Pašlaik ir grūti spriest par iespēju ar vilcienu aizbraukt uz Parīzi, atzīst Pasažieru vilciens (PV) valdes loceklis un ekspolitiķis Aigars Štokenbergs. «Mums nav bijis laika nodarboties ar sapņiem,» viņš sacīja raidījumā Dienas rīts. Tāpat A. Štokenbergs uzsvēra, ka PV kompetencē ir pasažieru pārvadāšana Latvijas teritorijā.
Savukārt komentējot vērienīgo vilcienu iepirkumu konkursu viņš apliecināja, ka pašlaik trūkstot vagonu. «Katru piektdienu saņemam sūdzības, ka vilcieni uz Daugavpili un Zilupi ir pārpildīti,» sacīja A. Štokenbergs. Tāpat viņš norādīja, ka vagonu tehniskais stāvoklis liecinot, ka tie pēc sešiem gadiem «izbeigsies».
Tāpat viņš norādīja, ka iepirkumā paredzētais vagonu skaits ir adekvāts, jo sabiedrībā pieaugot prasība pēc ilgtspējīgāka, ekonomiskāka un zaļāka transporta, kas esot perspektīvs virziens visā Eiropā. Viņš arī norādīja, ka ar laiku elektrovilcieni varētu nomainīt dīzeļvilcienus, bet pasažieru vilciena pārvadājumi tuvā nākotnē kļūšot efektīvāki nekā autobusu pārvadājumi.
PV valdes loceklis norādīja arī uz to, ka pēdējā ceturkšņa statistika liecinot, ka būtiski pieauguši dzelzceļa kravas pārvadājumi, kas nozīmē, ka PV nākas rēķināties arī ar Latvijas Dzelzceļa interesēm.
Db.lv jau vēstīja, ka Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles iepriekš savā paziņojumā norādīja, ka jaunie vilcieni Rīgā varētu būt pieejami jau 2014. gada vidū.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).
21.maijā pilnībā tika nomainīta PV valde, tajā skaitā no amata atkāpās PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. Par uzņēmuma jauno valdes priekšsēdētāju kļuva Artis Birkmanis, bet jaunajā valdē tika iecelti Anrijs Brencāns, Silvija Dreimane un Aigars Štokenbergs (V).