Ņemot vērā konkursa pieteikumu iesniegšanas termiņu vairākkārtēju pagarināšanu un citus notikumus, kas, iespējams, vērsti uz AS Rīgas vagonbūves rūpnīca interešu aizstāvību, Šveices vagonbūves kompānijas Stadler Bussnag AG vērtē lietderību tālākai dalībai AS Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādi, vēsta laikraksts Vesti Segodna.
Šveices kompānijas preses pārstāvis Oskars Fīrmanis norāda, ka Stadler nevēlas pildīt aizsega lomu šajā konkursā.
O. Fīrmanis arī atzīst, ka Stadler juristi vērtē konkursa norisi un ar pretenzijām varētu vērsties Latvijas un Eiropas varasiestādēs.
Iepriekš a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs laikrakstam Dienas Bizness norādīja, ka vilcienu konkursā likuma ietvaros viss ir izdarīts, lai vietējam ražotājam dotu labus nosacījumus, līdz ar to Rīgas Vagonbūves rūpnīcai (RVR) atliek tikai iesniegt labu piedāvājumu.
«Mēs neapšaubāmi esam par to, lai ražošana Latvijā tiktu atbalstīta, bet piesaistītā Eiropas nauda nosaka to, ka ir jāizmanto Eiropas iepirkuma direktīvas, mēs nevaram šādā konkursā piešķirt kaut kādus īpašus labumus nacionālam ražotājam, jo zaudēt Eiropas naudu valstij būtu daudz lielāks zaudējums - tāpēc uz tādu risku mēs nevaram iet,» norāda PV valdes priekšsēdētājs.
DB jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti, kas ir Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, Stadler Bussnag AG un AS Rīgas vagonbūves rūpnīca kopā ar Bombardier.