Transports un loģistika

«Swissair» izpārdod pēdējos \"suvenīrus\"

Aivars Mackevics [email protected], 29.04.2003

Jaunākais izdevums

Cilvēku interese par lidsabiedrības Swissair, kura bankrotēja 2001. gada rudenī, pārdošanas akcijām ir izrādījusies pārsteidzoši liela. Arī trešajā un ceturtajā likvidācijas fāzē pārdošanas telpas Bassersdorfā un Embrach ir apmeklējuši 40 000 interesentu. Kopējā Swissair atmiņas lietu pārdošanas summa ir sasniegusi jau 5,5 miljonus Šveices franku (3,66 miljonus eiro). Pavisam lietas piemiņai no nacionālās lidsabiedrības ir iegādājušās 150 000 personas. Nopirktas ir, piemēram, 1,5 miljoni kafijas karotīšu, 500 biroja krēslu un 580 datoru. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare, 05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 11. novembra izsoļu portālā www.izsoles.lv uzsāktas Parex bankas mēbeļu un biroja aprīkojuma izsoles.

Parex bankas paziņojums liecina, ka izsolēs tiks izsolītas tās mēbeles un biroja aprīkojums, kas pēc bankas darbības optimizēšanas un struktūrvienību pārcelšanas uz jauno biroja ēku Republikas laukumā 2a vairs nav nepieciešams turpmākai darbībai.

http://www.izsoles.lv/parex informācija liecina, ka piedāvāto mēbeļu sākuma cenas svārstās no 3 Ls par vienību līdz pat 2562.82 Ls.

Novembra sākumā noslēdzās Parex bankas struktūrvienība pārcelšanās uz jauno biroja ēku Republikas laukumā 2a. Atbrīvojot iepriekš nomātās telpas citviet Rīgā, tiks ietaupīti aptuveni 2.7 miljoni latu gadā. 2009. gadā Parex banka īstenojusi arī vairākus citus izdevumu optimizācijas pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība Padomes lēmums, kas akceptē divu gāzes vedēju kuģu Kurzeme un Vidzeme pārdošanu, radīs ievērojamu kaitējumu kompānijai.

To savā paziņojumā raksta 27.55% AS Latvijas kuģniecība akciju īpašniece International Baltic Investments Ltd. (IBI)

IBI valdes loceklis Mārtiņš Kvēps paziņojis, ka ir pārdoti kuģi, kuri deva kuģniecībai reālu peļņu. Kompānija uzskata, ka būtībā zem jautājuma nonāk AS Latvijas kuģniecība spēja apkalpot savus kreditoru parādus, kuri jau ir sasnieguši 350 milj. ASV dolāru.

Šogad AS Latvijas kuģniecība jau pārdeva divus tankerus – janvārī Samburga, bet februārī – Rundāle. 2007. un 2008. gada laikā jau tika pārdoti 18 kuģi. Ienākumi no to pārdošanas sastādīja apmēram 90 milj. Ls, savukārt jaunu tankeru iegādei bija novirzīti ap 140 milj. Ls flotes atjaunošanas programmas ietvaros. Rezultātā tankeru skaits samazinājās (jo vecie kuģi tika nomainīti ar jauniem dārgiem), līdz ar to radās nepieciešamība noteikt augstas vedmaksas likmes, kuras patlaban ir ļoti grūti noturēt sīvās tirgus konkurences apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Rūpēs par kopējo labumu alkatībai nav vietas

Dienas Bizness, 26.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Menedžmenta attīstības institūts (IMD) Lozannā, Šveicē tiek atzīts par celmlauzi biznesa vadītāju izglītībā. Atvērto programmu kategorijā Financial Times IMD pērn ierindoja pirmajā vietā, un arī tās salīdzinoši nelielā biznesa vadības maģistrantūras programma (MBA) ir starp labākajām pasaulē. Skolas prezidents un profesors Dominiks Terpēns Rīgā viesojās SSE Riga rīkotajā konferencē, stāstot par to, kā vadīt uzvarētāju komandu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lielākajām ASV bankām Lehman Brothers ir bankrotējusi, taču savu vietu tirdzniecībā nav pametusi. Uzņēmuma suvenīrus izpārdod visā pasaulē interneta izsolēs.

Izpārdoti T-krekli, termosi un pildspalvas. Piemēram, sporta cepurītes pirktas par 75 dolāriem.

Jau vairākkārt ziņots, ka amerikāņu investīciju banka Lehman Brothers, kura ir vairāk nekā 150 gadu veca, izrādījās iesaistīta pērnā gada ASV hipotekārajā krīzē un kopš tā laika uzrādīja ievērojamus zaudējumus. Pagājušajā nedēļā Lehman Brothers publicēja ceturkšņa finanšu rādītājus, uzrādot 3.9 miljardu dolāru zaudējumus, kā arī paziņoja par biznesa reorganizācijas plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī nevienas porcelāna rūpnīcas pie mums vairs nav, individuāli mākslinieki turpina strādāt un kopt porcelāna izgatavošanas prasmes

«Porcelāns ir karalisks materiāls, ekskluzīvs, reti kurš ar to nodarbojas. Porcelāns prasa cieņpilnu attieksmi un pacietību. Tas nav tik vienkārši, kā varētu šķist. Lai cik dīvaini tas izklausītos, porcelānam ir atmiņa. Piemēram, kad veidoju kādu priekšmetu un netīšām iemīcās stūrītis, to izlabo, izlīdzina un izskatās, ka viss ir kārtībā, bet karsēšanas procesā tas atkal parādās,» saka Diāna Boitmane, kuras izgatavotos traukus, suvenīrus un rotas veikalos var manīt ar zīmolu Malka Porcelain. Viņa ar porcelānu strādā 14 gadus un jau bērnībā sākās viņas aizraušanās ar keramiku. «Manā bērnībā laukos Kurzemē bija māli, ar māsīcu taisījām figūriņas un rīkojām izstādes. Pēc pamatskolas gribējās iet mākslas virzienā, jo šķita, ka caur formu es labāk varu izteikties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Grobiņas novada uzņēmums SIA Konaks Plus atzīmēja piecpadsmit gadu jubileju. Uzņēmums nodarbojas ar māla suvenīru izgatavošanu un ticis pāri krīzēm, gan piedzīvojis dažu labu veiksmi. Investora piesaistīšana nu pavērusi iespēju izmantot pašu iegūto mālu, un tas ir viens no faktoriem, lai nākotnē raudzītos cerīgi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Keramikas ražotne Rolavā atkarībā no sezonas ar darbu nodrošina divpadsmit līdz piecpadsmit Rolavas, kā arī Grobiņas, Durbes un Liepājas iedzīvotājus, kuriem tiek segti transporta izdevumi.

Lielākā daļa Konaks Plus sortimenta nonāk Rīgā. Konaks Plus sadarbojas ar lietuviešu kompāniju, kas līdzās savai produkcijai Rotenburgā piedāvā arī Rolavā tapušos keramikas suvenīrus, taču noslēgt pastāvīgu līgumu ar vāciešiem nav izdevies.

Līdz ES sankcijām pret Krieviju un rubļa vērtības krišanai nadzīgākie suvenīru pircēji bijuši naudīgie tūristi no Krievijas. «Kādu laiku izdevās nedaudz ielikt savā kabatā,» neslēpj uzņēmuma izpilddirektors Sergejs Kruks. «Tagad visu ieguldām ražotnē. Paši strādājam un saņemam tikpat, cik mūsu darbinieki.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām.

Osta izpārdod termināļa īpašumu un meklēs jaunus nomniekus; arī Latvijai jādomā par citām kravām

Tallinas osta (valstij piederošā kompānija AS Tallinna Sadam) izsludinājusi Mūgas ogļu termināļa aktīvu izpārdošanu. Iepriekšējais teritorijas apsaimniekotājs Coal Terminal bankrotējis, un tagad osta aktīvi meklē tai jaunu nomnieku, DB norādīja ostas pārstāve Sirle Arro. Rīgas brīvostas komersanti atzīmē, ka tas ir brīdinājuma signāls arī Latvijas termināļiem domāt par citu kravu piesaisti.

No aktīvu pārdošanas pa daļām osta cer iegūt 3,3 milj. eiro, vēstīja BNS. Pērnā gada nogalē tā rīkoja konkursu par apbūves tiesībām un ogļu termināļa pārvaldīšanu, kā sākotnējo cenu nosakot 4,5 milj. eiro. Neviens interesents gan nepieteicās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais gads finanšu tirgū sagaidīts ar krietni lielākām bažām, lai gan nomanāmi arī cerību stari.

Jaunais gads finanšu tirgos šoreiz ticis sagaidīts ar zināmām bažām. Decembrī akciju cena visai pamatīgos tempos planēja zemāk, lai gan pašās gada beigās bija vērojami arī cerīgi momenti, kur, piemēram, ASV Standard & Poor’s 500 akciju indeksa vērtība vienas tirdzniecības sesijas laikā palēcās par 5%. Daži to sauca par «beigtā kaķa atlēcienu» (Dead Cat Bounce), bet citi izteica cerību, ka tā varētu būt zīme, ka tuvi ir zemākie cenu punkti. Katrā ziņā pašlaik nav vērojama spēcīga pārliecība par to, kā varētu attīstīties notikumi, un ir sajūta, ka, pirms uzspīd saule, var kļūt arī sliktāk. Tas daudziem liek būt piesardzīgiem, un tas ir saprotams. Nupat gan sācies janvāris, kas vērtspapīru tirgū mēdz būt visai zīmīgs mēnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Gemmi specializējas VIP-suvenīru izgatavošanā. Mēs piedāvājam ekskluzīvu suvenīru, piemiņas medaļu, piekariņu un nozīmīšu, kā arī figūriņu izgatavošanu ar portretisku līdzību no dārgmetāliem un citiem metāliem. Ar mūsu meistaru darbu paraugiem Jūs varat iepazīties mājaslapā.

Papildus mājaslapā izvietotajiem paraugiem, mēs varam izgatavot suvenīrus pēc Jūsu skices – tas var būt jebkas – ēka, cilvēka portrets, automašīna, jebkāds attēls. Jūsu vēlmes – mūsu materiāls un meistarība!

Runājot par ekskluzivitāti, uzreiz varam piebilst, ka pie mums vārds “VIP” nenozīmē “ļoti dārgi”. Jā, protams, mūsu sortimentā ir samērā daudz dārgu pozīciju, it sevišķi, kad runa ir par sarežģītiem reljefiem. Tai pat laikā, mēs esam gatavi piedāvāt “budžeta” risinājumus Jūsu uzdevumiem, saglabājot dāvanas ekskluzivitāti. Katram pircējam kvalitātes jautājums ir būtisks. Mēs esam pārliecināti, Jums patiks sadarboties ar mums!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Brigādes atbalstītie projekti atdzīvina Cēsu vecpilsētu un atved rīdziniekus

Anda Asere, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmas Brigāde konkursā Cēsīs no astoņiem saņemtajiem projektu pieteikumiem finansiālu atbalstu 2500 latu apmērā sava radošā uzņēmuma izveidošanai un attīstīšanai ir saņēmušas četras iniciatīvas – vasaras skola Local Shift, mākslas telpa Mala, dizaina darbnīca Piine un kultūras terase Zaļā zāle.

Ideja par mākslas galeriju, kas apvienota ar dizaina preču veikaliņu un kafejnīcu, mākslas telpas Mala īpašniecei Līvai Graudiņai bija jau kādu laiku. Šo ieceri viņa bija paredzējusi realizēt nākamajā pavasarī, bet, tā kā bija konkurss par iespēju iegūt programmas Brigāde finansiālo atbalstu, viņa saprata, ka ir jāriskē un jāpiedalās konkursā.

Mala ir mākslas galerija un Latvijā ražotu dizaina preču veikals, kā arī vieta dažādiem pasākumiem. Mala vēlas piedāvāt tūristiem alternatīvus suvenīrus, kaut ko tiešām interesantu – gan vietējo darinājumus, gan tādus zīmolus, kas Rīgā jau ir zināmi, bet reģionos vēl ne. Pēc mēneša paredzēts atvērt kafejnīcu-lasītavu. «Kultūra ir tā, uz ko savā attīstībā Cēsu pilsētai un novadam būtu jābalstās, un pamazām Cēsu vadošās personas to sāk saprast. Mēs neesam vienīgie, kas no Rīgas pārcēlušies uz Cēsīm. Tādu nav daudz, bet ir,» saka L. Graudiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Sniegpārsliņas no koka

Anda Asere, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tautas gudrību – darināt kamanas vasarā, bet ratus ziemā – ņēmis vērā Mārtiņš Straupmanis

Viņa lolotais zīmols 8Trees piedāvā dažādus koka suvenīrus, no kuriem šobrīd aktuālākā sērija ir koka sniegpārsliņas un citi ar svētku laiku saistīti priekšmeti, kuri tirdzniecībā ir no novembra vidus. M. Straupmanis paredz, ka lielākais pieprasījums pēc rotājumiem vēl tikai gaidāms – tuvāk svētkiem. «Jau kaut kad jūnijā izdomāju, ka Ziemassvētkos šādas lietas būs aktuālas, jo cilvēkiem patīk. Sāku ar zirdziņiem, eglītēm, tradicionālajiem motīviem un nonācu līdz sniegpārsliņām,» teic Mārtiņš.

Mārtiņa uzņēmums SIA U8 darbojas tikai kopš šā gada pavasara. Pirmie produkti bija piekariņi ar latvju zīmēm. Latvju zīmes šobrīd rotā visdažādākās preces, un Mārtiņš spriež, ka tas daļai cilvēku jau ir apnicis. Piemēram, uzņēmums piekariņus ar latvju rakstiem piedāvāja kolektīvās iepirkšanās portālā perkamkopa.lv, un pirmajā reizē bija 200 pirkumi, otrreiz – uz pusi mazāk, tāpēc turpmāk uzņēmums uz šādas produkcijas izgatavošanu vairs nekoncentrēsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Soču olimpiādes brīvprātīgā atklāj pirmos iespaidus

Dienas Bizness, 29.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas olimpiādē Sočos kā brīvprātīgā piedalās iecavniece Katrina Mertsa. Reģionālais medijs «Bauskas Dzīve» piedāvā jaunietes pirmos iespaidus.

Apritējusi nedēļa, kopš Katrina ieradusies Sočos, lai piedalītos Olimpisko spēļu organizēšanā kā brīvprātīgā. Mītnes vietā internets vēl nav pieslēgts, tomēr darbojas mobilais internets, un Katrina atsūtījusi arī portālam pirmo vēstījumu.

«Pirmajā dienā saņēmu savu akreditāciju un uniformu – tā tiešām ir brīnišķīga, lai gan var šķist raiba. Sākās pienākumu apguve – lai gan līdz spēlēm vēl ir laiciņš palicis, mums ir jāsagatavo objekti sportistu atbraukšanai. Strādāju kalnu ciematā «Derevnya», kurā dzīvos visi kalnu sporta veidu dalībnieki un nacionālās olimpiskās komitejas (NOK). Mana funkcija – «event services» (EVS) jeb pasākumu apkalpošana. Vērojam, lai cilvēki nokļūtu tur, kur viņiem jātiek, lai «pareizie» cilvēki ietu pareizā vietā un «nepareizie» neiekļūtu noteiktās teritorijās, kur ir slēgtā zona, lai sportisti varētu mierīgi dzīvot.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Oriģinālus suvenīrus Vecrīgā var atrast vien dažviet

Dienas Bizness, 22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu visvairāk apmeklētajā vietā Latvijā - Vecrīgā - suvenīru izvēle gadu no gada nemainās. Piemiņas lietu tirgotavas ar teju identisku piedāvājumu var atrast ik uz stūra, raksta laikraksts Diena.

Vairāki ārzemju viesi laikrakstam atzinuši, ka par Latvijas tradicionālajiem suvenīriem uzskata tos, ko pārdod lielākajā daļā vietu, - dzintara, māla, lina un vilnas izstrādājumus.

Pie Rātslaukuma esošā brīvdabas amatnieku tirdziņa pārdevējas stāstījušas, ka gandrīz visas preces esot roku darbs - tieši šo faktoru ārzemnieki, īpaši skandināvi, novērtējot visvairāk. Lāsma, kura tirgo dzintara rotas, atklājusi, ka visvairāk pirktā prece ir auskari. «Ārzemnieki dzintaru uzskata par tādu kā dārgakmeni, tāpēc citiem mākslas darinājumiem to grūti izkonkurēt,» novērojusi Lāsma, piebilstot, ka visbiežāk savus maciņus atver viesi no Krievijas, bet skopākie esot vācieši, itāļi un spāņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Ir kontakts!

Anna Novicka, 28.05.2010

Šogad United Press plāno arī iegūt Zaļā gulbja sertifikātu, kas apliecina uzņēmuma zaļumu un ir ļoti augstu vērtēts Skandināvijas tirgū, plānus ieskicē tipogrāfijas komercdirektors Artūrs Broks.

Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tipogrāfija United Press savu pārliecinošo veikumu skaidro ar spēju veidot ar klientiem ilgtermiņa attiecības, kurām krīze netraucē.

Atslēga nav cenā un pat ne kvalitātē, jo visi strādā labi un tagad arī pietiekami lēti, bet gan personiskajos kontaktos un spējā pareizi komunicēt ar klientiem – tā poligrāfijas grupas United Press pagājušā gada veikumu, uzņēmuma apgrozījumam pieaugot par 35%, skaidro tās komercdirektors Artūrs Broks. Ilgus gadus nodzīvojis Norvēģijā, viņš Latvijā atgriezies ar diplomu mārketingā un pieredzi poligrāfijas biznesā, kas arī ļāva United Press tik veiksmīgi iekarot Norvēģijas tirgu.

Iegādājas veselu tipogrāfiju

Šogad United Press plāni ir vēl ambiciozāki – apgrozījumam jāpieaug par 40%, toties 2011. gadā jāpietuvojas piecu miljonu latu robežai, pārliecinoši saka A. Broks. Latvijā uzņēmumam ir tikai birojs un ražotne, bet vērtīgākais «kapitāls» – klienti – ir Norvēģijas izdevniecības. Cits Latvijas eksporta čempions poligrāfijā – uzņēmums Livonia Print – Skandināvijas tirgū startē ar grāmatām, tad United Press specializācija ir periodikas izdevumi. Ik mēnesi kompānija drukā 70–80 dažādus Norvēģijā izdotos žurnālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pāvesta Franciska suvenīru bizness «iet no rokas»

Lelde Petrāne, 18.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau neilgu laiku pēc pārsteigumu izraisījušās ievēlēšanas pāvesta Franciska smaidošā seja sāka rotāt visdažādākā veida suvenīrus - gan Vatikānā, gan citviet pasaulē.

Tā, piemēram, netālu no Svētā Pētera laukuma Vatikānā nelieli plastmasas maisiņi, kuros iekšā ievietota Franciska bilde un lūgšanu krelles, tiek pārdoti par 7 eiro, bet atklātnes ar jaunā pāvesta attēlu naski tiek tirgotas par 50 centiem.

«Mēs gaidām vēl dažāda veida suvenīrus tuvākajās dienās,» piektdien sacījis viens no pārdevējiem.

Kāds cits suvenīru pārdevējs atzinis, ka viņa piegādātāji netiekot galā ar lielo pieprasījumu.

Vatikānā nopērkami arī plakāti ar jaunā pāvesta attēlu vienā pusē un izvilkumiem no viņa runas - otrā pusē. Nopērkami arī piekariņi ar viņa seju un cita veida piemiņas lietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji tuvojas britu prinča Harija un amerikāņu aktrises Meganas Mārklas noliktais kāzu datums – 19. maijs, līdz ar to visi Lielbritānijas veikali ir pārpildīti ar suvenīriem, kas veltīti šai tēmai.

Kopš 1993. gada «Royal Collections Trust» ir ražojuši karaliskās ģimenes oficiālos suvenīrus, un, lai atzīmētu prinča Harija un Meganas Mārklas kāzas, izgatavoti jauni suvenīri. Saskaņā ar mazumtirdzniecības pētījuma centra datiem, šī joma ir plaukstoša - ik gadu Lielbritānijas iedzīvotāji un tūristi, iegādājoties karaliskās ģimenes suvenīrus, iztērē vairāk nekā 260 miljonus eiro.

Kopējās kāzu izmakas ir aptuveni 38 miljoni eiro, liecina neoficiāli aprēķini. Lielāko daļu no summas veido karaliskās ģimenes un viesu drošības izmaksas.

Meganas Mārklas ziedu izmaksas pārsniedz 130 270 eiro, deserta, sudraba paplāšu summa sasniedz 30 791 eiro un deserti nepārtraukti tiks atdzesēti ar sistēmu, kura izmaksā 1,1 miljonus eiro. Medusmēneša izmaksas ir 142 112 eiro, norises vietas izmaksas sasniedz 414 495 eiro, ēdināšana 338 702 un dzērieni 228 564 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Aeroflot» uzlabo ēdināšanas servisu ekonomiskajā klasē

Aivars Mackevics [email protected], 17.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 16.janvāra Krievijas lidsabiedrība Aeroflot ir mainījusi ēdināšanas piedāvājumu lidmašīnu ekonomiskajās klasēs. Tagad alkoholiskie dzērieni – vīns, alus, konjaks un šampanietis, tiks piedāvāti pasažieriem par papildus samaksu. Pēc izvēles piedāvās uzkodas, otros ēdienus (gaļas vai zivju ēdiens), kā arī sulas un atspirdzinošus dzērienus. Šādas izmaiņas ir veiktas strauju degvielas cenu kāpuma dēļ. Lēmums par izmaiņām ēdināšanas sistēmā tika pieņemts, balstoties uz neatkarīgo ekspertu pētījumiem un pasažieru ierosinājumiem. Pētījumu rezultāti liecina par to, ka pasažieri dod priekšroku tam, lai biļešu cenas paliktu nemainīgas, bet ēdieni būtu garšīgāki un to klāsts plašāks. Lai nodrošinātu pasažieriem pilnvērtīgāku ēdināšanu un saglabājot biļešu cenu tarifus, lidsabiedrība pieņēma lēmumu attiekties no bezmaksas alkoholisko dzērienu piedāvājuma. Šāds serviss ir pieņemts arī citās Eiropas un Amerikas lidsabiedrībās, piemēram, tādās kā SAS, Austrian airlines, Swissair, Delta, un Malev.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«World Travel Awards» balvu Eiropā iegūst «Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 20.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ikgadējā World Travel Awards balva kategorijā “Eiropa” ir aizceļojusi pie Šveices aviokompānijas Swiss, atstājot aiz sevīm British Airways, Lufthansa, Alitalia un Air France. Swiss šajā gadā apsteidza pagājušā gada līderi – Lufthansa. Šveices agrākā lidsabiedrība Swissair šo titulu turēja no 1998. gada līdz 2001.gadam. Vairāki simti IATA ceļojumu biroju vairāk kā 200 valstīs ik gadu nodod savas balsis par labāko lidsabiedrību 8 ģeogrāfiskās kategorijās – Āzija/Klusā okeāna reģions, Karību reģions, Centrālā un Latīņamerika, Eiropa, Tuvie Austrumi, Ziemeļ- un Dienvidamerika. World Travel Award balva tika dibināts 1993. gadā šogad svin 10 gadu jubileju. Swiss šajā gadā saņem trešo starptautisko apbalvojumu – biznesa žurnāls “Business Traveller” kronēja Swiss kā labāko lidsabiedrību lidojumos uz Ziemeļ- un Dienvidameriku bet sabiedriskās aptaujas un pētniecības institūts Skytrax apvalvoja lidsabiedrību Swiss kā “Best Cabin-Staff”. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības rada bažas tūrisma firmām

Aivars Mackevics [email protected], 07.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprinoties lidsabiedrību konkurencei kā arī Irākas kara ietekmei, vairākām lidsabiedrībām pieaug iespēja palikt bez pasažieriem. Daudzu Rietumeiropas ceļojumu biroju atmiņā ir Sabena, Swissair un austrāliešu Ansett bankroti, kuri radīja haosu klientu apkalpošanā. Tūrisma nozares pārstāvji jau ir pieprasījuši Eiropas Savienības komisijai nodrošināt visu Eiropas patērētāju un ceļojumu biroju aizsardzību pret lidsabiedrību bankrotiem, piedāvājot īpašu aizsardzības modeli, kas aizsargās jau iemaksātās klientu naudas. Tuvu bankrotam ir United Airlines, Hawaiian Airlines un Air Canada, kas patreiz var vēl veikt ierobežotus lidojumus. Arī kolumbiešu lidsabiedrība Avianca jau ir saņēmusi galvotāju atbalstu. Eiropas lidsabiedrības jau 2001. gadā ir ieviesušas bankrota aizsardzības fondu, kurā katrs pasažieris iemaksā 50 centus par lidojumu. Avots: ārzemju preses materiāli internetā

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«SAS» izrāda interesi par «LOT»

Aivars Mackevics [email protected], 30.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvu lidsabiedrība SAS ir izrādījusi interesi par lidsabiedrību savienības Star Alliance jaunāko dalībnieci poļu lidsabiedrību LOT. Oficiālas sarunas gan vēl nav notikušas. Jāatzīmē, ka SAS jau veic lidojumus uz Poliju, kā arī ir jau investējusi kādas viesnīcas celtniecībā Polijā. Turpretī 1999. gadā SAS tika izrādījusi interesi par LOT akciju iegādi, taču toreiz 25,1% LOT akcijas ieguva patlaban jau bankrotējusī Šveices lidsabiedrība Swissair. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās jauniešu reģistrēto uzņēmumu skaits

Dienas Bizness, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados jaunieši Latvijā reģistrējuši mazāk jaunu uzņēmumu nekā, piemēram, 2011.gadā, kas atspoguļo arī valsts kopējo tendenci sarukt jaunreģistrēto uzņēmumu skaitam. Lursoft pētījums apliecina, ka piemēram, 2011.gadā personas vecumā līdz 25 gadiem reģistrējušas 3 116 jaunus uzņēmumus, savukārt pērn – 2 660, kas ir kritums par 14,63%, informē Lursoft Komunikāciju vadītāja Indra Jansone.

Ņemot vērā pašreizējo tendenci, paredzams, ka arī šogad mūs nesagaida pārsteigumi un jauniešu jaunreģistrēto uzņēmumu skaits turpinās lejupejošu tendenci.

Patlaban jauniešiem kopumā pieder kapitāldaļas 3,58% Latvijas uzņēmumu.

Lursoft dati rāda, ka jaunieši labprāt veido arī kopīgus uzņēmumus ar saviem vienaudžiem, ko apliecina kaut vai tas, ka 8 144 jauniešiem patlaban pieder 7 784 uzņēmumi, savukārt vēl 7 202 personas vecumā līdz 25 gadiem ir amatpersonas kopumā 6 921 uzņēmumā.

Lai gan aizvien lielāku interesi jauniešu vidū izraisa IT joma, kas ļauj bez īpaši lieliem kapitālieguldījumiem uzsākt savu biznesu, analizējot nozares, kurās visbiežāk iesaistījušies gados jaunie cilvēki, redzams, ka priekšplānā izvirzījusies tirdzniecība. Pētījuma rezultāti apliecina, ka no visiem jauniešiem piederošajiem un viņu vadītajiem uzņēmumiem 9,12% darbojas mazumtirdzniecības jomā, bet vēl 5,16% darbību saistījuši ar vairumtirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēz teikt, ka ierindas ieguldītājiem ceļā uz panākumiem sprunguļus spieķos liek emocijas. Spriežot par saviem ieguldījumiem, piemēram, vērtspapīru tirgū, dažādiem jaunumiem tiek pievērsta pārspīlēta uzmanība, kas savukārt jau var nozīmēt, ka, neskatoties uz sākotnējiem nodomiem, tiek pieņemti nepareizi lēmumi, kas mazina peļņu vai pat sliktākajā gadījumā iedzen lielākos zaudējumos.

Arī slavenais investors Bendžamins Greiems teicis: “Investora galvenā problēma – pats lielākais ienaidnieks, visticamāk, būs viņš pats.”

“Oxford Risk” izpētījis, ka investori gadā, paļaujoties uz emocionāliem ieguldījumu lēmumiem, savu ieguldījumu atdevi vidēji apcērp aptuveni par 3%, ziņo “Financial Times.” Turklāt paaugstināt stresa periodos, par kādu var uzskatīt arī šo pandēmiju, šāds neiegūtais apmērs gadā varot pieaugot līdz 6-7%.

Piedomāšana par dažādiem psiholoģiskajiem faktoriem un dažādu domāšanas aizspriedumu klātbūtnes apzināšanās sevišķi svarīga varētu būt šīs pandēmijas laikā. Dažādi ieguldītāju apsekojumi liecina, ka, pandēmijā daudziem atrodoties mājās, pasauli pāršalcis mazo investoru vērtspapīru tirdzniecības bums. Arī Latvijā pēdējā laikā nosacījumi to pašu akciju mīšanai kļuvuši arvien draudzīgāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Dānijā pārtika ar beigušos derīguma termiņu tik populāra, ka atvērts otrs veikals

Lelde Petrāne, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izrādījies, ka dāņiem nav bail no pārtikas, kurai beidzies derīguma termiņš: veikals Kopenhāgenā, kas izpārdod pārtikas pārpalikumus, ir tik populārs, ka atvērta jau otra šāda tirdzniecības vieta, ziņo thelocal.dk.

«Ir lieliski, ka pārtika tiek, nevis izmesta, bet pārdota,» stāstījusi kāda studente, rādot olīveļļas pudeli, kuru iegādājusies par 20 kronām (2,70 eiro).

«Vai nav brīnišķīgi?» sajūsminās pensionāre Olga, rādot saldumus, kurus dāvināšot mazbērniem Ziemassvētkos. Saldumi varot «stāvēt simts gadus, jo tajos ir cukurs».

Dānijā pārtikas ar beigušos derīguma termiņu pārdošana ir likumīga, ja vien tas ir skaidri norādīts un tā nerada apdraudējumu veselībai.

Visus produktus ziedo ražotāji, uzņēmumi un vietējie veikali, tos savāc projekta Wefood darbinieki, no kuriem visi ir brīvprātīgie. Veikala peļņa tiek ziedota labdarībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo piena iepirkuma cenu un Krievijas embargo radītās piena pārprodukcijas dēļ jaunbūvētās fermas un vairāk nekā 300 piena govju ganāmpulkus izpārdod viena no lielākajām Pierīgas zemnieku saimniecībām - Mālpils novada Bērzi.

Kā norāda saimniecības īpašnieki, Bērzu darbību pērn ļoti negatīvi ietekmējis Krievijas noteiktais embargo, kā dēļ radusies izejvielas pārprodukcija, piena iepirkuma cena nokritusi zem pašizmaksas, saimniecībai sāka trūkt apgrozāmo līdzekļu, līdz ar to tālākā saimnieciskā darbība nav iespējama.

Kā liecina sludinājums oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis, saimniecības maksātnespējas administratore izlikusi pārdošanai izsolē saimniecības īpašniecei Zanei Dreimanei piederošu nekustamo un kustamo mantu - liellopu fermas ar vienu no modernākajiem slaukšanas iekārtu aprīkojumiem, mēslu krātuves, ganāmpulku, kukurūzas, siena, skābbarības krājumus, zemesgabalus Mālpils, Zaubes un Ķeipenes pagastā, dzīvojamās ēkas, kā arī plašu tehnikas parku.

Komentāri

Pievienot komentāru