Neskatoties uz Ekonomikas ministrijas iebildumiem, Ministru kabinets atbalstīja Satiksmes ministrijas sagatavoto Dzelzceļa likuma grozījumu virzīšanu uz Saeimu. Valdības sēdes protokollēmumā gan tiks fiksēts sēdē klāt neesošās ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas īpašais viedoklis. Līdz ar to diskusijas par to, kam uzticēt visas regulatīvās funkcijas dzelzceļa nozarē - Valsts dzelceļa administrācijai vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai -, kā arī citiem būtiskiem jautājumiem pārcelsies uz parlamentu.

DB jau rakstījis, ka iepriekš divas nedēļas pēc kārtas Ministru kabinets atlika  Dzelzceļa likuma grozījumu skatīšanu, kad Ekonomikas ministria mainīja savu viedokli, un pretēji iepriekšējam saskaņojumam izteica vairākas iebildes. No vienas puses, EM atzīst, ka iecerētie Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas funkciju pārņēmēji (Valsts dzelzceļa administrācija, VDzA), valsts SIA Autotransporta direkcija un Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) «formāli izpilda» attiecīgās direktīvas prasības par regulatīvās iestādes neatkarību. No otras puses, EM pauž viedokli, ka «tomēr ir pamats uzskatīt, ka regulatīvās iestādes funkcijas būtu uzticamas pilnībā neatkarīgai (institucionāli un funkcionāli) iestādei». Tā kā Regulatoram esot uzkrāta bagātīga pieredze, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzraudzību regulējamās nozarēs, tad EM ieskatā «būtu risināms jautājums» par attiecīgu VDzA un direktīvā noteikto papildu regulatīvo funkciju nodošanu Regulatoram. Savukārt gadījumā, ja valdība šādu EM priekšlikumu neatbalstītu, «aktualizējams un risināms ir jautājums par turpmāku pietiekamu finanšu resursu nodrošināšanu» Regulatoram.

DB jau rakstīja, ka likuma grozījumu rezultātā, zaudējot dzelzceļa nozares regulēšanas funkcijas, Regulatoram budžetā tiktu iecirsts 400 tūkst. eiro liels robs, ko varētu risināt, paceļot maksu komersantiem. Šobrīd tā ir 0,17% no regulējamo pakalpojumu (tostarp siltums, ūdens un energoapgāde, pasts, elektroniskie sakari) kompāniju neto apgrozījuma, bet likums pieļauj to palielināt līdz 0,20%. Regulators gan nekādas publiskas iebildes savos pēdējos atzinumos par likumprojektu saistībā ar funkciju zaudēšanu nav izteicis.

Savukārt VDzA direktors Juris Iesalnieks norādījis, ka visu, arī direktīvā paredzēto jauno funkciju izpilde dzelzceļa nozares uzņēmumiem izmaksās ap 200 tūkst. eiro VDzA gadījumā, bet Regulatora izmaksas lēšamas no 1 līdz 1,5 milj. (atkarībā no t. s. apkalpes vietu skaita) eiro pie esošās nodevas likmes.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra