Dienas Bizness

  • 4 svētdiena,
    decembris

    Baiba, Barbara, Barba

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli

Šveice būvēs garāko pasaules dzelzceļa tuneli. Tiek plānots, ka šis tuneļa projekts būs gatavs 2014. gadā. Jauno dzelzceļa tuneli ar kopējiem 57 kilometriem Neue Alpentransversale (NEAT) būvēs tieši līdzās Gotharda autostrādes tunelim un tā būvniecībai plānots izlietot 14 miljardus Šveices franku. Šveice ar šo projektu vēlas atrisināt saasināto satiksmes problēmu, jo pēc ES aprēķiniem dubultojas katrus astoņus gadus transporta kustība pāri Alpiem. Tā, piemēram, brauciena laiks starp Cīrihi un Milānu pašreizējo trīs ar pusi stundu laika vietā sasniegs tikai vienu stundu. Jaunā dzelzceļa līnija ļaus vilcieniem pārvietoties ar 250 km/h lielu ātrumu. Īpaši sāpīga ir smago kravas transporta līdzekļu kustība šajā ceļu posmā. Katru dienu vidēji veco Gotharda dzelzceļu izmanto 130 preču transporta vilcieni, bet ar jauno līniju to skaitu varēs dubultot. Lai varētu izveidot ātrgaitas dzelzceļa līniju nepieciešams ir būvēt lēzenu ceļu, patlaban vilcieniem jāpārvar 700 metru lielas augstuma atšķirības un tas maksā gan laiku, gan enerģiju. Pēc inženieru domām vislielākos pārsteigumus var radīt tieši ģeoloģiskie aspekti. Jo cietāki ieži, jo ātrāk var iet ar darbiem uz priekšu, turpretī mīkstāku iežu pamatne pieprasa rūpīgākus nostiprināšanas darbus. Patlaban tuneļu urbjmašīna pārvietojas dienā tikai par 20 metriem uz priekšu, bet pēc 16 stundu darba, tai nepieciešamas astoņas stundas atpūtas un uzlabošanas darbu. Laiks, drošība un precizitāte ir svarīgākie termini būvējot tuneli. Tuneli vēlas uzbūvēt desmit gadu laikā, tomēr darbus steidzināt nedrīkst, kaut arī katra stunda maksā naudu. Tuneļa būvētāji izmantos tuneļa būvē satelītnavigācijas iekārtas un lāzermērījumus, lai precizitāte būtu visaugstākajā līmenī. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Reklāma