Uzņēmums Toyota Motor Corporation (TMC) piektdien paziņoja, ka ir izstrādājis plug-in hibrīda automašīnu un kļuvis par pirmo ražotāju, kas ieguvis atļauju izmantot šādu automašīnu uz Japānas autoceļiem.
Toyota Plug-in HV, kuras izmantošanu uz autoceļiem apstiprinājusi Japānas Zemes, infrastruktūras un transporta ministrija, līdzīgi iepriekšējām TMC izstrādātajām hibrīda automašīnām, izmanto gan degvielas iekšdedzes dzinēju, gan elektrodzinēju. Taču palielināta akumulatora kapacitāte nodrošina lielāku kruīza diapazonu, izmantojot tikai elektrodzinēju, un akumulatora uzlādes ierīce dod lietotājam iespēju atjaunot akumulatoru, izmantojot saimniecības elektroenerģiju. Šīs funkcijas ļauj biežāk izmantot automašīnu elektriskajā režīmā, nepatērējot degvielu, piemēram, lai veiktu īsus pārbraucienus pilsētā. Tā rezultātā uzlabotā degvielas ekonomija nodrošina zemas CO2 emisijas un mazāku degvielas patēriņu, tādējādi arī ierobežojot piesārņojumu. Akumulatora uzlāde ar lētāku elektroenerģiju naktī samazina ekspluatācijas izmaksas, sniedzot īpašniekam ekonomiskas priekšrocības.
Lai gan pilnībā elektrisku automobiļu izstrādē joprojām pastāv dažādas problēmas, piemēram, ierobežots kruīza diapazons un ar izmaksām saistīti jautājumi, TCM tomēr uzskata plug-in hibrīda automašīnas par daudzsološu tehnoloģiju, kas ļauj praktiski izmantot elektroenerģiju kā automobiļu enerģijas avotu, un turpinās šīs galvenās videi draudzīgās tehnoloģijas attīstīšanu.
TMC plāno veikt testus uz Japānas autoceļiem ar astoņām Toyota Plug-in HV automašīnām, lai pārbaudītu elektrodzinēju kruīza diapazonus un optimālo akumulatora kapacitāti. Tādējādi uzņēmums paredz nodrošināt valdību ar datiem, kas ļautu noteikt emisiju un degvielas ekonomijas testēšanas metodes un izmantotu TCM metodes plug-in hibrīda automašīnu un elektroenerģijas izmantošanas veicināšanai. Plānots veikt Toyota Plug-in HV testus arī uz ASV un Eiropas autoceļiem.