Transports un loģistika

Tehniskas neveiksmes vajā Šveices lidsabiedrību Swiss

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2002

Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā Šveices lidsabiedrībai Swiss nācās tehnisku iemeslu dēļ atcelt 240 lidojumus. Lielākās problēmas ir saistībā ar bijušo Crossair gaisa floti, kuru pārņēma Swiss. Pašlaik lidsabiedrība ir pieaicinājusi ekspertus no Saab, Embraer un Avro, lai rastu risinājumu šai problēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība «Swiss» gatavo jaunumus ziemai

Aivars Mackevics [email protected], 06.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005./2006. gada ziemas sezonā Šveices lidsabiedrība Swiss piedāvās reisus uz 42 Eiropas un 27 starpkontinentālajiem galamērķiem. Jaunajā reisu sarakstā var saskatīt turpmāku attīstību Swiss sadarbībai ar Lufthansa un Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Swiss ziemas sezonā izmantos floti ar 70 lidmašīnām. Ņemot vērā tirgus apstākļus Bāzeles reģionā, Swiss ievērojami samazinās savus pakalpojumus EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg. Swiss un Lufthansa saskaņos pakalpojumus starp Šveici un Vāciju, sākot ar 2005. gada 30.oktobri. Visi Lufthansa un Swiss reisi starp šīm divām valstīm darbosies pēc kodu koplietošanas principa. Jaunā vienošanās piedāvā abu partneru klientiem nozīmīgus labumus un uzlabojumus – palielināts biežums, papildu galamērķi un labāki sakari (caur koordinētiem reisu sarakstiem) trijos centros Cīrihē, Frankfurtē un Minhenē. Swiss un Lufthansa arī strādā pie kodu koplietošanas papildu pakalpojumu radīšanas. Tie tiks ieviesti starp minētajiem centriem un Eiropas un starpkontinentālajiem galamērķiem. Swiss izvērš arī tos kodu koplietošanas pakalpojumus, kurus tā nodrošina kopā ar Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Visi reisi starp Šveici un Portugāli (no Cīrihes uz Lisabonu un no Ženēvas uz Lisabonu un Porto) tagad darbosies pēc kodu koplietošanas principa ar TAP Portugal un visi pakalpojumi uz Vīni no Bāzeles, Ženēvas un Cīrihes darbosies, koplietojot kodus ar Austrian Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik arī Latvijā tiek veikts lidmašīnās «Airbus A220» izmantoto dzinēju monitorings, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar «Airbus A220» gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss").

Saistībā ar to ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde ir uzsākusi izmeklēšanu, lai konstatētu «Swiss» gaisa kuģu dzinēju darbības atteikumu iemeslu. Aviokompānija «Swiss» lidojumus ar «Airbus A220» gaisa kuģiem veic pēc to rūpīgas pārbaudes.

Vienlaikus CAA norāda, ka «Swiss» gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas «airBaltic» gaisa kuģiem, tika izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«World Travel Awards» balvu Eiropā iegūst «Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 20.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ikgadējā World Travel Awards balva kategorijā “Eiropa” ir aizceļojusi pie Šveices aviokompānijas Swiss, atstājot aiz sevīm British Airways, Lufthansa, Alitalia un Air France. Swiss šajā gadā apsteidza pagājušā gada līderi – Lufthansa. Šveices agrākā lidsabiedrība Swissair šo titulu turēja no 1998. gada līdz 2001.gadam. Vairāki simti IATA ceļojumu biroju vairāk kā 200 valstīs ik gadu nodod savas balsis par labāko lidsabiedrību 8 ģeogrāfiskās kategorijās – Āzija/Klusā okeāna reģions, Karību reģions, Centrālā un Latīņamerika, Eiropa, Tuvie Austrumi, Ziemeļ- un Dienvidamerika. World Travel Award balva tika dibināts 1993. gadā šogad svin 10 gadu jubileju. Swiss šajā gadā saņem trešo starptautisko apbalvojumu – biznesa žurnāls “Business Traveller” kronēja Swiss kā labāko lidsabiedrību lidojumos uz Ziemeļ- un Dienvidameriku bet sabiedriskās aptaujas un pētniecības institūts Skytrax apvalvoja lidsabiedrību Swiss kā “Best Cabin-Staff”. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» nepievienosies «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 08.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss International Air Lines ir atsaukusi savu oktobrī noslēgto vienošanos ar British Airways. Tādējādi lidsabiedrība arī nepievienosies globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld. Swiss vairs nevēlas iekļaut savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club daudzlidotāju programmā, jo nespēj vienoties par noteikumiem. „Vidēja un ilgtermiņa priekšrocības nesedz izmaksas un trūkumus, kas saistīti ar programmu apvienošanu,“ tā komentē Swiss. Tuvākajiem trim gadiem tiek izņemti no programmas „Codesharing” lidojumi starp Ženēvu un Londonu – Hītrovu. Briti kā garantiju Šveices lidsabiedrībai izsniegtajam kredītam 50 miljonu Šveices franku apmērā patur Swiss piecus skrejceļus Londonas – Hītrovas lidostā. Noslēgtās vienošanās starp Swiss un dažiem Oneworld dalībniekiem par „Codesharing” lidojumiem paliek spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» pievienojas «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 24.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines tagad kā devītā lidsabiedrība pievienojas globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld un kļūs par lidsabiedrības British Airways stratēģisko partneri. Oneworld plāno izmantot Cīrihes lidostu kā “atspēriena” punktu Centrāleiropas lidojumiem. Swiss iestājoties šajā savienībā cer iegūt papildus vairāk kā 60 miljonus eiro gadā. Turpretī British Airways dos garantiju 32 miljonu eiro saņemšanai un pretī saņems 8 no 14 ikdienas Swiss lidojumiem uz Londonas – Hītrovas lidostu. Starp Šveici un Lielbritāniju lidsabiedrības Swiss un British Airways izveidos Joint Venture. Tāpat Swiss plāno iekļaut pakāpeniski savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club piedāvājumā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveice Latvijā iegulda miljonus

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveice iegulda 1 miljardu Šveices franku (436 miljonu latu), lai samazinātu ekonomiskās un sociālās atšķirības paplašinātā ES. 60 miljoni Šveices franku (26 miljonu latu) no kopējās summas atvēlēti projektiem Latvijā.

Sakarā ar Šveices ieguldījumu paplašinātā Eiropas Savienībā, Šveices Tirdzniecības Kamera Latvijā (SCCL) atbalsta Latvijas uzņēmumus to centienos attīstīt projektus kopā ar iespējamajiem Šveices partneriem. Tautas nobalsošanā Šveice nolēma ieguldīt 1 miljardu Šveices Franku (436 miljonu latu), lai samazinātu ekonomiskās un sociālās atšķirības paplašinātā ES. 60 miljoni Šveices franku (26 miljonu latu) no kopējās summas ir atvēlēti projektiem Latvijā sekojošās sfērās: Drošība, reformu stabilitāte un atbalsts; vide un infrastruktūra; privātā sektora veicināšana; cilvēka un sociālā attīstība. Rīgā tika izveidots Šveices Palīdzības birojs (Swiss Contribution Office), kura mērķis ir cieši sadarboties ar atbilstošām Latvijas valsts institūcijām Finanšu Ministrijā, kopīgo Latvijas - Šveices projektu ieviešanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2005.gadā «Swiss» piedzīvo zaudējumus

Aivars Mackevics [email protected], 30.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss koncernam arī pagājušajā gadā nācās iegrāmatot zaudējumus. Swiss tīrie zaudējumi 2005.gadā ir apmēram 113 miljoni eiro no 2,4 miljardu eiro apgrozījuma (+2,5%). Tomēr Swiss vadītājs Kristofs Francs komentē šo rezultātu ar vārdiem, ka restrukturācijas programma darbojas un sāk parādīt rezultātus. Daudz labāk Swiss International Air Lines klājās ekspluatācijas rezultātos, kuri bija tikai - 9 miljoni eiro, par spīti 135 miljonu eiro lielajām degvielas izmaksām un reģionālo lidmašīnu, kā arī ēku uzturēšanai kārtībā, kas prasīja 73 miljonus eiro. Bilanci mazināja valūtas noteiktās korekcijas 41 miljonu eiro apmērā un restrukturācijas izdevumi 26 miljonu eiro apmērā. 2005.gadā iekšējā tirgū Swiss uzlaboja savas pozīcijas ar konkurētspējīgām cenām. Par spīti intensīvai konkurencei zemo izmaksu lidsabiedrību starpā, salīdzinoši ar 2004.gadu tirgus daļa palielinājās par 2,5 procentpunktiem, sasniedzot 50,6%. Bez tam uz 2005.gada 31.decembri neto finansiālais parāds sasniedza tikai 224 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» saņem "zaļo gaismu" «Swiss» pārņemšanai

Aivars Mackevics [email protected], 23.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu lidsabiedrība Lufthansa varēs pārņemt šveiciešu lidsabiedrību Swiss. Lielākā daļa Swiss lielo akcionāru ir atbalstījušas Lufthansa nodomu. Jāatzīmē, ka jau pirms tam savu piekrišanu tika devusi valdība. Kopumā gandrīz 83% Swiss akciju kapitāla daļu ir ieguvušas atbalstu par labu Lufthansai. Pirkums gan Lufthansa izmaksās līdz pat 310 miljoniem eiro. Uzņēmuma integrācijas līgums tiks parakstīts otrdien. Līdz ar to Lufthansa ir izdevies ar otro piegājienu iegādāties Swiss. Kopīgais menedžmenta izstrādātais uzņēmuma darbības modelis paredz, ka tiks saglabāta Swiss marka, un Cīrihes lidosta kļūs par trešo lielāko Lufthansas koncerna gaisa satiksmes krustpunktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» zaudējumi mazāki kā gaidīts

Aivars Mackevics [email protected], 01.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss pagājušajā saimnieciskajā gadā samazināja savus zaudējumus vairāk, nekā notiekošās restrukturizācijas sākumā bija gaidīts. Taču koncerna likvīdie līdzekļi turpina samazināties, kas liek uztraukties par lidsabiedrības maksātspēju. Katru ceturksni Swiss likvīdie līdzekļi samazinās par 150 miljoniem Šveices franku. 2003. gada jūnija beigās Swiss vēl bija 811 miljoni franku, kas gada beigās saruka līdz 503 miljoniem. Lai uzlabotu uzņēmuma maksātspēju, Swiss mēģinās dabūt kredītu 400 miljonu franku apmērā. 2003. gada operatīvie zaudējumi samazinājās uz 497 miljoniem franku (iepriekšējā gadā 909 milj. sfr). Te ietilpst arī restrukturizācijas izmaksas – 205 miljoni franku. Swiss apgrozījums samazinājās par 6,1% un sasniedza 4,1 miljardus franku. Lidsabiedrība paskaidroja, ka tas ir saistīts galvenokārt ar lidmašīnu skaita samazināšanu. Galīgie gada saimnieciskās darbības rezultāti būs pieejami 23. martā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveices aviokompānijas Swiss lidmašīnas Airbus A220 pakāpeniski atsāk lidojumus

LETA--AFP, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss")trešdien paziņoja, ka pēc dzinēju pārbaudēm tās flotē esošās lidmašīnas «Airbus A220» pakāpeniski atsāk lidojumus.

Lidsabiedrība norāda, ka 17 lidmašīnas jau tikušas pārbaudītas un to dzinēji ir nevainojamā stāvoklī. Savukārt jau 12 lidaparāti atsākuši regulāro lidojumu veikšanu.

«Swiss» skaidro, ka trešdien atļauja turpināt lidojumus tiks dota vēl piecām lidmašīnām, bet ceturtdien visas lidmašīnas pilnībā atsāks reisus.

«Swiss» otrdien steigšus apturēja lidojumus ar visām 29 «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums tika pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās uzsākšanu ar Šveices aviokompāniju Swiss International Air Lines (SWISS) no 2024. gada 31. janvāra.

Šīs vienošanās laikā SWISS pievienos savu lidojumu kodu airBaltic reisiem maršrutā Cīrihe-Rīga-Cīrihe, nodrošinot klientiem lielākas ērtības un elastību, ceļojot uz Latviju.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “SWISS ir stabila, atpazīstama premium klases lidsabiedrība. Pateicoties šiem sadarbības lidojumiem, klientiem tiks nodrošinātas vēl ērtākas ceļošanas iespējas starp Šveici un Rīgu, kas ir airBaltic mājas bāze.”

Sadarbības lidojumu vienošanās ļaus SWISS izmantot savu lidojumu kodu LX airBaltic maršrutā no Cīrihes uz Rīgu un otrādi, nodrošinot airBaltic papildu pasažieru plūsmu no tās plašā maršrutu tīkla ar vairāk nekā 100 galamērķiem, tostarp Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Āzijā un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveices transporta kartes dod iespēju par brīvu apmeklēt muzejus

Aivars Mackevics [email protected], 24.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices satiksmes tīkla kartes dod tā īpašniekiem iespēju apmeklēt vairākus simtus valsts muzeju par brīvu. Tādejādi kartes “Swiss Pass“, “Swiss Youth Pass“, “Swiss Flexi Pass” darbojas vairāk kā 400 tūristu piesaistēs kā ieejas kartes. Bez tam kartes īpašnieks saņem 50% atlaidi braucienam ar kalnu gaisa vagoniņiem. Transporta kartes vilcieniem, autobusiem un kuģiem iespējams iegādāties vēl pirms došanās uz Šveici valsts oficiālajā tūrisma mājas lapā www.myswitzerland.com. “Swiss Pass“ otrās klases kartes cena četrām dienām izmaksās 161 eiro, savukārt “Swiss Flexi Pass” otrās klases karte 154 eiro, bet bērni līdz 16 gadiem varēs braukt līdzi bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidojumu bonusa programmu Qualiflyer gada beigās nomainīs citas

Aivars Mackevics [email protected], 09.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada beigām noslēgsies biežo lidojumu bonusa programma Qualiflyer, kurā bija iesaistījušās sekojošās lidsabiedrības: Swiss Air Lines, TAP Air Portugal, SN Brussels Airlines, Air Lib un poļu LOT. Jaunā Swiss programma no 2003. gada sauksies "Swiss TravelClub", kuras dalībnieces būs lidsabiedrības American Airlines, Iberia un Finnair. Arī citas lidsabiedrības no Qualiflyer grupas veido savas bonusa programmas, taču visi iepriekšejie nolidotie punkti pasažieriem saglabāsies arī jaunajās programmās. Swiss TravelClub būs 4 veidu bonusa kartes: Travel Club, Travel Club Silver, Travel Club Gold und Swiss Circle. Portugāļu TAP veido bonusa programmu "Navigator" un SN Brussels Airlines - "Privelege". Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pārapdrošinātājs Swiss Re pēc naudas atmaksas Bafetam ieslīdzis zaudējumos

Lelde Petrāne, 17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem pārapdrošinātājiem Swiss Re ceturtajā ceturksnī strādājis ar zaudējumiem, jo atmaksājis ārkārtas aizdevumu Vorenam Bafetam (Warren Buffet), ziņo The Wall Street Journal.

Cīrihē bāzētais pārapdrošinātājs informējis, ka ceturksnī, kas noslēdzās 31.decembrī, tas cietis 725 miljonu ASV dolāru tīros zaudējumus. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā Swiss Re strādāja ar 394 miljonu ASV dolāru peļņu.

Analītiķi bija prognozējuši mazākus zaudējumus aptuveni 400 miljonu ASV dolāru apmērā.

Swiss Re lēš, ka plūdi Austrālijā decembrī izmaksājuši tam apmēram 100 miljonus ASV dolāru. Pārapdrošinātājs prognozē, ka prasības par papildu 225 miljoniem ASV dolāru nākušas klāt janvārī.

Swiss Re, kas ir pasaulē otrs lielākais pārapdrošinātājs aiz Munich Re, novembrī piekrita pirms termiņa atmaksāt aizdevumu Bafeta kompānijai Berkshire Hathaway Inc., kas tika piešķirts kredītu krīzes laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveices lidsabiedrība «Swiss» dibina lēto aviosabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 02.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss dibina jaunu lēto lidsabiedrību Swiss Express, kura uzsāks savu darbību šī gada beigās. Ar jaunas lidsabiedrības dibināšanu Swiss vēlas nostiprināt savas pozīcijas tieši Eiropas iekšējos lidojumos. Swiss sakarā ar krīzi aviobiznesā ik mēnesi zaudē 26,5 milonus eiro, lai gan kopš februāra ir samazināta gaisa flote par 15%. Pašlaik tiek izmantotas 112 lidmašīnas. Avots: FAZ

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines Gruppe» vislabākā Eiropas lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 10.02.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrian Airlines Gruppe (AUA) pēc vācu laikraksta "Business Traveller" lasītāju aptaujas atzīta par labāko Eiropas lidsabiedrību. Austrian Airlines Gruppe ar sabiedrotajiem no AUA, Lauda Air un Tyrolean Airways ir atstājusi Eiropas lidsabiedrību vērtējumā aiz sevis Swiss un skandināvu lidsabiedrību SAS. Austrian Airlines Gruppe ir vadošā pēc individuālā vērtējuma tādās jomās kā pasažieru apkalpošana uz zemes, ēdienu un dzērienu piedāvājums, kā arī lidmašīnu kabīņu iekārtojums. Bet pasažieru apkalpošanā lidojumu laikā vadībā ir SAS, tad seko AUA. Attiecīgajās kategorijās labāko lidsabiedrību grupā tiek minētas arī SAS, Swiss, Air Dolomiti un Lufthansa. Avots: www.wirtschaftblatt.at

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Lufthansa» vēlas pārņemt »Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 16.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa ir izteikusi piedāvājumu apvienoties ar šveiciešu lidsabiedrību Swiss. Šveices lidsabiedrība pagaidām veic pārrunas ar vairākām lidsabiedrībām par dažādu formu sadarbības iespējām, bet patlaban netiek atklāta sarunu satura informācija. Šī gada 8. augustā lidsabiedrībai ir jāizšķiras vai tā vēlas sadarbību ar lidsabiedrību Lufthansa vai atsakās no tās. Pagājušās nedēļas nogalē Swiss paziņoja par lidsabiedrības pārstrukturēšanu. Pavisam 25 lidojumu mērķi tiks svītroti no Swiss lidojumu saraksta. Tas izmaksās lidsabiedrībai tieši 3 000 no pavisam 9 000 darbavietām. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Akciju atpirkšana no pārējiem akcionāriem

Ainars Sedlenieks [email protected], 21.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas brīdis, kad publisko akciju sabiedrību akcionāriem, kuriem pieder puse no balsstiesībām, būs jāizsaka akciju atpirkšanas piedāvājums. Publisko akciju sabiedrību akcionāriem, kuriem pieder puse no balsstiesībām un kas tās ir ieguvuši pirms 1999. gada 25. septembra, būs jāizsaka akciju atpirkšanas piedāvājums šī gada 26. septembrī. Dažu uzņēmumu akciju vērtība un lielākie akcionāri Uzņēmums Akcijas cena Rīgas Fondu biržā* Akcijas bilances vērtība** Reālais ienākums*** Naudas summa, kas būtu jāiztērē atpērkot akcijas**** Akcijas likviditāte Lielākais akcionārs Lēmums par akciju atpirkšanu Baloži 0.06 1.87 9.55 242.80 tūkst. Ls Ļoti vāja Pindstrup Mosebrug 49.18 % – Būvmehanizācija 0.11 1.04 - 3.25 tūkst. Ls Ļoti vāja SIA Baltlains 95 % Lēmums nav pieņemts, bet visticamāk, akcijas tiks atpirktas Grobiņa 0.39 2.73 8.95 599.00 tūkst. Ls Vāja Laimonis Laugalis 55.62 % Lēmums nav pieņemts Jelgavas būvmateriālu kombināts 0.03 0.68 46.57 259.08 tūkst. Ls Ļoti vāja Laukceltnieks – F 74.78 % Nav izdevies sazināties Kaija 0.19 0.77 14.25 938.36 tūkst. Ls Vidēja Imants Kalniņš 49.5 % – Liepājas metalurgs 0.47 1.98 -2.29 4.20 milj. Ls Laba Gesil limited 85.00 % Šis jautājums vēl nav apspriests Lode 1.25 1.24 1.18 620.82 tūkst. Ls Vidēja Edvīns Samulis 58.6 % Lēmums nav pieņemts Olaines kūdra 0.09 0.92 -3.02 536.87 tūkst. Ls Vāja SIA Mono 51.26 % Nav izdevies sazināties Poligrāfists 0.12 1.04 -1.73 145.11 tūkst. Ls Ļoti vāja apgāds Zvaigzne ABC 62.16 % (P) Ir lietas kursā, bet no sīkākiem komentāriem atturas Rīgas kuģu būvētava 0.4 0.81 -0.83 4.25 milj. Ls Laba A/s Remars – Rīga 40.73 % (P) Šis jautājums vēl nav apspriests Rīgas raugs 0.71 1.45 -4 234.6 tūkst. Ls Vidēja OY Nordic Yeast AB 61.39 % (P) Akcijas tiks atpirktas Rīgas starptautiskā autoosta 2.25 2.43 5.01 170.3 tūkst. Ls Ļoti vāja Rīgas Dome (51 %) Nav izdevies sazināties Rīgas transporta flote 0.16 1 0.09 5.57 milj. Ls Ļoti laba Lavinia Corporation 67.27 % Ir lietas kursā, bet no sīkākiem komentāriem atturas Saldus mežrūpniecība 1.1 1.13 3.55 60.15 tūkst. Ls Vāja Saldus mežrūpniecības uzņēmums SIA 51 % (P) Lēmums nav pieņemts, bet visticamāk, akcijas tiks atpirktas Saldus naftas bāze 0.62 1.11 10.02 345.33 tūkst. Ls Vidēja A/s Kurzemes degviela 61.23 % Akcijas tiks atpirktas Talsu mežrūpniecība 0.16 0.72 -2 81.09 tūkst. Ls Ļoti vāja SIA Cord 51.00 % (P) Lēmums nav pieņemts Tukuma MRS 0.07 0.65 3.59 36.82 tūkst. Ls Ļo

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Swiss aptur lidojumus ar Airbus A220 lidmašīnām, airBaltic turpinās lidot

Ilze Žaime, LETA, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» paziņoja, ka steigšus apturējusi lidojumus ar visām «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc nesen piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar jaunu incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

«Swiss» flotē ir 29 «Airbus A220» lidmašīnas. Šo modeļu lidaparāti pēdējā gada laikā piedzīvojuši vairākus ar dzinējiem saistītus incidentus.

ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) pagājušajā mēnesī izdeva rīkojumu veikt pārbaudes «Pratt & Whitney» ražotājiem dzinējiem, ar kuriem aprīkotas «Airbus A220» lidmašīnas.

«Swiss» otrdien skaidroja, ka lēmums apturēt lidojumus spēkā stājas nekavējoties, un lidmašīnas gaisā atgriezīsies vien tad, kad tām būs veiktas pienācīgas pārbaudes, ziņo aģentūra LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē otrajam lielākajam pārapdrošinātājam Swiss Reinsurance peļņa otrajā ceturksnī samazinājusies par 53%, vēsta Bloomberg.com.

Swiss Reinsurance neto ieņēmumi samazinājās no 1.19 miljardiem Šveices franku pērn, līdz 564 miljoniem franku šogad. Ieņēmumi cetursknī bija mazāki nekā analītiķi iepriekš prognozēja.

Lai palielinātu ieņēmumus, Swiss Reinsurance paziņojis, ka iegādāsies Barclays dzīvības apdrošināšanas vienību par 753 miljoniem Lielbritānijas mārciņu.

Šogad kopumā Swiss Reinsurance akciju cena samazinājusies par 19%, kopumā samazinot uzņēmuma tirgus vērtību līdz 24.2 miljardiem franku. Savukārt lielākajam pārapdrošinātājam pasaulē Munich Re akciju cena šogad nokritusies par 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. februārī par rekordcenu tika pārdots viens no lielākajiem Londonas biznesa kompleksiem,kurš tiek dēvēts par Gerkinu (Gherkin), ziņo Bloomberg.

Kompānija Swiss Reinsurance (Swiss Re) biznesa komleksu pārdeva par 1,2 miljardiem USD Vācijas firmai IVG Immobilien AG un Lielbritānijas investīciju bankai Evans Randall ar nosacījumu, ka Swiss Re paliks ēkas galvenais nomnieks.

Šī ir lielākā cena, par kādu nopirkts nekustamais īpašums Londonas galvenajā biznesa rajonā.

Darījuma rezultātā kompānija Swiss Re ir guvusi gandrīz 500 miljonu USD peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pārliecība par nākotni izkūp (un tam pēdējā laikā fons ir bijis labvēlīgs), tad ticība atsevišķām lietām tāpat tomēr saglabājas. Drošais patvērums finanšu pasaulē tiek meklēts, piemēram, zeltā un ASV dolāros. Tiesa gan, šāds statuss tiek piemērots gluži vai veselai valstij - Šveicei.

Proti, Šveices ekonomika, salīdzinot ar citiem, parasti tiek uztverta kā relatīvi droša un stabila. Tas var nozīmēt, ka šogad šīs valsts aktīvos var turpināt ieplūst nauda. Drošā patvēruma statusu iematojusi arī šīs valsts valūta. Eiro cena gada laikā Šveices frankos sarukusi par 6,4% un pietuvojusies paritātei (šīs nedēļas vidū eiro cena atradās pie 1,062 franku atzīmes). Turklāt, iespējams, nemaz tik slikta ideja nebūtu uzmanības pievēršana šīs valsts akciju tirgum. Kopš janvāra sākuma Šveices akciju tirgus "Swiss Market" indeksa vērtība palēkusies jau gandrīz par 6%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma šis pieaugums ir jau 30% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru