«Runājot par Pasažieru vilciena valdi, jāteic, ka mēs, protams, gribētu pirkt vilcienus – mums ir jātaisa konkursa nolikums, jābūt gatavai specifikācijai, mums ir vismaz pieci dalībnieki, kas būtu gatavi piedalīties šādā iepirkumā. Bet to, kā būs, lems akcionāri. Skaidrs, ka visa tā nauda paliks Latvijā– vai nu tā tiks ieguldīta dzelzceļa infrastruktūrā, vai arī mums būs jauni peroni,» tā intervijā žurnālam Lietišķā Diena apgalvo ekspolitiķis, kompānijas Pasažieru vilciens valdes loceklis Aigars Štokenbergs.
Viņš uzsver, ka līgums ar spāņu kompāniju CAF par jaunu vilcienu piegādi Latvijai joprojām nav stājies spēkā, savukārt iepriekšējais pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds esot parakstījis ar CAF tādu līguma variantu, par kādu viņam neesot bijis Valda Dombrovska valdības mandāts.
«Pirmo reizi valdībā ziņojums par šo jautājumu ticis skatīts pagājušā gada 25. novembrī, PV līgums nekādā veidā nebija tādā stadijā, kāds tas parādījās šā gada 2. aprīlī. Un valdība diezgan skaidri bija norādījusi, ka divi līguma panti – 66. un 67. pants ir jāgroza, priekšroku dodot sākotnējai redakcijai. Tie ir panti, kas skar finanses un pasūtījuma cenu. Tie ir būtiskākie līguma punkti. Taču parakstīts līgums ar CAF vienalga tika parakstīts tādā redakcijā, kādā tas neatbilst konkursa nolikumam. Tas tika darīts pretēji valdības dotajam mandātam. Valdība deva mandātu līguma parakstīšanai, bet ar nosacījumu, ka tajā tiks mainīti vismaz divi punkti,» Tā A. Štokenbergs.
Visu interviju lasiet žurnālā Lietišķā Diena!