Tallink Latvijas virzienā pelnīt sākusi tikai pēdējos gados; lūkojas pēc otra prāmja starp Stokholmu un Rīgu
Par to, ka jūras pārvadājumi nav viegls un ātru peļņu nesošs bizness, sarunā ar Dienas Biznesu stāsta kompānijas valdes priekšsēdētājs Janeks Stalmeisters.
Fragments no intervijas:
Kādu redzat tālāko attīstību, ņemot vērā cilvēku skaita samazināšanos Latvijā un lēno ekonomikas attīstību?
Tirgus aizvien ir pietiekami liels, lai atrastu jaunus klientus. Tikpat daudz pasažieru ir starp Zviedriju un Igauniju, kas ir pāris reižu mazāka par Latviju. Tāpat arī cilvēki no Stokholmas biežāk dodas uz Tallinu, nevis Rīgu. Daļēji, iespējams, tāpēc, ka tur ir labāki kuģi un labāk zināms galamērķis. Tādēļ ceļotāju skaita pieaugums ir mārketinga ziņā.
Vai pastāv iespēja atlikt maršrutā atpakaļ otru prāmi, jo, piemēram, transporta kompānijas bija vīlušās par iestrādātās loģistikas ķēdes izjaukšanu 2014. gadā un ir spiestas izmantot Ventspili vai Tallinu, lai nokļūtu Zviedrijā?
Es viņus saprotu, un šāda iespēja pastāv. Mēs redzam, ka tas ir bizness, kurā jādarbojas diviem kuģiem. Atiešana katru dienu ir perfekta situācija, taču tas neatmaksājas, ja maršrutā ir 100 milj. eiro vērts kuģis. Mēs arī skatāmies un rēķinām, kāda veida un izmēra kuģis būtu vispiemērotākais un peļņu nesošs darbībai.
Iespējams, mums ir jāmeklē nedaudz citas kapacitātes kuģis, kur būtu vairāk vietas uz auto klāja privātajiem un kravas automobiļiem.
Visu interviju Tallink paliek uzticīgs Rīgai lasiet 8. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.