Transports un loģistika

TARIC turpmāk tikai elektroniski

Miks Stroža [email protected], 01.07.2004

Jaunākais izdevums

Turpmāk TARIC (Integrētais Kopienas tarifs) vairs netiks publicēts Eiropas Komisijas (EK) Oficiālajā Žurnālā, liecina EK Nodokļu un muitas savienības ģenerāldirektorāta sniegtā informācija. Ģenerāldirektorāts uzskata, ka elektroniskā TARIC datubāze ir drošs, efektīvs un ērti lietojams darba instruments, kas pieejams visām Eiropas Savienības dalībvalstīm, un tā kā tās darbība nepārtraukti tiek uzlabota, drukātās TARIC versijas izmantošana vairs nav lietderīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iesniegti 699 muitas tarifu kvotu pieteikumi

, 15.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai (ES) uzņēmēji regulāri tiek informēti par iespēju importēt noteiktas preces no trešajām valstīm ar samazinātu vai nulles muitas tarifa likmi, izmantojot ES tarifu kvotas. 2006.gadā uzņēmēji iesniedza pavisam 699 muitas tarifu kvotu pieteikumus, Db.lv informēja Valsts ieņēmumu dienests.

Pieprasītās tarifu kvotas 100% apmērā piešķirtas 633 gadījumos, daļēji piešķirtas - 3 gadījumos, atteikums sakarā ar pieteikto kvotu izsmelšanu saņemts 63 gadījumos. Salīdzinot ar 2005.gadu, kad Latvijas uzņēmēji iesniedza 849 kvotu pieteikumus, 2006.gadā iesniegtais tarifu kvotu pieteikumu skaits ir samazinājies par 18%, kas izskaidrojams ar to, ka atsevišķiem Latvijā lielā apjomā importētiem produktiem, piemēram, šķīstošajai kafijai, 2006.gadā tarifu kvotas netika noteiktas.

Vispieprasītākās Latvijā 2006.gadā bija pārtikas produktu importam noteiktās tarifu kvotas. Tā, piemēram, 50% no kopējā preču daudzuma, kuram tika pieprasītas kvotas, veido augļi un rieksti (galvenokārt Ēģiptes izcelsmes apelsīni), 17% - augļu izstrādājumi (galvenokārt Meksikas un Izraēlas izcelsmes apelsīnu sula un Dienvidāfrikas izcelsmes konservētie augļi un to izstrādājumi), 12% - zivis un zivju produkti (galvenokārt Norvēģijas izcelsmes varavīksnes foreles, laši, siļķes, zivju fileja), 11% - Bulgārijas un Rumānijas izcelsmes vīns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk dokumentu pārceļas e-vidē, bet e-paraksta lietotāju skaits valsts vadošajās iestādēs par to neliecina

Lai gan e-paraksts Latvijā pieejams kopš 2005. gada, DB veiktā valsts vadošo resoru aptauja liecina, ka parakstīties elektroniski vēlas ne visur. Tā, piemēram, Valsts prezidenta kancelejā (VPK) ir tikai viens darbinieks eID kartes turētājs. Šīs iestādes izejošie dokumenti to saņēmējiem tiek nogādāti drukātā veidā, lai gan e-dokumentu apritei ir tendence pieaugt, ko apliecina saņemto dokumentu ar e-parakstu skaita pieaugums gadu no gada. E-parakstu nodrošina Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs.

Ar katru gadu elektroniski parakstīto dokumentu skaits pieaug, norāda FM pārstāve Maija Straupmane. 2013. gadā vidēji mēnesī izmantoti 111 laika zīmogi, pērn – 312 laika zīmogi; bet šogad – 352. 37 FM darbiniekiem ir nodrošinātas e-paraksta viedkartes. Ar šo rādītāju FM ir līdere starp vadošajiem valsts resoriem. Savukārt VM e-paraksta lietošana dokumentiem uzsākta 2007. gadā, pakāpeniski palielinot elektroniski parakstāmo dokumentu skaitu. Pēdējos trīs gados elektroniski parakstīto dokumentu skaits svārstās 65% – 75% robežās no visu VM nosūtāmo dokumentu kopskaita. E-paraksts šajā ministrijā piešķirts deviņām amatpersonām un darbiniekiem. 773 reizes e-paraksts pērn ticis izmantots ĀM, un pašlaik e-parakstu izmanto 11 ĀM darbinieki. Salīdzinot ar gadu iepriekš, 2014. gadā e-paraksta izmantošana ĀM pieaugusi aptuveni par trešdaļu jeb 250 izmantošanas reizēm. VARAM e-paraksts pērn kopumā tika izmantots 7,9 tūkst. reižu, savukārt šogad tas izmantots jau aptuveni 4,3 tūkst. reižu. Šajā ministrijā ir 23 e-parakstu lietotāji. Mēnesī vidēji tiek parakstīts 610 dokumentu. Pašlaik e-paraksts ir visiem VARAM ierēdņiem un amatpersonām, kuriem iekšējie normatīvie akti nosaka nepieciešamību parakstīt izejošos VARAM dokumentus, paskaidro ministrijas pārstāve Kristīne Kļaveniece. Šogad ZM e-paraksts izmantots aptuveni 3 tūkst. reižu – vidēji 255 reižu mēnesī. ZM e-paraksts ir piešķirts 21 amatpersonai, bet faktiski e-paraksta lietotāju ir vairāk, norāda ministrijas pārstāve Dagnija Muceniece. Jūtami pieaugusi elektroniski parakstītu dokumentu sarakste arī ar privātpersonām un sabiedriskajām organizācijām, piebilst D. Muceniece. IZM nosūtāmie dokumenti maksimāli tiek gatavoti ar elektronisko parakstu. Ministrijā iekšējā sarakste notiek tikai elektroniskā veidā, izmantojot dokumentu vadības sistēmā iebūvēto parakstu. IZM ar e-parakstu apstiprina korespondences dokumentus, kā arī tas tiek izmantots iepirkumu procedūru dokumentu parakstīšanai. Šādi parakstītu dokumentu īpatsvars IZM pēdējos gados ir palielinājies. Pērn e-dokumenti veidoja 63% no kopējo parakstīto korespondences dokumentu apjoma, savukārt šogad provizoriski – 65%, norāda ministrijā. Šogad no 3,4 tūkst. dokumentu elektroniski parakstīti 2,2 tūkst. Pirms četriem gadiem proporcija bija vairāk par labu dokumentiem papīra formātā – no 6,9 tūkst. korespondences dokumentu tikai 2,6 tūkst. bija elektroniski. Tāpat TM pārstāve Līva Rancāne norāda, ka ne tikai pieaug elektroniski parakstītu dokumentu apjoms, bet arī elektroniski saņemtu un nosūtītu dokumentu īpatsvars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eParaksts – drošība gan uzņēmumiem, gan iedzīvotājiem

DB, 27.07.2021

Droša elektroniskā paraksta lietošana būtiski uzlabo digitālās vides drošību un uzticamību attālinātiem darījumiem. eParakstīts dokuments precīzi un neapstrīdami identificē abus darījuma partnerus, tā likumiski nostiprinot darījuma leģitimitāti, izslēdzot parakstu viltojumu iespēju daudz efektīvāk nekā tas ir ar papīra formāta dokumentiem. Latvijas uzņēmējiem ir pieejams plašs eParaksta risinājumu klāsts veiksmīgai un drošai e-komercijas attīstībai, teic Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Edmunds Beļskis.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gluži kā dators, pele vai klaviatūra – arī eParaksts kļuvis par mūsdienu uzņēmēja ikdienas darba rīku, kas tiek likts lietā gan darbinieku un klientu identitātes pārbaudei, gan dokumentu parakstīšanai.

Šī gada pirmajos sešos mēnešos eParaksta lietojuma skaits dokumentu parakstīšanai pārsniedzis 7 miljonus reižu, kas ir vairāk nekā visā 2019. gadā kopā. Arī e-Identitātes apliecināšanai dažādās interneta vietnēs un e-pakalpojumu portālos eParaksts tiek izmantots arvien biežāk un teju sasniedzis visu pērnā gada lietošanas reižu skaitu.

Ievērojamais eParaksta lietošanas skaita pieaugums vērojams ne tikai pandēmijas dēļ, bet arī pateicoties jaunām izmantošanas iespējām. Uzņēmumi izvēlas pāriet uz elektronisko dokumentu apriti un integrē savās dokumentu vadības sistēmās eParaksta funkcionalitāti, kā arī ievieš to klientu portālos un piedāvā saviem klientiem pieteikties un saņemt pakalpojumus droši, izmantojot eParaksta rīkus e-Identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai. Arī mobilā lietotne eParaksts mobile kļūst arvien populārāka, katru mēnesi lietotnei piesakoties ap 10 000 jaunu lietotāju, un nu jau vairāk nekā 150 000 iedzīvotāju aktīvi izmanto eParakstu viedtālrunī. Ir ērti, ja daudzas – gan sadzīviskas, gan biznesa lietas – vari nokārtot ar savu viedtālruni. Šo ērtību lietotāji atzinīgi novērtē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā lielākā daļa mūsdienīgu uzņēmumu sāka strādāt attālināti un pārcēla visus savus administratīvos procesus uz digitālo vidi. Taču kā tas patiešām izskatās katras nodaļas iekšienē? Un vai tiešām tas viss vienmēr ir vienkārši?

Apsverot pāriešanu no fiziskas dokumentu parakstīšanas uz digitālu dokumentu parakstīšanu, organizācijas dažkārt jautā, kādus dokumentus tās varētu parakstīt elektroniski. Te būs atbilde uz jautājumu, kā elektronisko parakstīšanos izmantot, lai izveidotu iekšējos procesus organizācijā. Elektronisko parakstīšanos var izmantot iepirkumu, pārdošanas un juridiskajos procesos, kā arī personāla, klientu apkalpošanas vai jebkurā citā nodaļā, kas ir saistīta ar dokumentu apriti.

Pārdošanas nodaļa noslēdz darījumus ātrāk

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī izsludinātais ārkārtas stāvoklis licis pārskatīt iepirkumu procesus, meklējot iespējas tos organizēt attālināti, novērojis elektronisko iepirkumu platformas SIA "Mercell Latvia" vadītājs Ainārs Liepa.

Attālinātais darbs no mājām un sociālās distancēšanās noteikumi radījuši grūtības vairākos iepirkuma procesa soļos tām organizācijām, kas savus iepirkumu konkursus joprojām organizē papīra formātā, viņš piebilst.

"Kopš ārkārtas stāvokļa izsludināšanas jūtam pastiprinātu interesi par iespējām iepirkumus organizēt elektroniski. Redzam, ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības meklē risinājumus, lai varētu nodrošināt drošu iepirkumu procesu, bez nepieciešamības fiziski iesniegt piedāvājumus, kā arī tiek atceltas piedāvājumu atvēršanas sēdes un piegādātājiem tās vairs nav pieejamas", skaidro A. Liepa.

"Pie mums pārsvarā vēršas publiskie pasūtītāji, kam nepieciešams drošs risinājums, lai organizētu iepirkumus, kas nepārsniedz valstī noteiktos iepirkumu sliekšņus. Ir gan tādas iestādes, kas interesi izrādījušas jau iepriekš, bet dažādu iemeslu dēļ to nebija realizējušas, gan tādas, kam šis jautājums aktualizējies tikai tagad. Tā kā mūsu sistēma atbilst visiem nepieciešamajiem kritērijiem, cenšamies palīdzēt", situāciju raksturo "Mercell" pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairs nebūs nepieciešamas kadastra izziņas

, 15.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 18.jūnija, veicot darījumus ar jebkuru zemesgrāmatā ierakstītu īpašumu, vairs nebūs nepieciešams nest tā saukto kadastra izziņu no Valsts zemes dienesta (turpmāk - VZD) uz zemesgrāmatu nodaļām, biznesa portālu Db.lv informēja Tieslietu ministrija.

Klienta īpašuma tiesību nostiprināšanai nepieciešamos datus no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - Kadastra IS) zemesgrāmatu nodaļas saņems elektroniski - tiešsaistes pārraides režīmā.

Jau ziņots, ka no 2006. gada 1. septembra vairs nav nepieciešams iesniegt kadastra izziņu zemesgrāmatai, veicot darījumu ar dzīvokļa īpašumu, ja tiesības uz dzīvokļa īpašumu ir nostiprinātas zemesgrāmatā un kopš pēdējās dzīvokļa kadastrālās uzmērīšanas lietas izgatavošanas nav veikta dzīvokļa pārbūve.

No 18.jūnija tāda pati kārtība tiks ieviesta arī attiecībā uz darījumiem ar zemi un būvēm. Izmaiņas līdzšinējā sistēmā paredz Tieslietu ministrijas (turpmāk - TM) 5. jūnijā apstiprinātā kārtība par VZD un Tiesu administrācijas (turpmāk - TA) turējumā esošās informācijas apmaiņu. TM izstrādātais iekšējais normatīvais akts nosaka kārtību, kādā elektroniskā formā VZD sniegs Kadastra IS un Valsts adrešu reģistrā esošo informāciju TA pakļautībā esošajām zemesgrāmatu nodaļām, kā arī kārtību, kādā TA sniegs Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas informācijas sistēmā esošo informāciju VZD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Atbalsta izmaiņas PVN likumā

Žanete Hāka, 15.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Ministru kabinetā (MK) izskatīti un atbalstīti grozījumi Pavienotās vērtības nodokļa (PVN) likumā.

Izmaiņas pilnveidot likuma regulējumu, nosakot atvieglotus nosacījumus juridiskās personas, kurai pasludināts maksātnespējas process, reģistrācijai Valsts ieņēmumu dienesta (VID) PVN maksātāju reģistrā un attiecībā uz PVN atbrīvojuma piemērošanu asins piegādei.

Tāpat likums paredz precizēt PVN likuma regulējumu attiecībā uz Francijas tālākajiem reģioniem.

Likumprojekta mērķis ir arī precizēt regulējumu attiecībā uz elektronisko sakaru, radio un televīzijas apraides (apraide) un elektroniski sniegto pakalpojumu, ja tos sniedz personai, kura nav PVN maksātājs, sniegšanas vietu.

Tāpat tas paredz īpašo režīmu piemērošanu elektronisko sakaru, apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem, ja tos sniedz personai, kura nav PVN maksātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ikviens varēs kļūt par VID EDS lietotāju, neslēdzot īpašu līgumu

Lelde Petrāne, 06.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka no 2014.gada 1.jūnija, lai kļūtu par VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāju, par to vairs nebūs jāslēdz īpašs līgums ar VID. Arī iesniedzamās nodokļu un informatīvās deklarācijas vairs nebūs elektroniski jāparaksta.

Ikviens varēs kļūt par VID EDS lietotāju, pieslēdzoties EDS ar e-Paraksta viedkarti vai ar e-ID karti. Tāpat to varēs izdarīt, izmantojot vairāku Latvijas kredītiestāžu (Swedbank, SEB, Citadele, Norvik banka, Nordea un DNB) identifikatorus un paroles, izmantojot latvija.lv sniegto tehnisko risinājumu, pirms tam neslēdzot par to līgumu ar VID.

Personām, kuras joprojām vēlēsies pieslēgties EDS, izmantojot VID izsniegto identifikatoru un paroli, tāda iespēja būs arī pēc 2014.gada 1.jūnija. Lai saņemtu identifikatoru un paroli, personai būs jāiesniedz VID iesniegums brīvā vai VID ieteiktā formā. Iesniegums būs pieejams VID mājas lapā.

Tāpat pēc 2014.gada 1.jūnija VID EDS iesniedzamās nodokļu un informatīvās deklarācijas vairs nebūs elektroniski jāparaksta, proti, juridisks spēks tām būs arī tad, ja tās nebūs elektroniski parakstītas. Dokumentu «parakstīšana» notiks, nospiežot pogu «Iesniegt». Precīza kārtība, kādā VID EDS tiek identificētas personas, būs noteikta VID izstrādātajos Ministru kabineta noteikumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. aprīļa kases aparāti būs jāizmanto visiem, kas tirgo nevis pašu ražotas, bet gan iepirktas preces, taču vienlaikus šogad ir būtiski vienkāršoti nosacījumi kases aparātu lietotājiem un apkalpojošajiem dienestiem, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Turpmāk kases aparāta lietotājs varēs reģistrēt kases aparātu izbraukuma tirdzniecībai (uz laiku līdz 5 dienām) elektroniski, VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), vairs neiesaistot tajā apkalpojošo dienestu. Tāpat kases aparāta lietotājs VID EDS varēs arī paziņot par kases aparāta lietošanas pārtraukšanu vismaz uz 30 dienām.

Ņemot vērā arvien pieaugošo distances tirdzniecību jeb tirdzniecību internetā, atbrīvojums no kases aparātiem noteikts arī kurjerpasta sūtījumu piegādātājiem. Turpmāk gadījumos, ja pircējs par preci norēķinās elektroniski (ar bankas karti vai izmantojot mobilo lietotni), kurjerpasta piegādātājs var izsniegt elektroniski sagatavotu VID reģistrētu kvīti, neizmantojot līdz šim obligāto kases aparātu. Kases aparāts pasta komersantiem turpmāk ir obligāti jālieto tikai tajos gadījumos, ja pircējs par preci norēķinās skaidrā naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas kases aparāti būs jāizmanto visiem, kas tirgos, ielu tirdzniecības vietās vai izbraukuma tirdzniecībā tirgo nevis pašu ražotas, bet gan iepirktas preces, taču vienlaikus šogad ir būtiski vienkāršoti nosacījumi kases aparātu lietotājiem un apkalpojošajiem dienestiem, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

No šodienas tirgotājiem, kuri tirgos, ielu tirdzniecības vietās vai izbraukuma tirdzniecībā vēlēsies tirgot iepirktu preci, būs obligāti jāizmanto elektroniskais kases aparāts.

VID norāda, ka tas sekmēs vienlīdzīgas konkurences nosacījumus tirgotājiem, kas tirgo iepirktas preces, jo līdz šīm tirgotāji, kas nebija reģistrēti VID Pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā, taču tirgoja iepirku preci, varēja kases aparātus tirgos nelietot. Atvieglojumi no kases aparātu lietošanas arī turpmāk ir saglabāti zemnieku saimniecībām, mājražotājiem un amatniekiem, kas tirgo pašu ražotu preci.

Turpmāk kases aparāta lietotājs varēs reģistrēt kases aparātu izbraukuma tirdzniecībai uz laiku līdz piecām dienām elektroniski, VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), vairs neiesaistot tajā apkalpojošo dienestu. Tāpat kases aparāta lietotājs VID EDS varēs paziņot par kases aparāta lietošanas pārtraukšanu vismaz uz 30 dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

No 3.marta būs iespējams iesniegt gada ienākumu deklarāciju

Lelde Petrāne, 13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka no 3.marta būs iespējams iesniegt gada ienākumu deklarāciju gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem.

VID aicina iedzīvotājus noslēgt līgumu un kļūt par VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāju, lai gada ienākumu deklarācijas aizpildīšana turpmāk būtu daudz ērtāka, ātrāka un vienkāršāka.

Galvenā priekšrocība, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju elektroniski, - tajā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju: gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par iemaksām pensiju fondos un no apdrošināšanas sabiedrībām par iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunais Publisko iepirkumu likums, kas paredz virkni izmaiņu iepirkumu procedūrās, kā arī Eiropas Savienības prasību ieviešanu iepirkumu organizēšanā.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro, informēja Saeimas Preses dienestā.

Turpmāk vienkāršāka kārtība attieksies arī uz iepirkumiem, kuru cena būs zem 42 000 eiro piegādēm un pakalpojumiem un zem 170 000 eiro būvdarbiem. Tāpat kā līdz šim iepirkuma procedūra būs jāpiemēro, ja pakalpojuma līgumcena būs 42 000 eiro vai lielāka, bet publisku būvdarbu līgumcena - 170 000 eiro vai lielāka.

Plānots ieviest vienkāršāku iepirkumu kārtību plašākam pakalpojumu klāstam veselības, sociālajā, kā arī citās īpašu pakalpojumu jomās. Šādiem pakalpojumiem to piemēros jau no 42 000 eiro. Savukārt no vienkāršās iepirkumu veikšanas kārtības tiks izslēgti, piemēram, komandējumu, tulkošanas un fotografēšanas pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Saeimas komisija noslēdz darbu pie jaunā Publisko iepirkumu likuma

Žanete Hāka, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 30.novembrī, noslēdza darbu pie jaunā Publisko iepirkumu likuma. Jaunā iepirkumu kārtība paredz virkni izmaiņu un jauninājumu, kā arī iepirkumu organizēšanā plānots ieviest Eiropas Savienības (ES) prasības, informē Saeimas Preses dienests.

Tautsaimniecības komisija lūgs Saeimu šo likumprojektu galīgajā lasījumā skatīt 15.decembra parlamenta sēdē, šodien lēma deputāti.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro.

Turpmāk vienkāršāka kārtība attieksies arī uz iepirkumiem, kuru cena būs zem 42 000 eiro piegādēm un pakalpojumiem un zem 170 000 eiro būvdarbiem. Tāpat kā līdz šim iepirkuma procedūra būs jāpiemēro, ja pakalpojuma līgumcena būs 42 000 eiro vai lielāka, bet publisku būvdarbu līgumcena - 170 000 eiro vai lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījumā izmērīts e-veselības pulss Eiropā un izrakstīta plašāka IST lietošana ārstu aprindās

, 25.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija šodien publicējusi Eiropas mēroga pētījumu par elektroniskajiem pakalpojumiem veselības aprūpes jomā (e-veselība), kas liecina, ka 87 % Eiropas ģimenes ārstu lieto datoru un 48 % ir platjoslas interneta pieslēgums, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Eiropas ārsti aizvien vairāk pacientu datus, piemēram, laboratorisko izmeklējumu rezultātus, uzglabā un nosūta elektroniski. Liekot lietā šādus e-veselības risinājumus, ārsti un ārstniecības dienesti jau ir uzlabojuši veselības aprūpi Eiropā, jo administrēšana kļuvusi efektīvāka, bet pacientiem vairs nav tik ilgi jāgaida. Ziņojumā arī iztirzāts, kādās jomās ārsti varētu lietderīgāk izmantot informācijas un sakaru tehnoloģijas (IST), lai piedāvātu tādus pakalpojumus kā attālināta uzraudzība, recepšu izrakstīšana elektroniski un pārrobežu medicīniskie pakalpojumi.

„Eiropa sākusi baudīt ieguvumus no platjoslas pieslēgumiem e-veselības nozarē. Es atzinīgi vērtēju veselības aprūpes pārvaldes iestāžu un ārstu centienus strādāt efektīvāk,” sacīja ES informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Viviāna Redinga. „Šī diagnoze arīdzan liecina, ka pienācis laiks elektroniskos pakalpojumus izmantot daudz plašāk, jo tie var sniegt ārkārtīgi lielu labumu visā Eiropā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deklarējot dzīvesvietu pa pastu, norāda neprecīzu informāciju

, 14.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) Juridiskās nodaļas vadītāja p.i. Marta Zvaune informēja, ka PMLP personām bieži nosūta papildināšanai pa pastu un elektroniski atsūtītos dzīvesvietas deklarēšanas iesniegumus, jo tajos tiek neprecīzi norādītas adreses, personas dati un pasu dati.

"Jāatceras, ka informācija jānorāda precīzi un pases datu vietā nedrīkst uzrādīt, piemēram, vadītāja apliecības numuru - šādi aizpildītās veidlapas būs jāprecizē, kas ievērojami paildzinās deklarēšanās procesu," viņa uzsvēra.

"Šo iesniegumu persona nosūta PMLP. Saņemot to, PMLP pārbauda norādītos datus un salīdzina tos ar datiem Iedzīvotāju reģistrā un Adrešu reģistrā. Ja informācija ir precīza un iestāde konstatē, ka personai ir tiesības būt deklarētai norādītajā adresē, tiek sagatavoti un nosūtīti dokumenti parakstīšanai uz adresi, kurā persona vēlas deklarēties.

Pēc dokumentu parakstīšanas persona nosūta tos atpakaļ PMLP. Tikai tad jaunie dati tiek iekļauti Iedzīvotāju reģistrā, personas parakstītā deklarācija nosūtīta pašvaldībai un personai nosūtīta informācija, ka dzīvesvieta ir deklarēta," komentēja M.Zvaune.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dzīvesvietu varēs deklarēt pa pastu un elektroniski jau janvārī

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 21.decembris. Šodien notikušajā preses konferencē Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) priekšnieka vietnieks Jānis Citskovskis informēja, ka jau no 1.janvāra ikviens Latvijas iedzīvotājs varēs deklarēt dzīvesvietu gan elektroniski, gan pa pastu.

Ar 1.janvāri PMLP tiek noteikta par dzīvesvietas deklarēšanas iestādi, kurā persona varēs deklarēt dzīvesvietu pa pastu un elektroniski. Bet, kā līdz šim, personīgi iesniegt deklarāciju persona varēs tikai tajā pašvaldības dzīvesvietas deklarēšanas iestādē, kuras teritorijā atrodas jaunā dzīvesvieta. Pēc J.Citskovska domām, jaunie pakalpojumi būtiski atvieglos deklarēšanās procesu daudziem cilvēkiem, pārsvarā tiem, kuri jebkādu iemeslu dēļ nevar deklarēt dzīvesvietu personīgi.

Deklarējoties pa pastu, personai būs jānosūta PMLP aizpildītais deklarācijas iesniegums, kas būs atrodams PMLP mājas lapā www.pmlp.gov.lv, PMLP teritoriālajās nodaļās un sociālās aprūpes centros. Saņemot personas iesniegumu, PMLP sagatavos un nosūtīs dokumentus parakstīšanai uz jauno adresi, kurā persona vēlas deklarēties, bet persona nosūtīs parakstītos dokumentus atpakaļ PMLP. Savukārt PMLP, saņemot parakstītos dokumentus, iekļaus ziņas Iedzīvotāju reģistrā un personas parakstīto deklarāciju nosūtīs pašvaldībai. J.Citskovskis pauda pārliecību, ka dzīvesvietas deklarēšana pa pastu ir droša, jo, nosūtot dokumentus uz personas norādīto adresi, PMLP vienlaikus pārbaudīs vai persona patiešām dzīvo adresē, kurā viņa grib deklarēties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Bokta: Ja baidies no vilka, mežā neej

Jānis Bokta, LVRTC valdes priekšsēdētājs, 17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.februārī Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē tika apspriesti grozījumi Elektronisko dokumentu likumā (EDL), kas tika atspoguļots arī DB 12.02.2015. numurā. Latvijā ir uzstādīts mērķis līdz 2017.gadam panākt 90% bezpapīra saraksti visās dzīves jomās. Tāpēc arī sekojusi LVRTC iniciatīva atvērt iespēju elektronizēt atsevišķus procesus to darījumu veidiem, kas šobrīd tiek izslēgti no e-vides, piemēram, darījumiem ar nekustamo īpašumu. Taču, tiklīdz ķeramies klāt darījumiem ar nekustamo īpašumu, pat daļā Latvijas IKT nozares pārstāvju vidū sākas paniskas bailes no «e», turklāt tās bez jebkāda racionāla pamata tiek iedvestas citos.

Ir tāds teiciens: ja baidies no vilka, neej mežā. Un ir vēl viens teiciens: drošam pieder pasaule. Var piesaukt vēl vienu teicienu desmit reizes nomēri, pirms nogriez! Šodien, domājot par grozījumiem EDL, kā arī citiem normatīviem, kas nosaka to, cik efektīvi un konkurētspējīgi attīstīsies Latvijas e-vide, ir jāatbild uz jautājumu – vai pēdējam no pieminētajiem teicieniem «desmit» vietā ieliksim «simts», vai arī izdarīsim visu, lai, runājot par Latvijas e-vidi, tie dotu iedzīvotājiem reālu pienesumu un Latviju citas valstis piesauktu kā veiksmes stāsta piemēru.

Šobrīd EDL nosaka, ka šā likuma noteikumi nav piemērojami līgumiem, ar kuriem tiek radītas vai nodotas tiesības uz nekustamo īpašumu, izņemot nomas tiesības. Šajā likumā ir vēl trīs citi izņēmumi, kur šis likums nav piemērojams. Pilnīgi skaidrs, ka arī nekustamā īpašuma gadījumā, līdzīgi kā piena pārdošanas gadījumā, pastāv daudzas informācijas sistēmas, kurās jau tagad par katru no Latvijas Republikā reģistrētu nekustamo īpašumu glabājas vairāki elektroniski dokumenti – tie paši ieraksti Zemesgrāmatu reģistrā ir elektroniski dati. Proti, šim nevainīgajam izņēmumam EDL tik nesaprotamā apjomā nav loģiska pamata. Tas jauc galvu ne tikai zemesgrāmatu tiesnešiem, bet arī visiem, kuri darbojas ar un ap nekustamo īpašumu un būtu gatavi atsevišķus jautājumus kārtot elektroniski. Piemēram, parakstīt servitūta līgumus elektroniski, ko šobrīd nevar darīt. Ja pēc desmitkārtīgas nomērīšanas joprojām pastāv uzskats, ka nostiprinājuma lūgums šādam servitūta līgumam jāslēdz pie notāra, tad to var darīt, un šo jautājumu jau regulē cits likums, nevis EDL. Taču, izņemot šādu ierobežojumu no EDL, citam likumam (Zemesgrāmatu likums) netiek liegta iespēja sākt desmitkārtīgu nomērīšanu, izvērtēt iespēju šādu nostiprinājuma lūgumu pie notāra parakstīt arī elektroniski, tādējādi radot iespēju šo dokumentu paketi nosūtīt atbilstošām iestādēm elektroniski, nevis liekot tās apmeklēt klātienē. Runa ir par iespēju birokrātisko aparātu padarīt efektīvāku, tādējādi tuvojoties mērķim – 90% bezpapīra saziņai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 15.decembrī, galīgajā lasījumā pieņēma jaunu Publisko iepirkumu likumu. Jaunā iepirkumu kārtība paredz izmaiņas un jauninājumus, kā arī iepirkumu organizēšanā plānots ieviest Eiropas Savienības (ES) prasības.

«Šis ir viens no mūsu valsts tautsaimniecībai svarīgākajiem likumprojektiem, kuram jābūt pietiekami efektīvam, un sabiedrībai no tā jāgūst maksimāls labums. Regulējums faktiski nosaka, cik atbildīgi un efektīvi ir ieguldīta nodokļu maksātāju nauda, lai tā valsts tautsaimniecības attīstībai dotu maksimālu labumu arī ilgtermiņā. Tādējādi jaunajam Publisko iepirkumu likumam jābūt vērstam uz kvalitatīvu preču un pakalpojumu saņemšanu,» norāda par likumprojektu atbildīgās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID aicina uzņēmējus pārreģistrēt atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā un atļaujas preču pagaidu uzglabāšanai

, 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no 2007.gada 1.janvāra uzņēmēji varētu deklarēt preces elektroniski, uzņēmējiem līdz šī gada beigām jāpārreģistrē atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniski, kas izsniegtas līdz 2005.gada 30.decembrim. Savukārt uzņēmējiem, kuri arī turpmāk paredz turēt preču pagaidu uzglabāšanas vietu, līdz šī gada 13.novembrim jāpārreģistrē preču pagaidu uzglabāšanas atļaujas, kas saņemtas līdz šī gada 13.maijam.

Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.999 "Kārtība, kādā izsniedzamas atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā" nosaka, ka no 2007.gada 1.janvāra veikt muitas deklarēšanu elektroniski varēs tikai tie uzņēmumi vai to pilnvarotās personas, kuras atbilstoši šiem noteikumiem atļaujas saņēmuši sākot no 2006.gada. Nepārreģistrētās atļaujas ar 2007.gada 1.janvāri nebūs spēkā un attiecīgie uzņēmumi un to pilnvarotās personas uz iepriekšējās atļaujas pamata vairs nevarēs veikt muitas deklarēšanu elektroniski.

Lai veiktu atļauju muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā pārreģistrāciju, uzņēmējiem Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) Galvenās muitas pārvaldes kancelejā Rīgā, 11.novembra krastmalā 17, jāiesniedz iesniegums, kurā norādīta šāda informācija:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Informācija par muitas tarifiem internetā

, 15.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 2007.gada 15.janvāri internetā ir publiski pieejama Valsts ieņēmumu dienesta (VID) jaunā Integrētā tarifa vadības sistēma (ITVS), Db.lv informēja dienests.

Apmeklējot ITVS pēc adreses http://itvs.vid.gov.lv, ikviens lietotājs viegli un ērti var iegūt informāciju par muitas tarifu un netarifu pasākumiem, kas noteikti ne tikai Eiropas Savienības līmenī saskaņā ar Eiropas Kopienas muitas jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem, bet arī saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem attiecībā uz nodokļiem, kas tiek piemēroti muitas procedūru gadījumā. Sistēma paredzēta izmantošanai gan uzņēmējiem, kas nodarbojas ar preču importēšanu, eksportēšanu un deklarēšanu, gan arī VID un citu valsts iestāžu darbiniekiem, kuru amata pienākumu pildīšanai nepieciešama sistēmā pieejamā informācija.

ITVS sadaļā TARIC lietotāji var noskaidrot importējamai precei piemērojamo nodokļu veidus, apmērus un pieejamos muitas tarifu atvieglojumus, kā arī konkrētas preces importam vai eksportam noteiktos ierobežojumus vai aizliegumus, ja vien tādi pastāv, kā arī atrast citu noderīgu informāciju. Sistēma piedāvā iespēju izmantot nodokļu kalkulatoru, ar kura palīdzību ir iespējams aprēķināt konkrētās preces importam piemērojamo nodokļu summu. Ja nav zināms konkrēts preces kods, to ir iespējams noskaidrot, izmantojot programmas piedāvāto preču kodu meklēšanas un pārlūkošanas iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa (AT) 29.decembrī lēma atstāt negrozītu Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, ar kuru noraidīta SIA "Mikrotīkls" prasība par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) lēmuma atcelšanu par uzrēķināto muitas nodokļa parādu.

Spriedums nav pārsūdzams.

Uzņēmumā atteicās atklāt VID uzrēķinātā nodokļu parāda summu.

Izskatāmajā lietā "Mikrotīkls" laida brīvā apgrozībā preces - maršrutētāju antenas un to daļas, deklarējot to vienā pozīcijā ar kombinētās nomenklatūras un TARIC kodu - telefonu aparāti, ieskaitot telefonus šūnu tīkliem vai citiem bezvadu tīkliem, citādi aparāti balss, attēlu vai citu datu pārraidei vai uztveršanai, ieskaitot aparātus saziņai līniju vai bezvadu tīklā.

Precēm piemērota ievedmuitas nodokļa pamatlikme nulles procentu apmērā. VID uzņēmumam par norādītajām precēm aprēķināja muitas nodokļa pamatparādu, pievienotās vērtības nodokļa pamatparādu, kā arī soda naudu un nokavējuma naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

AT atjauno tiesvedību Mikrotīkls un VID strīdā par muitas nodokļa parādu

Db.lv, 21.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa (AT) pēc Eiropas Savienības Tiesas (EST) sprieduma pasludināšanas ir atjaunojusi tiesvedību SIA "Mikrotīkls" un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) strīdā par noteikto muitas nodokļa parādu, informē AT.

Iepriekš AT apturēja tiesvedību, vēršoties EST uzdodot prejudiciālus jautājumus.

Izskatāmajā lietā "Mikrotīkls" laida brīvā apgrozībā preces - maršrutētāju antenas un to daļas, deklarējot to vienā pozīcijā ar kombinētās nomenklatūras un TARIC kodu - telefonu aparāti, ieskaitot telefonus šūnu tīkliem vai citiem bezvadu tīkliem, citādi aparāti balss, attēlu vai citu datu pārraidei vai uztveršanai, ieskaitot aparātus saziņai līniju vai bezvadu tīklā.

Precēm piemērota ievedmuitas nodokļa pamatlikme nulles procentu apmērā. VID uzņēmumam par norādītajām precēm aprēķināja muitas nodokļa pamatparādu, pievienotās vērtības nodokļa pamatparādu, kā arī soda naudu un nokavējuma naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina izmantot gada beigās atvērtās ievedmuitas tarifa kvotas

, 07.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests informē par pieejamajām Eiropas Savienības ievedmuitas tarifa kvotām, kas dod iespēju ievest noteikto preču daudzumu Kopienas muitas teritorijā, piemērojot samazinātu vai nulles ievedmuitas tarifa likmi.

Uzņēmēji aicināti pieteikties uz gada beigās atvērtajām tarifa kvotām, kas piemērojamas šādu pārtikas un lauksaimniecības produktu importam:

Izraēlas, Ēģiptes, Marokas, Libānas, Meksikas izcelsmes apelsīni un citi augļi, augļu sulas, apstrādāti augļi un rieksti, džemi un biezeņi;

Marokas un Izraēlas izcelsmes vīni;

Izraēlas, Ēģiptes, Marokas, Libānas, Meksikas izcelsmes svaigi, konservēti, kaltēti dārzeņi, Marokas izcelsmes sēnes;

Libānas izcelsmes olīvas un olīveļļa, Marokas izcelsmes olīveļļa un tās frakcijas, Ēģiptes izcelsmes augu eļļas un to frakcijas, sezama eļļa tehniskām vai rūpnieciskām vajadzībām;

Meksikas izcelsmes olas perēšanai, olu dzeltenumi, olas bez čaumalas, olu albumīns;

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

E-pakalpojumu skaits līdz gada beigām sasniegs 300

Žanete Hāka, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad e-pakalpojumu skaits pārsniegs 300, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).

aicina iedzīvotājus pakalpojumus saņemt elektroniski, savukārt iestādes – veltīt īpašu uzmanību klientu atbalstam un apmācībām, jo praktiska palīdzība ir efektīvākais risinājums, kā iepazīstināt ar e-pakalpojumu iespējām un priekšrocībām.

«E-pakalpojumu apguvē praktiskas palīdzības un iedrošinājuma nozīmību apstiprina pasākumu Dienas bez rindām laikā veiktais pētījums – katrs trešais e-pakalpojumu konsultāciju saņēmējs apņemas ar valsti turpmāk sazināties elektroniski. Tādējādi soli pa solim virzāmies uz principu, ka valsts pakalpojumi primāri tiek saņemti elektroniski, vienlaikus saglabājot iespēju klātienē saņemt atbalstu un praktisku palīdzību jauno iespēju apgūšanā,» skaidro VARAM Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs Gatis Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru