Administratīvā rajona tiesa vispār nav vērtējusi Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājumu, lai gan par to tika iesniegta sūdzība, uzskata Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG, nolemjot tiesas lēmumu pārsūdzēt. Tāpat Stadler paudusi viedokli, ka CAF piedāvājums ir neizdevīgs ne Pasažieru Vilcienam, ne Latvijas nodokļu maksātājiem.

Stadler uzskata, ka tiesa nav ņēmusi vērā vairākus apstākļus, kas liedza Pasažieru Vilciens izsludinātajā iepirkumu konkursā vairākiem pretendentiem uz vienlīdzīgiem pamatiem.

«Stadler ir vīlies, ka tiesa nav vispār vērtējusi CAF piedāvājuma atbilstību iepirrkuma tehniskajai specifikācijai. Līdz ar to šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību nav zudušas. Stadler vēl joprojām uzskata, ka CAF piedāvājums pilnībā neatbilst dažādiem tehniskajiem kritērijeim un a/s Pasažieru vilciens šāds piedāvājums būtu jānoraida,» teikts Stadler paziņojumā. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šaubas par CAF piedāvājuma izdevīgumu rada «pārsteidzoši augstās uzturēšanas izmaksas, ja tās salīdzina ar citiem starptautiskajiem aprēķiniem un standartiem».

Stadler paudis neizpratni par to, ka tiesa pārbaudīja tiekai vienu daļu no iesniegtās sūdzības. «Pēc uzņēmuma domām, tiesa netaisnīgi atteikusies vērtēt tās otru daļu. Tiesa savā spriedumā apgalvo, ka Stadler nespēja Pasažieru vilcienam adekvāti paskaidrot, kādēļ tai nepieciešams termiņa pagarinājums sava piedāvājuma iesniegšanai, un šādā situācijā Pasažieru vilciens nevarēja ļaut pagarināt termiņu,» teikts uzņēmuma paziņojumā. Tāpat Stadler paudis neapmierinātību par to, ka tiesa nepārbaudīja, vai otrs kandidāts, kuru lūgumu par terminā pagarināšanu Pasažieru vilciens apmierināja, spēja Pasažieru vilcienam adekvāti paskaidrot, kādēļ tas ir vajadzīgs.

Stadler tiesas lēmumu pārsūdzēj, iesniedzot sūdzību tiesā 30. janvārī.

DB jau rakstīja, ka Administratīvajā rajona tiesā noraidīts Stadler lūgums apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas ļauj slēgt līgumu par jauno vilcienu iepirkumu. Līdz ar to tika dota «zaļā gaisma» turpināt teju 610 milj. eiro vērto 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma konkursu. Jāatgādina, ka konkursā uzvarēja CAF, kas pagarināja a/s Pasažieru vilciens izteikto līguma slēgšanas piedāvājumu līdz šā gada 31. janvārim. Tomēr jāpiebilst, ka Administratīvā rajona tiesas lēmumu desmit dienu laikā var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā.

Savukārt a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds iepriekš atturējās atbildēt uz jautājumu par Stadler tālākās tiesvedības iespējamo ietekmi uz līguma slēgšanu starp CAF un a/s Pasažieru vilciens. Viņš arī iepriekš skaidrojis: «Atbilstoši valdības sēdē lemtajam tiks precizēti vairāki punkti iecerētajā līgumā ar CAF un pēc tam arī notiks oficiāla līguma parakstīšana.» Līguma teksta saskaņošana esot nepieciešama, lai izpildītu Ministru kabineta izvirzītos nosacījumus līguma noslēgšanai. Pēc aptuvenām aplēsēm līguma pārskatīšana varētu notikt februāra sākumā.

Konkurss ilga gandrīz divus gadus, un tika vairākkārt iesniegtas sūdzības un veiktas konkursa nolikuma izmaiņas. Pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti - CAF, a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG. Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā, bet savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF. Stadler iesniedza sūdzību un lūdza aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot pārtraukt konkursu. Kopējā līgumsumma ir vairāk nekā 430 milj. Ls, no kuriem ES atbalsts paredzēts teju 100 milj. Ls apmērā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra