Transports un loģistika

TNT virs 5000 klientu

Elīna Circene, 23.08.2006

Jaunākais izdevums

SIA TNT Latvia Latvijas tirgū darbojas kopš 1999.gada un līdz šim brīdim TNT starptautisko, kā arī vietējo piegādes servisu ir izvēlējušies nu jau vairāk nekā 5000 uzņēmumu. Par pieci tūkstošo TNT Latvia klientu ir kļuvis Latvijā lielākais vides pakalpojumu sniedzējoperators A/S L&T Hoetika. TNT Latvia klientu skaits ar katru gadu pieaug – 2003.gadā klientu skaits palielinājās par 45 %, 2004.gadā – par 27 %, savukārt 2005.gadā, salīdzinot ar 2004.gadu, klientu skaits ir pieaudzis par 20 %. Provizoriskie dati liecina, ka 2006.gadā būs vēl lielāks klientu skaita pieaugums. TNT Express ir viena no pasaules vadošajām ekspress piegādes kompānijām, kas nodrošina pakalpojumus vairāk kā 200 valstīs. TNT reģionāls uzņēmums Latvijā – SIA TNT Latvia, kas darbojas Latvijas tirgū no 1999.g, apkalpo visu Latvijas teritoriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

UPS piedāvājums TNT ir «ļoti, ļoti» dāsns

Didzis Meļķis, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vien dažas dienas pēc amerikāņu sūtījumu pārvadājumu giganta United Parcel Service (UPS) sākotnējā pārpirkšanas piedāvājuma noraidīšanas pirms mēneša Nīderlandes TNT Express (TNT) deklarēja ievērojamus 2011. gada zaudējumus. Lielā mērā nesen pašu pārpirkto nerentablo Brazīlijas pārvadājumu kompāniju dēļ zaudējumi TNT pērn bija 173 miljoni eiro.

Tomēr tas nav mazinājis UPS apņēmību iegūt tirgus apguves ziņā visnotaļ veiksmīgo TNT. Nule izteiktais jaunais piedāvājums no iepriekšējiem deviņiem eiro par uzņēmuma akciju nu audzis līdz 9,5 eiro un kopumā darījumu iezīmē 5,16 miljardu eiro apmērā (iepriekš – 4,78). 1907. gadā kā velosipēdu kurjeru pakalpojumu dibinātajai UPS šis ir lielākais darījums tās vēsturē. Londonas Credit Suisse analītiķis Nīls Glins uzskata, ka 5,16 miljardi ir «ļoti, ļoti liels» cipars un norāda, ka UPS nākotnes ieguvumu aplēsēs ņemtas vērā tikai summas pirms nodokļu nomaksas.

Uz aplēšu kritēriju nozīmi norāda arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš, runājot par TNT līdzšinējiem zaudējumiem. Viens to aspekts pēc viņa domām ir nīderlandiešu ieiešana «tirgos, kas nav mājas tirgi». Tajos «jārēķinās ar investīcijām, un liela daļa pakalpojumu var tikt subsidēti, kamēr paliek rentabli». Smagi zaudējumi seko, «ja tirgus un biznesa potenciāls tiek prognozēts, balstoties uz noteiktām ekonomiskajām prognozēm, bet tās mainās uz leju,» vērtē eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānijas TNT Express Krievijas filiāle šā gada jūnijā ir parakstījusi vienošanos ar ZAO Intercomplex – biznesa centra Novaya Riga īpašniekiem – par ēkas nomāšanu.

Tās kopējā platība 6798,9 kvadrātmetri. TNT Express būs vienīgais īrnieks šajā ēkā un plāno pārvākties jau šoruden. Darījumu konsultēja divas kompānijas – Cushman & Wakefield konsultēja TNT Express un Praedium Oncor International pārstāvēja īpašnieku. Šis darījums bija pēdējais solis TNT Express nekustamo īpašumu portfeļa optimizēšanā. 2010. gada aprīlī TNT Express parakstīja vienošanos par noliktavu kompleksa nomu Troeze-Likovo. Kopējā noliktavu telpu platība ir 10,038 kvadrātmetru, biroju daļa – 846 kvadrātmetri. Nomas līgums tika noslēgts uz pieciem gadiem, un, tāpat kā pēdējo darījumu, to konsultēja Praedium Oncor International un Cushman & Wakefield.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TNT paplašina ekonomiskās piegādes

, 07.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kurjerpasta kompānija TNT Express ir paplašinājusi ekonomiskās piegādes no Eiropas uz visām pasaules valstīm, Db.lv informēja SIA TNT Latvia mārketinga un pārdošanas daļas vadītāja Irina Stepanova.

Ekonomiskās piegādes tiek nodrošinātas ar pakalpojumu Economy Express, kas tagad ir pieejams uz vairāk kā 200 pasaules valstīm, un ir īpaši izdevīgs nelielu preču partiju nosūtīšanai. Economy Express atšķirībā no avio piegādēm ar pakalpojumu Global Express ir radīts tādiem klientiem, kam ir vajadzība pēc ekonomiskākām un mazāk steidzamām sūtījumu piegādēm. Piemēram, klienti ar TNT ekonomiskajām piegādēm tagad varēs nosūtīt pakas un kravas uz tādām valstīm kā Āfriku, Āziju, ASV, NVS valstīm un uz pārējiem pasaules reģioniem.

"Mēs esam lepni, ka TNT Express ir pirmā ekspress piegādes kompānija pasaulē, kas nodrošina ekonomisko piegāžu pārklājumu uz visām pasaules valstīm. Pateicoties tam, ka TNT ir divu veidu transporta tīkli - gaisa un sauszemes, mēs spējam lietderīgi izmantot transporta resursus, apvienojot abus šos tīklus un tādējādi nodrošinot klientiem plašākas sūtīšanas iespējas pa visu pasauli par zemākām izmaksām," norāda TNT Latvia direktors Mārtiņš Gerkens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurjerpasta kompānija TNT paplašinās Bulgārijā un Rumānijā

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kurjerpasta kompānija TNT Express veic ieguldījumus Bulgārijas un Rumānijas reģionā transporta tīkla attīstībā, kas saistīts ar Eiropas Savienības paplašināšanu 2007.gada janvārī, Db.lv informēja uzņēmums.

Investīcijas tika ieguldītas jaunu transporta līniju un šķirošanas centru izveidē, lai sekmētu TNT Express darbību, palielinoties tirdzniecības apjomiem starp esošajām ES valstīm un jaunajām - Bulgāriju un Rumāniju.

TNT Express grupas rīkotājdirektore Marie-Christine Lombard skaidro: "Lieli starptautiski ražošanas uzņēmumi ir investējuši un turpina investēt milzīgus finansiālus resursus šajās jaunajās ES valstīs. Tādēļ starptautiskajā transportā ir paredzams straujš augšanas tempa uzplaukums apmēram par 30% gadā, palielinoties tirdzniecībai starp jaunajām un esošajām Eiropas Savienības valstīm. TNT ir gatavs aptvert starptautiskās tirdzniecības pieaugumu, paplašinot transporta infrastruktūru šajos reģionos, uzlabojot piegādes servisu un atvērto robežu rezultātā samazināt tranzīta laikus līdz pat vienai dienai."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TNT Express nodrošinās pret bumbu saturošiem sūtījumiem

Līva Melbārzde, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TNT Express sakarā ar pēdējo nedēļu notikumiem pastiprinājis gaisa un zemes sūtījumu drošības pārbaudes, tostarp sūtījumu pārbaudes visās valstīs, kurās TNT darbojas.

Par to Db.lv informēja TNT Latvia pārstāve Renāte Siliniece. TNT veic vairākus papildus pasākumus, lai aizsargātu savus klientus un viņu sūtījumus, kā arī darbiniekus un TNT transporta tīklu no bumbu saturošo paku draudiem. Tas attiecas ne tikai uz TNT darbībām, bet arī uz uzņēmuma līdzstrādniekiem, apakšuzņēmējiem un partneru aviosabiedrībām, kas ir iesaistītas TNT sūtījumu transportēšanā. Jāatgādina, ka pirms pāris nedēļām Anglijā tika atklātas ar aviotransportu no Jemenas nosūtītas bumbas, kuru galamērķis bija ASV. Tāpēc daudzi ar loģistiku un pārvadājumiem saistītie uzņēmumi ir paaugstinājuši sūtījumu drošības pasākumus. Fakti liecina, ka vislielākais bumbu pārvadāšanas risks ir tieši kravu sūtījumos, jo aviopasažieru pārmeklēšanas standarti ir krietni augstāki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV loģistikas un kurjerpasta kompānija FedEx panākusi vienošanos, lai par 4,4 miljardiem eiro iegādātos Nīderlandes konkurentu TNT Express NV, tādējādi paplašinot savu klātbūtni Eiropas tirgū.

FedEx norāda, ka Nīderlandes pasta pakalpojumu uzņēmums PostNL, kam pieder 14,7% TNT Express akciju, jau piekritis šī darījuma realizācijai.

«Šis darījums ļauj mums ātri paplašināt mūsu starptautisko transporta pārvadājumu risinājumu portfeli, lai gūtu labumu no tirgus tendencēm, jo sevišķi globālās e-komercijas pastāvīgās izaugsmes, un pozicionētu FedEx lielākai ilgtermiņa rentabilitātes izaugsmei,» paziņojis kompānijas vadītājs Frederiks Smits.

Savukārt TNT Express vadītājs Luiss Gannings norāda, ka uzņēmuma pārņemšanas piedāvājums saņemts laikā, kad kompānijā tiek veiktas būtiskas izmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina piedalīties akcijā pret bērnu badu pasaulē un Latvijā

, 08.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 2007. gada 13.maijā, Apvienoto Nāciju Pasaules Pārtikas Programma (World Food Programm jeb WFP) sadarbībā ar starptautisko kurjerpasta kompāniju TNT aicina simtiem tūkstošu cilvēku no visas pasaules apvienoties gājienā, lai cīnītos pret bērnu badu pasaulē, informē TNT Latvia.

Gājiena mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību bada problēmai pasaulē un vākt ziedojumus. Puse no Latvijas gājienā savāktajiem ziedojumiem tiks nodoti Latvijas Bērnu fondam, savukārt otra puse - Apvienoto Nāciju Pasaules Pārtikas Programmai.

Gājiens tiek organizēts jau ceturto gadu pēc kārtas un šogad Latvijā gājiens sāksies plkst. 10:00 Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā, pie Rietuma vārtiem.

Gājienā, kā ierasts, piedalīsies SIA TNT Latvia darbinieki, viņu ģimenes locekļi un draugi, un šogad gājienā pievienosies arī Latvijas Bērnu fonds, ar kuru palīdzību tiks pieaicināti bērni no Latvijas bērnu namiem un mazturīgajām ģimenēm, savukārt gājiena laikā atraktīvu noskaņu radīs Rīgas Pils skolēnu teātris Zīļuks. Gājiena dalībnieki pulcēsies 13.maijā plkst. 10:00 Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā pie Rietuma vārtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

TNT pēc UPS atraidīšanas paziņo par ceturkšņa zaudējumiem

Lelde Petrāne, 21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc pārņemšanas piedāvājuma, ko izteica konkurents UPS, noraidīšanas piegāžu uzņēmums TNT Express paziņojis par ceturtā ceturkšņa zaudējumiem. Tas negatīvi ietekmējis TNT akciju cenu, ziņo BBC.

Nīderlandes uzņēmums strādājis ar zaudējumiem 173 miljonu eiro apmērā, un pie tā vaino degvielas izmaksas, eirozonas problēmas un augstākas izmaksas Brazīlijā.

Pēc rezultātu paziņošanas uzņēmuma akciju cena samazinājusies par 2,3% līdz 9,9 eiro par akciju.

Piektdien TNT noraidīja UPS piedāvājumu maksāt 9 eiro par akciju, kopumā par TNT solot 6,43 miljardus ASV dolāru.

Daži investori uzskata, ka UPS palielinās piedāvāto cenu vai cits konkurents - FedEx - izteiks savu piedāvājumu.

Turklāt jāatzīmē, ka, neraugoties uz pārpirkšanas piedāvājuma noraidīšanu, TNT paziņojis, ka joprojām notiek diskusijas ar UPS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TNT palielina apjomus

Dace Skreija, 04.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjeru pakalpojumu sniedzējs TNT Latvia pērn palielinājis apgrozījumu par 33%.

Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedzis 3,41 milj. Ls, un kopumā gads bijis veiksmīgs. Latvijas TNT pārvadā pakas, kravas un dokumentus, un apjomu pieaugums pērn bijis visās trijās biznesa sadaļās. «Mazāks pieaugums bijis dokumentu piegādē, jo cilvēki vairāk izmanto elektroniskās iespējas. Tāda ir tendence visā pasaulē,» norāda SIA TNT Latvia valdes priekšsēdētāja Guna Joma. Uzņēmumam pieaudzis gan klientu skaits, gan sūtījumu apjoms. Apjomu palielinājums, spriež G. Joma, panākts, gan izgriežot pogas konkurentiem, gan arī tāpēc, ka kopumā ir palielinājies klientu skaits tirgū. Tomēr objektīvi par situāciju ļaus spriest publiskotie nozares uzņēmumu gada pārskati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TNT uzsāk eksprespiegādes uz Gruziju

Dienas Bizness, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot pakalpojumu klāstu, TNT šosezon atklāj regulārus transporta savienojumus sūtījumiem uz Gruziju, informē kompānijā.

Tādējādi TNT ir pirmais eksprespiegāžu pakalpojumu sniedzējs, kas piedāvā ekonomiskās klases pārvadājumus ar autotransportu kā alternatīvu gaisa sūtījumiem uz vai no Gruzijas.

TNT ir viena no lielākajām eksprespiegāžu kompānijām pasaulē. Ikdienā TNT īsteno teju vienu miljonu piegāžu, sākot no dokumentiem un paku sūtījumiem līdz palešu kravām. Uzņēmumam ir sauszemes un gaisa transporta tīkli visā Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kā arī Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā. 2014. gadā TNT ienākumi bija 6.7 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Loģistikas tirgus pēc atslābumu atkal aktivizējas

, 25.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas tirgus visās Baltijas valstīs sarūk, tomēr jau februārī un martā tirgus situācija kļuvusi nedaudz aktīvāka.

Pie šāda secinājuma nonākuši loģistikas kompānijas TNT eksperti no visām trijām Baltijas valstīm. Par vienu no būtiskākajiem tirgus elementiem ir izvirzījušās tieši izmaksas, tādēļ tirgū vērojams ļoti straujš cenu kritums. Ražotājiem uzsākot meklēt jaunas attīstības iespējas, viena no tendencēm, kuru novēro transporta un loģistikas uzņēmumu pārstāvji, ir mazo sūtījumu apjoma pieaugums, turklāt bieži tiek sūtīti dokumenti, kas jānogādā potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem. Tāpat populārāka kļūst sūtījumu piegāde ilgākā laika posmā, taču par samazinātu cenu.

TNT Latvia pārdošanas un mārketinga departamenta vadītājs Dins Remesis atzīst, ka klienti bieži nezina, ka iespējams ietaupīt uz dažādu loģistikas ķēdes elementu rēķina, tādējādi neupurējot pakalpojuma kvalitāti. «Redzam, ka šobrīd norit ļoti asa cīņa par klientiem, tāpēc ieguvēji ir tie, kas var piedāvāt jaunas iespējas vai pieeju stratēģiski nozīmīgiem, jauniem tirgiem – Dienvidamerikai, Āzijai, Indijai,» saka Dins Remesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas TNT dividendēs izmaksā vairāk nekā 10 miljonus eiro

Ritvars Bīders, 28.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā ekspress piegādes un loģistikas kompānijas TNT Igaunijas struktūrvienība TNT Express Worldwide Eesti pērn dividendēs izmaksājusi aptuveni 10,7 miljonus eiro, vēsta BBN.

2010. gadā TNT Express Worldwide Eesti apgrozījums pieaudzis par 56% līdz 6,3 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma operacionālā peļņa bija 1,1 miljons eiro, kas ir par 65% vairāk nekā 2009. gadā.

Saistībā ar apjomīgo dividenžu izmaksu Igaunijas TNT 2010. gadu noslēdza ar aptuveni 1,7 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Arī citas Igaunijas loģistikas kompānijas pērn dividendēs izmaksājušas ievērojamas summas: DSV Transport – 75 miljonus kronu (3,4 milj. Ls), Schenker AS – 22,2 miljonus kronu (997 tūkst. Ls), Russian Estonian Rail Service – 24,1 miljonus kronu (1,1 milj. Ls), savukārt uzņēmums Contimer – 21 miljonu kronu (943 tūkst. Ls).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes starptautiskā transporta un loģistikas kompānija TNT norāda, ka, ja tā zaudēs tiesā par kompānijas darbinieku Vācijā algu palielināšanu, tā būs spiesta aiziet no Vācijas tirgus. Taču kompānija joprojām cer, ka uzvarēs tiesā, kuras spriedums tiks paziņots šā gada martā, ziņo Financial Times.

2007. gada decembrī Vācija apstiprināja minimālo algu pasta pakalpojumu sektorā strādājošajiem 9,80 eiro stundā. TNT un citas līdzīgas kompānijas ir neapmierinātas ar Vācijas pasta (Deutsche Post) padomes lēmumu, jo uzskata, ka algas paceltas tīši, lai Vācijas pasts, kas agrāk bija monopols šajā valstī, izvairītos no nopietnas konkurences.

"Paceļot darbinieku algas līdz 9,80 eiro, tiks izdarīts nopietns spiediens uz mūsu biznesu Vācijā, un mēs būsim spiesti pieņemt lēmumu, kas būs izdevīgāks kompānijai," saka TNT izpilddirektors Pīters Bakers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad vērojamais eksporta un importa sūtījumu skaita pieaugums liecinot par tirgus pakāpenisko atgūšanos. Ņemot vērā, ka pasaules un Latvijas ekonomiskās izaugsmes prognozes sāk stabilizēties un uzrāda pirmos atveseļošanās signālus, arī Latvijas uzņēmēju aktivitātes starptautiskajos tirgos kļūst vēl lielākas, vērienīgākas un ambiciozākas, norāda uzņēmums TNT Latvia.

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, TNT Latvia pārvadāto sūtījumu skaits pieaudzis par 23%, savukārt jauno klientu skaits palielinājies par 29%.

Šā gada tendences norāda uz stabilu gan eksporta, gan importa sūtījumu pieaugumu visos pasaules reģionos, kas liecinot par eksportspējīgo uzņēmumu un importētāju darbības atsākšanos. TNT pārstāvniecības Latvijā dati liecina par 37% un 62% sūtījumu skaita pieaugumu attiecīgi eksportā un importā salīdzinot pirmos astoņus 2009. un 2010. gada mēnešus.

Sūtījumu skaits, un līdz ar to, arī uzņēmēju aktivitāte pieaug ne tikai Eiropas, ASV un Āzijas reģionos. Piemēram, sūtījumu skaits uz Āfrikas valstīm ir pieaudzis par 19%, savukārt, uz Dienvidameriku – pat par 95%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TNT Latvia nedaudz pieaudzis apgrozījums

Gunta Kursiša, 11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja SIA TNT Latvia pērn apgrozīja 6,79 miljonus eiro, kas ir par 5,34% vairāk nekā pirms gada, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma peļņa pieauga līdz 925 tūkstošiem eiro.

2013.gadā SIA TNT Latvia palielināja gan no Latvijas izejošo, gan ienākošo sūtījumu skaitu, tāpat arī būtiski pieaudzis aviokravu pārvadājumu skaits eksporta virzienā ārpus Eiropas Savienības. Kopējais pasūtījumu skaits pagājušajā gadā audzis par 10%, informēja uzņēmuma vadība.

Šogad uzņēmuma galvenie uzdevumi būs vērsti uz sabalansētu izaugsmi starp apgrozījumu, peļņu un aktīvu jaunu klientu piesaisti. Viens no uzņēmuma mērķiem ir arī līderpozīciju nostiprināšana Express pārvadājumu segmentā, teikts kompānijas vadības ziņojumā.

SIA TNT Latvia reģistrēta 1999. gada vasarā. Pērn uzņēmumā strādāja 56 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā veidot ciešas attiecības ar klientiem

Andrius Guzaitis, Bluelark Biznesa attīstības vadītājs, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas jomā mēs piesardzīgi svinam uzvaras, kad ierodas jauni klienti.

Tomēr katrā uzņēmējdarbības mācību grāmatā teikts, ka pārdošana jaunam klientam izmaksā trīsdesmit reizes dārgāk nekā pašreizējam. Un mēs joprojām pieliekam vairāk pūļu, lai atrastu jaunus klientus, nevis veidotu ilgtermiņa attiecības ar viņiem.

Varbūt, piesaistot jaunus klientus, mēs jūtam lielāku lepnumu? Vai šampanietis ir garšīgāks, svinot jaunu pārdošanas darījumu? Veiksmīga klientu aiziešanas novēršanas kampaņa reti beidzas ar biroja ballīti.

Kāpēc uzvara ir tikai sākums?

Mūsdienu uzņēmējdarbība ir balstīts uz ilgtermiņa attiecībām ar klientiem. Lielākā daļa veiksmīgu uzņēmumu pielāgojas mainīgajām klientu vajadzībām, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu un maksimāli palielina klientu vērtību ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK sākusi izmeklēšanu saistībā ar 4,4 miljardu eiro vērto TNT Express un FedEx darījumu

Žanete Hāka, 03.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija uzsākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar FedEX Corp un TNT Express NV darījumu, uzsverot, ka ir nobažījusies par jaunā uzņēmuma tirgus daļu starptautiskajā mazo sūtījumu piegādes sektorā atsevišķās Eiropas valstīs, raksta MarketWatch.

Komisija norāda, ka divas atlikušās starptautiskās piegādes kompānijas – United Parcel Service un DHL Worldwide Express – var neradīt pietiekami lielu konkurenci jaunajam uzņēmumam.

«Tas var novest pie cenu paaugstināšanas gan biznesa klientiem, gan patērētājiem,» norāda komisija.

Abi uzņēmumi par darījumu paziņoja aprīlī. FedEX iegādāsies TNT Express, par to maksājot 4,4 miljardus eiro.

EK līdz 8. decembrim jāveic pārbaude saistībā ar šo darījumu un jāizlemj, vai to apstiprināt vai arī jāliek kompānijām sniegt pierādījumus, lai mazinātu bažas. Ja tās nespēs darījumu pielāgot ES konkurences likumdošanai, tad EK var arī nolemt bloķēt apvienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

UPS par 5,2 miljardiem pirks TNT

Lelde Petrāne, 19.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegāžu uzņēmums United Parcel Service (UPS) nolēmis iegādāties konkurentu, Nīderlandes uzņēmumu TNT par 5,2 miljardiem eiro, ziņo BBC.

Nīderlandes uzņēmums pieņēmis uzlabotu pārpirkšanas piedāvājumu, kas paredz maksāt 9,5 eiro par akciju.

TNT pārņemšana palīdzēs UPS paplašināt savu darbību Eiropas tirgū, kur patlaban dominē TNT un Vācijas DHL.

UPS jau tagad ir pasaulē lielākais piegāžu uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: VID klienti visaugstāk novērtē VID darbinieku kompetenci un VID sniegto pakalpojumu klāstu

, 22.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pilnveidotu Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) pakalpojumu kvalitāti un apkalpošanas kultūru atbilstoši klientu prasībām un lai palielinātu klientu apmierinātības līmeni, 2007.gada martā un aprīlī tika veikts VID klientu apmierinātības pētījums.

Pētījuma ietvaros tika veikta klientu anketēšana VID klientu apkalpošanas zālēs un muitas kontroles punktos visā Latvijas teritorijā. Kopā tika aptaujāti 2017 respondenti. Šis bija lielākais no līdz šim veiktajiem VID pētījumiem, turklāt tas netika pasūtīts kā ārpakalpojums, bet tika veikts, izmantojot iekšējos resursus, un klientu anketēšanā piesaistot Rīgas un reģionālo izglītības iestāžu studentus.

VID uzskata, ka, lai veicinātu godprātīgu saistību izpildi pret valsti, ir svarīgi veicināt VID sniegto pakalpojumu servisa kvalitāti, kā arī ir jāveido uz savstarpējo cieņu un izpratni balstītas VID un klientu attiecības.

Lai novērtētu klientu attieksmi pret VID, kā arī viedokli par VID darbību, klientiem tika sniegta virkne apgalvojumu, kurus tika lūgts novērtēt, norādot, cik lielā mērā klienti tiem piekrīt vai nepiekrīt. Kopumā visu klientu apmierinātības faktoru novērtētie koeficenti ir salīdzinoši augsti - robežās no 0,7 - 0,8, kur "0" ir absolūta neapmierinātība, bet "1" - ir absolūta apmierinātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Energoefektivitāte ir svarīga ikvienam

Sandris Točs, speciāli DB, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prakse pierāda, ka nereti klienti, plānojot jaunu pieslēgumu, aprēķina nepieciešamo jaudu ar zināmu rezervi

Tā rezultātā tiek pieteikta divas vai līdz pat trīs reizes lielāka jauda, nekā tas nepieciešams, intervijā DB saka a/s Sadales tīkls (ST) klientu vadības direktors Imants Krūmiņš.

Uzņēmumam ir savs attīstības skatījums, taču kā jūs noskaidrojat to, ko no jums sagaida klienti?

Lai noskaidrotu klientu viedokli par ST sniegtajiem pakalpojumiem, apmierinātību un iespējamām vajadzībām nākotnē, jau trešo gadu pēc kārtas mēs veicam padziļinātu klientu apmierinātības indeksa pētījumu. Arī agrāk esam veikuši kvalitātes kontroles aptaujas. Pētījuma ietvaros uzdodam klientam jautājumus par viņam svarīgākajiem aspektiem, lai saprastu, kāda ir šī brīža apmierinātība un kas mums nākotnē ir jāuzlabo, pie kā jāpiestrādā. Tāpat ikdienā, nodrošinot individuālu korporatīvo klientu apkalpošanu, klientu vadītāji izzina klientu vēlmes un vajadzības, risina problēmas un konsultē par energoapgādes jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Izmaiņas pārdevēju pienākumos ļauj nodrošināt veikalu stabilitāti

Jana Logina, “Tele2” Mazumtirdzniecības departamenta vadītāja, 14.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd pasaulē daudz tiek diskutēts, kā mainīsies veikalu un klientu apkalpošanas centru ikdiena, ņemot vērā pandēmijas izraisītos apstākļus, moderno tehnoloģiju attīstību un klientu paradumu izmaiņas.

Pavasarī ļoti daudz dzirdējām stāstus no Latvijas un ārvalstīm par to, ka uzņēmumi samazina darbinieku skaitu, slēdz veikalus un pārstāvniecības, jo dramatiski samazinājies apmeklētāju skaits. Sastopoties ar klātienes apmeklētāju skaita kritumu, daļa uzņēmumu uzreiz pieņēma lēmumu par veikalu slēgšanu uz nenoteiktu laiku, bet citi uzņēmumi aktualizēja jautājumu, kā maksimāli efektīvi noslogot veikalu darbiniekus, lai viņu pievienotā vērtībā uzņēmumam nemazinātos un klientiem saglabātu iespēju apmeklēt klientu centrus klātienē, lai saņemtu konsultācijas vai apskatītu preces. Arī šobrīd daudzi uzņēmumi noteikti ir līdzīgā situācijā.

Izvērtējot situāciju, “Tele2”, piemēram, kā risinājumu savlaicīgi izvēlējās veikt klientu centru speciālistu pārkvalifikāciju un izmaiņas viņu ikdienas darba pienākumos. Veikalu darbinieku zināšanu un iemaņu paplašināšana ir ļāvusi būtiski nostabilizēt un efektivizēt to centru darbību, kuri visvairāk varētu ciest no klientu plūsmu izmaiņām. Ieguvēji šajā gadījumā ir visi iesaistītie – darbinieks, klients un uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksprespasta apjomus audzēs 12 miljonus eiro vērtā loģistikas centrā

Egons Mudulis, 20.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksprespasta apjomus audzēs 12 milj. eiro vērtā loģistikas centrā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA DHL Latvia valdes locekle Sņežina Kazakova.

Kopš šī gada sākuma DHL Latvijā juridiski darbojas kā divas kompānijas – DHL Latvia, kas drīzumā mainīs nosaukumu uz DHL Express Latvia, un SIA DHL Logistics Latvia, kur darbojas viņas kolēģi no Freight (pamatā autopārvadājumi) un Global Forwarding (gaisa, jūras kravu pārvadājumi, piegāžu ķēdes) nodaļām.

Tirgus tendences

Pērn e-komercija turpināja piedzīvot strauju izaugsmi, bet šogad ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē šīs jomas izaugsme vairākus mēnešus palēninās, iespējams, tāpēc, ka Ķīna nespēj sasniegt savus mērķus (IKP). Uz jautājumu, kā nozari ietekmē ASV prezidenta lēmumi tarifu jomā, S. Kazakova norāda, ka to nav iespējams precīzi noteikt. Turklāt valstu tautsaimniecība var piedzīvot grūtības arī citu iemeslu dēļ, un gaisā arī virmo runas par to, ka tuvākajā nākotnē gaidāma krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bruto darba algu saņēmēju, kuri valsts sektorā saņem 6000 eiro un vairāk mēnesī un kas ir maksimālā algu grupa Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datos, skaits 2012. gadā bija 324 cilvēki, bet 2023. gada novembrī – jau 3004 cilvēki. Privātajā sektorā 2012. gadā algu virs 6000 eiro saņēma 1202 cilvēki, bet 2023. gada novembrī tādu bija 6773. Acīmredzami, ka lielo algu saņēmēji valsts sektorā aug daudz straujāk nekā privātajā sektorā.

Pētījumu par dažādu algu izaugsmes tendencēm veicām, neņemot vērā 2023. gadu, jo līdz 2022. gada beigām algu inflācija nebija sākusies. Līdz ar to atklājas, ka lielo algu pieauguma tendence valsts sektorā ir ilgstoša un augoša. 2023. gada beigās algu inflācija jau sākusies, kas arī ļauj sociālā tīkla X lietotājam Jānim Vinteram pamanīt tendenci, tomēr pagājušā gada algu datos jau ir nepieciešamība izdalīt algas, kas ir diapazonā no 6000 līdz 8000 eiro, līdz 10 tūkstošiem eiro un virs 10 tūkstošiem eiro, bet šāda dalījuma CSP vēl nav. Laikā no 2012. līdz 2022. gadam lielāko algu grupā virs 6000 eiro darbinieku skaita pieaugums valsts sektorā bijis 5,66 reizes, bet privātajā sektorā – tikai 4,72 reizes. Labi redzams, ka straujais uzrāviens pērn ir vien ilgstošas politikas sekas, kas mērenas inflācijas apstākļos bija vāji pamanāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mācības no Latvijas finanšu sistēmas krīzes

Deniss Pospelovs - AFI Investīcijas dibinātājs, 20.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Es esmu matemātiķis. Konsekvence, apdomība, loģika, precizitāte un definīciju pilnība ir tas, kas mani vienmēr piesaista, un tas, ko man gribētos redzēt cilvēku un organizāciju rīcībā sarežģītās situācijās. Turklāt es esmu arī finanšu analītiķis. Individuālu darbību un lēmumu plānošana, saskanība, koncentrēšanās uz saprotama kopējā rezultāta sasniegšanu ir tas, ko man gribētos redzēt krīzes gadījumā. Diemžēl, pagaidām Latvijas finanšu sistēmas krīzē visu šo īpašību un elementu ir visai maz.

Krīzes priekšvēsture

Latvijas banku sektors vienmēr visai skaidri dalījies divās daļās. Pirmo daļu veidoja (un veido) bankas, kas, galvenokārt, apkalpoja klientus no Latvijas un citām Eiropas Savienības valstīm, turklāt ne visus. Pie šīs piebildes «ne visus» es vēl atgriezīšos, jo tā ir ļoti svarīga, lai izprastu to, kāda situācija šobrīd izveidojusies nozarē. Otro banku grupu veidoja tās finanšu institūcijas, kas apkalpoja (lielākā vai mazākā apmērā) papildus Latvijas klientiem arī ofšoru uzņēmumus un fiziskas personas no bijušajām PSRS valstīm. Ļoti svarīgi ir norādīt, ka arī darījumu veids un caurspīdīgums no starptautisko normu viedokļa un šo klientu īpašnieku ģeogrāfiskā piederība bija pilnīgi citāda.Šādu klientu dažādo veidu raksturošanai nepieciešams atsevišķs apjomīgs raksts, taču es esmu pārliecināts, ka ievērojama daļa šo klientu nav saistīta ne ar starptautiskajām, ne nacionālajām kriminālajām aprindām, ne ar korupciju.

Komentāri

Pievienot komentāru