Transports un loģistika

Toyota un Lexus automašīnas paņem vairāk kā pusi no godalgām

Ainars Sedlenieks [email protected], 17.06.2002

Jaunākais izdevums

Toyota un Lexus vēlreiz saņēmušas lielāko daļu godalgu ikgadējā pētījumā J.D. Power and Associates' Initial Quality StudySM, kas ir visprecīzākais pārskats par ASV pārdoto jauno automašīnu sākotnējo kvalitāti. Toyota un Lexus modeļi bija priekšgalā deviņos no sešpadsmit segmentiem, un Toyota ražotnēm tika piešķirtas vēl četras godalgas. J.D. Power and Associates pētījums par sākotnējo kvalitāti tiek uzskatīts par etalonu ASV tirgū piedāvāto jauno automašīnu sākotnējās kvalitātes vērtēšanai, un tās arī ir iemesls, kāpēc jebkurš automašīnu ražotājs ir īpaši ieinteresēts gūt labus panākumus šajā pētījumā. J.D. Power and Associates. Kurš tiek veikts jau 16-to gadu. Šogad IQS pētījums tika saņemtas atbildes no vairāk kā 65†000 automašīnu īpašniekiem un nomniekiem pēc 90 automašīnas ekspluatācijas dienām; respondentiem bija jāsniedz informācija par savu automašīnu iespējamajām problēmām un darbības traucējumiem. 2002. gadā nozares vidējais rādītājs ir 133 problēmas uz 100 automašīnām, kas ir par 14 problēmām mazāk nekā pagājušajā gadā. Amerikas kompakto automašīnu kategorijā pirmo vietu ieņēma videi draudzīgā Prius, kas būtībā ir Corolla versija ASV. Mid Luxury Car segmentā pirmā bija Lexus GS, bet Premium Luxury Car segmentā pirmā bija Lexus LS430, kas sekoja Lexus SC430. Kravas automašīnu segmentos (nosaukums, kas ASV dots segmentiem Pick-up + SUV + MPV) Toyota un Lexus ieņēma gandrīz visas augstākās vietas. Compact Pick-up segmentā pirmā bija Toyota Tacoma, bet no Full-Size pikapiem visaugstāko vietu ieņēma 4.7 V8 Toyota Tundra. Eiropā visvairāk pārdotais SUV - Toyota RAV4 – ierindojās pirmajā vietā Entry SUV segmentā. Vidējā izmēra SUV kategorijā pirmā bija Toyota Highlander, bet trešo vietu ieņēma Toyota 4Runner. Luxury SUV segmentā par vislabāko tika atzīta Lexus LX470 (Eiropā pazīstama kā Land Cruiser 100), bet tai sekoja Lexus RX300. Compact Van segmentā (vai MPV) pirmā bija Toyota Sienna. Īpaši jāpiemin tas, ka citas Toyota un Lexus automašīnas ieņēma kādu no pirmajām trīs vietām vairākās kategorijās. Lexus ES300 bija trešā Entry Luxury klasē, bet Sporty Car segmentā attiecīgi otro un trešo vietu ieņēma Toyota MR2 un Toyota Celica. Šajā kategorijā trešo vietu ieņēma Toyota Sequoia full-size SUV. Kopumā dažādajos automašīnu segmentos uz pjedestāla stājās17 Toyota un Lexus modeļi. Assembly Plant Awards 2002. gada pētījumā (balstīts uz viņu ražoto automašīnu kvalitātes) platīna godalgu visā pasaulē vēlreiz ieguva Toyota Taharas ražotne, kur «dzimušas» tādas automašīnas, kā Lexus LS430, Lexus GS, Toyota Celica un Toyota Land Cruiser. Pētījumā tika reģistrēti 63 defekti uz 100 Taharā ražotajām automašīnām, kas ir ievērojami mazāk nekā citu ražotāju ražotnēm. Āzijas un Klusā okeāna reģionā sudraba godalgu ieguva Toyota Arako ražotne, kam sekoja Toyota Kjušu ražotne (bronzas godalga). Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā dalīto bronzas godalgu ieguva NUMMI ražotne, kas ir Toyota un GM kopuzņēmums. Ar galveno pārvaldi Westlake Village, Calif., J.D. Power and Associates ir vispasaules mārketinga informācijas pakalpojumu firma, kura darbojas galvenajos uzņēmējdarbības sektoros, ieskaitot tirgus izpēti, prognozēšanu, konsultācijas, apmācību un klientu apmierinātību. Firmas pētījumi par kvalitāti un apmierinātību ir balstīti uz atbildēm no miljoniem patērētāju katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļamerikā un Ķīnā populārais Lexus ES limuzīns tiek ražots jau kopš 1989. gada, bet tikai ar septītās paaudzes modeļa parādīšanos tas tiks piedāvāts arī Eiropā.

Tas nomainīs Lexus GS modeli, kas pārlieku augstās cenas dēļ nespēja pat izpildīt kompānijas pesimistiskākās tirdzniecības prognozes. Aptuveni seši tūkstoši pārdotu jaunu Lexus GS modeļu gadā ir tiešām smieklīgs skaitlis. Visticamāk, ka tik lielu skaitu VW Golf modeļu Vācijā notirgo dažās dienās. Lai vai kā, ar jauno Lexus ES modeli japāņu premium zīmols vēlas trīskāršot pārdošanas apjomus biznesa klases limuzīnu klasē. Iepazīstoties ar jauno Lexus ES Malagā, Spānijā, ir jāatzīst, ka tas ir pamatots un izpildāms solījums. Jāpiebilst, ka Rietumeiropas, tostarp Baltijas, tirgus iekarošana pagaidām ir uzticēta tikai hibrīdversijai Lexus ES 300h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota septīto gadu pēc kārtas sasniedz pārdošanas rekordu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 13.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gadā pārdošanas apjoms Eiropā palielinājās par 10 % un sasniedza 834 661 automašīnu, salīdzinot ar 755 633 automašīnām 2002. gadā. Neraugoties uz sarežģītajiem tirgus apstākļiem un spēcīgo konkurenci, Toyota 2003. gadā jau septīto reizi pēc kārtas sasniedza pārdošanas rekordu Eiropā. Piegādājot 834 661 automašīnu – 21 651 Lexus un 813 010 Toyota automašīnas – pasaulē trešais lielākais automašīnu ražotājs palielināja pārdošanas apjomu par 10 %, kamēr kopējais tirgus samazinājās par 2 %. Tādējādi tika iegūta 4,7 % liela tirgus daļa – visu laiku lielākā Toyota tirgus daļa Eiropā. 2003. gadā Toyota arī saražoja 465 946 automašīnas, 430 919 dzinējus un 117 140 transmisijas tās ražotnēs Lielbritānijā, Francijā, Turcijā un Polijā. 2004. gadam Toyota ir uzstādījusi izaicinošu mērķi – pārdot Eiropā 850 000 Toyota un Lexus automašīnu. 2003. gadā tika pārdots rekordliels Toyota Yaris automašīnu skaits, proti, 216 453 automašīnas – tas ir piektais gads pēc kārtas, kad tiek sasniegts pārdošanas rekords, palielinot apjomu par 2 %, salīdzinot ar 2002. gadu. Pārdošanas rekordu piedzīvoja arī populārais Toyota modelis RAV4 – tika pārdotas 105 076 šādas automašīnas, kas ir par 10 % vairāk kā 2002. gadā. RAV4 ir Eiropas kontinentā vislabāk pārdotā SUV automašīna. Pārdošanas rekordu 2003. gadā piedzīvoja arī leģendārais Toyota Land Cruiser – tika pārdotas 38 495 šādas automašīnas, kas ir par 122 % vairāk kā 2002. gadā. Savukārt Toyota Corolla (tostarp Corolla Verso) pārdošanas apjoms 2003. gadā sasniedza 221 503 automašīnas. Jaunu pārdošanas rekordu piedzīvoja arī luksus klases SUV - Lexus RX300: tika pārdotas 9 440 šādas automašīnas jeb par 58 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2003. gadā Toyota lielākais tirgus Eiropā ar 133 776 (+ 2 %) automašīnām bija Lielbritānija. Otrs lielākais tirgus bija Itālija, kur 2003. gadā tika pārdots visu laiku lielākais automašīnu skaits – 125 369 (+ 3 %), bet trešais lielākais tirgus bija Vācija (106 056 automašīnas, + 2 %). Rekordliels pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Francijā (73 319 automašīnas, + 8 %) un Spānijā (43 898 automašīnas, + 37 %), un līdz ar to šīs valstis bija ceturtais un piektais lielākais Toyota tirgus. Visu laiku lielākais pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Polijā (36 088 automašīnas, + 52 %), Krievijā (25 110 automašīnas, + 211 %), Ungārijā (12 145 automašīnas, + 21 %) un Čehijā (6 406 automašīnas, + 26 %). 2003. gadā nostiprinājās Toyota kā augstākās kvalitātes automašīnu ražotāja reputācija, jo Toyota un Lexus automašīnas ieguva augstākās vietas tirgus pētījumu uzņēmuma J.D. Power veiktajā aptaujā automašīnu īpašnieku vidū Lielbritānijā un Vācijā, kurā tika vērtēta klientu apmierinātība. “2004. gadā mēs plānojam paļauties uz septīto pārdošanas rekordu gadu. Mēs turpināsim paplašināt un attīstīt videi draudzīgās tehnoloģijas, gada sākumā sākot Eiropā tirgot otrās paaudzes Toyota Prius hibrīdautomašīnu un revolucionāro Toyota D-CAT sistēmu, kas palīdz attīrīt dīzeļdegvielas izplūdes gāzes,” teica Toyota Motor Marketing Europe (TMME) galvenais tehniskais inženieris Dr. Takis Atanastopulos (Takis Athanasopoulos). “Toyota tic, ka, pateicoties arvien vairāk nostiprinātam mazumtirdzniecības tīklam un pastāvīgai modeļu uzlabošanai, mēs varam turpināt veiksmīgi apmierināt dažādo un prasīgo Eiropas klientu vēlmes,” secināja Dr. Atanastopulos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka vācu krosoveri ir talantīgāki, jaudīgāki un daudzpusīgāki, turpretim japāņu "Lexus RX" liek pretim hibrīdtehnoloģijas un tehnisko izturību, kas vāciešiem bieži klibo.

"Lexus RX" ir tas krosovers, kas valdzina ar savu nosvērtību, pat neraugoties uz to, ka auto dizains ir gana izaicinošs un pat lecīgs. Atjaunotajam "Lexus RX" modelim izmaiņu nav daudz, ja neskaita citādu priekšējās dekoratīvās restes pinumu, pārveidotu aizmugurējā bampera dizainu, modernizētu gaismas tehniku, kā arī uzlabotu multimediju sistēmu ar ātrdarbīgāku procesoru un plašākām izmantošanas iespējām.

Visādi citādi tas ir tas pats labais "RX" ar nedaudz vecmodīgu salona iekārtojumu un patīkamu apdares kvalitāti.

Tehniskajā ziņā dzelžaina uzticēšanās hibrīdtehnoloģijām, kā arī iespēja piecvietīgā "RX 450h" vietā pasūtināt pagarināto "RX 450h L" versiju, lai salonā ietūcītu trešo rindu un transformētu auto par septiņvietīgu vai sešvietīgu braucamo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota plāno palielināt ražošanas apjomu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 20.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota šodien nāca klajā ar plāniem palielināt ražošanas apjomu Eiropā, 2004. gada otrajā ceturksnī pārejot no divām uz trim maiņām ražotnēs Bērnastonā (Apvienotā Karaliste) un Valenciennē (Francija). Gadā saražotās produkcijas apjoms Apvienotajā Karalistē palielināsies no 220 000 līdz 270 000 Toyota Corolla un Avensis automašīnu. Šādā veidā Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) nodrošinās apmēram 1 000 jaunu darba vietu. Pievienojot trešo maiņu, Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) varētu palielināt gadā saražotās produkcijas apjomu no 184 000 līdz 240 000 Yaris modeļu. Pirmajā posmā, lai palielinātu gadā saražotās produkcijas apjomu līdz 210 000 automašīnu, tiks izveidotas 500 jaunas darba vietas. Ražošanas apjomu palielināšana abās minētajās ražotnēs veicinās Toyota turpmāko izaugsmi Eiropā. Šī ir pirmā reize, kad darbs Toyota automašīnu ražotnē tiks organizēts trīs maiņās. TMMF un TMUK palielinātie ražošanas apjomi nodrošinās optimālāku ražošanas jaudu izlietojumu, un ir sagaidāms, ka palielināsies Toyota rentabilitāte Eiropā. Lēmuma pieņemšanā viens no galvenajiem aspektiem bija arī Toyota filozofija, ka automašīnas ir jāražo tur, kur tās tiek pārdotas, lai tādējādi spētu reaģēt uz klientu prasībām un dot labumu sabiedrībai, kurā attiecīgās ražotnes atrodas. Ņemot vērā Turcijas Adapazari ražotnē (TMMT) pašlaik gadā saražotās produkcijas apjomu 100 000 automašīnu un plānoto saražotās produkcijas apjoma pieaugumu TMMF un TMUK, Toyota kopējais apjoms būs aptuveni 610 000 automašīnu gadā. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvas nelielas pasažieru automašīnas, no kurām 100 000 būs ar Toyota marku. Ražotnes Bērnastonā un Dīsaidā bija pirmie Toyota ražošanas uzņēmumi Eiropā. 2002. gada decembrī tie svinēja 10. gadadienu, un līdz tam Apvienotajā Karalistē bija saražots vairāk nekā 1.3 milj. automašīnu un 1.1 milj. dzinēju. 2003. gada janvārī Bērnastonas ražotnē līdztekus Toyota Corolla tika sākta pilnīgi jaunās Toyota Avensis ražošana. Apvienotajā Karalistē ražotā Toyota Avensis būs pirmais Toyota modelis, kurš tiks eksportēts no Eiropas uz Japānu. TMUK pašlaik strādā aptuveni 4 600 darbinieku. Valenciennes ražotnē Francijas ziemeļos kopš 2001. gada janvāra tiek ražots popularitāti guvušais Yaris modelis, bet 2003. gada janvārī tika izgatavota 200 000. Toyota Yaris. Pagājušā gada novembrī apjoms tika palielināts līdz 184 000 automašīnu, kas nozīmē to, ka ik minūti Valenciennes ražotnē tiek izgatavota viena Toyota Yaris. Janvāra vidū ražotne nāca klajā ar plāniem gadā samontēt 30 000 dīzeļdzinēju Toyota Yaris automašīnām (papildus 150 000 benzīna dzinēju). TMMF pašlaik strādā vairāk nekā 2 600 darbinieku. 2003. gada pirmajā ceturksnī Toyota Eiropā pārdeva 212 069 automašīnas (tas ir visu laiku augstākais rādītājs), kas ir par 4 % vairāk nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā. Toyota tirgus daļa Eiropā pirmajos trīs mēnešos sasniedza 4.6 % (4.5 % tajā pašā periodā pagājušajā gadā). Toyota ir izvirzījusi mērķi 2003. gadā Eiropā pārdot 790 000 automašīnu, kas ir par 4.5 % vairāk nekā tika pārdots pagājušajā gadā. Uzņēmums prognozē, ka 2005. gadam izvirzīto mērķi – pārdot Eiropā 800 000 automašīnu – varētu sasniegt ātrāk, nekā plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada laikā Latvijā tika nozagtas 1 603 automašīnas, savukārt 2007. gada pirmajos trīs mēnešos autozagļi pamanījušies nozagt jau 474 automašīnas. Visvairāk autozagļi bija kārojuši pēc Volkswagen un Audi automašīnām, taču autozagļi zaguši arī ne mazums dārgus luksus auto. Db.lv ir apkopojis Autonama sniegtos datus un piedāvā ieskatīties Latvijas dārgāko zagto auto topā.

2007. gada pirmajos trīs mēnešos visdārgākā nozagtā automašīna tāpat kā 2006. gadā bija Porsche Cayenne, kuras cena ir līdz 45 872 Ls. Šogad nozagta viena šāda automašīna.

Otrajā vietā ierindojas 2006. gada BMW X5. Tā cena atkarībā no komplektācijas svārstās robežās starp 21 250 un 36 687 latiem. Šā gada izlaiduma X5 nozagts tikai viens, savukārt 2004. gada X5 nozagts 4 reizes un 2005. gada modelis vienu reizi. Kopā šī gada pirmajos mēnešos nozagta 51 BMW markas automašīna.

Trešajā vietā ierindojas 2006. gada Audi Q7, kura cena ir 30 908 lati. Šāda mašīna nozagta viena. Kopā 2007. gada pirmajos trīs mēnešos nozagtas 107 Audi markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autorizētā Toyota un Lexus dīlera Latvijā AS Wess apgrozījums 2016. gadā sasniedza 39,9 miljonus eiro, kas ir par 19% jeb 6,39 miljoniem eiro vairāk nekā 2015. gadā, informē kompānijas pārstāvji.

Wess padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Oskins 2016. gada rezultātus kopumā vērtē pozitīvi. Neskatoties uz kopējo auto tirgus stagnāciju, kompānijai izdevies panākt pieaugumu faktiski visās pozīcijās.

Grupas autosaloni - Wess Motors Toyota un Lexus Riga Airport pērn kopā pārdeva 1160 jaunus automobiļus, kas ir par 170 auto vairāk nekā 2015. gadā. Wess pārdošanas apjomi pērn auguši par 17,2%, kas veido 6,2% lielu tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

Wess rentabilitātes (EBITDA) rādītājs palielinājies par 14,1%, sasniedzot 1,8 miljonus eiro, bet uzņēmuma tīrā peļņa ir 502 tūkstoši eiro, kas ir par 9,5% vairāk nekā kā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota uzsāk dīzeļdzinēju ražošanu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 16.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Baltic AS informējusi, ka Toyota ir sākusi ražot dīzeļdzinējus savās dzinēju ražotnēs Valenciennes, Francijā un Deeside, Apvienotajā Karalistē. No 2003. gada 13. janvāra Francijā esošā ražotne spēs ik gadu saražot 30 000 1.4 D-4D dīzeļdzinēju (papildus 150 000 benzīna dzinēju) automašīnām Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošajā Toyota ražotnē dīzeļdzinēju ražošana tika uzsākta janvāra sākumā. 2003. gadā Apvienotajā Karalistē esošā ražotne saražos 70 500 2.0 litru D-4D dzinēju (papildus 330 000 VVT-i benzīna dzinēju) priekš Toyota Corolla un jaunās Toyota Avensis. Paredzams, ka 2004. gadā Apvienotajā Karalistē esošās ražotnes dīzeļdzinēju ražošanas apjoms palielināsies līdz 100 000 dzinējiem. Nesen Toyota nāca klajā ar paziņojumu, ka 2005. gada sākumā tiks uzsākta dīzeļdzinēju ražošana jaunā ražotnē Polijā. Šīs ražotnes ikgadējais produkcijas apjoms būs 120 000 dzinēju. Dzinēju ražošanas apjoms tiek palielināts sakarā ar Eiropā aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc automašīnām, kuras ir aprīkotas ar dīzeļdzinēju, un šis palielinājums būs nozīmīgs ieguldījums Toyota centienos vēlākais 2005. gadā pārdot 800 000 dzinēju gadā. 2003. gada 3. janvārī Valenciennes autorūpnīcā tika izgatavota 200 000. automašīna Yaris. Šajā ražotnē Yaris modeļi tiek ražoti kopš 2001. gada 31. janvāra, un ražošanas apjoms pagājušā gada novembrī tika palielināts līdz 184 000 automašīnām. Šobrīd Valenciennes autorūpnīcā ik minūti tiek izgatavota viena automašīna Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošā Toyota ražotne 2002. gada 16. novembrī svinēja savu 10. gadadienu. 2004. gadā savās ražotnēs Francijā, Apvienotajā Karalistē, Polijā un Turcijā Toyota katru gadu Eiropā ražos vairāk nekā 500 000 automašīnu, 830 000 dzinēju un 550 000 transmisiju. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvo nelielo pasažieru automašīnu, no kurām 100 000 tiks ražotas ar Toyota vārdu. Toyota ir bagāta pieredze videi nekaitīgāku dīzeļdzinēju izstrādē. Tās ražotie kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēji (D-4D) ir vieni no degvielas patēriņa ziņā visekonomiskākajiem šobrīd tirgū pieejamajiem dzinējiem. 1995. gadā Toyota izgatavoja pasaulē pirmo kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēju. 2002. gada sākumā kompānija nāca klajā ar Toyota D-CAT koncepciju, kas ir revolucionāra dīzeļdzinēju atgāzu attīrīšanas sistēma. Toyota D-CAT visievērojamākā īpašība ir Toyota DPNR (sistēma cieto daļiņu un NOx satura samazināšanai dīzeļdzinēju atgāzēs), kas ir pasaulē pirmā sistēma ar vienu katalizatoru, kas nodrošina cieto daļiņu un slāpekļa oksīdu satura samazināšanos dīzeļdzinēju atgāzēs, neizmantojot nekādas piedevas. Ar Toyota D-CAT aprīkotu Toyota automašīnu masveida ražošanu paredzēts uzsākt 2003. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Lexus Riga Airport atklājis jaunā koncepta salonu

Zane Atlāce - Bistere, 30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WESS Auto Grupas autosalons Lexus Riga Airport pēc rekonstrukcijas atklājis auto salonu, kas veidots pēc Lexus starptautiskā koncepta Experience Amazing un ir saskaņā ar globālajām Lexus zīmola dizaina vadlīnijām.

Jaunais Lexus zīmola koncepts ir daudz modernāks un mūsdienīgāks, kā arī vērsts uz jaunāko tehnoloģiju izmantošanu gan jaunu auto modeļu izstrādē, gan klientu apkalpošanas kultūrā.

«Jaunais salona koncepts veidots tā, lai klientam būtu maksimāli ērti iepazīties ar auto un servisa pakalpojumu piedāvājumu, izvēlēties vai konfigurēt sev vēlamo auto modeli - tā interjeru, papildaprīkojumu un citus elementus, izmantojot modernākās tehnoloģijas un vienojoties par izdevīgākajiem nosacījumiem,» stāsta Lexus Riga Airport izpilddirektors Artjoms Jerņevs.

Viņš piebilst, ka pērn ir izdevies sasniegt labus rezultātus — Latvija joprojām veido lielāko Lexus zīmola pārdošanas tirgus daļu starp visām Eiropas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmā informācija par jauno Toyota Land Cruiser

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Toyota nāk klajā ar pirmo informāciju par jauno Toyota Land Cruiser. Šīs automašīnas pirmais "iznāciens uz skatuves" notika Parīzes Mondial de l'Automobile 26.septembrī. Paredzams, ka jaunā automašīna Toyota Land Cruiser kļūs par galveno sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas (SUV) tirgū un Toyota plašajā sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas klāstā aizstās līdzšinējo Land Cruiser 90. Tāpat kā visi iepriekšējie Land Cruiser modeļi, arī jaunā Toyota Land Cruiser pilnībā ir automašīna braukšanai bezceļa apstākļos, tomēr, ņemot vērā aizvien pieaugošās klientu prasības, pēdējam modelim raksturīgi arī teicami parametri, braucot pa ceļu, un tas atbilst visaugstākajām kvalitātes un komforta prasībām. Tā vienlīdz labi "jūtas" gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Tomēr jaunā Toyota Land Cruiser nav vājš sporta tipa furgons uz vieglās šasijas. Lai nodrošinātu maksimālu izturību, tajā ir saglabāta tradicionālā 4x4 rāmja šasija un atsevišķa virsbūves konstrukcija. Jaunā Toyota Land Cruiser būs pieejama ar trīs vai piecām durvīm, kā arī mūsdienu autovadīšanas apstākļiem piemērotu dzinēju klāstu. Trīslitrīgais D-4D kopējā turbodīzeļdzinējs ir pārņemts no līdzšinējiem modeļiem un nodrošina milzīgu momentu ar nevainojamu degvielas patēriņu. Dzinējs attīsta jaudu 120 kW (163 DIN zs) pie 3400 apgr./min ar momentu 343Nm dzinēja griešanās ātruma diapazonā no 1600 līdz 3200 apgr./min. Tā ir ideāli piemērota braukšanai bezceļa apstākļos ar maksimālo ātrumu 165 km/h (ar manuālo transmisiju) un ar paātrinājumu līdz 100 km/h 13.0 sekundēs. Pilnīgi jaunais 4-litru, V6 benzīna dzinējs ir visjaudīgākais 6-cilindru benzīna dzinējs savā klasē un nodrošina jaunajai Land Cruiser augstākās klases pasažieru automašīnas darbības kvalitāti, maksimālo ātrumu 180 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100km/h 10.0 sekundēs. Šis vieglā sakausējuma V6 dzinējs attīsta jaudu 183 kW pie 5200 apgr./min, un tā moments pie 3200 apgr./min ir 382 Nm. Tas ir arī visjaudīgākais dzinējs, ar kādu jebkad ir bijušas aprīkotas sērijveida ražojuma automašīnas Land Cruiser. Toyota pusaktīvā balstiekārta (TEMS – Toyota Electronically Modulated Suspension) ir pieejama kā standarta komplektācijā neietilpstošs aprīkojums, kas nodrošina vēl labāku braukšanu pa nelīdzeniem ceļiem. Ir pieejama arī gaisa pakaļējā balstiekārta – tradicionālo balstiekārtas atsperu vietā ir izmantotas gumijas plēšas, kuras ir piepildītas ar saspiestu gaisu. Šai balstiekārtai ir automātiska līmeņošanas funkcija, un braukšanas augstums ir regulējams, nospiežot pogu. Jaunās Toyota Land Cruiser mūsdienīgais ārējais dizains izstrādāts Eiropā, un tā autors ir ED2, kas ir Toyota modernais dizaina centrs Dienvidfrancijā. Šī ir trešā Toyota automašīna, kuras stils izstrādāts Eiropā (pēc Toyota Yaris un jaunās Toyota Corolla), un atspoguļo ED2 augošo pašapziņu un globālo radošumu. Ir pieejama pilnīga drošības elementu pakete, kas nodrošina maksimālu automašīnā braucošo aizsardzību. Standartaprīkojumā ietilpst divpakāpju vadītāja un priekšējā pasažiera SRS gaisa spilveni, bet kā standartkomplektācijā neietilpstošs aprīkojums ir pieejami SRS aizkarveida gaisa spilveni. Jaunā Toyota Land Cruiser ir pasaulē pirmā automašīna, kuru paredzēts aprīkot ar sistēmu braukšanas uzsākšanas kontrolei uz nogāzēm (HAC). Uz nogāzēm HAC konstatē pat vismazāko kustību uz atpakaļu un nedaudz iedarbina bremzes, tādējādi palēninot automašīnas gaitu, samazinot slīdēšanu atpakaļ, atgūstot momentu braukšanai uz priekšu un palīdzot vadītājam uzsākt braukt. Otra funkcija ir klasē vislabākā braukšanas no kalna kontroles sistēma (DAC). Tā ir bremžu vadības sistēma, kura darbojas automātiski, ierobežojot ātrumu un neļaujot automašīnai nekontrolēti ripot uz leju pa kalna nogāzi. Salīdzinot ar pašreiz tirgū pieejamajām sistēmām, Toyota DAC ir precīzāka un nodrošina labāku vadību, pateicoties tam, ka katrs ritenis tiek kontrolēts atsevišķi. Pēc pasaules debijas Parīzē jaunā Toyota Land Cruiser nonāks pārdošanā visā Eiropā, sākot ar 2002. gada novembri (3-litru D-4D modeļi). Jaunie modeļi ar 4.0 V6 benz

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WESS Auto Grupas autosalons Lexus Riga Airport prezentējis jaunākos Lexus LS un Lexus LC modeļus, kuros akcents likts uz tehnoloģiskajām inovācijām un drosmīgu dizainu.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Lexus LC sporta kupeja ir jaunākais Lexus modelis šajā klasē, un tas ir saglabājis oriģinālo LF-LC konceptautomobiļa stila būtību. Lexus LC luksusa kupeja reprezentē radikālu, tomēr zīmolam raksturīgu Lexus dizainu.

Lexus LC sporta kupeju šobrīd iespējams pasūtīt iepriekš, savukārt pirmās automašīnas klientiem tiks piegādātas šā gada augustā. Lexus LS varēs iepriekš pasūtīt, sākot no septembra, savukārt jaunās mašīnas būs pieejamas no nākamā gada sākuma.

Lexus Riga Airport autosalons tika izveidots 2007. gadā un bija pirmais ekskluzīvais Lexus autosalons Ziemeļeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Automašīnu tirgū valda cenu leiputrija

Aldis Zelmenis, 67084434, 25.09.2008

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji spiesti piemēroties jaunajiem spēles noteikumiem. Lai «iztīrītu» noliktavas, tirgotāji savā starpā cīkstas, cenšoties pircējus iekārdināt ar iespējami lielākām atlaidēm un bonusiem. Šobrīd notiekošais esot izdzīvošanas jautājums ikvienam, arī tirgus līderim Toyota. Pēdējo desmit gadu laikā tik vērienīgas atlaides no importētāja nav piedzīvotas, atzīst Gundars Vectirāns, Amserv Motors (Toyota, Lexus) direktors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties iztīrīt noliktavas no aizsēdējušiem modeļiem, autotirgotāji kā nu prazdami cenšas iekārdināt pircējus ar vērienīgām atlaidēm.

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji ir spiesti pielāgoties jaunajiem spēles noteikumiem. Teju ikvienam noliktavu pārpalikumi ir gana iespaidīgi, kuri lielākoties radušies pērnā gada nogalē, pārlieku optimistiski prognozējot automašīnu noietu 2008. gadā. Jāatzīst, ka šāda parādība šobrīd ir novērojama ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā, un izdevīgi piedāvājumi top bieži vien ar ciešu importētāju un rūpnīcas atbalstu.

Citas izejas nav

Vairākos tūkstošos eiro solītās atlaides un dažādi papildu bonusi vairs nav nekāds retums. Trako cenu maratonā agrāk vai vēlāk ir iesaistījies teju ikviens Latvijā pārstāvētais zīmols, nešķirojot pēc hierarhiskās piederības - vai tas būtu masu produkcijai vai arī premium markas auto. Vairums no aptaujātajiem autotirgotājiem atzīst, ka pašreizējā brīdī tas ir izdzīvošanas jautājums ikvienam, ieskaitot arī tirgus līderi Toyota. Viens no Toyota, Lexus pārstāvjiem Amserv Motors direktors Gundars Vectirāns atzīst, ka pēdējo desmit gadu laikā no importētāja puses nav piedzīvotas tik vērienīgas cenu atlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota paziņojusi, ka tā pārdevusi pirmo miljonu savu hibrīdautomašīnu. Tādējādi Japānas automašīnu ražotājs kļuvis par pasaulē lielāko hybrid automašīnu ražotāju pasaulē, ziņo Forbes.

Toyota Motor kopējais pārdoto hibrīdautomašīnu, kuras darbojas gan ar degvielu, gan ar elektrību, skaits pārsniedzis 1,047 miljonus, no kuriem 345 000 hibrīdi pārdoti Japānā un 702 000 citur pasaulē.

Vispārdotākais hibrīd modelis ir Toyota Prius. Kopumā - kopš Prius laists pārdošanā 1997. gadā - pārdotas 757 600 šādas automašīnas. Toyota Prius modelis arī veido 40% no kopējā ASV iegādāto hibrīdautomašīnu skaita.

Toyota piedāvājumā ir vairāki citi hibrīd modeļi, to skaitā Toyota Camry un Lexus markas automašīnas. Lexus ir kompānijas Toyota izveidota filiāle, kas Lexus markas automašīnu ražošanu sāka 1986. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota uzvarējusi kopvērtējumā Vācijas pirmajā J.D. Power veiktajā aptaujā

Ainars Sedlenieks [email protected], 28.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas Toyota un Lexus ir ierindojušās pirmajā vietā sešās no septiņām automašīnu klasēm Vācijā tirgus izpētes firmas J.D.Power veiktajā pirmajā autoīpašnieku apmierinātības izpētē. Turklāt, 132 automašīnāu konkurencē visaugstāko atzinību (86%) saņēma Lexus IS200. Kopvērtējumā Vācijas autovadītāji savas apmierinātības ziņā ir ierindojuši Toyota pirmajā vietā ar 83.1%. Izpētes rezultāti tika publicēti tikai pēdējā Vācijas autožurnāla «mot» izdevumā.

Toyota un Lexus uzvarētājmodeļi

Automašīnu klaseModelisĪpatsvars aptaujā, %
Mazās automašīnasToyota Yaris84.7
Kompaktās automašīnasToyota Corolla82.6
Vidējā klaseLexus IS20086
FurgoniToyota Picnic81.7
Automašīnas bezceļa apstākļiemToyota RAV480.5
Sporta automašīnasToyota Celica83.4

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc Latvijas populārāko modeļu top 10, japāņu Toyota ražojumi 2009. gadā ir baudījuši lielāko pircēju atsaucību. Interesanti, ka neraugoties uz finansiālajām grūtībām, populārāko modeļu saraksta priekšgalā var atrast dārgo Toyota Landcruiser visurgājēju.

Kopumā šajā saraksta varam atrast sešus dažādus Toyota modeļus, kas norāda uz markas daudzveidīgo pircēju loku. Tautas auto godā joprojām Toyota kompaktklases sedans Corolla.

Latvijas 2009 gada populārāko modeļu top 10 (I – XII)Toyota Landcruiser 150 (Foto:Toyota)

Marka, Modelis Reģistrēto auto skaits

Toyota Corolla/Auris 208

Toyota Avensis 135

Toyota Landcruiser 118

Toyota RAV 4 114

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:

• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)

• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)

• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)

• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)

• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)

• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)

• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)

• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)

Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.

«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor trešdien, 28. novembrī, paziņojusi, ka atsauc 215 020 kompānijai piederošās divīzijas Lexus automašīnas Japānā, kurām konstatēta kļūme degvielas sūknī, kas var izraisīt degvielas noplūdi, ziņo Reuters.

Atsauktās automašīnas ir Toyota Crown, Lexus GS350, Lexus IS250, Lexus IS350 un Toyota Mark X, kas ražotas laika posmā no 2003. gada decembra līdz 2005. gada decembrim.

Toyota pārstāvis paziņojis, ka kompānija gatavojas atsaukt vēl 49 000 Lexus automašīnas ar to pašu defektu ASV, Lielbritānijas, Kanādas un citos tirgos.

Db.lv sazinoties ar Lexus pārstāvjiem Latvijā uzzināja, ka Latvijā tirgotajām automašīnām šis defekts neesot.

Toyota akciju cena pēc paziņojuma samazinājās par 2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu premium ražotāja Lexus spēkstaciju aptverē kopš šī gada ir parādījies visu laiku jaudīgākais un sportiskākais V8 motors, kas iekārtojies Lexus RC-F kupejas motortelpā. Tāda auto Lexus nekad vēl nav bijis

Savulaik vācu autosporta leģenda un kompānijas Porsche slavenais testpilots Valters Rērls (Walter Röhrl), izklāstot Štutgartes sporta auto filosofiju, uzsvēra, ka Porsche ir jābūt ne tikai ātriem un sportiskiem sacīkšu trasē, ar šo auto var tikpat patīkami aizbraukt uz veikalu pēc piena vai maizes. Pēc šāda principa ir būvēta arī jaunā Lexus RC-F. No vienas puses, tā būs sacīkšu trasēm atbilstoša bestija, bet, no otras – ārpus trases tā būs mierīga un paklausīga 2+2 sēdpozīcijas koncepta Gran Turismo kupeja, ar ko doties, piemēram, romantiskā un komfortablā braucienā pa Francijas Rivjēru.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autogiganta Toyota radītais hibrīdmodelis Toyota Prius vietējā autotirgū tiks transformēts un pārdots, izmantojot Lexus zīmolu.

Lexus HS 250 h ārējā virsbūves čaula līdzināsies citam Toyota modelim, proti, jaunākās paaudzes Toyota Corolla. Turpretim salona iekārtojumā Lexus HS 250 h varēs sajust premium zīmolam raksturīgo ekipējumu, iesksaitot dabīgā koka un ādas apdari, kā arī virkni moderno komforta un drošības ekstru. Zem motora pārsega Lexus HS 250 h atradīsies iekšdedzes motora un elektromotora tandēms, kura kopējā jauda salīdzinājumā ar Prius ir izaugusi līdz 190 ZS lielai jaudai.

Pēc ražotāju solītā Lexus HS 250 h vidējais degvielas patēriņš būšot aptuveni 6.7 litri uz 100 kilometriem. Jaunā modeļa cena Japānā sasniegšot aptuveni 30 tūkst. eiro, kas ir teju uz pusi vairāk nekā tiek prasīts par jauno Prius.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota paklājiņa dēļ atsauc 3.8 miljonus auto

, 30.09.2009

Daudzos Toyota un Lexus modeļos nenostiprinātais paklājs var nobloķēt akseleratora vai bremžu pedāli, kam sekas var būt pat ceļu satiksmes negadījums pat ar letālām sekām. (Foto:Toyota)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autogigants Toyota ASV tirgū ir atsaucis 3.8 miljonus auto, lai novērstu kāju paklājiņa stiprināšanas problēmas.

Japāņu autogiganta vēsturē šis ir iespaidīgākais atsaukto automašīnu skaits. Iemesls ir autovadītāja kāju paklājiņa stiprināšanas problēmas, kas brauciena laikā, var novest pie tā, ka nenostiprinātais paklājs var nobloķēt akseleratora vai bremžu pedāli, kam sekas var būt pat ceļu satiksmes negadījums pat ar letālām sekām. Konkrētā problēma attiecas uz vairākiem Ziemeļamerikas tirgū pārdotajiem Toyota modeļiem, proti, Camry, Avalon, Prius, Tacoma un Tundra, kā arī Lexus modeļiem ES350, IS 250 un IS350.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu uzstādītāja Autonams veiktie aprēķini, Latvijā šogad nozagti transportlīdzekļi aptuveni 5,7 miljonu eiro vērtībā. Pērn visa gada garumā tika nozagtas automašīnas par aptuveni 11 miljonu latu, Db.lv informēja SIA Autonams pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Edvīns Panders.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem šī gada pirmajos septiņos mēnešos Latvijā kopumā nozagti 820 vieglie transportlīdzekļi. Zagļu vērtējumā vēl joprojām populārākās automašīnu markas ir VW un AUDI. Arvien biežāk tiek zagti jauni transportlīdzekļi, no kuriem šogad absolūtais līderis ir BMW X5.

Ja pērn visvairāk tika zagtas trīspadsmit līdz piecpadsmit gadus vecas automašīnas, tad šogad autozagļi pievērsušies nedaudz jaunākām mašīnām - pārsvarā 1998. un 1999. gada izlaiduma.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas daļas vadītājs: "Statistika liecina, ka tiek zagtas arvien vairāk tādas automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 30 un 40 tūkstošus eiro. Šogad septiņos mēnešos ir nozagtas jau divdesmit divas 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas. Līdz ar to zaudējumi īpašniekam un apdrošinātājiem kļūst ievērojami lielāki."

Komentāri

Pievienot komentāru