Mazumtirgotāju konkurence reģionos paliek aizvien aktīvāka un cīņa jau notiek par katru pircēju.
Tā intervijā Db norāda SIA Vita Mārkets īpašnieks Imants Rendenieks. SIA Vita Mārkets pieder vairāki veikali ar zīmolu Elvi, kā arī ir investors Ķekavas kompaktgalerijai.
Jūs esat pēc veikalu skaita lielākais Elvi partneris – vai tā ir bijis vienmēr vai arī Jūsu attīstība bijusi visdinamiskākā?
Tā, ka esmu viens no franšīzes turētāja Elvi grupa īpašniekiem, varu teikt, ka 2000. gadā, kad pieņēmām lēmumu izveidot veikalu tīklu pēc franšīzes principa, piesaistot veiksmīgus vietējos mazumtirgotājus, nevarējām iedomāties, ka tīkls izveidosies tik ātri un ka tam būs tik plaša pārstāvniecība visā Latvijā, taču jau toreiz kopā ar manu partneri, otru Elvi grupas īpašnieku Kasparu Bergmani sapratām – mums pašiem un mūsu vadītajiem uzņēmumiem ir jābūt par piemēru pārējiem franšīzes partneriem, tādēļ lielu uzmanību pievēršam arī savu veikalu attīstībai, un to darām visu laiku.
Cik liela ir konkurence reģionos šobrīd?
Konkurence ir asa un šobrīd notiek cīņa par katru pircēju. Šobrīd pieaug veikalu tīklu un dažādu tirgotāju apvienību ietekme uz kopējo mazumtirdzniecības tirgu. Sarūk nevienā tīklā neiesaistītu veikalu skaits. Jāatzīst, ka Elvi ir sava īpaša niša, kuru konkurentiem ir grūti ietekmēt, un tas palīdz mums attīstīties pat šādos laikos.
Šī brīža tirgus situācija mudina domāt par izaugsmi un jauniem risinājumiem. Šobrīd Elvi notiek aktīvs darbs pie pašražotās produkcijas sortimenta paplašināšanas un uzlabošanas. Cilvēki ir aizņemti ar naudas pelnīšanu un viņi aizvien mazāk laika velta, piemēram, ēst gatavošanai. Ieiet veikalā un nopirkt jau gatavas maizītes, gaļas kulinārijas izstrādājumus, salātus vai ko līdzīgu ir daudz vienkāršāk
Veiksmīgs projekts ir ēdienu piegāde uz uzņēmumiem darbinieku ēdināšanai. Šis ir ļoti veiksmīgs risinājums, jo darbinieki var paēst uz vietas uzņēmumā, ietaupot gan naudu, gan laiku, kas būtu jāpavada, dodoties ēst un kādu restorānu vai ēdnīcu.
Pilnu intervijas ar Imantu Rendenieku tekstu – par to, kādas ir atšķirības starp konkurenci ar ārvalstu tīkliem un konkurenci ar vietējām tirgotāju apvienībām, par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem reģionos un uzņēmuma nākotnes prognozēm - lasiet šodienas, 12. februāra laikrakstā Dienas bizness.