AS "Pasažieru vilciens" vadība sagaidītu lielāku izpratni no Spānijas mašīnbūves uzņēmuma Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) puses, «kā ievērot Eiropas Savienībā noteiktās iepirkuma procedūras», norādīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

«Viņi nemēģina piekrist ES viedoklim,» uzsvēra amatpersona.

Turklāt Spānijas uzņēmuma pārstāvji izvairoties no tikšanās ar PV valdi. «Esam CAF izteikuši divus piedāvājumus tikties, viņi uz tiem nav atbildējuši. Pēdējā tikšanās bija 24.jūlijā,» skaidro Štokenbergs.

Vienlaikus viņš norāda, ka PV valde turpinās sarunas ar CAF un laiks rādīšot, vai izdosies līgumu parakstīt līdz 2.oktobrim.

Uz jautājumu, vai sarunās tika runāts par kopuzņēmuma izveidi, Štokenbergs norādīja, ka nevar komentēt spekulācijas, baumas un izdomājumus.

Tāpat Štokenbergs noraidīja informāciju, ka CAF varētu izvirzīt kādu ultimātus Latvijas pusei un to neizpildes gadījumā vērsties tiesā pat ātrāk par 2.oktobri, kad Spānijas uzņēmumam jāsniedz atbilde.

PV pārstāve Jana Priedniece savukārt norādīja, ka pašlaik CAF vērtēšanai nodotie līguma grozījumi esot svarīgi Eiropas finansējuma saņemšanai, turklāt izstrādātie grozījumi, ar kuriem PV ir vērsies pie CAF, atbilst sākotnēji iecerētajam un valdības apstiprinātajam iepirkuma līguma projektam.

Līguma noslēgšana radītu iespēju arī Latvijas uzņēmējiem attīstīties, jo, «kā zināms, Spānijas uzņēmums ir noslēdzis sadarbības līgumu ar AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) un līdz ar to gan valsts, gan Eiropas finansējums nonāktu Latvijas uzņēmēju rīcībā, stiprinot valsts ekonomiku un mašīnbūves nozari», uzsver PV.

Uz jautājumu, vai CAF nevarētu aicināt ātrāk tik skaidrībā par līguma parakstīšanu, PV norādīja, ka CAF ir apliecinājis, ka līdz 2.oktobrim sniegs gala atbildi par līguma grozījumiem.

«PV ar savu rīcību nekādā mērā nav nodarījis kaitējumu Latvijas uzņēmējiem, gluži pretēji - visas darbības ir vērstas uz to, lai gan valstij, gan uzņēmējiem tiktu radīta pēc iespējas izdevīgāka situācija. Līguma noslēgšana un tālāka izpilde realizēsies pasažieru pārvadājumu uzlabojumos, nodrošinot Latvijas iedzīvotājiem un viesiem ērtu, pieejamu un videi draudzīgu pakalpojumu,» skaidro uzņēmumā.

PV uzskata, ka Latvijas uzņēmējiem un uzņēmēju organizācijām būtu kopīgiem spēkiem jāstrādā, lai veicinātu gan nozares, gan valsts ekonomikas attīstība, nevis jātērē laiks nevajadzīgos strīdos.

Eiropas Komisijai (EK) Latvijā iestrēgušais konkurss par jaunu vilcienu iepirkumu joprojām rada bažas, jo šiem mērķiem paredzētā nauda stāv iesaldēta, šodien telekompānijā LNT atzina EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka.

Šteinbuka jau iepriekš izteica bažas par jauno vilcienu iepirkuma projekta novilcināšanu, tomēr PV mierināja, ka uztraukumam neesot pamata, jo sarunām ar vilcienu ražotāju CAF par līguma grozījumiem noteikts precīzs termiņš oktobra sākumā.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas Dzelzceļš veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas Dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra