Transports un loģistika

Toyota uzvarējusi kopvērtējumā Vācijas pirmajā J.D. Power veiktajā aptaujā

Ainars Sedlenieks [email protected], 28.10.2002

Jaunākais izdevums

Automašīnas Toyota un Lexus ir ierindojušās pirmajā vietā sešās no septiņām automašīnu klasēm Vācijā tirgus izpētes firmas J.D.Power veiktajā pirmajā autoīpašnieku apmierinātības izpētē. Turklāt, 132 automašīnāu konkurencē visaugstāko atzinību (86%) saņēma Lexus IS200. Kopvērtējumā Vācijas autovadītāji savas apmierinātības ziņā ir ierindojuši Toyota pirmajā vietā ar 83.1%. Izpētes rezultāti tika publicēti tikai pēdējā Vācijas autožurnāla «mot» izdevumā.

Toyota un Lexus uzvarētājmodeļi

Automašīnu klaseModelisĪpatsvars aptaujā, %
Mazās automašīnasToyota Yaris84.7
Kompaktās automašīnasToyota Corolla82.6
Vidējā klaseLexus IS20086
FurgoniToyota Picnic81.7
Automašīnas bezceļa apstākļiemToyota RAV480.5
Sporta automašīnasToyota Celica83.4

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

AJ Power Recycling iegādājas Latvijas zaļais fonds kapitāldaļas

Zane Atlāce - Bistere, 04.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «AJ Power Recycling» noslēgusi līgumu ar SIA «Latvijas zaļais fonds» īpašniekiem par 100% uzņēmuma kapitāldaļu iegādi.

Novembra sākumā pabeigts arī uzņēmumu apvienošanās process, kas ļaus «AJ Power» paplašināt pakalpojumu klāstu klientiem, tādējādi nostiprinot līderpozīcijas tirgū.

Uzņēmumu grupa «AJ Power» klientiem šobrīd piedāvā piecu veidu pakalpojumus – elektroenerģiju, dabasgāzi, saules enerģiju, dabas resursu nodokļa apsaimniekošanas sistēmu un enerģētikas projektu īstenošanu. SIA «Latvijas zaļais fonds» ir stabils nozares uzņēmums, kas veiksmīgi darbojas iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanas nozarē. Tas, līdzās citiem pakalpojumiem, ir viens no «AJ Power» uzņēmumu grupas attīstības virzieniem.

«Noslēgtā vienošanās par kapitāldaļu iegādi ļaus «AJ Power Recycling» veikt nopietnas investīcijas atkritumu pārstrādē un attīstīt šķirošanas procesus, kas ir ļoti būtisks elements Dabas resursu nodokļa (DRN) administrēšanā. Apvienojot abu uzņēmumu pieredzi un zināšanas, klientiem tiks nodrošināts aizvien labāks apkalpošanas serviss un vēl konkurētspējīgāki piedāvājumi,» skaidro Roberts Samtiņš, «AJ Power» uzņēmumu grupas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota plāno palielināt ražošanas apjomu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 20.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota šodien nāca klajā ar plāniem palielināt ražošanas apjomu Eiropā, 2004. gada otrajā ceturksnī pārejot no divām uz trim maiņām ražotnēs Bērnastonā (Apvienotā Karaliste) un Valenciennē (Francija). Gadā saražotās produkcijas apjoms Apvienotajā Karalistē palielināsies no 220 000 līdz 270 000 Toyota Corolla un Avensis automašīnu. Šādā veidā Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) nodrošinās apmēram 1 000 jaunu darba vietu. Pievienojot trešo maiņu, Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) varētu palielināt gadā saražotās produkcijas apjomu no 184 000 līdz 240 000 Yaris modeļu. Pirmajā posmā, lai palielinātu gadā saražotās produkcijas apjomu līdz 210 000 automašīnu, tiks izveidotas 500 jaunas darba vietas. Ražošanas apjomu palielināšana abās minētajās ražotnēs veicinās Toyota turpmāko izaugsmi Eiropā. Šī ir pirmā reize, kad darbs Toyota automašīnu ražotnē tiks organizēts trīs maiņās. TMMF un TMUK palielinātie ražošanas apjomi nodrošinās optimālāku ražošanas jaudu izlietojumu, un ir sagaidāms, ka palielināsies Toyota rentabilitāte Eiropā. Lēmuma pieņemšanā viens no galvenajiem aspektiem bija arī Toyota filozofija, ka automašīnas ir jāražo tur, kur tās tiek pārdotas, lai tādējādi spētu reaģēt uz klientu prasībām un dot labumu sabiedrībai, kurā attiecīgās ražotnes atrodas. Ņemot vērā Turcijas Adapazari ražotnē (TMMT) pašlaik gadā saražotās produkcijas apjomu 100 000 automašīnu un plānoto saražotās produkcijas apjoma pieaugumu TMMF un TMUK, Toyota kopējais apjoms būs aptuveni 610 000 automašīnu gadā. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvas nelielas pasažieru automašīnas, no kurām 100 000 būs ar Toyota marku. Ražotnes Bērnastonā un Dīsaidā bija pirmie Toyota ražošanas uzņēmumi Eiropā. 2002. gada decembrī tie svinēja 10. gadadienu, un līdz tam Apvienotajā Karalistē bija saražots vairāk nekā 1.3 milj. automašīnu un 1.1 milj. dzinēju. 2003. gada janvārī Bērnastonas ražotnē līdztekus Toyota Corolla tika sākta pilnīgi jaunās Toyota Avensis ražošana. Apvienotajā Karalistē ražotā Toyota Avensis būs pirmais Toyota modelis, kurš tiks eksportēts no Eiropas uz Japānu. TMUK pašlaik strādā aptuveni 4 600 darbinieku. Valenciennes ražotnē Francijas ziemeļos kopš 2001. gada janvāra tiek ražots popularitāti guvušais Yaris modelis, bet 2003. gada janvārī tika izgatavota 200 000. Toyota Yaris. Pagājušā gada novembrī apjoms tika palielināts līdz 184 000 automašīnu, kas nozīmē to, ka ik minūti Valenciennes ražotnē tiek izgatavota viena Toyota Yaris. Janvāra vidū ražotne nāca klajā ar plāniem gadā samontēt 30 000 dīzeļdzinēju Toyota Yaris automašīnām (papildus 150 000 benzīna dzinēju). TMMF pašlaik strādā vairāk nekā 2 600 darbinieku. 2003. gada pirmajā ceturksnī Toyota Eiropā pārdeva 212 069 automašīnas (tas ir visu laiku augstākais rādītājs), kas ir par 4 % vairāk nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā. Toyota tirgus daļa Eiropā pirmajos trīs mēnešos sasniedza 4.6 % (4.5 % tajā pašā periodā pagājušajā gadā). Toyota ir izvirzījusi mērķi 2003. gadā Eiropā pārdot 790 000 automašīnu, kas ir par 4.5 % vairāk nekā tika pārdots pagājušajā gadā. Uzņēmums prognozē, ka 2005. gadam izvirzīto mērķi – pārdot Eiropā 800 000 automašīnu – varētu sasniegt ātrāk, nekā plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota septīto gadu pēc kārtas sasniedz pārdošanas rekordu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 13.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gadā pārdošanas apjoms Eiropā palielinājās par 10 % un sasniedza 834 661 automašīnu, salīdzinot ar 755 633 automašīnām 2002. gadā. Neraugoties uz sarežģītajiem tirgus apstākļiem un spēcīgo konkurenci, Toyota 2003. gadā jau septīto reizi pēc kārtas sasniedza pārdošanas rekordu Eiropā. Piegādājot 834 661 automašīnu – 21 651 Lexus un 813 010 Toyota automašīnas – pasaulē trešais lielākais automašīnu ražotājs palielināja pārdošanas apjomu par 10 %, kamēr kopējais tirgus samazinājās par 2 %. Tādējādi tika iegūta 4,7 % liela tirgus daļa – visu laiku lielākā Toyota tirgus daļa Eiropā. 2003. gadā Toyota arī saražoja 465 946 automašīnas, 430 919 dzinējus un 117 140 transmisijas tās ražotnēs Lielbritānijā, Francijā, Turcijā un Polijā. 2004. gadam Toyota ir uzstādījusi izaicinošu mērķi – pārdot Eiropā 850 000 Toyota un Lexus automašīnu. 2003. gadā tika pārdots rekordliels Toyota Yaris automašīnu skaits, proti, 216 453 automašīnas – tas ir piektais gads pēc kārtas, kad tiek sasniegts pārdošanas rekords, palielinot apjomu par 2 %, salīdzinot ar 2002. gadu. Pārdošanas rekordu piedzīvoja arī populārais Toyota modelis RAV4 – tika pārdotas 105 076 šādas automašīnas, kas ir par 10 % vairāk kā 2002. gadā. RAV4 ir Eiropas kontinentā vislabāk pārdotā SUV automašīna. Pārdošanas rekordu 2003. gadā piedzīvoja arī leģendārais Toyota Land Cruiser – tika pārdotas 38 495 šādas automašīnas, kas ir par 122 % vairāk kā 2002. gadā. Savukārt Toyota Corolla (tostarp Corolla Verso) pārdošanas apjoms 2003. gadā sasniedza 221 503 automašīnas. Jaunu pārdošanas rekordu piedzīvoja arī luksus klases SUV - Lexus RX300: tika pārdotas 9 440 šādas automašīnas jeb par 58 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2003. gadā Toyota lielākais tirgus Eiropā ar 133 776 (+ 2 %) automašīnām bija Lielbritānija. Otrs lielākais tirgus bija Itālija, kur 2003. gadā tika pārdots visu laiku lielākais automašīnu skaits – 125 369 (+ 3 %), bet trešais lielākais tirgus bija Vācija (106 056 automašīnas, + 2 %). Rekordliels pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Francijā (73 319 automašīnas, + 8 %) un Spānijā (43 898 automašīnas, + 37 %), un līdz ar to šīs valstis bija ceturtais un piektais lielākais Toyota tirgus. Visu laiku lielākais pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Polijā (36 088 automašīnas, + 52 %), Krievijā (25 110 automašīnas, + 211 %), Ungārijā (12 145 automašīnas, + 21 %) un Čehijā (6 406 automašīnas, + 26 %). 2003. gadā nostiprinājās Toyota kā augstākās kvalitātes automašīnu ražotāja reputācija, jo Toyota un Lexus automašīnas ieguva augstākās vietas tirgus pētījumu uzņēmuma J.D. Power veiktajā aptaujā automašīnu īpašnieku vidū Lielbritānijā un Vācijā, kurā tika vērtēta klientu apmierinātība. “2004. gadā mēs plānojam paļauties uz septīto pārdošanas rekordu gadu. Mēs turpināsim paplašināt un attīstīt videi draudzīgās tehnoloģijas, gada sākumā sākot Eiropā tirgot otrās paaudzes Toyota Prius hibrīdautomašīnu un revolucionāro Toyota D-CAT sistēmu, kas palīdz attīrīt dīzeļdegvielas izplūdes gāzes,” teica Toyota Motor Marketing Europe (TMME) galvenais tehniskais inženieris Dr. Takis Atanastopulos (Takis Athanasopoulos). “Toyota tic, ka, pateicoties arvien vairāk nostiprinātam mazumtirdzniecības tīklam un pastāvīgai modeļu uzlabošanai, mēs varam turpināt veiksmīgi apmierināt dažādo un prasīgo Eiropas klientu vēlmes,” secināja Dr. Atanastopulos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota uzsāk dīzeļdzinēju ražošanu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 16.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Baltic AS informējusi, ka Toyota ir sākusi ražot dīzeļdzinējus savās dzinēju ražotnēs Valenciennes, Francijā un Deeside, Apvienotajā Karalistē. No 2003. gada 13. janvāra Francijā esošā ražotne spēs ik gadu saražot 30 000 1.4 D-4D dīzeļdzinēju (papildus 150 000 benzīna dzinēju) automašīnām Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošajā Toyota ražotnē dīzeļdzinēju ražošana tika uzsākta janvāra sākumā. 2003. gadā Apvienotajā Karalistē esošā ražotne saražos 70 500 2.0 litru D-4D dzinēju (papildus 330 000 VVT-i benzīna dzinēju) priekš Toyota Corolla un jaunās Toyota Avensis. Paredzams, ka 2004. gadā Apvienotajā Karalistē esošās ražotnes dīzeļdzinēju ražošanas apjoms palielināsies līdz 100 000 dzinējiem. Nesen Toyota nāca klajā ar paziņojumu, ka 2005. gada sākumā tiks uzsākta dīzeļdzinēju ražošana jaunā ražotnē Polijā. Šīs ražotnes ikgadējais produkcijas apjoms būs 120 000 dzinēju. Dzinēju ražošanas apjoms tiek palielināts sakarā ar Eiropā aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc automašīnām, kuras ir aprīkotas ar dīzeļdzinēju, un šis palielinājums būs nozīmīgs ieguldījums Toyota centienos vēlākais 2005. gadā pārdot 800 000 dzinēju gadā. 2003. gada 3. janvārī Valenciennes autorūpnīcā tika izgatavota 200 000. automašīna Yaris. Šajā ražotnē Yaris modeļi tiek ražoti kopš 2001. gada 31. janvāra, un ražošanas apjoms pagājušā gada novembrī tika palielināts līdz 184 000 automašīnām. Šobrīd Valenciennes autorūpnīcā ik minūti tiek izgatavota viena automašīna Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošā Toyota ražotne 2002. gada 16. novembrī svinēja savu 10. gadadienu. 2004. gadā savās ražotnēs Francijā, Apvienotajā Karalistē, Polijā un Turcijā Toyota katru gadu Eiropā ražos vairāk nekā 500 000 automašīnu, 830 000 dzinēju un 550 000 transmisiju. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvo nelielo pasažieru automašīnu, no kurām 100 000 tiks ražotas ar Toyota vārdu. Toyota ir bagāta pieredze videi nekaitīgāku dīzeļdzinēju izstrādē. Tās ražotie kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēji (D-4D) ir vieni no degvielas patēriņa ziņā visekonomiskākajiem šobrīd tirgū pieejamajiem dzinējiem. 1995. gadā Toyota izgatavoja pasaulē pirmo kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēju. 2002. gada sākumā kompānija nāca klajā ar Toyota D-CAT koncepciju, kas ir revolucionāra dīzeļdzinēju atgāzu attīrīšanas sistēma. Toyota D-CAT visievērojamākā īpašība ir Toyota DPNR (sistēma cieto daļiņu un NOx satura samazināšanai dīzeļdzinēju atgāzēs), kas ir pasaulē pirmā sistēma ar vienu katalizatoru, kas nodrošina cieto daļiņu un slāpekļa oksīdu satura samazināšanos dīzeļdzinēju atgāzēs, neizmantojot nekādas piedevas. Ar Toyota D-CAT aprīkotu Toyota automašīnu masveida ražošanu paredzēts uzsākt 2003. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

AJ Power uzņēmumu grupa piesaistījusi 1,5 miljonus eiro no Signet Bank

Lelde Petrāne, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējā privātā kapitāla enerģētikas uzņēmumu grupa «AJ Power» piesaistījusi finansējumu no «Signet Bank» 1,5 miljona eiro apmērā «AJ Power Gas» gāzes krājumu finansēšanai gaidāmajam ziemas periodam. Papildu bankas finansējumam piesaistīti vietējie investori un veikts arī «AJ Power» uzņēmumu grupas ieguldījums. Kopējais projekta apjoms sasniedz aptuveni 2,5 miljonus eiro.

«AJ Power Gas» ir viens no «AJ Power» grupas uzņēmumiem, kas nodarbojas ar dabasgāzes tirdzniecību. Piesaistītais finansējums tiks izmantots uzņēmuma gāzes krājumu palielināšanai gaidāmajam ziemas periodam, tādējādi palielinot uzņēmuma konkurētspēju tirgū.

«Investīciju piesaiste gāzes krājumu finansēšanai pirms gaidāmās gāzes tirdzniecības aktīvākās sezonas bija īpaši nozīmīga, jo tā sniedz iespēju mūsu esošajiem klientiem piedāvāt izdevīgākus sadarbības nosacījumus un piesaistīt jaunus klientus,» skaidro «AJ Power» uzņēmumu grupas vadītājs Roberts Samtiņš.

Finansējuma piesaistīšanu un darījuma strukturēšanu ar banku un investoriem veica investīciju pārvaldes un finansējuma piesaistes uzņēmums «LR Capital»; juridiskās konsultācijas sniedza zvērinātu advokātu birojs «Primus Derling».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc Latvijas populārāko modeļu top 10, japāņu Toyota ražojumi 2009. gadā ir baudījuši lielāko pircēju atsaucību. Interesanti, ka neraugoties uz finansiālajām grūtībām, populārāko modeļu saraksta priekšgalā var atrast dārgo Toyota Landcruiser visurgājēju.

Kopumā šajā saraksta varam atrast sešus dažādus Toyota modeļus, kas norāda uz markas daudzveidīgo pircēju loku. Tautas auto godā joprojām Toyota kompaktklases sedans Corolla.

Latvijas 2009 gada populārāko modeļu top 10 (I – XII)Toyota Landcruiser 150 (Foto:Toyota)

Marka, Modelis Reģistrēto auto skaits

Toyota Corolla/Auris 208

Toyota Avensis 135

Toyota Landcruiser 118

Toyota RAV 4 114

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmā informācija par jauno Toyota Land Cruiser

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Toyota nāk klajā ar pirmo informāciju par jauno Toyota Land Cruiser. Šīs automašīnas pirmais "iznāciens uz skatuves" notika Parīzes Mondial de l'Automobile 26.septembrī. Paredzams, ka jaunā automašīna Toyota Land Cruiser kļūs par galveno sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas (SUV) tirgū un Toyota plašajā sporta tipa furgonu uz vieglās šasijas klāstā aizstās līdzšinējo Land Cruiser 90. Tāpat kā visi iepriekšējie Land Cruiser modeļi, arī jaunā Toyota Land Cruiser pilnībā ir automašīna braukšanai bezceļa apstākļos, tomēr, ņemot vērā aizvien pieaugošās klientu prasības, pēdējam modelim raksturīgi arī teicami parametri, braucot pa ceļu, un tas atbilst visaugstākajām kvalitātes un komforta prasībām. Tā vienlīdz labi "jūtas" gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Tomēr jaunā Toyota Land Cruiser nav vājš sporta tipa furgons uz vieglās šasijas. Lai nodrošinātu maksimālu izturību, tajā ir saglabāta tradicionālā 4x4 rāmja šasija un atsevišķa virsbūves konstrukcija. Jaunā Toyota Land Cruiser būs pieejama ar trīs vai piecām durvīm, kā arī mūsdienu autovadīšanas apstākļiem piemērotu dzinēju klāstu. Trīslitrīgais D-4D kopējā turbodīzeļdzinējs ir pārņemts no līdzšinējiem modeļiem un nodrošina milzīgu momentu ar nevainojamu degvielas patēriņu. Dzinējs attīsta jaudu 120 kW (163 DIN zs) pie 3400 apgr./min ar momentu 343Nm dzinēja griešanās ātruma diapazonā no 1600 līdz 3200 apgr./min. Tā ir ideāli piemērota braukšanai bezceļa apstākļos ar maksimālo ātrumu 165 km/h (ar manuālo transmisiju) un ar paātrinājumu līdz 100 km/h 13.0 sekundēs. Pilnīgi jaunais 4-litru, V6 benzīna dzinējs ir visjaudīgākais 6-cilindru benzīna dzinējs savā klasē un nodrošina jaunajai Land Cruiser augstākās klases pasažieru automašīnas darbības kvalitāti, maksimālo ātrumu 180 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100km/h 10.0 sekundēs. Šis vieglā sakausējuma V6 dzinējs attīsta jaudu 183 kW pie 5200 apgr./min, un tā moments pie 3200 apgr./min ir 382 Nm. Tas ir arī visjaudīgākais dzinējs, ar kādu jebkad ir bijušas aprīkotas sērijveida ražojuma automašīnas Land Cruiser. Toyota pusaktīvā balstiekārta (TEMS – Toyota Electronically Modulated Suspension) ir pieejama kā standarta komplektācijā neietilpstošs aprīkojums, kas nodrošina vēl labāku braukšanu pa nelīdzeniem ceļiem. Ir pieejama arī gaisa pakaļējā balstiekārta – tradicionālo balstiekārtas atsperu vietā ir izmantotas gumijas plēšas, kuras ir piepildītas ar saspiestu gaisu. Šai balstiekārtai ir automātiska līmeņošanas funkcija, un braukšanas augstums ir regulējams, nospiežot pogu. Jaunās Toyota Land Cruiser mūsdienīgais ārējais dizains izstrādāts Eiropā, un tā autors ir ED2, kas ir Toyota modernais dizaina centrs Dienvidfrancijā. Šī ir trešā Toyota automašīna, kuras stils izstrādāts Eiropā (pēc Toyota Yaris un jaunās Toyota Corolla), un atspoguļo ED2 augošo pašapziņu un globālo radošumu. Ir pieejama pilnīga drošības elementu pakete, kas nodrošina maksimālu automašīnā braucošo aizsardzību. Standartaprīkojumā ietilpst divpakāpju vadītāja un priekšējā pasažiera SRS gaisa spilveni, bet kā standartkomplektācijā neietilpstošs aprīkojums ir pieejami SRS aizkarveida gaisa spilveni. Jaunā Toyota Land Cruiser ir pasaulē pirmā automašīna, kuru paredzēts aprīkot ar sistēmu braukšanas uzsākšanas kontrolei uz nogāzēm (HAC). Uz nogāzēm HAC konstatē pat vismazāko kustību uz atpakaļu un nedaudz iedarbina bremzes, tādējādi palēninot automašīnas gaitu, samazinot slīdēšanu atpakaļ, atgūstot momentu braukšanai uz priekšu un palīdzot vadītājam uzsākt braukt. Otra funkcija ir klasē vislabākā braukšanas no kalna kontroles sistēma (DAC). Tā ir bremžu vadības sistēma, kura darbojas automātiski, ierobežojot ātrumu un neļaujot automašīnai nekontrolēti ripot uz leju pa kalna nogāzi. Salīdzinot ar pašreiz tirgū pieejamajām sistēmām, Toyota DAC ir precīzāka un nodrošina labāku vadību, pateicoties tam, ka katrs ritenis tiek kontrolēts atsevišķi. Pēc pasaules debijas Parīzē jaunā Toyota Land Cruiser nonāks pārdošanā visā Eiropā, sākot ar 2002. gada novembri (3-litru D-4D modeļi). Jaunie modeļi ar 4.0 V6 benz

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:

• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)

• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)

• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)

• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)

• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)

• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)

• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)

• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)

Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.

«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas pircēji ir apmierināti ar Toyota

Ainars Sedlenieks [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota ceturto gadu pēc kārtas gūst uzvaru J.D. Power German pētījumā par klientu apmierinātību (CSI) Toyota modeļi iegūst pirmās vietas piecās grupās no septiņām. Toyota ceturto reizi pēc kārtas ir sasniegusi vadošo pozīciju kopējā klientu apmierinātības pētījumā. To apliecina J.D. Power and Associates 2005. gadā Vācijā veiktais pētījumu par klientu apmierinātību (CSI). Toyota ieguva 856 punktus 1000 punktu skalā, parādot īpaši labu sniegumu kvalitātes un uzticamības, izplatītāju sniegto pakalpojumu un ekspluatācijas izmaksu jomā. Turklāt Toyota modeļi ierindojās pirmajās vietās piecās grupās no septiņām. Toyota Yaris Verso bija labākā Mazo automašīnu grupā, bet Toyota Yaris Hatchback tajā ierindojās otrajā vietā. Toyota Corolla bija labākā Zemāko vidējo mašīnu grupā, savukārt Avensis uzvarēja Augstākajā vidējā grupā. Toyota arī iekaroja universāļu un sporta universāļu grupas ar Toyota Corolla Verso un Toyota RAV4. Savukārt Toyota Avensis Verso bija arī otrs labākais starp universāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ASV autobraucēji sūdz tiesā Toyota

Gunta Kursiša, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota automašīnu īpašnieki ASV tiesā iesnieguši sūdzību par to, ka kritusies Toyota ražoto automašīnu vērtība, vēsta BBC.

Toyota automašīnu īpašnieki norāda, ka viņiem radušies zaudējumi, jo automašīnu ražotājs Toyota neatklāja un arī nesalaboja defektus, kas bija radušies Toyota automašīnās. Jau vēstīts, ka Toyota 2009. un 2010. gadā atsauca no tirgus vairākus miljonus automašīnu ASV un Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem.

Toyota tiesai iesniedza priekšlikumu, ka amerikāņu Toyota īpašnieku prasības ir jānoraida, tomēr tiesa ļāva tiesas procesam virzīties uz priekšu.

«Tiesas procesa sākumā ir jāpieņem, ka apgalvojumi ir patiesi un, ka automašīnu ražotājs Toyota ir izraisījis tās produktu pircējiem zaudējumus,» norāda Kalifornijas apgabala tiesnesis Džeimss Selna (James Selna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor Corporation nolēmusi atsaukt automašīnas arī Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem, teikts piektdien publiskotajā paziņojumā.

Kompānija paziņoja, ka Eiropā tiks atsaukti astoņi modeļi. Kompānija prognozēja, ka aptuvenais skaits varētu būt 1.8 miljoni automašīnu, bet precīzu skaitu Toyota Motor Corporation preses sekretārs nemācēja nosaukt.

Vietējie Toyota pārstāvji Wess Motors un Amserv Motors noraida baumas, ka Latvijā tirgotajām Toyota automašīnām varētu būt problēmas ar akseleratora pedāli.

(Foto: AFP/SCANPIX)Db.lv jau ziņoja, ka pirmais atsaukums, kas saistīts ar defektīviem akseleratora pedāļiem, tika izdarīts pērn novembrī, Toyota atsaucot 3.8 miljonus automašīnu ASV. Jau toreiz kompānija atzina, ka jaunie akseleratora pedāļi būs gatavi tikai šī gada aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Investējot 4,6 miljonus eiro, Brocēnos izveidota lielākā saules elektrostacija Kurzemē

Db.lv, 15.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brocēnos atklāta lielākā saules elektrostacija (SES) Kurzemē, ko izveidojis enerģētikas uzņēmumu grupas “AJ Power”, “BaltCap” Infrastruktūras fonda un alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieka “AJP Capital” kopuzņēmums “PV Power”, investējot 4,6 miljonus eiro.

Brocēni SES atrodas Saldus novadā un parka kopējā jauda ir 6,5 MW, kas gada laikā saražos vairāk nekā 6000 MWh zaļās elektroenerģijas. Ilgtermiņa līgums par Brocēni SES elektroenerģijas izmantošanu ir noslēgts ar Latvijā vadošo būvmateriālu ražotāju “SCHWENK Latvija”, un tas ir lielākais viena uzņēmuma noslēgtais ilgtermiņa zaļās enerģijas piegādes līgums Latvijā.

Saldus novadā esošās Brocēni SES kopējā platība ir vairāk nekā 10 ha, kuros izvietoti 11 520 saules paneļi ar 6,5 MW jaudu. Pateicoties Brocēni SES saražotajai elektroenerģijai, ik gadu vidē nenonāks vairāk nekā 1600 tonnas CO2 izmešu un būtiski samazināsies uzņēmuma ietekme uz apkārtējo vidi. Līdz ar zaļās elektroenerģijas iegādi no Brocēni SES “SCHWENK Latvija” veicina uzņēmuma klimata mērķu sasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota trīskāršojusi ceturkšņa peļņu

Gunta Kursiša, 05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Toyota fiskālā gada otrajā ceturksnī uzņēmuma pārdošanas apjomi pasaulē ir ievērojami pieauguši, līdz ar to kāpinot Toyota peļņu līdz 3,1 miljardiem ASV dolāru, kas ir trīs reizes vairāk nekā analoģiskā periodā pērn, raksta usatoday.com.

Kopumā šā fiskālā gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2011. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, Toyota peļņa pieaugusi par 572,1%. «Produkcijas pieaugums šogad, salīdzinot ar pērno gadu, vērojams visos reģionos,» norādīja Toyota viceprezidents Satoši Ozava (Satoshi Ozawa).

Neņemot vērā ekonomiskās nedienas eirozonā, Toyota pārdošanas apjomi ir kāpuši visos reģionos pasaulē – Ziemeļamerikā Toyota pārdeva 1,3 miljonus automašīnu, kas ir par 572 tūkstošiem vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika posmā; Japānā tika pārdoti 1,2 miljoni braucamrīku, kas ir par 395 tūkstošiem vairāk nekā pērn kompānijas fiskālā gada otrajā ceturksnī; savukārt Eiropā tika pārdoti 412 tūkstoši Toyota automašīnu, kas ir 51 tūkst. vienību pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem jaunumiem, ko japāņu autoražotājs Toyota ved uz Frankfurtes autoizstādi būs kopaktklases modeļa Auris HSD pilnā hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde.

Tas iezīmē vēsturisku pavērsienu Toyota stratēģijā – Toyota pilnā hibrīda tehnoloģijas ieviešanu plašam tirgum paredzētā modelī, kas ir pirmais solis Hybrid Synergy Drive® (HSD) izmantošanā visos uzņēmuma piedāvātajos modeļos.

Frankfurtē paredzēta arī jaunā Prius Plug-in hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde. Prius Plug-in hibrīds paplašina pilnā hibrīda tehnoloģijas (HSD) iespējas, ļaujot darbināt automobili tikai ar elektrību netālos ikdienas braucienos. 2010. gada sākumā īpaši izvēlētiem klientiem Eiropā plaša mēroga izmēģinājuma braucieniem iznomās vairāk nekā 150 automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMADA has released its latest high-power fibre laser cutting machine, the ENSIS-AJ 12 kW, which adds to the currently available 3, 6 and 9 kW versions. The ENSIS fibre lasers are aimed at any manufacturer needing fast piercing and cutting across a wide range of materials. The new 12 kW ENSIS incorporates all the features of the 6 and 9 kW versions, such as AMADA’s original Variable Beam Control and Auto Collimation technologies, as well as the in-house designed and developed fibre laser engine. For the 12 kW version, 3 x 4 kW diode modules (the highest power, single module yet produced by AMADA) are utilised to ensure a very high beam quality is maintained for faster cutting speeds. It also opens new avenues for thicker mild steel processing with nitrogen, up to 15mm. The new ECO WACS system for thick mild steel processing with oxygen further enhances the overall package.

In recent years, higher power fibre lasers have become more popular for sheet metal processing, providing faster cutting speeds and quicker piercing times, and in turn, lower cost-per-part. The new 12 kW AMADA ENSIS-AJ fibre laser has been specifically developed to enhance the already high performances of the existing 3 – 9 kW versions that are currently available. The 3 kW version was already able to process 25mm mild steel. The 12 kW simply takes this to a new level with the addition of the new ECO WACS function. WACS (Water Assisted Cutting System) has been standard on the fully featured ENSIS-AJ fibre lasers since the original launch in 2014 and allows very high quality oxygen processing of thick mild steel. ECO Cut was used for lower thickness oxygen processing (10-15mm), for speed increases and running cost reductions. Now, ECO WACS combines both these features to allow very thick mild steel processing with an extremely high edge quality and improved bevel angle, whilst maintaining fast cutting and piercing capabilities.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 2009. sezonas desmitais posms, kas vēsturē paliks ierakstīts kā pirmais šo prestižo sacensību posms, kas noticis Latvijā.

Pirmo Latvijas Grand Prix, kuru kopumā apmeklēja trīsdesmit divi tūkstoši skatītāju, atklāja Latvijas Republikas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kā arī čempionāta organizatora, kompānijas Youthstream vadītājs Džusepe Luongo, FIM/CMS prezidents Volfgangs Serbs un Baltijas Kausa Fonda direktors Salvis Freimanis.

Abas sacensību dienās Ķeguma motocentrā Zelta Zirgs valdīja pozitīvs noskaņojums un gaisā virmoja īsts sacensību gars, jo pirmajā Latvijas Grand Prix piedalījās visi šobrīd pasaulē ātrākie MX1 un MX2 klašu motosportisti.

MX1 klase

Šīs klases čempionāta līderis, itālis Antonio Cairoli (Antonio Cairoli) no Yamaha Red Bull De Carli Team komandas arī Latvijā pierādīja, ka viņš ir viens no galvenajiem pretendentiem uz 2009. gada sezonas čempiona titulu, jo viņš abu braucienu summā izcīnīja Latvijas Grand Prix MX1 klasē un vēl vairāk palielināja savu pārsvaru čempionāta kopvērtējumā. Pirmajā finālbraucienā itālim gan neizdevās izcīnīt uzvaru, jo nieka 0.258 sekundes pirms viņa finišēja beļģis Klements Dezals (Clement Desalle) no LS Motors Honda, kuram šī bija pirmā MX1 uzvara karjerā. Trešo vietu pirmajā braucienā izcīnīja vācietis Maksimiliāns Nagls (Maximilian Nagl), lai gan tajā ilgu laiku turējās igauņu motosporta fanu elks Tanels Leoks. Igaunis savas pozīcijas zaudēja, viegli nokrizdams vienā no trases līkumiem. Pēc kritiena Leoks nespēja iedarbināt savu motociklu, kas viņam neļāva sasniegt finišu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan kopumā auto zādzību gadījumi šogad samazinās, šā gada sešos mēnešos nozagts vairāk Toyota automašīnu nekā visa 2010. gada laikā, liecina BTA Insurance Company SE dati.

Kompānija secinājusi, ka Toyota joprojām ir viens no garnadžu iecienītākajiem auto un, ja 2010. gada laikā BTA saņēma 12 apdrošināšanas atlīdzības pieteikumus par zagtiem Toyota auto, tad šā gada pirmajā pusgadā vien tādi bijuši jau 13.

Citu Top 5 zagtāko auto marku - BMW, Volkswagen (VW), Audi un Mercedes Benz - zādzības ir sarukušas. 2010. gada laikā BTA saņēma 14 atlīdzību pieteikumus par VW un tikpat daudz par BMW automašīnu zādzībām, bet šā gada pirmajā pusgadā attiecīgi četrus un divus pieteikumus par šiem auto. Savukārt par Mercedes Benz pērn saņemti 15 pieteikumi, bet šā gada sešos mēnešos – vien divi. Arī par Audi auto zādzībām pērn BTA iesniegts krietni vairāk pieteikumu nekā šogad - attiecīgi desmit un četri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru