Jaunākais izdevums

Kompānija AvtoVAZ nolēmusi novembrī prezentēt galējo variantu savai jaunajai automašīnai - Lada C, ziņo NEWSru.

Ar šādu paziņojumu intervijā Vestji-24 nāca klajā AvtoVAZ prezidents Boris Aļešins.

Šo automašīnu AvtoVAZ izstrādāja kopā ar Kanādas kompāniju Magna. Magnas klientu lokā ir tādi automašīnu giganti kā General Motors, BMW, DaimlerChrysler un citi.

Pavasarī tika parakstīta vienošanās starp AvtoVAZ un Magna par sērijveida modeli Lada C. Kā raksta NEWSru, tad pēc vienošanās, kompānija Magna apņēmās atlasīt detaļu piegādātājus tā, lai beigu produkts maksātu robežās no 10 000 līdz 12 000 USD.

Mašīnas tiks ražotas jaunizbūvētajā rūpnīcā Toljati. Sākumā kompānija plāno saražot 220 000 automašīnu gadā. Lai sasniegtu šādus ražošanas apjomus pirmajā gadā kompānija aprēķinājusi, ka būs nepieciešamas 1,5 miljardus USD lielas investīcijas.

Interesants ir fakts, ka daudzi eksperti, kad pirmo reizi tika prezentēta Ladas jaunā automašīna, uzreiz pateica, ka šis auto paliks tikai un vienīgi kā konceptauto, jo nevarēs piesaistīt investīcijas.

picturegallery.db984c71-46f2-42a9-895a-52a6f3758333

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sniega dēļ Rīgā iespējami satiksmes ierobežojumi

Ritvars Bīders, 09.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties nokrišņiem sniega veidāt, uz ielām un tiltiem pastiprināti strādā ceļu tīrītāji, lai atvieglotu braukšanas apstākļus. Krišjāņa Barona ielā, Miera ielā un Ieroču ielā noteikti pirmie transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielas malā, lai ielu tīrītāji varētu nodrošināt brauktuvju attīrīšanu no sniega.

Ceļa zīmes «Apstāties aizliegts» ir uzstādītas:

* Krišjāņa Barona ielas posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs);

* Krišjāņa Barona ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Brīvības ielai (ielas labajā pusē);

* Miera ielas posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs);

* Ieroču ielā.

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību ceļa zīmēm un aicina būt saprotošiem. Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā, arī šosezon transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielu malās nepieciešamības gadījumā tiks noteikti arī citviet galvaspilsētā, lai veiktu ielu tīrīšanu. Plašāka informācija par šādām vietām būs pieejama tuvāko dienu laikā Satiksmes departamenta mājas lapā rdsd.lv un Rīgas domes mājas lapā riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā ievieš pirmos apstāšanās ierobežojumus ielu malās

Ingrīda Drazdovska, 10.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā Krišjāņa Barona ielā, Miera ielā un Ieroču ielā noteikti pirmie transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielas malā, lai ielu tīrītāji varētu nodrošināt brauktuvju attīrīšanu no sniega, informē Rīgas pilsētas Satiksmes departaments.

Ceļa zīmes Apstāties aizliegts ir uzstādītas: Krišjāņa Barona ielas posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs); Krišjāņa Barona ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Brīvības ielai (ielas labajā pusē); Miera ielas posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai (abās ielas pusēs); Ieroču ielā.

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību ceļa zīmēm un aicina būt saprotošiem.

Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā, arī šosezon transportlīdzekļu apstāšanās ierobežojumi ielu malās nepieciešamības gadījumā tiks noteikti arī citviet galvaspilsētā, lai veiktu ielu tīrīšanu. Plašāka informācija par šādām vietām būs pieejama tuvāko dienu laikā Satiksmes departamenta mājas lapā www.rdsd.lv un Rīgas domes mājas lapā www.riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Ar sāli izšķīdinātās cerības uz normāli notīrītām Rīgas ielām

Dienas Bizness, 13.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdienas rīts rīdziniekiem sākās visnotaļ daudzsološi – lai gan pa nakti sniega sega uz ielām bija izveidojusies tik biezā slānī, ka problemātiski bija gan braukt ar automašīnu, gan arī iet ar kājām, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) nāca klajā ar paziņojumu, ka tik draņķīgi tīrīt ielas jau nu nevarēs, un izsauca «uz tepiķa» atbildīgo institūciju vadītājus.

Bija jau arī par ko – ne vienam vien bija izdevies novērot, kā pa Rīgas ielām, kaisot sāli, vizinās automšīnas ar paceltām šķūrlāpstām. Vienkārši sakot, tā vietā, lai ielas notīrītu un sniegu aizvestu, ar sāls palīdzību tas tika padarīts par netīru putru, kam vajadzētu izkust un aiztecēt. Redzot Ušakova kareivīgo nostāju, radās pat cerība, ka minētajai bezjēdzībai beidzot tiks pielikts trekns punkts. Bet nekā! Jau tās pašas dienas beigās Rīgas domes oficiālā politika bija – sāls kaisīšana ir normāla prakse, kas tiek īstenota, lai nebūtu jātērē nauda sniega izvešanai... Veikli gan tā dēvēto atbildīgo institūciju darbinieki dienas gaitā bija izskalojuši smadzenes Ušakovam!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā asfaltbetona segumu atjauno divdesmit sešām ielām

, 22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad līdz jūlija vidum Rīgā asfaltbetona segums ir atjaunots sešām ielām, seguma atjaunošanas darbi turpinās divpadsmit ielām, bet līdz gada beigām asfaltbetona segumu paredzēts atjaunot vēl astoņām ielām.

Asfaltbetona segums ir atjaunots Brīvības gatves posmā no Šmerļa ielas līdz Ropažu ielai, Eksporta ielas posmā no Katrīnas dambja līdz pagriezienam uz ostu, Lubānas ielas posmā no Rēznas ielas līdz Lomonosova ielai, Rankas ielas posmā no Ganību dambja līdz ēkai Nr.4, kā arī Katrīnas ielā un Strūgu ielā, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta Komunikācijas daļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Jau ziņots, ka pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma šogad Rīgā asfaltbetona segumu paredzēts atjaunot kopumā divdesmit sešām ielām.

Asfaltbetona seguma atjaunošanas darbi turpinās Anniņmuižas bulvārī pa posmiem, Jūrmalas gatves posmā no Kurzemes prospekta līdz satiksmes pārvadam pār dzelzceļu, Kurzemes prospekta posmā no Zentenes ielas līdz Dammes ielai, Ķengaraga ielas posmā no Dienvidu tilta līdz Kaņiera ielai, Liepājas ielas posmā no Mārupes ielas līdz Pilsoņu ielai, Malienas ielas posmā no Hipokrāta ielas līdz Juglas ielai, Mārupes ielas posmā no Nometņu ielas līdz Liepājas ielai, Pērnavas ielas posmā no Vagonu ielas līdz Matīsa ielai, Šmerļa ielas atzarā no Malienas ielas līdz Druvienas ielai, kā arī Hāpsalas ielā, Līduma ielā un Meirānu ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām var tikai minēt, cik lielas investīcijas satiksmes infrastruktūrai tiks paredzētas Rīgas nākamā gada budžetā un cik lielus sastrēgumus galvaspilsētā tas radīs, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sastrēgumi būs atkarīgi no tā, kā darbi būs plānoti un vai tiks īstenoti vienlaikus. Savukārt finansējuma jautājuma vēl nav «uz skatuves» – pagaidām tiek apkopotas dažādu pašvaldības struktūru vēlmes.

«Rīgas domes Budžeta komisija, kas lems par Rīgas pilsētas 2016. gada budžetu, sanāks tikai novembra sākumā, jo šobrīd valsts budžeta projektu vēl skata Saeimā,» DB norāda Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks. Viņš uzskata, ka investīciju programmas apjomu un struktūru vēl ir pāragri komentēt. Jāpiebilst, ka investīciju plānā pēdējos gados izteikti dominē izglītības projektu sakārtošana. Lielākie satiksmes projekti, kam bijusi iezīmēta nauda pēdējo gadu investīciju plānos, ir Salu tilta rekonstrukcijas pirmā kārta un Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšana. «Tiek investēts jaunos ceļu infrastruktūras objektos, tikmēr esošā infrastruktūra nolietojas, sagrūst, uz ielām ir izveidojušās risas,» saka biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. Vienlaikus viņš atzīst, ka Rīga atrodas samērā neērtā situācijā – no vienas puses tai jārūpējas par savām ielām un ceļiem, no otras – jānodrošina satiksme ar ostu, jābūvē un jāuztur tilti, maģistrālās ielas, kas faktiski ir nacionālas nozīmes infrastruktūra. Citi DB aptaujātie saka – situācija ar ielām un ceļiem Rīgā nav kritiska, taču uzlabojumi ir nepieciešami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tendences nekustamā īpašuma tirgū: «Krasta rajona» jeb Maskavas forštates sērijveida ēkas

Sagatavojusi Lelde Petrāne, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īres maksa sērijveida dzīvokļiem Maskavas forštatē pēdējo četru gadu laikā ir palielinājusies par 15%, bet iegādes cena par kvadrātmetru – par 31%, liecina nekustamo īpašumu aģentu platformas "Big Bang Realty" un programmatūras un datu analīzes uzņēmuma "D.Vision" pētījums.

Maskavas forštate ir apkaime, ko norobežo Daugava, Aizkraukles virziena dzelzceļš un Dienvidu/Slāvu tilts. Tātad, piemēram, 467. sērijas ēku komplekss, kas atrodas uz rietumiem no Slāvu tilta (tā saucamais “Krasta masīvs”), ir pieskaitāms Maskavas forštatei, taču t/c “Akropole” ir pieskaitāma Ķengaragam. Maskavas forštates apkaime ir diezgan liela (759,4 ha) un nav viendabīgi apbūvēta. Sērijveida daudzdzīvokļu ēkas lielākoties koncentrējas tuvāk tās dienvidaustrumu robežai. Iespējams, tieši tāpēc populārajos sludinājumu portālos teritorijai mēdz piešķirt atsevišķu nosaukumu – “Krasta rajons”, tomēr - tāpat kā “Krasta masīvs” - šie nav oficiālie nosaukumi un Rīgas kartē īstenībā neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā vairākām ielām atjaunos segumu

Ingrīda Drazdovska, 12.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Rīgā sāks atjaunot asfaltbetona segumu vairākām ielām, informē Satiksmes departaments.

Kopumā šogad pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma ielu seguma periodisko atjaunošanu paredzēts veikt sešpadsmit ielām.

Ielas seguma atjaunošanu veiks Zentenes ielā no Kurzemes prospekta līdz Anniņmuižas bulvārim; Lidoņu ielā no Spilves ielas līdz Daugavgrīvas ielai; Baltajā ielā no Lidoņu ielas līdz Riekstu ielai; Krustpils ielā no Šķirotavas ielas līdz pilsētas robežai un Brīvības gatves posmā no Rīgas robežas līdz rekonstruējamajam Brīvības gatves posmam pie Juglas ezera kanāla, kur tiek paplašināta brauktuve. Tupināsies arī seguma atjaunošanas darbi Eglaines ielā no Maskavas ielas līdz Kviešu ielai. Asfaltbetona seguma atjaunošanu šajās ielās plānots pabeigt augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visas rezervēšanai pieejamās monētas Zeme izķertas jau pirmajā minūtē

Žanete Hāka, 21.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezervācijai atvēlētās jaunās monētas Zeme tika rezervētas mazāk nekā minūtes laikā, informē Latvijas Bankas pārstāvis Jānis Silakalns.

Rīt tirdzniecībā nonāks lielākā daļa no pirmajā kārtā kaltajām monētām.

Monētas kopējā tirāža ir 5000, tajā skaitā, šonedēļ pie pircējiem nonāks nepilni 2000 monētu (gan rezervācijā, gan rīt tirdzniecībā), bet nākamās monētas pie pircējiem nonāks tuvāko mēnešu laikā. Monētas tirāža tiek pārdota vairākās daļās atbilstoši kalšanas grafikam. Lai pēc iespējas plašāks interesentu skaits varētu nopirkt monētu, pirmajai tirāžas daļai noteikts iegādes limits – divas monētas vienam pircējam.

Kolekcijas monēta "Zeme" ir veidota no caurspīdīga materiāla perlukora, kuru apvij ārējs sudraba gredzens. Monētas centrā ievietotais, no sudraba veidotais Zemes simbols norāda uz tās vietu cilvēka vērtību lokā un eksistenciālo vienotību. Dārglietai līdzīgo Zemi aptver caurspīdīga aploce. Tā ir norāde uz Visumu, kurā kā dzīvības sala peld planēta Zeme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Intervija: Pārstāt barot nelegālo būvgružu biznesu

Sandris Točs, speciāli DB, 24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vai tiešām jūs vēlaties, ka jūsu būvgruži un atkritumi nonāk mežā vai kāpās? Jo tieši tur tie nonāks, ja jūs izmantosiet nelegālā biznesa pakalpojumus,» teic SIA Clean R izpilddirektors Valerijs Stankevičs.

Ja sabiedrība vienmēr būtu tik apzinīga kā talku un spodrības dienu laikā, jums laikam būtu mazāk darba?

Tīrs ir nevis tur, kur ik pa laikam sakopj, bet tur, kur nemēslo. Ja cilvēki ikdienā rūpējas par savu apkārtni, tad tur nav vajadzīga talka. Kā tautas saliedēšanas pasākums talka ir pozitīva lieta, diemžēl ir daļa cilvēku, kuri talkas izmanto, lai bez maksas atbrīvotos no saviem atkritumiem un gružiem uz citu rēķina. Mēs to ļoti labi redzam, apsekojot punktu pirms un pēc talkas. Piemēram, ja vieta atrodas tuvu garāžu kooperatīvam, tad mēs zinām, ka talkā vāksim riepas un vecu šīferi no tuvējām garāžām.

Jūs runājat par privātajiem, spontānajiem «cūkotājiem». Bet publiski pieejama tāda šokējoša informācija, ka Rīgā katru gadu atklāj 20 jaunas nelegālās izgāztuves. Tas nav brīnums, jo kādā visiem zināmā sludinājumu portālā intervijas dienā varēja aplūkot 449 sludinājumus par atkritumu izvešanu. Arī ar darba laiku 00 – 24, kas laikam ir būtiski, ja atkritumus tumsā pa taisno ved uz mežu. Te laikam ir runa par veselu nelegālu jeb ēnu rūpalu, jo oficiālu atkritumu izvešanas firmu Latvijā tik daudz vispār nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā uzsākta ielu tīrīšana

Dienas Bizness, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments vērš autovadītāju uzmanību, ka pēc ziemas sezonas uzsākta sakrājušos smilšu novākšana no maģistrālajām ielām. Šogad tā uzsākta ātrāk nekā ierasts.

Ielu tīrīšanu ar specializēto tehniku šobrīd var veikt tikai dienas laikā, kad gaisa temperatūra ir virs nulles. Savukārt, iestājoties labvēlīgākiem laika apstākļiem, ziemā sakrājušās smiltis no ielām tiks savāktas arī nakts stundās – nekavējot kopējo satiksmes plūsmu.

Ielu tīrīšana ar specializēto tehniku jau uzsākta Lielirbes, Dzelzavas, A.Deglava ielās. Tāpat plānots smiltis savākt no Dārzciema, A.Saharova un Ulbrokas ielas, kā arī Ķīpsalas ielām. Iestājoties stabilākiem laika apstākļiem, pavasara uzkopšanas darbi un ikdienas ielu tīrīšana tiks uzsākta visā Rīgā.

Ziemā sakrājušos smilšu savākšana pavasarī ir viens no uzturēšanas darbu veidiem un tās tiek savāktas ik gadu, kad nokūst sniegs un iestājas siltāki laika apstākļi. Primāri tiek sakoptas maģistrālās ielas ar intensīvu transporta satiksmi, kā arī ielas, pa kurām pārvietojas sabiedriskais transports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prasa Dienvidu tilta būvniecību finansēt arī no valsts budžeta

, 15.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 14.novembrī, notika Satiksmes ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) sarunas, kurās jautājumā par valsts un pašvaldību autoceļu finansējumu 2008.gadam un mērķdotāciju sadales shēmu un pamatkritērijiem, LPS priekšsēdis Andris Jaunsleinis uzsvēra, ka Dienvidu tilta būvniecībai Rīgā jāpiesaista arī valsts budžeta līdzekļi, jo līdz šim to Rīgas dome ir būvējusi tikai par saviem līdzekļiem, nesaņemot ne valsts, ne ES fondu atbalstu, informēja Latvijas Pašvaldību savienības padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dace Zvirbule.

''Rīga tika politiski apdalīta pēdējos gados,'' uzsvēra Andris Jaunsleinis. ''Dienvidu tilta būvniecībā Rīga tika nostādīta bezizejas situācijā bez Kohēzijas, ERAF un bez valsts budžeta līdzekļiem. Dienvidu tilta dēļ Rīgas dome tagad prasa sev lielāku daļu no valsts mērķdotācijām pašvaldību ielām un ceļiem, bet šo problēmu nevar risināt uz pārējo pašvaldību rēķina. Dienvidu tilts ir valdības līmeņa jautājums, kuram 2008.gadā ir nepieciešams atsevišķs atbalsts no valsts budžeta.''

Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers teica, ka viņš Rīgas domes priekšlikumu par nepieciešamo finansējumu pilsētas infrastruktūras objektu atbalstam virzīs izskatīšanai valdībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgumus par sniega tīrīšanu uz ielām Rīgas domes satiksmes departaments noslēdzis ar četrām firmām, šodien, 8.janvārī, vēsta laikraksts Diena. Kā apgalvo visi četri uzņēmumi, ielas kaisīt un tīrīt sākts jau svētdien no rīta, turklāt maršruti izbraukti vairākas reizes.

"Kā jau katru pirmdienas rītu, arī vakar rīdziniekiem ceļš uz darbu prasīja vairāk laika nekā citās nedēļas dienās. Taču šoreiz sastrēgumi bija vēl milzīgāki, jo tie tūkstoši, kas atgriezās no ziemas brīvdienām, ceļā uz darbavietu iestiga slīdošā sniega putrā. Deviņos no rīta Rīgā un tās rajonā bija reģistrēti jau 25 ceļu satiksmes negadījumi, bet vakarā to skaits pārsniedza 100," akcentē laikraksts.

Autovadītāji Dienai visvairāk sūdzējušies par slikti nošķūrēto Brīvības ielu, Krasta ielu, Salu tiltu un ledaino Āgenskalna bruģi.

Līgumus par sniega tīrīšanu uz ielām Rīgas domes satiksmes departaments noslēdzis ar četrām firmām — Ceļu pārvalde (CP) atbild par Ziemeļu rajonu, Vecrīgu, Zemgales un Vidzemes priekšpilsētām, Pilsētas ekoserviss (PE) par Centra rajonu un Latgales priekšpilsētu, RT Road par Kurzemes priekšpilsētu, bet par tiltiem un pārvadiem — Rīgas tilti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība "BeReRix", turpinot dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Centrālā multimodālā mezgla viadukta būvniecības darbus, veiks Prāgas un Dzirnavu ielas pārvadu daļēju demontāžu, saglabājot netraucētu esošo vilcienu satiksmi, informē "BeReRix" pārstāvji.

Lai nodrošinātu gājējiem un transportam drošu pārvietošanos, demontāžas darbu laikā ir plānoti pārvietošanās un braukšanas ierobežojumi abos slēgtajos tuneļos zem pārvadiem. Par izmaiņām pilsētvidē informēs izvietotās norādes un ceļazīmes.

No 6. līdz 19.jūnijam satiksmei būs slēgts Prāgas ielas tunelis un iela posmā no 13.janvāra ielas līdz Rīgas starptautiskajai autoostai (Prāgas ielā 1). Gājējiem Prāgas ielas tunelis būs slēgts četras dienas no 6.jūnija līdz 9.jūnijam. Gājēju un satiksmes plūsmas šajā laikā tiks organizētas pa 13.janvāra un Maskavas ielām, kā arī caur Rīgas Centrāltirgu un pa Gogoļa ielu.

Dzirnavu ielas pārvada un tuneļa demontāžas darbus posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai veiks no šodienas līdz 19.jūnijam. Šajā laikā būs slēgta transporta un gājēju pārvietošanās. Vilcienu pasažieriem šajā laikā būs slēgtas arī Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas peronu izejas uz Dzirnavu ielu. Satiksmes un gājēju plūsmas tiks organizētas pa paralēlajām pilsētas ielām - Satekles un Gogoļa, kā arī Turgeņeva, Timoteja, Abrenes un Lāčplēša ielām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā biežāk zog kanalizācijas aku vākus un lietus pieņēmēju restes

Ingrīda Drazdovska, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā no ielām un gājēju tuneļiem arvien biežāk tiek zagti kanalizācijas aku vāki un lietus ūdens pieņēmēju restes.

Rīgas domes Satiksmes departaments konstatējis, ka visvairāk aku vāku zādzības notiek Latgales priekšpilsētā un Kurzemes rajonā.

Departaments aicina iedzīvotājus ziņot policijai situācijās, kad pie kanalizācijas aku vākiem vai lietus ūdens pieņēmējiem redz aizdomīgi rosāmies cilvēkus civilā apģērbā. Ielu uzturēšanas uzņēmumu darbiniekiem, veicot remontdarbus uz ielām vai tuneļos, parasti ir darba apģērbs ar uzņēmuma logo.

Šogad līdz 7. oktobrim par kanalizācijas aku vāku un citu metāla priekšmetu zādzībām no Rīgas ielām ir uzsākti trīspadsmit kriminālprocesi, vienā no tiem vainīgie ir atrasti un tiem piemērots sods un vienā no tiem krimināllieta ir nodota tiesai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde izsniegusi būvatļaujas visiem pieciem Skanstes tramvaja projekta posmiem, apliecināja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pirmais projekta posms paredz pārbūvēt jau esošās tramvaja līnijas posmu no Krišjāņa Barona ielas un Pērnavas ielas krustojuma līdz Miera ielai pa Pērnavas un Senču ielām.

Otrā kārta paredz veikt pārbūvi tramvaju līnijai no Miera ielas līdz Ganību dambim, ieskaitot Ganību dambja - Pulkveža Brieža ielas - Pētersalas ielas krustojumu, pa Zirņu, Skanstes un Sporta ielām.

Savukārt trešā kārta paredz pārbūvēt posmu no Ganību dambja līdz Ausekļa ielas lokam (neieskaitot) pa Pētersalas un Eksporta ielām.

Satiksmes departamenta pārstāve Beāta Dambīte skaidroja, ka līdz ar būvatļaujas izsniegšanu projektētāji var sākt būvprojekta izstrādi, jo būvatļauja izvirza nosacījumus, pēc kuriem tas jādara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Rīgā tīra maģistrālās ielas

Jānis Rancāns, 11.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar intensīvo snigšanu Rīgā tīra maģistrālās ielas, pa kurām kursē sabiedriskais transports. Beidzot darbus maģistrālajās ielās, tiks uzsākta sniega tīrīšana intensīvākajās rajona nozīmes ielās, informē Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments.

[Papildināta ar 1,. 2. un 3. rindkopu]

Darbu veikšanā kopumā iesaistītas 44 tehnikas vienības - specializētās kaisīšanas mašīnas, autogreideri un traktorbirstes. Uzlabot braukšanas apstākļus uz maģistrālajām ielām un tiltiem būs iespējams divas līdz trīs stundas pēc snigšanas beigām, norāda departaments.

Šobrīd sniega tīrīšanas darbi notiek Rīgas maģistrālajās ielās, ar intensīvu transportlīdzekļu un sabiedriskā transporta kustību - Brīvības ielā, Krišjāņa Valdemāra ielā, Dārzciema ielā, Lubānas ielā, Aleksandra Čaka ielā, Augusta Deglavā, Maskavas ielā, Ulmaņa gatvē, Vienības gatvē, Jūrmalas gatvē, Lielvārdes ielā, Ziepniekkalna ielā, Bauskas ielā, Bauskas ielā un pārējās, kopumā 280 maģistrālajās ielās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā kopš maksas iebraukšanas režīma atcelšanas un satiksmes plūsmas ierobežošanas visbiežākie autovadītāju pārkāpumi ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām, liecina Rīgas Pašvaldības policijas dati.

"Lielākā daļa autovadītāju pārkāpumu, ko konstatējusi Rīgas Pašvaldības policija, ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām. Šī gada pirmajās dienās, kad satiksmes organizācijas sistēma Vecrīgā mainījās, pašvaldības policija lielā mērā strādāja, informējot un brīdinot autovadītājus par izmaiņām satiksmes kustībā. Arī šodien atkārtoti aicinām autovadītājus nepārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus un ievērot Vecrīgā izvietotās ceļa zīmes," atgādina Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Māris Lapiņš.

Laikā no 1. līdz 7. janvārim reāls sods par šo pārkāpumu ir piemērots 353 autovadītājiem. Atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksam, sods par braukšanu pa gājēju un velosipēdu ielu ir konstants - 40 lati, ko saskaņā ar grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā autovadītājam klāt esot ir tiesīgi pārkāpuma vietā piemērot arī Rīgas Pašvaldības policijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā šovasar iecerēts eksperimentēt ar tā dēvēto koka parkletu izvietošanu pie tirdzniecības vietām, kas nozīmē, ka iepretim veikaliem uzņēmējiem būs ļauts uz ielas ierīkot nelielas atpūtas vietas, piemēram, galdiņu vai soliņu, kur cilvēki varēs apsēsties, TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Viņš norādīja, ka šis Rīgai būs jauna veida izmēģinājums - kā turpinājums eksperimentēšanai ar gājēju ielām. "Šogad mēģināsim ko citu - tā saucamos koka parkletus," stāstīja Staķis, skaidrojot, ka tie izpaudīsies kā ietves paplašinājums ar koka konstrukcijām. Šādu izmēģinājumu plānots veidot teritorijā un virzienā no Vecrīgas līdz Vidzemes tirgum un no Jaunās Ģertrūdes baznīcas atpakaļ uz Vecrīgu. Parkleti tikšot izvietoti uz vairākām ielām, lai izvairītos no nevēlamas cilvēku pulcēšanās vienuviet.

"Tas nozīmē, ka vienkārši var izvietot pretī savam veikalam ziedus vai galdiņu, kur cilvēki var apsēsties, un tas nozīmē, ka arī samazināsies brauktuve - mums būs jāpalielina satiksme, mums būs droši vien jāsamazina stāvvietu skaits," atzina Staķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas direktors Andris Lukstiņš atklāj, ka braukt ar zaporožecu viņu mudina gan atmiņas par pirmo automašīnu jaunības gados, gan humora izjūta.

«Ja pamanāt, ka pa Rīgas ielām moderno, rietumvalstīs ražoto, labi pazīstamo automašīnu vidū pārvietojas balts zaporožecs ar valsts numuru AL-21, tad ziniet - pie tā stūres atrodas nevis Rīgā mazbērnus apciemot iebraucis laucinieks, bet Ceļu satiksmes drošības direkcijas direktors Andris Lukstiņš,» raksta laikraksts Diena.

«Šo automašīnu pirms dažiem gadiem man uzdāvināja draugi, un gada siltajā laikā es ar to reizēm izbraucu. Tehniskā apskate mašīnai nokārtota, varu braukt droši,» skaidrojis A. Lukstiņš.

Viņa vadītās Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) darbinieki ar aizrautību stāstījuši to, ka direktors ar balto zaporožecu brauc uz apspriedēm Satiksmes ministrijā un novieto senatnīgo jeb, tā sakot, vintage automašīnu līdzās citu ministrijas pārziņā esošo iestāžu vadītāju mūsdienīgajām automašīnām, tā izpelnoties nedalītu uzmanību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina palielināt valsts līdzdalību Rīgas transporta problēmu risināšanā

, 04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja Satiksmes departamenta viedokli par nepieciešamību palielināt valsts līdzdalību Rīgas transporta problēmu risināšanā un lūgs Rīgas domes vadībai darīt šo viedkli zināmu Satiksmes ministrijai.

Savā atzinumā Satiksmes departaments atzīst, ka "ir pamats bažām par Rīgas satiksmes problēmu negatīvo ietekmi uz visas valsts tautsaimniecības attīstību", taču līdzekļu sadale nav taisnīga: "Valsts un pašvaldību ielām un ceļiem 2007.gada valsts budžetā ir paredzēti 65% akcīzes nodokļa par naftas produktiem un 100% transportlīdzekļu ikgadējās nodevas, kopumā 189,8 miljoni latu, tomēr Rīgas pilsētas ielām šogad ir atvēlēti tikai 6.4% jeb 12,2 milj. latu no minētajiem resursiem."

Satiksmes departaments norāda, ka esošais valsts autoceļu un pašvaldību autoceļu un ielu finansēšanas Valsts autoceļu fonda mērķdotāciju sadalījums ir neatbilstošs reālajai situācijai un neļauj Rīgas pašvaldībai uzturēt pienācīgā kārtībā un attīstīt tās pārziņā esošo ielu tīklu. Departaments atgādina, ka jau 2003. gadā ir veikts analītisks pētījums par uzturēšanas izmaksu salīdzinājumu valsts autoceļiem ar Rīgas pilsētas ielām. Ņemot vērā, ka Rīgā satiksmes intensitāte ir 12-15 reizes lielāka kā vidēji valstī, pētījuma autori aprēķinājuši, ka Rīgas pilsētas ielu uzturēšanai vajadzīgs 8,3 reizes lielāks finansējums nekā tādam pašam apjomam valsts autoceļu. Satiksmes departaments uzskata, ka Rīgai būtu jāsaņem 30 procenti no Valsts autoceļu fonda mērķdotācijām, kas tiek piešķirtas pašvaldībām. Pašlaik Rīgai tiek piešķirti tikai 6.4 procenti šā fonda līdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu plašākas sabiedrības uzmanību kritiskajam ielu seguma stāvoklim Jelgavā un rosinātu vietējo pašvaldību mainīt vienaldzīgo attieksmi pret šo sāpīgo problēmu, laikraksts Zemgales Ziņas sadarbībā ar autoskolām Autoamatnieks un Stnig, Latvijas Lauksaimniecības universitātes Studentu pašpārvaldi un tirdzniecības centru VIVO centrs organizē protesta akciju Mēs pret bedrēm, liecina sniegtā informācija medijiem.

Tās laikā tiks vākti iedzīvotāju paraksti zem atklātās vēstules, kurā Jelgavas domei pieprasīts noteikt ceļu remontus par prioritāti, kā arī kontrolēt veikto remontdarbu kvalitāti, pieprasot no darba veicējiem garantiju ne tikai rekonstruētajām ielām, bet arī bedru aizlāpīšanas darbiem. Kā norāda akcijas organizatori, līdzšinējās Jelgavas pašvaldības noteiktās prioritātes – tūrisms un uzņēmējdarbības attīstība – arī ietekmē sliktais ielu segums, jo diezin vai pilsētas viesi vēlēsies pārvietoties pa kritiskas kvalitātes ielām, riskējot nopietni sabojāt savu automašīnu.

Jelgavas pašvaldības attieksmi pret šo problēmu arī uzskatāmi demonstrējot fakts, ka šā gada pilsētas budžetā ielu seguma bedrīšu remontam paredzēts izlietot 370 tūkstošus latu, kas ir krietni mazāk nekā, piemēram, plānots tērēt pašvaldības tēla spodrināšanai – šim nolūkam atvēlēts aptuveni pusmiljons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad, ja Rīgas dome nolems ietaupīt arī uz ielu apgaismojuma rēķina, nakts stundās varētu izslēgt ielu apgaismojumu. Ar šādām metodēm pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma plāno samazināt savus izdevumus par 5%, raksta Diena.

Tēriņus par 5% jāsamazina visām pašvaldības iestādēm. Rīgā ir ap 2 000 ielu, vairāk nekā 100 apgaismojamu tiltu, tuneļu vai satiksmes pārvadu. To apgaismošanai nepārtraukti jāveic remontdarbi, jāuztur speciālais transports, jāsedz rēķini par elektrības patēriņu, kā arī jāizmaksā algas elektromontieriem. Dome minētajiem izdevumiem aģentūrai Rīgas gaisma 2008.gadam gadam piešķīrusi 5 miljonus latu, 2009. gadam aģentūra prasa 5.2 miljonus. 1.9 miljoni latu paredzēti rēķiniem par elektrības patēriņiem. Aģentūras Rīgas gaisma direktors Ansis Kreicbergs norāda, ka, lai samazinātu izdevumus par 5%, bez apgaismojuma pārtraukšanas naktī neiztikt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz krīzi, joprojām saglabājas pieprasījums pēc tirdzniecības telpām, apskatā Atvērtās & slēgtās tirdzniecības telpas Rīgas centrā secina kompānija Lucrum Realty.

Šā gada 3. ceturksnī turpinājās pirmajos divos ceturkšņos novērotā tendence, ka tirdzniecības telpas vairāk tiek atvērtas nekā slēgtas. Pašlaik ir iezīmējušās stabilizācijas tendences uz maģistrālajām ielām, jo ir ievērojami samazinājies slēgto telpu īpatsvars.

Šķērsielās slēgto telpu pieaugums nav uzskatāms par negatīvu tendenci, jo tam ir vispārējs sezonāls raksturs, turklāt pašreiz nomnieki vienkārši pāriet uz labākām vietām.

Trešajā ceturksnī salīdzinoši daudz veikalu tika atvērti Tērbatas ielā — apmēram tik pat daudz jaunu veikalu, cik iepriekšējos gados apmēram gada laikā. K. Barona ielā joprojām bija vērojama augsta nomnieku rotācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Projektētājs: Ielu projektēšanas pasūtījumu skaits sarucis līdz minimumam

NOZARE.LV, 19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc krīzes Rīgā gadā tiek izsludināts ne vairāk par astoņiem ielu projektēšanas iepirkumiem, par kuriem cīnās aptuveni 15 projektēšanas biroji. Tas izraisījis arī ievērojamu projektēšanas pakalpojumu cenu kritumu, atklāj projektēšanas uzņēmuma Legzdiņš un partneri valdes loceklis Gatis Legzdiņš.

«Lielie iepirkumi tiek izsludināti divreiz gadā pa trīs-četriem objektiem katrā. Tātad pēdējos pāris gados tie ir aptuveni astoņi objekti gadā. Projektēšanas biroju Rīgā noteikti ir vairāk par desmit, par katru objektu cīnās visi biroji, bet tikt pie pasūtījuma var tikai puse no tiem. Tas ir labākajā gadījumā, kad katru objektu projektē cits birojs. Pārējie biroji dara ko citu - sēž bez darba, pārprofilējas vai, labākajā gadījumā, tiek pie kāda privātā pasūtījuma,» sacīja Legzdiņš.

Viņš piebilda, ka pirms krīzes bija aptuveni 15 objekti gadā, bet katrs no šiem objektiem bija piecas līdz desmit reizes lielāks nekā tagadējie. Bija vairāk darba, un arī katra projekta cena bija attiecīgas reizes lielāka, skaidroja Legzdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru