Starp Ķekavas novada pašvaldību, jaunā dzelzceļa Rail Baltica projektētājiem un Satiksmes ministriju šobrīd ir izveidojusies konstruktīva sadarbība, kuras rezultātā tiek domāts par adekvātām kompensācijām iedzīvotājiem un tiek plānots, kā apiet sākotnēji šķērsotās dzīvojamās mājas un nodrošināt nepieciešamos šķērsojumus, liecina medijiem izplatītā informācija.

Tāpat sarunu gaitā jau tiek diskutēts par nākotnē iespējamā loģistikas centra un pasažieru stacijas izveidi Ķekavas novadā. Augstākminēto lietu trūkums sākotnēji bija galvenie pašvaldības iebildumi dzelzceļa būvniecībai Ķekavas novadā.

«Novada dome vēlas sasniegt rezultātu, kas Rail Baltica darbības rezultātā būtu ar pievienotu vērtību novada ekonomiskajai darbībai un iedzīvotāju ierastajai ikdienai. Šobrīd sarunas ir devušas pozitīvu rezultātu, jo būtiskajos jautājumos ir panākti risinājumi, kuri varētu apmierināt novada un  iedzīvotāju vēlmes. Viens no būtiskiem pozitīviem pagriezieniem ir panāktā virzība par taisnīgas atlīdzības un kompensācijas izmaksāšanu iedzīvotājiem, kuru īpašumus tieši vai netieši skartu dzelzceļa trasi. Tāpat būtiska ir panāktā vienošanās par to, lai dzelzceļa trase skartu pēc iespējas mazāk iedzīvotāju īpašumus,» skaidro Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Valts Variks.

Kā informēja pilnsabiedrības RB Latvija telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis, tiekoties ar Ķekavas novada domes deputātiem, iespējamā loģistikas centra un pieturvietas novietne varētu būt Ķekavas novada teritorijā - autoceļu A5 un A7 krustojumu apkaimē, taču jau par konkrētākiem risinājumiem Ķekavas novada domes deputāti tiks informēti augustā.

Tikšanās laikā N. Balgalis izklāstīja, ka šobrīd noritējušas sarunas ar tiem Ķekavas novada iedzīvotājiem, kuru īpašumus tieši un netieši skar jaunais dzelzceļš, panākot kompromisa risinājumus trases novietojumam. Pēc eksperta teiktā, Ķekavas novadā dzelzceļa trases 300 m koridorā atrodas 23 mājas, no kurām sākotnēji bija paredzēta trīs māju nojaukšana. Sarunu rezultātā  panākts -  šīs trīs mājas nebūs jānojauc.

Dzelzceļa līnijas Rail Baltica maršrutu sākotnējās sabiedriskās apspriešanas pašvaldībās ietvaros ir saņemti aptuveni 50 iesniegumi no Ķekavas novada iedzīvotājiem, kuri tiek izskatīti, lai kopīgi ar iedzīvotājiem pieņemtu galīgo lēmumu – kur tad īsti ātrgaitas vilciens Ķekavas novada teritorijā brauks.

Savukārt sabiedriskā apspriešana par ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu plānota šā gada oktobra sākumā, bet nākamā gada sākumā  šis jautājums tiks skatīts visu pašvaldību domes sēdēs. Tālāk jau (aptuveni 2016. gada pavasarī) būs nepieciešama lokālplānojumu izstrāde izvēlētajam trases variantam.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra