Transports un loģistika

Taskila: airBaltic mani nevar nopirkt

Dienas Bizness, 14.10.2011

Jaunākais izdevums

Bijušajam airBaltic komercdirektoram Tero Taskila, kurš patlaban vada Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, neesot iemesla apsvērt amata maiņu, vēsta BBN.

Tā Taskila atbildējis uz Somijas laikraksta Kauppalehti publikāciju, kurā tika pausta informācija, ka viens no spēcīgākajiem kandidātiem uz Latvijas nacionālā aviopārvadātāja vadītāja amatu ir tieši viņš.

«Es izvēlējos nākt un attīstīt Estonian Air pirms dažiem mēnešiem, un tās ir patīkamas pārmaiņas. Nav nekādu iemeslu tam, lai es vai mana ģimene izvēlētos par labu kam citam,» tā Taskila.

Viņš norāda, ka ir apmierināts ar Estonian Air attīstību. «Runa nav par naudu, un airBaltic nevar mani nopirkt, jo esmu apņēmies attīstīt un ieviest jaunu Estonian Air stratēģiju. Estonian Air mērķis ir izveidot spēcīgu un ilgtspējīgu tīklu un piedāvāt Igaunijai vairāk pievilcīgu ceļojumu iespēju, un tā ir mana prioritāte,» sacījis Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Taskila Rīgā dalās ar uzņēmuma vadītāja veiksmes recepti

Līva Melbārzde, 22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai pirms dažām nedēļām no vadītāja pienākumiem Estonian Air atbrīvotais bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila Rīgā starptautiskā konferencē pamāca, kādam jābūt veiksmīgam uzņēmuma vadītājam

T. Taskilas prezentācija Big Business day konferencē bija virzīta uz to, ka veiksmīgs uzņēmuma vadītājs ilgtspējīgu izaugsmi spēj nodrošināt pateicoties ieviestām inovācijām, veiksmīgi atlasītai komandai, kā arī aktīvai sociālo tīklu izmantošanai.

Lai arī konferences programmā bija minēts, ka T. Taskila prezentēs arī Estonian Air stāstu, tomēr kopš 1. novembra no valdes priekšsēdētāja amata atbrīvotais T. Taskila par Estonian Air nerunāja, tajā vietā minot aviāciju kopumā kā vienu no inovatīvākajiem sektoriem.

«Eiropas aviācijā, kur pēdējo 10 gadu laikā ir nodibinātas 1 300 jaunas aviokompānijas, izdzīvot spēj tikai inovatīvākās un tās, kas spēj piedāvāt zemas cenas, neskatoties uz pieaugošajām degvielas un nodokļu izmaksām. Par inovācijām Baltijas reģionā man īpaši gribas uzteikt airBaltic lojalitātes programmu Baltic Miles, kas ļoti veiksmīgi izmanto arī sociālo tīklu dāvātās priekšrocības,» klāstīja T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sasniegt biznesa plānā nospraustos mērķus Igaunijas nacionālajai aviokompānijai Estonian Air pagaidām nav bijis pa spēkam. Kompānijas vadība sola uzlabot tās rādītājus otrajā pusgadā. Kopš Estonian Air vadību pērnā gada vasarā pārņēma bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, Igaunijas aviokompānija izvirzījusi sev daudz ambiciozākus mērķus nekā līdz tam un kļuvusi reģiona aviācijā daudz pamanāmāka.

Īstenojot līdzīgu taktiku kā iepriekš airBaltic, Estonian Air īsā laikā kļuva par visstraujāk augošo aviokompāniju Eiropā, šā gada otrajā ceturksnī pārvadājot par 90% pasažieru vairāk nekā iepriekš šajā periodā, bet šā gada jūnijā Estonian Air pirmo reizi vēsturē mēneša laikā pārvadāja vairāk nekā 100 tūkst. pasažieru. Arī vietu piepildījums pret 2011. gadu pieauga par 10% līdz 78%. Straujā izaugsme vairākiem nozares ekspertiem ļāva jūsmot par «jauno reģiona airBaltic», kamēr citi palika skeptiski, sakot, ka Estonian Air ar pārāk lielajām ambīcijām pasažieru skaita pieaudzēšanā uz lētu biļešu rēķina finansiāli noasiņo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) komercdirektora Tero Taskilas pāriešana uz Igaunijas nacionālo lidsabiedrību Estonian Air ir nopietns zaudējums airBaltic, sacīja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Vienlaikus tas esot labs ieguvums Estonian Air.

«Lielā mērā tieši Taskilas nopelns bija airBaltic stratēģijas maiņa, Rīgas izveidošana par reģionālo pārvadājumu centru, aktīva airBaltic darbība Somijas tirgū,» sacīja eksperts.

Šis gadījums vēlreiz parādot, ka airBaltic darbojas brīvā tirgū, kur jākonkurē par labiem vadītājiem, tāpēc Latvijas valsts mēģinājumi noteikt ierobežojumus šīs kompānijas darbinieku algām, piemēram, diskusija par pilotu algām un sociālajām iemaksām, vai cita veida ierobežojumu noteikšana airBaltic vadošajam personālam pazeminot uzņēmuma konkurētspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Noskaidrots jaunais Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs

Gunta Kursiša, 22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tapis zināms pilns Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air uzraudzības padomes sastāvs, kurā ietilps četri cilvēki, raksta ERR News.

Igaunijas Finanšu ministrija darbam Estonian Air padomē virza Erki Urvu (Erki Urva), kas iepriekš divu gadu ilgā laika posmā darbojās kā Estonian Air izpilddirektors. Tāpat Finanšu ministrija virza Tarmo Porgandu (Tarmo Porgand), Igaunijas Valsts nekustamo īpašumu valdes locekli.

No Ekonomikas ministrijas puses darbam lidsabiedrības padomē izvēlēts Erki Rāsuke (Erkki Raasuke) un Mārtens Vaikmā (Marten Vaikmaa), kas abi darbojās uzņēmuma padomē laikā, kad no Estonian Air vadītāja amata tika atsaukts Tero Taskila.

Četriem padomes dalībniekiem būs jāievēl padomes priekšsēdētājs pašiem. Ekonomikas ministrs Juhans Parts (Juhan Part) pauda, ka viņš vēlētos, lai vadītāja amatā tiek atjaunots E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.

«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air «katapultē» Taskilu; viņa vietā bankrotējušas lidsabiedrības vadītājs

Dienas Bizness, 31.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildināta ar pēdējām trim rindkopām.

Līdz ar visu valdes sastāvu no amata atstādināts līdzšinējais Estonian Air prezidents Tero Taskila, kurš pirms darba Igaunijas lidsabiedrībā pildīja Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic komercdirektora amata pienākums, vēsta ERR.

Taskila no amata atstādināts tādēļ, ka Estonian Air vadība uzņēmusies riskus, kas būtiski pasliktinājuši aviokompānijas finanšu rādītājus.

Novembrī Taskilas vietā Estonian Air vadītāja amatā stāsies Jans Palmers.

Estonian Air zaudējumi šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā sasniedza 20,2 miljonus eiro, kas ir teju divas reizes vairāk, salīdzinot ar Igaunijas lidsabiedrības zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pirms gada (11,2 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenām saglabājoties pašreizējā līmenī, Igaunijas lidsabiedrība Estonian Air arī šo gadu noslēgs ar zaudējumiem, atzinis aviokompānijas prezidents Tero Taskila, vēsta ERR.

Sarunā ar laikrakstu Postimees viņš pastāstīja, ka «šā gada pirmie mēneši mums likās labāki nekā iepriekš tika plānots, tomēr priekšā ir vēl desmit mēneši. Ja degvielas cenas saglabāsies pašreizējā līmenī, mēs joprojām strādāsim ar zaudējumiem».

«Gadījumā, ja degvielas cenas samazināsies līdz aizvadītā gada līmenim vai zemāk, tad mēs būsim nonākuši tuvu peļņas gūšanai jau šogad,» sacīja T. Taskila.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītā gada jūnija sākumā Tero Taskila, kas tobrīd bija nesen kļuvis par Estonian Air valdes prezidentu pauda, ka cerot lidsabiedrību līdz peļņai aizvest jau 2012. gadā. Igaunijas lidsabiedrība ar zaudējumiem strādā kopš 2005. gada. Finansiālās darbības pārskatā par 2009. gadu kompānijas zaudējumi veidoja 4,4 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air līdz 2015. gadam cer ievērojami papildināt gaisa floti

Gunta Kursiša, 26.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās Igaunijas nacionālās lidsabiedrības Estonian Air prezidents Tero Taskila Igaunijas Ekonimikas ministram prezentēs ambiciozu biznesa plānu – Estonian Air līdz 2015. gadam cer iegādāties 13 jaunas lidmašīnas, vēsta ERR News.

Aviokompānija vēl neatklāj plānoto investīciju apjomu. Laikraksts Eesti Päevaleht lēš, ka jaunu lidmašīnu iegādei būtu nepieciešami 400 miljoni eiro.

Plānam realizējoties, no patlaban Estonian Air rīcībā esošajām septiņām lidmašīnām vien divi flotei nesen pievienotie Bombardier gaisa kuģi veiktu pasažieru pārvadājumus.

Vienīgais veids, kā izvairīties no tā, ka Estonian Air ar laiku zaudē tirgu, ir aviokompānijas gaisa flotes palielināšana, uzskata Estonian Air valdes priekšsēdētājs Joakims Heleniuss.

Palielinot lidmašīnu skaitu, Estonian Air papildinās kompānijas lidojuma galamērķu skaitu līdz 30. Patlaban lidsabiedrība piedāvā 20 lidojuma galamērķus, norādīja T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Taskila: negrasos kopēt airBaltic

Gunta Kursiša, 08.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Katrai lidsabiedrībai ir savas īpatnības, tādēļ uzskatu, ka «copy-paste» nedarbosies, lai uzlabotu aviokompānijas darbu. Estonian Air es negrasos kopēt to, ko esmu darījis airBaltic,» saka jaunais Estonian Air prezidents Tero Taskila, vēsta dv.ee.

«Esmu strādājis arī lēto biļešu aviokompānijās, tādēļ zinu, ka kopēšana šeit nedarbojas,» stāsta jaunais Estonian Air prezidents.

«Lai uzņēmums izdzīvotu, ir nepieciešama izaugsme. Mums ir jāatklāj jauni maršruti un ceļi, lai kompānija augtu,» vēsta T. Taskila.

Jau vēstīts, ka bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila no 1. jūnija kļuvis par Estonian Air valdes prezidentu. Viņš ir izteicis cerības līdz 2012. gadam panākt, ka uzņēmums strādā ar peļņu. Igaunijas lidsabiedrība strādā ar zaudējumiem jau kopš 2005. gada. «Estonian Air nepieciešams uzlabot savu reputāciju, lidsabiedrībai jābūt kā igauņiem – ātrai un inovatīvai,» stāstījis T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Taskila: patīk vai ne, Igaunijas tirgus aviācijai ir pārāk mazs

Gunta Kursiša, 17.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai tas patīk vai ne, tomēr Igaunija ir pārāk maza, lai tajā tiktu veikti lidojumi, kas balstās tikai uz iekšējo pieprasījumu, Igaunijas laikrakstā Äripäev norādīja Estonian Air izpilddirektors Tero Taskila.

Viņš norāda, ka Globālās konkurētspējas indeksā Igaunija ieņem 34. vietu no 144 valstīm, savukārt pēc iekšējās ekonomikas lieluma Igaunija atradās vien 103. vietā. Savukārt gaisa transporta kategorijā, kurā tiek mērīts, cik apmierinoša ir gaisa satiksme vietējiem uzņēmējiem, Igaunija atradās 73. vietā. Jau rakstīts, ka Latvija Globālās konkurētspējas indeksā pērn ieņēma 55. vietu.

T. Taskila norāda ne vien uz to, ka Igaunijas iekšējais tirgus ir ierobežots, bet arī, ka lidsabiedrības samazina lidojumu skaitu ziemas periodā – zemo cenu aviokompānijas atceļ lidojumus tiklīdz tie kļūst neizdevīgi, tomēr nacionālajām aviokompānijām ir nepieciešams stabils pieprasījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pateicoties tranzīta pārvadājumiem, Estonian Air pasažieru skaits audzis par 71%

Gunta Kursiša, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no šā gada janvāra līdz septembra beigām Estonian Air pārvadāja ap 687 tūkst. pasažieru, kas ir par 71% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu lielā mērā nodrošināja tranzīta pasažieri.

Igaunijas nacionālās aviokompānijas pasažieru skaits pieaudzis arī šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi. Septembrī lidsabiedrība pārvadāja 83,7 tūkst. pasažieru, kas ir par 41% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, paziņojusi kompānija.

Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā aviokompānija veica 14 964 lidojumus, kas ir par 71% vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Septembrī Estonian Air gaisa kuģi veica 1828 lidojumus.

«Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugums sasniegts pateicoties tranzīta pasažieru skaita kāpumam. Tranzīta pasažieri veido vairāk nekā 30% no kopējā pasažieru skaita. Lielākā daļa no tranzīta pasažieriem lido no Somijas, Lietuvas un Krievijas,» pauda Estonian Air pārstāvis Rauno Parass (Rauno Parras).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Estonian Air atgriezusies Rīgā

Līva Melbārzde, 27.03.2012

Aviosabiedrības "Estonian Air" lidmašīna pēc sagaidīšanas ar ūdenskristībām starptautiskajā lidostā "Rīga".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā 10 gadus ilga pārtraukuma savus lidojumus no Rīgas ir atsākusi igauņu nacionālā aviokompānija Estonian Air.

Pagaidām tiek piedāvāti trīs lidojumi dienā no Rīgas uz Tallinu un atpakaļ, vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Tā kā Estonian Air fokusējas uz darījumu braucienos lidojošiem pasažieriem, tad piedāvājam rīta, pusdienlaika un vakara reisus caur Tallinu ar tālākiem savienojumiem uz lielākajām Eiropas un Skandināvijas pilsētām.

Nākotnē varētu tikt piedāvāts arī ceturtais reiss, kas ļautu veikt pārlidojumus arī pa nakti,» tā jauno Estonian Air stratēģiju no Rīgas lidostas prezentēja Estonian Air prezidents Tero Taskila. Biļetes cena lidojumam no Rīgas uz Tallinu, ieskaitot visus nodokļus, maksu par bagāžu un uzkodas lidojuma laikā, ir sākot no 35,07 latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic komercdirektors apstiprināts Estonain Air prezidenta amatā

Dienas Bizness, 01.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 1. jūnija, nu jau bijušais Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic komercdirektors Tero Taskila kļuvis par Igaunijas valstij piederošā konkurenta Estonian Air valdes prezidentu, atsaucoties uz Estonian Air padomes priekšsēdētāja Joakima Heleniusa teikto, vēsta laikraksts Kauppalaheti.

«Tero mēs redzējām vadītāju ar pieredzi starptautiskajā aviācijā, kuram ir biznesa instinkts un stratēģiskā domāšana,» J. Heleniuss norādījis laikrakstam.

Līdz šim Estonain Air padome nebija publiski izpaudusi jaunā Igaunijas aviokompānijas izpilddirektora vārdu.

Iepriekš Tero Taskila strādājis aviokompānijās Finnair, Lufthansa, Qatar Airways un airBaltic.

Pats Taskila laikrakstam norādījis, ka viņa pirmie darbi Estonian Air būs lidojumu galamērķu pilnveidošana, papildinot tiešo lidojumu skaitu no Igaunijas.

Aviācijas eksperts Tālis Linkaits iepriekš norādīja, ka airBaltic komercdirektora Tero Taskilas pāriešana uz Igaunijas nacionālo lidsabiedrību Estonian Air ir nopietns zaudējums Latvijas lidsabiedrībai. «Lielā mērā tieši Taskilas nopelns bija airBaltic stratēģijas maiņa, Rīgas izveidošana par reģionālo pārvadājumu centru, aktīva airBaltic darbība Somijas tirgū,» sacīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas laikraksts: nākamais airBaltic vadītājs varētu būt arī Taskila

Ritvars Bīders, 13.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp airBaltic vadītāja amata kandidātiem, iespējams, ir arī tagadējais Estonian Air boss Tero Taskila, kurš iepriekš Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā ieņēma komercdirektora amatu, atsaucoties uz Igaunijas laikrakstu Kauppalehti, vēsta Delfi.ee.

Laikraksta rīcībā esošā informācija liecina, ka intervijas notikušas jau ar vairākiem kandidātiem, turklāt Taskilas kandidatūra esot spēcīga. Tajā pat laikā paša Taskila interese vadīt airBaltic varētu būt «pieticīga», ņemot vērā, ka viņš tikko sēdies Igaunijas lidsabiedrības Estonian Air vadītāja krēslā, raksta portāls logistikauudised.ee.

«Es nevaru komentēt kompānijas vadītāja meklējumus, jo šis lēmums ir airBaltic īpašnieku ziņā. Somija mums ir svarīgs tirgus, tāpēc pilnīgi iespējams, ka jauno vadītāju meklējam arī tur,» norāda airBaltic pārstāvis Jānis Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igauņi jau noskatījuši airBaltic vietu

Gunta Kursiša, 31.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu laikraksta Äripäev redakcija šodien raksta, ka Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air patlaban ir «lieliska iespēja» nostiprināt savas pozīcijas Baltijas valstu tirgū un kļūt par reģiona lielāko aviopārvadātāju, atsaucoties uz Äripäev, vēsta BBN.

Situācija ir kļuvusi īpaši labvēlīga tādēļ, ka airBaltic, kas ir aviokompānijas Estonian Air lielākie konkurenti Baltijā, cīnās ar lieliem zaudējumiem un lidsabiedrības divi lielākie akcionāri – valsts un Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) patlaban atrodas «nikna strīda» stāvoklī, stāsta medijs.

Estonian Air ir daudz mazāka lidsabiedrība nekā airBaltic, tomēr tai ir dažādas iespējas kā kļūt par Igaunijas veiksmes stāstu. Kā kaimiņvalsts nacionālās lidsabiedrības trumpjiem laikrakts min to, ka lielākā daļa (90%) kompānijas pieder valstij, tādēļ tai ir skaidra struktūra, kās arī to, ka Estonian Air ir jauns, ambiciozs un pieredzējis prezidents Tero Taskila. Laikraksta redakcija kā Igauņu lidsabiedrības priekšrocību min arī aptauju rezultātus, kas liecina, ka igauņi citu lidsabiedrību vietā labprātāk izvēlas Estonian Air.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air apbalvos savus Facebook un Twitter atbalstītājus

Gunta Kursiša, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air oktobra beigās plāno ieviest jaunu sociālās lojalitātes programmu tās klientiem un atbalstītājiem. Lidsabiedrība sola apbalvot tos klientus, kas Estonian Air izmanto ne tikai lidojumiem, bet arī par sniegto atbalstu interneta vidē, raksta thebaltic-course.com.

Igaunijas aviopārvadātājs apgalvo, ka šādā veidā tiks atvērta jauna lappuse lojalitātes mārketingā un ka lidsabiedrība būs pirmā pasaulē, kas uzsāks sociālās lojalitātes programmu.

Estonian Air iecerētās sociālās lojalitātes programmas stūrakmenis būs sociālie mediji, piemēram, Facebook platformas izmantošana. Estonian Air klienti un «fani» tiks apbalvoti par tādām darbībām kā dalīšanās ar lidsabiedrības ziņām Facebook un Estonian Air jaunumu un vēstījumu retvītošana sociālajā medijā Twitter.

«Patlaban 88% regulāro lidotāju izmanto Facebook, turklāt tie ir divtik aktīvi kā ierastie Facebook lietotāji. 70% no tiem labprāt piedalītos mūsu sociālās lojalitātes programmā,» norāda SimpliFlying, Estonian Air sadarbības partnera, vadītājs Šašanks Nigams (Shasshank Nigam). Viņš uzskata, ka Estonian Air pieredze varētu ietemēt lidsabiedrību lojalitātes prgrammas pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns, 20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air draud bankrots, ja Eiropas Komisija (EK) neļaus Igaunijas valdībai sniegt valsts palīdzību finanšu grūtībās nonākušajai aviokompānijai, ceturtdien paziņoja Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips un ekonomikas ministrs Juhans Partss.

Igaunijas valdība vēl nav pieņēmusi lēmumu attiecībā uz Estonian Air un Ministru kabinets pie šī jautājuma atgriezīsies pēc trim nedēļām, preses konferencē paziņoja Partss.

Ministrs skaidroja, ka Estonian Air valstij kā lidsabiedrības īpašniekam piedāvājusi divas iespējas.

«Pirmā ir izbeigt aktivitātes caur maksātnespēju. Otra iespēja ir valdības finansējums Estonian Air darbības turpināšanai,» sacīja Partss.

Ministrs skaidroja, ka pirmajā gadījumā valsts interesēs ir aizsargāt lidojumu savienojumus, kas nepieciešami valsts attīstībai. Tas nozīmē, ka valsts iegādātos savienojumus, kas ir sabiedrības interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja jaunās Bombarduer CS 300 tiešām pildīs tos ekonomiskos rādītājus, kas ir solīti, tad tās būs labas lidmašīnas, bet pašlaik tam vēl trūkst pierādījumu»

Db.lv sacīja Estonian Air prezidents, bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, komentējot šodienas airBaltic paziņojumu par 20 jaunu Bombardier CS 300 iegādi. Pēc starptautiskos medijos atrodamās informācijas, pirmo lidojumu Bombardier CS 300 varētu veikt tikai šā gada beigās. «Es domāju, ka tā ir laba airBaltic izvēle, ja viņi vēlas sekot Estonian Air modelim, palielinot lidojumu biežumu, lidojot no punkta uz punktu un nefokusējoties tik daudz uz savienojošiem lidojumiem,» saka T. Taskila. Viņš norāda, ka Estonian Air neizvēlējās Bombardier CS 300 markas lidmašīnas, dodot priekšroku Embraer, jo Igaunijas aviokompānijai vajadzēja mazākas 80 -120 sēdvietu lidmašīnas. Turklāt CS 300 piegādes termiņi ir salīdzinoši gari 2014./ 2015. gads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Taskila ar zaudējumiem strādājošo Estonain Air cer aizvest līdz peļņai jau nākamgad

Jānis Rancāns, 02.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, kas nesen kļuvis par Igaunijas valstij piederošās aviosabiedrības Estonian Air valdes prezidentu, cer, ka lidsabiedrība jau 2012. gadā sāks gūt peļņu, raksta BBN.

Estonian Air nepieciešams uzlabot savu reputāciju, stāsta T. Taskila. «Estonian Air jābūt kā igauņiem – ātrai un inovatīvai.»

Igaunijas lidsabiedrība ar zaudējumiem strādā jau kopš 2005. gada. Finansiālās darbības pārskatā par 2009. gadu kompānijas zaudējumi veidoja 4,4 miljonus eiro.

Jau vēstīts, ka no 1. jūnija bijušais Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic komercdirektors Tero Taskila kļuvis par Igaunijas valstij piederošā konkurenta Estonian Air valdes prezidentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Taskila: lai izdzīvotu, Estonian Air nepieciešams dubultot gaisa floti

Gunta Kursiša, 09.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air ir nepieciešams vismaz dubultot lidmašīnu skaitu, stāsta jaunais Estonian Air prezidents Tero Taskila laikrakstam Postimees.

Aviokompānijai ir nepieciešamas vismaz 15 lidmašīnas esošo septiņu vietā, uzskata T. Taskila. Šobrīd tiek analizēts, vai Estonian Air varēs atļauties iegādāties papildus gaisa kuģus.

Estonian Air iepriekš ir paziņojusi, ka atteiksies no Saab lidmašīnām, tomēr vēl nav izlemts, ar kuras markas gaisa kuģiem Saab lidmašīnas tiks aizstātas.

90% no Tallinā bāzētā lidsabiedrības pieder valstij. Jau vēstīts, ka kopš jūnija par ar zaudējumiem strādājošās igauņu lidsabiedrības prezidentu ir kļuvis bijušais airBaltic komercdirektors T. Taskila. Viņš solījis līdz 2012. gadam panākt to, ka aviokompānija strādā ar peļņu, taču savā darbā igauņu kompānijā viņš negrasoties «kopēt» savu darbu airBaltic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air cer iegūt no bankrotējošām lidsabiedrībām

Gunta Kursiša, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālais pasažieru pārvadātājs Estonian Air varētu iegūt no Zviedrijas reģionālās aviokompānijas Skyways un tās meitasuzņēmuma City Airlines nesenā bankrota, vēsta BBN.

Tāpat dāņiem piederošās aviokompānijas Cimber Sterling bankrots maijā varētu nozīmēt, ka Skandināvijas pasažieri, kuriem vēl aizvien nepieciešams lidot, lūkosies pēc citām alternatīvām, norādīja Estonian Air izpilddirektors Tero Taskila.

Viņš norādīja, ka lidsabiedrība risinājusi sarunas ar dažādām Zviedrijas aviokompānijām par to, kā Estonian Air varētu uzsākt lidojumus uz citām Zviedrijas pilsētām, izņemot Stokholmu.

«Mēs runājam par pilsētām, kas ģeogrāfiski ir novietotas tā, ka šo pilsētu iedzīvotājiem varētu būtu izdevīgi doties uz Briseli caur Tallinu, nevis, piemēram, Kopenhāgenu,» norādīja T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Partss: Estonian Air problēmās vainojamas arī Skandināvijas aviokompānijas

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas Igaunijas aviokompānijas Estonian Air problēmas sakņojas tajā laikā, kad lidsabiedrības galvenais akcionārs bija Skandināvijas SAS, pavēstījis Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss.

«Iepriekš es to netiku teicis, bet tagad pateikšu – lielākā daļa jautājumu, kas saistīti ar Estonian Air finanšu dzīvotspēju, ir saņemti mantojumā no pagātnes,» Igaunijas ministra sacīto runājot parlamentā, citē kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Igaunijas ministrs norādīja, ka kādreiz pieņemtie lēmumi, joprojām atstāj spēcīgu finansiālu iespaidu uz lidsabiedrību. «Lēmumi, kas tika pieņemti tolaik, kad par Estonian Air liekāko akcionāru bija SAS, tika izstrādāti, visticamāk, pēc labāks sirdsapziņas, tomēr patlaban, skatoties uz kompānijas ekonomiskajiem rādītājiem, varam saprast, ka ne visi no tiem bija prātīgi,» sacīja J. Partss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air grasās atvērt maršrutus no Tallinas uz Āzijas valstīm

Dienas Bizness, 09.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālās lidsabiedrības Estonian Air vadība tiksies ar trīs Āzijas valstu – Singapūras, Kataras, Omānas – pārstāvjiem, lai runātu par iespējām uzsākt lidojumus no Tallinas uz galamērķiem šajās valstīs.

Estonian Air mērķis ir pievilināt vairāk pasažieru no minētajām valstīm, lai tie, dodoties uz Eiropu, ceļotu caur Tallinu, atsaucoties uz Eesti Paevaleht, ziņo BBN.

Singapūras, Kataras un Omānas pārstāvji ieradīsies uz starptautiskās civilās aviācijas konferenci Routes Europe, kas šā gada maijā norisināsies Tallinā.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts jau parakstījis aviācijas nolīgumus ar Singapūru un Kataru – līdzīgs šāds nolīgums tiek gatavots arī Omānai.

Estonian Air vadītājs Tero Taskila norāda, ka kompānijas Omānā un Katarā ļoti aktīvi meklē iespējas savas valstis savienot ar Eiropu. «Mēs viņiem dodam iespējas pievienoties jaunam Estonian Air savienojumu tīklam. Ministra Parta parakstītie līgumi arī palielina Estonian Air vērtību potenciālo investoru acīs,» piebilda T. Taskila.

Komentāri

Pievienot komentāru