījumu ir jauno ES dalībvalstu operatori, nostāda nevienlīdzīgā situācijā. Tas paredz daļu kvotu aviokompānijām piešķirt bez maksas, taču daļu - pārdot vairāksolīšanā. Avio operatori, saskaņā ar projektu, saņemtu bezmaksas kvotas pēc datiem par periodu, kas noslēdzas 2 gadus pirms tirdzniecības perioda sākuma, skaidro R. Zīle.

Kā norāda R.Zīle, „2004. – 2006. gadu periods, kas izvēlēts par atskaites punktu gāžu emisiju izmantošanas apjoma noteikšanai, vairumam jauno dalībvalstu ir straujas izaugsmes laiks. Tādējādi projekts būtiski ietekmēs airBaltic un citu pēdējos gados augušo kompāniju konkurētspēju, ja salīdzina ar mērenas izaugsmes tradicionālajām aviokompānijām. Lai to novērstu, sagatavotajos grozījumos ierosināts pašlaik tikai jaunienācējiem Eiropas tirgū paredzēto rezervi atvēlēt arī aviokompānijām, kas savu darbību strauji paplašina.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētā Parīzē darbu sākusi viena no lielākajām starptautiskajām aviācijas izstādēm. Parīzes aviošovā savus ražojumus demonstrē gan civilās aviācijas, gan arī militārās aviācijas ražotāji. Šeit pulcējas arī dažādu kompāniju un militāro aprindu pārstāvji, lai noslēgtu līgumus par lidaparātu piegādi.

Pasākumā lielu uzmanību izpelnījusies Airbus un Boeing spēkošanās par to, kura kompānija spēs iegūt vairāk pasūtījumu savām jaunākās paaudzes lidmašīnām – A350 un 787 Dreamliner.

Abām kompānijām Parīzes aviošova pirmajā dienā jau izdevies noslēgt vairāku miljonu vērtus darījumus. Tā, piemēram, Airbus parakstījis saprašanās memorandu par 20 A380 piegādi vairāk nekā astoņu miljardu ASV dolāru vērtībā. Tiek prognozēts, ka viens no pasaules lielākajiem lidmašīnu izīrētājiem General Electric ar Boeing varētu noslēgt darījumu pat 30 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora (KBI) telpās reģistrēta SIA Avio Baltica, kuras norādītais darbības veids ir pasažieru aviopārvadājumi, kravu aviopārvadājumi, aviotransporta palīgdarbības un gaisa transporta līdzekļu iznomāšana un līzings.

Uzņēmums ir pieteicies Kurzemes Biznesa inkubatorā, taču līgums par inkubatora statusu vēl nav parakstīts, db.lv uzzināja KBI. Pieteikumā uzņēmums norādījis, ka «produkta ideja ir piedāvāt un tehniski nodrošināt mācību programmu tehnisko nodrošinājumu Liepājas lidostā aviācijas mācību organizācijām. Attīstīt Part M organizāciju sākumā savām lidmašīnām, un pēc sertifikācijas piedāvāt pakalpojumu arī citām organizācijām. Piedāvāt komerciālus lidojumus».

SIA Avio Baltica reģistrēta šā gada 9.oktobrī un tās pamatkapitāls ir divi tūkstoši latu. Kapitālsabiedrības lielākā īpašniece ir Olga Skorinko, kurai pieder 80% kapitāldaļu, savukārt KBI uzņēmums Flights Unlimited ir 20% SIA Avio Baltica īpašnieks. Jaundibinātā uzņēmuma valdes loceklis ir Flights Unlimited dibinātājs un Rīgas aviošova rīkotājs Gints Bubiers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Boeing» nogādā «Air China» pirmo Olimpiskajām spēlēm veltīto lidmašīnu

Aivars Mackevics [email protected], 04.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Boeing nogādājis lidsabiedrībai Air China pirmo no divām Pekinas 2008.gada Olimpiskajām spēlēm veltīto Boeing 737-700 lidmašīnu, kuru rotā Pekinas Olimpiādes logo un sauklis “One World, One Dream". Avio kompānija Air China ir oficiālais Pekinas 2008.gada Olimpisko spēļu avio partneris. Īpaši apgleznotā Boeing 737-700 lidmašīna būs lielisks veids, kā veicināt Pekinas Olimpisko spēļu atpazīstamību un aicināt pasaules iedzīvotājus viesoties Ķīnā 2008.gada Olimpisko spēļu laikā. Boeing pārstāvis informēja, ka Air China aicinās pasauli apmeklēt Pekinas Olimpiskās spēles, izmantojot visjaunākos avio lainerus pasaulē. Ķīnai ir visaugstākie iekšzemes avio transporta izaugsmes rādītāji pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji audzis sūdzību skaits par aviopakalpojumiem un distances līgumiem

Žanete Hāka, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pirmajos 9 mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis 2383 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 165 konsultācijas, informē PTAC.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu (1829 sūdzības), izskatīto sūdzību skaits ir palielinājies par 544 sūdzībām, jeb 30,3%. Šajā periodā visvairāk sūdzības (1241) ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem. Par iegādātā līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemtas 555 sūdzības un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 237 sūdzības. Izskatot saņemtās sūdzības, 465 lietās rasts pozitīvs risinājums patērētājiem.

Pakalpojumu segmentā 2017.gada pirmajos 9 mēnešos saņemtas par 89,76% vairāk sūdzības nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami ir audzis sūdzību skaits par avio pakalpojumiem- 568 sūdzības, kas ir par 210,38%, jeb 385 sūdzībām vairāk nekā pagājušajā gadā šajā laika periodā. Tik lielam sūdzību skaita kāpumam PTAC var minēt vairākus iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Tiesā pret airBaltic prasa izmaksāt kompensācijas 385 pasažieriem

Lelde Petrāne, Žanete Hāka, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop», pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā aviokompāniju «airBaltic», pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu.

«Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā, panākta vienošanās, ka «airBaltic» izmaksās pieprasīto kompensāciju summu aptuveni 120 tūkstošu eiro apmērā,» teikts Skycop paziņojumā.

Tiesa gan, «airBaltic» atsevišķā paziņojumā šos apgalvojumus noraida, uzsverot, ka pašlaik uzņēmums uzsācis izlīguma sarunas, kuru ietvaros izlīgumi tiks slēgti katrā individuālajā gadījumā atsevišķi.

«Šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai Skycop procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus. Pirms tiesas kompensācijas Skycop klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad Skycop prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem, vai arī Skycop nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām,» norāda «airBaltic».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot sarunu ciklu par “Rail Baltica” projekta ieviešanu Latvijā, 2. martā notiks ekspertu diskusija “Rail Baltica – ceļā uz pirmo ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā”.

2021. gada 30. jūnijā tika atklāts otrs sarežģītākais “Rail Baltica” būvprojekts Latvijā pie starptautiskās lidostas “Rīga”, lai uzsāktu “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecību. Līdz ar pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā tiks nodrošinātas plašas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem, kā arī radīti priekšnoteikumi jaunu kravu pārvadājumu risinājumiem.

Būvniecības laikā taps moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas savienosies ar lidostas infrastruktūru. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, tiks būvēta estakāde un dzelzceļa pārvads pār Kārļa Ulmaņa gatvi, kā arī jauni piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Roberts Zīle: Eiropas Komisijai ir jāpārskata ierobežojumi šķidrumu pārvadāšanai lidmašīnās

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strasbūra, 5. septembris - Eiropas Parlamenta (EP) Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle, komentējot Parlamenta šodien pieņemto rezolūciju par Eiropas Komisijas 2006. gada novembrī ieviestajiem ierobežojumiem šķidrumu pārvadāšanai aviopašažieru rokas bagāžā, norāda, ka, lai gan vajadzība pēc pasažieru drošības garantēšanas un jebkādu iespējamo risku novēršanas ir liekama pirmajā vietā, tomēr spēkā esošie ierobežojumi būtu regulāri pārskatāmi un uzlabojami. "Pēc gandrīz gada, kopš ierobežojumi ir stājušies spēkā, Komisijai ir pienācis laiks izvērtēt, vai ieviestie noteikumi gan papildu izmaksu, gan pasažieriem radīto neērtību un zaudējumu ziņā ir samērojami ar no tiem iegūto pievienoto vērtību", norāda deputāts. "Tomēr, Parlaments, šodien nobalsojot par ieteikumu šos noteikumus atcelt, ja Komisija nekonstatē neapstrīdamus faktus par labu regulas saglabāšanai, ir pārsteidzīgi uzņēmies politisku atbildību par lidojumu drošības līmeņa pazemināšanos."

R. Zīle: "Lielākā problēma, kuras dēļ cieš pasažieri, ir informācijas trūkums. Jāatzīst, ka ieviešot šos papildu drošības pasākumus, netika paredzēta pietiekama skaidra un efektīva pasažieru informēšanas kārtība par jaunajiem noteikumiem, lai cilvēki jau laicīgi zinātu, kas drīkst atrasties viņu rokas bagāžā, un kas - nē. Eiropas lielākajās lidostās, piemēram, Frankfurtē un Amsterdamā, pasažieriem joprojām katru nedēļu tiek konfiscēti vairāki tūkstoši litru alkoholisko un parfimērijas šķidrumu", uzsver deputāts.

Otra, pēc Zīles domām, nopietnākā problēma skar tax-free veikalos iegādātās preces. "Šie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas izlido no ES lidostām uz jebkuru vietu pasaulē, arī uz tranzīta pasažieriem. Kamēr ES lidostās esošie tax-free veikali ar īpaši aiztaisāmiem maisiņiem nodrošina nepieciešamās drošības prasības pasažieru iegādātajiem šķidrumiem, lidostās ārpus ES nav prasību pirkumus iesaiņot īpašā iesaiņojumā. Līdz ar to, ielidojot ES, pasažieriem preces tiek konfiscētas. Eiropas Komisijai ir jāatrod veids, kā saskaņot drošības prasības ar ne-ES valstu lidostām, lai neciestu nedz tax-free veikali, nedz pasažieri. Viens no risinājumiem varētu būt īpaša, ar trešajām valstīm saskaņota formāta iepakojuma ieviešana tax-free veikalos iegādāto šķidrumu drošai pārvadāšanai", skaidro R. Zīle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vīriešu basketbola izlase svētdien Džakartā Pasaules kausa finālturnīra otrā posma otrajā spēlē ar 104:84 uzvarēja Brazīliju. Līdz ar panākumu Latvija iekļuva ceturtdaļfinālā un turpinās cīņu par ceļazīmi uz Parīzes olimpiskajām spēlēm.

Mūsējo pretinieki cīņā par vietu pusfinālā būs Vācijas vai Slovēnijas basketbolisti.

Latvijas izlasē rezultatīvāko spēli Džakartā aizvadīja Andrejs Gražulis, kurš guva 24 punktus, realizējot deviņus no 12 divpunktu un divus no trim trīspunktu metieniem. 17 punktus guva Artūrs Žagars, trāpot abus divpunktu un visus četrus soda metienus, kā arī trīs no pieciem tālmetieniem.

14 punktus sakrāja Dāvis Bertāns, kurš realizēja četrus no deviņiem tālmetieniem, Artūrs Kurucs guva 12 punktus, trāpot visus četrus tālmetienus, bet Rolands Šmits guva desmit punktus.

Pretiniekiem Brunu Kaboklu sakrāja 20 punktus un septiņas atlēkušās bumbas, 14 punktus guva Jagu Santoss, bet 13 punktus un septiņas atlēkušās bumbas sakrāja Lukass Diass.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments prasa Eiropas Komisijai pārskatīt regulu, kas nosaka ierobežojumus šķidrumu pārvadāšanai aviotransportā, un, ja netiek konstatēti neapstrīdami fakti par šo noteikumu efektivitāti, regulu atcelt, Db.lv informēja Eiropas Parlamenta Preses dienests.

Šāds viedoklis izteikts šodien ar 464 balsīm par, 159 pret un, 70 balsīm atturoties, pieņemtajā Eiropas Parlamenta rezolūcijā.

Eiropas Parlaments pauž bažas, ka 2006. gada novembrī Eiropā ieviestie noteikumi par šķidrumu pārvadāšanu aviopasažieru rokas bagāžā nav proporcionāli mērķim, proti, lielākai drošībai, ko ar šiem pasākumiem bija cerēts sasniegt. Rezolūcijā noradīts, ka, kontrolējot rokas bagāžas šķidrumus ar rentgena iekārtu, nevar konstatēt, vai šķidrums ir sprāgstviela. Deputāti arī atzīmē, ka noteikumi nav īstenoti vienādi un konsekventi visās Eiropas Savienības lidostās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Terorisma draudiLondonā var aizkavēt lidojumus

Dace Preisa, 10.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar šodien pastiprinātajiem drošības pasākumiem visās Lielbritānijas lidostās, easyJet norāda uz iespējamo lidojumu aizkavēšanos un atcelšanu. easyJet aicina visus pasažierus pārbaudīt informāciju par lidojumiem mājas lapā http://www.easyJet.com EasyJet pašreiz pārskata, kuri lidojumi tiks atcelti, un drīzumā publicēs to sarakstu mājas lapā. easyJet padomi pasažieriem: Ja jūsu lidojums ir atcelts, lūdzu nedodaties uz lidostu – jūs varat izmantot interneta mājas lapu, lai pasūtītu vietu citā reisā vai arī pieprasītu biļetes atmaksu. Ja jūsu lidojums tomēr nav atcelts, esiet gatavi apgrūtinājumiem. Iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai tiktu līdz lidostai. Ierodaties lidostā divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika. Šodien pasažieriem nav atļauts salonā ienest rokas bagāžu. Salonā var ienest tikai pašas nepieciešamākās lietas, kas iepakotas caurspīdīgā plastikāta maisiņā. Visu atlikušo bagāžu ir jāreģistrē pirms izlidošanas. Visu pārējo bagāžu jānodod pie reģistrēšanās. Pasažieri un rokas bagāža Sekojošie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas sāk savu lidojumu Lielbritānijas lidostās un uz tiem, kas atrodas Lidostā tranzīta pārlidojumā. Salonā nav atļauts ienest rokas bagāžu. Kabatām jābūt tīrām. Pasažieriem ir atļauts ņemt līdzi salonā tikai vienu (ideālā gadījumā caurspīdīgu) plastikāta maisiņu, kurā .var atrasties šādi priekšmeti: kabatas lieluma naudasmaks ar tā saturu (piemēram, nauda, kredītkartes, identitātes kartes utt.) nevis rokassomiņas; ceļošanai nepieciešamie dokumenti (piemēram, pase un aviobiļete); receptes medikamenti un zāles, kas nepieciešamas lidojumā (piemēram, diabēta komplekts), izņemot šķidruma veidā, ja vien tam nav autentiskuma apstiprinājums; optiskās brilles un saulesbrilles bez briļļu maciņa; kontaktlēcu kastīte, bet ne pudele ar šķidrumu; tiem, kas ceļo ar bērniem, bērnu ēdiens, piens (katras pudeles saturs pavadošajam pasažieriem ir jāpagaršo) un sanitārie priekšmeti, kas nepieciešami lidojumam (autiņbiksītes, salvetes, krēmi un autiņbiksīšu izmešanai paredzētās somas); neatsaiņoti sieviešu higiēnas priekšmeti (piemēram, tamponi, paketes, dvieļi un salvetes); neatsaiņotas salvetes; atslēgas (bet ne ar papildus elektroniskā ierīcēm). Visi pasažieri tiek ļoti rūpīgi pārbaudīti. Visas mantas un apavi tiek caurskatīti ar rentgena stariem, tai skaitā iešanai paredzētie palīglīdzekļi. Drošības pārbaudes punktu var šķērsot tikai lidostas nodrošinātā ratiņkrēslā. easyJet jau iepriekš vēlās pateikties saviem pasažieriem par pacietību un sadarbību līdz pastiprinātie drošības pasākumi Lielbritānijas lidostās tiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru