Transports un loģistika

Toyota Yaris D4D ieguva 2003. gada EkoAuto titulu

Ainars Sedlenieks [email protected], 21.02.2003

Jaunākais izdevums

Šogad jau trešo reizi Toyota ieguva labāko rezultātu EkoAuto testā. 1996. gada pirmajā salīdzinošajā testā pirmo vietu ieguva Toyota Corolla. Pagājušā gada testā labākā bija ārpus konkurences startējusī Toyota hibrīda automašīna Prius, un šogad sīvā cīņā ar ievērojamu pārsvaru par uzvarētāju kļuva Toyota Yaris D4D. EkoAuto titulu katru gadu piešķir enerģijas taupības centra Motiva Oy izveidota profesionāļu grupa. Titula mērķis ir atgādināt automašīnu pircējiem par to, ka, izvēloties automašīnu, līdztekus citiem izvēles kritērijiem būtu jāņem vērā arī vidi ietekmējošie faktori. Ar EkoAuto titula piešķiršanu saistīto automašīnu salīdzināšanas tehnisko aprīkojumu nodrošina un rezultātus publicē laikraksts Tuulilasi. Šogad testējamie automašīnu modeļi bija izvēlēti no automašīnu reģistra uzrādīto iecienītāko modeļu vidus. Tests sastāvēja no 11 disciplīnām. Lielākais punktu skaits – 30 % – tika piešķirts par kopējo patēriņu visa testa laikā, kas tika mērīts visā 1 800 km garajā pārbraucienā. Degvielas patēriņš pilsētā deva 20 % punktu, un patēriņa noteikšanai tika lietoti izgatavotāju izmērītie oficiālie ES skaitļi. Pārējās testa kategorijas bija ieskrējiens (2 %), CO emisija (5 %), NOx+HC emisija (10 %), daļiņu emisija (2 %), bagāžas nodalījums (5 %), salons (5 %), drošības aprīkojums (5 %), ārējo trokšņu līmenis (10 %) un izturība (6 %). Toyota Yaris pārliecinoši ieguva testa labākos rezultātus abās degvielas patēriņa kategorijās, izturības un ārējo trokšņu līmeņa kategorijās. Uzvarētāja punktu skaits bija 8.12. EkoAuto testā piedalījās kopumā 12 dažādi modeļi. Piecas ar dīzeļdzinēju aprīkotās automašīnas veidoja testa augšgala grupu. Pēc iegūtajiem punktiem Yaris sekoja Ford Fiesta, VW Polo, äkoda Fabia un Seat Cordoba. Par uzvarētāju ar benzīna dzinējiem aprīkoto automašīnu grupā kļuva jaunā Toyota Corolla ar 1.4 litru VVT-i motoru, kura saņēma 7.29 punktus. Corolla sekoja Ford Focus, Nissan Almera, Renault MĪgane, Opel Astra, VW Golf un Peugeot 307. Avots: Toyota Baltic AS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Yaris modeļa modernizācijas programma ietver ne tikai kliedzošu priekšējās daļas dizainu, bet arī virkni noderīgu tehnisku uzlabojumu

Par to liecinās kaut vai iztērētais naudas daudzums, jo, pēc paša ražotāja teiktā, Eiropā populārā japāņu mazauto make-up kūre ir izmaksājusi 85 milj. eiro. Tā ir pietiekoši liela summa, lai bez acu kontūru pārzīmēšanas un lūpukrāsas atjaunošanas paliktu pāri arī vēl kaut kam citam. Jāsāk ar to, ka turpmāk Yaris, sekojot citu ražotāju piemēram, varēs lepoties ar plašām personalizēšanas iespējām izvēlēties dažādu krāsu salikumus un apdares materiālus. Konservatīvajai Toyota tas ir liels solis uz priekšu. Turklāt Toyota inženieri ir gana papūlējušies, lai uzlabotu un pieslīpētu vairākus tehniskos mezglus, tāpēc nav pārsteigums, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir uzlabotas vai nomainītas 1000 dažādas detaļas. No braukšanas viedokļa Yaris ir kļuvis komfortablāks, tam ir uzstādītas mīkstākas atsperes un mainīts stūres pievada regulējums. Tam visam klāt ir nostiprināta virsbūve, kura ir kļuvusi par 20% izturīgāka pret vērpi nekā iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota plāno palielināt ražošanas apjomu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 20.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota šodien nāca klajā ar plāniem palielināt ražošanas apjomu Eiropā, 2004. gada otrajā ceturksnī pārejot no divām uz trim maiņām ražotnēs Bērnastonā (Apvienotā Karaliste) un Valenciennē (Francija). Gadā saražotās produkcijas apjoms Apvienotajā Karalistē palielināsies no 220 000 līdz 270 000 Toyota Corolla un Avensis automašīnu. Šādā veidā Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) nodrošinās apmēram 1 000 jaunu darba vietu. Pievienojot trešo maiņu, Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) varētu palielināt gadā saražotās produkcijas apjomu no 184 000 līdz 240 000 Yaris modeļu. Pirmajā posmā, lai palielinātu gadā saražotās produkcijas apjomu līdz 210 000 automašīnu, tiks izveidotas 500 jaunas darba vietas. Ražošanas apjomu palielināšana abās minētajās ražotnēs veicinās Toyota turpmāko izaugsmi Eiropā. Šī ir pirmā reize, kad darbs Toyota automašīnu ražotnē tiks organizēts trīs maiņās. TMMF un TMUK palielinātie ražošanas apjomi nodrošinās optimālāku ražošanas jaudu izlietojumu, un ir sagaidāms, ka palielināsies Toyota rentabilitāte Eiropā. Lēmuma pieņemšanā viens no galvenajiem aspektiem bija arī Toyota filozofija, ka automašīnas ir jāražo tur, kur tās tiek pārdotas, lai tādējādi spētu reaģēt uz klientu prasībām un dot labumu sabiedrībai, kurā attiecīgās ražotnes atrodas. Ņemot vērā Turcijas Adapazari ražotnē (TMMT) pašlaik gadā saražotās produkcijas apjomu 100 000 automašīnu un plānoto saražotās produkcijas apjoma pieaugumu TMMF un TMUK, Toyota kopējais apjoms būs aptuveni 610 000 automašīnu gadā. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvas nelielas pasažieru automašīnas, no kurām 100 000 būs ar Toyota marku. Ražotnes Bērnastonā un Dīsaidā bija pirmie Toyota ražošanas uzņēmumi Eiropā. 2002. gada decembrī tie svinēja 10. gadadienu, un līdz tam Apvienotajā Karalistē bija saražots vairāk nekā 1.3 milj. automašīnu un 1.1 milj. dzinēju. 2003. gada janvārī Bērnastonas ražotnē līdztekus Toyota Corolla tika sākta pilnīgi jaunās Toyota Avensis ražošana. Apvienotajā Karalistē ražotā Toyota Avensis būs pirmais Toyota modelis, kurš tiks eksportēts no Eiropas uz Japānu. TMUK pašlaik strādā aptuveni 4 600 darbinieku. Valenciennes ražotnē Francijas ziemeļos kopš 2001. gada janvāra tiek ražots popularitāti guvušais Yaris modelis, bet 2003. gada janvārī tika izgatavota 200 000. Toyota Yaris. Pagājušā gada novembrī apjoms tika palielināts līdz 184 000 automašīnu, kas nozīmē to, ka ik minūti Valenciennes ražotnē tiek izgatavota viena Toyota Yaris. Janvāra vidū ražotne nāca klajā ar plāniem gadā samontēt 30 000 dīzeļdzinēju Toyota Yaris automašīnām (papildus 150 000 benzīna dzinēju). TMMF pašlaik strādā vairāk nekā 2 600 darbinieku. 2003. gada pirmajā ceturksnī Toyota Eiropā pārdeva 212 069 automašīnas (tas ir visu laiku augstākais rādītājs), kas ir par 4 % vairāk nekā tajā pašā periodā pagājušajā gadā. Toyota tirgus daļa Eiropā pirmajos trīs mēnešos sasniedza 4.6 % (4.5 % tajā pašā periodā pagājušajā gadā). Toyota ir izvirzījusi mērķi 2003. gadā Eiropā pārdot 790 000 automašīnu, kas ir par 4.5 % vairāk nekā tika pārdots pagājušajā gadā. Uzņēmums prognozē, ka 2005. gadam izvirzīto mērķi – pārdot Eiropā 800 000 automašīnu – varētu sasniegt ātrāk, nekā plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota uzsāk dīzeļdzinēju ražošanu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 16.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Baltic AS informējusi, ka Toyota ir sākusi ražot dīzeļdzinējus savās dzinēju ražotnēs Valenciennes, Francijā un Deeside, Apvienotajā Karalistē. No 2003. gada 13. janvāra Francijā esošā ražotne spēs ik gadu saražot 30 000 1.4 D-4D dīzeļdzinēju (papildus 150 000 benzīna dzinēju) automašīnām Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošajā Toyota ražotnē dīzeļdzinēju ražošana tika uzsākta janvāra sākumā. 2003. gadā Apvienotajā Karalistē esošā ražotne saražos 70 500 2.0 litru D-4D dzinēju (papildus 330 000 VVT-i benzīna dzinēju) priekš Toyota Corolla un jaunās Toyota Avensis. Paredzams, ka 2004. gadā Apvienotajā Karalistē esošās ražotnes dīzeļdzinēju ražošanas apjoms palielināsies līdz 100 000 dzinējiem. Nesen Toyota nāca klajā ar paziņojumu, ka 2005. gada sākumā tiks uzsākta dīzeļdzinēju ražošana jaunā ražotnē Polijā. Šīs ražotnes ikgadējais produkcijas apjoms būs 120 000 dzinēju. Dzinēju ražošanas apjoms tiek palielināts sakarā ar Eiropā aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc automašīnām, kuras ir aprīkotas ar dīzeļdzinēju, un šis palielinājums būs nozīmīgs ieguldījums Toyota centienos vēlākais 2005. gadā pārdot 800 000 dzinēju gadā. 2003. gada 3. janvārī Valenciennes autorūpnīcā tika izgatavota 200 000. automašīna Yaris. Šajā ražotnē Yaris modeļi tiek ražoti kopš 2001. gada 31. janvāra, un ražošanas apjoms pagājušā gada novembrī tika palielināts līdz 184 000 automašīnām. Šobrīd Valenciennes autorūpnīcā ik minūti tiek izgatavota viena automašīna Toyota Yaris. Apvienotajā Karalistē esošā Toyota ražotne 2002. gada 16. novembrī svinēja savu 10. gadadienu. 2004. gadā savās ražotnēs Francijā, Apvienotajā Karalistē, Polijā un Turcijā Toyota katru gadu Eiropā ražos vairāk nekā 500 000 automašīnu, 830 000 dzinēju un 550 000 transmisiju. Turklāt, Toyota un PSA Peugeot Citroen 2005. gadā Čehijā sāks ražot 300 000 perspektīvo nelielo pasažieru automašīnu, no kurām 100 000 tiks ražotas ar Toyota vārdu. Toyota ir bagāta pieredze videi nekaitīgāku dīzeļdzinēju izstrādē. Tās ražotie kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēji (D-4D) ir vieni no degvielas patēriņa ziņā visekonomiskākajiem šobrīd tirgū pieejamajiem dzinējiem. 1995. gadā Toyota izgatavoja pasaulē pirmo kopējā trauka iepūtes dīzeļdzinēju. 2002. gada sākumā kompānija nāca klajā ar Toyota D-CAT koncepciju, kas ir revolucionāra dīzeļdzinēju atgāzu attīrīšanas sistēma. Toyota D-CAT visievērojamākā īpašība ir Toyota DPNR (sistēma cieto daļiņu un NOx satura samazināšanai dīzeļdzinēju atgāzēs), kas ir pasaulē pirmā sistēma ar vienu katalizatoru, kas nodrošina cieto daļiņu un slāpekļa oksīdu satura samazināšanos dīzeļdzinēju atgāzēs, neizmantojot nekādas piedevas. Ar Toyota D-CAT aprīkotu Toyota automašīnu masveida ražošanu paredzēts uzsākt 2003. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota septīto gadu pēc kārtas sasniedz pārdošanas rekordu Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 13.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gadā pārdošanas apjoms Eiropā palielinājās par 10 % un sasniedza 834 661 automašīnu, salīdzinot ar 755 633 automašīnām 2002. gadā. Neraugoties uz sarežģītajiem tirgus apstākļiem un spēcīgo konkurenci, Toyota 2003. gadā jau septīto reizi pēc kārtas sasniedza pārdošanas rekordu Eiropā. Piegādājot 834 661 automašīnu – 21 651 Lexus un 813 010 Toyota automašīnas – pasaulē trešais lielākais automašīnu ražotājs palielināja pārdošanas apjomu par 10 %, kamēr kopējais tirgus samazinājās par 2 %. Tādējādi tika iegūta 4,7 % liela tirgus daļa – visu laiku lielākā Toyota tirgus daļa Eiropā. 2003. gadā Toyota arī saražoja 465 946 automašīnas, 430 919 dzinējus un 117 140 transmisijas tās ražotnēs Lielbritānijā, Francijā, Turcijā un Polijā. 2004. gadam Toyota ir uzstādījusi izaicinošu mērķi – pārdot Eiropā 850 000 Toyota un Lexus automašīnu. 2003. gadā tika pārdots rekordliels Toyota Yaris automašīnu skaits, proti, 216 453 automašīnas – tas ir piektais gads pēc kārtas, kad tiek sasniegts pārdošanas rekords, palielinot apjomu par 2 %, salīdzinot ar 2002. gadu. Pārdošanas rekordu piedzīvoja arī populārais Toyota modelis RAV4 – tika pārdotas 105 076 šādas automašīnas, kas ir par 10 % vairāk kā 2002. gadā. RAV4 ir Eiropas kontinentā vislabāk pārdotā SUV automašīna. Pārdošanas rekordu 2003. gadā piedzīvoja arī leģendārais Toyota Land Cruiser – tika pārdotas 38 495 šādas automašīnas, kas ir par 122 % vairāk kā 2002. gadā. Savukārt Toyota Corolla (tostarp Corolla Verso) pārdošanas apjoms 2003. gadā sasniedza 221 503 automašīnas. Jaunu pārdošanas rekordu piedzīvoja arī luksus klases SUV - Lexus RX300: tika pārdotas 9 440 šādas automašīnas jeb par 58 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2003. gadā Toyota lielākais tirgus Eiropā ar 133 776 (+ 2 %) automašīnām bija Lielbritānija. Otrs lielākais tirgus bija Itālija, kur 2003. gadā tika pārdots visu laiku lielākais automašīnu skaits – 125 369 (+ 3 %), bet trešais lielākais tirgus bija Vācija (106 056 automašīnas, + 2 %). Rekordliels pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Francijā (73 319 automašīnas, + 8 %) un Spānijā (43 898 automašīnas, + 37 %), un līdz ar to šīs valstis bija ceturtais un piektais lielākais Toyota tirgus. Visu laiku lielākais pārdošanas apjoms tika sasniegts arī Polijā (36 088 automašīnas, + 52 %), Krievijā (25 110 automašīnas, + 211 %), Ungārijā (12 145 automašīnas, + 21 %) un Čehijā (6 406 automašīnas, + 26 %). 2003. gadā nostiprinājās Toyota kā augstākās kvalitātes automašīnu ražotāja reputācija, jo Toyota un Lexus automašīnas ieguva augstākās vietas tirgus pētījumu uzņēmuma J.D. Power veiktajā aptaujā automašīnu īpašnieku vidū Lielbritānijā un Vācijā, kurā tika vērtēta klientu apmierinātība. “2004. gadā mēs plānojam paļauties uz septīto pārdošanas rekordu gadu. Mēs turpināsim paplašināt un attīstīt videi draudzīgās tehnoloģijas, gada sākumā sākot Eiropā tirgot otrās paaudzes Toyota Prius hibrīdautomašīnu un revolucionāro Toyota D-CAT sistēmu, kas palīdz attīrīt dīzeļdegvielas izplūdes gāzes,” teica Toyota Motor Marketing Europe (TMME) galvenais tehniskais inženieris Dr. Takis Atanastopulos (Takis Athanasopoulos). “Toyota tic, ka, pateicoties arvien vairāk nostiprinātam mazumtirdzniecības tīklam un pastāvīgai modeļu uzlabošanai, mēs varam turpināt veiksmīgi apmierināt dažādo un prasīgo Eiropas klientu vēlmes,” secināja Dr. Atanastopulos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc būtības jaunākais Toyota Yaris ir uzlabots esošais modelis. Tajā pašā laikā tam jaunumu ir ļoti daudz, tostarp arī jauns benzīnmotors

Japāņu ražotājs, investējot 90 milj. eiro uzlabotajā Yaris, ir pilnveidojis vai ieviesis no jauna vairāk nekā 900 detaļu, tostarp ir pilnveidots eksterjera dizains ar LED gaismas starmešiem priekšgalā, ir iespēja pasūtīt jaunu multimediju centru ar 4,2 collu ekrānu. Aktīvā drošības programma Toyota Safety Sense, aiz kuras paslēpti vairāki elektroniski palīgi, proti, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, autonomā avārijas bremzēšanas sistēma, kā arī joslu maiņas brīdinājuma sistēma, tas viss turpmāk būs ikvienā Yaris modelī. Visbeidzot 1,33 benzīnmotora vietā stāsies pilnīgi jauns 1,5 litru četru cilindru motors ar 111 ZS lielu jaudu un 136 ņūtonmetru lielu griezes momentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības, izplatīšanas un loģistikas uzņēmums Sanitex noslēdzis sadarbības līgumu ar autocentru SIA Amserv Motors par 98 videi draudzīgo Toyota Yaris Hybrid automobiļu iegādi.

Lēmums par videi draudzīgu auto iegādi ir loģisks solis Sanitex biznesa attīstības stratēģijā. Ņemot vērā uzņēmuma darbības specifiku, kas ietver aktīvu pārvietošanos pa visiem valsts reģioniem, tika izvēlētas automašīnas, kas būtu vienlaikus videi draudzīgas, ar ekonomisku degvielas patēriņu.

Lai mazinātu savu nospiedumu globālā piesārņojuma kartē, Sanitex ieviesti arī citi videi draudzīgi risinājumi. Piemēram, ēku apsildei tiek izmantoti siltumsūkņi, bet, lai samazinātu elektroenerģijas patēriņu, izvēlēts energoefektīvais LED apgaismojums. Drīzumā plānots uzstādīt saules paneļus, kas nodrošinās aptuveni 1/5 no uzņēmumam nepieciešamās enerģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas pircēji ir apmierināti ar Toyota

Ainars Sedlenieks [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota ceturto gadu pēc kārtas gūst uzvaru J.D. Power German pētījumā par klientu apmierinātību (CSI) Toyota modeļi iegūst pirmās vietas piecās grupās no septiņām. Toyota ceturto reizi pēc kārtas ir sasniegusi vadošo pozīciju kopējā klientu apmierinātības pētījumā. To apliecina J.D. Power and Associates 2005. gadā Vācijā veiktais pētījumu par klientu apmierinātību (CSI). Toyota ieguva 856 punktus 1000 punktu skalā, parādot īpaši labu sniegumu kvalitātes un uzticamības, izplatītāju sniegto pakalpojumu un ekspluatācijas izmaksu jomā. Turklāt Toyota modeļi ierindojās pirmajās vietās piecās grupās no septiņām. Toyota Yaris Verso bija labākā Mazo automašīnu grupā, bet Toyota Yaris Hatchback tajā ierindojās otrajā vietā. Toyota Corolla bija labākā Zemāko vidējo mašīnu grupā, savukārt Avensis uzvarēja Augstākajā vidējā grupā. Toyota arī iekaroja universāļu un sporta universāļu grupas ar Toyota Corolla Verso un Toyota RAV4. Savukārt Toyota Avensis Verso bija arī otrs labākais starp universāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:

• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)

• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)

• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)

• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)

• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)

• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)

• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)

• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)

Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.

«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc Latvijas populārāko modeļu top 10, japāņu Toyota ražojumi 2009. gadā ir baudījuši lielāko pircēju atsaucību. Interesanti, ka neraugoties uz finansiālajām grūtībām, populārāko modeļu saraksta priekšgalā var atrast dārgo Toyota Landcruiser visurgājēju.

Kopumā šajā saraksta varam atrast sešus dažādus Toyota modeļus, kas norāda uz markas daudzveidīgo pircēju loku. Tautas auto godā joprojām Toyota kompaktklases sedans Corolla.

Latvijas 2009 gada populārāko modeļu top 10 (I – XII)Toyota Landcruiser 150 (Foto:Toyota)

Marka, Modelis Reģistrēto auto skaits

Toyota Corolla/Auris 208

Toyota Avensis 135

Toyota Landcruiser 118

Toyota RAV 4 114

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota trīskāršojusi ceturkšņa peļņu

Gunta Kursiša, 05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Toyota fiskālā gada otrajā ceturksnī uzņēmuma pārdošanas apjomi pasaulē ir ievērojami pieauguši, līdz ar to kāpinot Toyota peļņu līdz 3,1 miljardiem ASV dolāru, kas ir trīs reizes vairāk nekā analoģiskā periodā pērn, raksta usatoday.com.

Kopumā šā fiskālā gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2011. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, Toyota peļņa pieaugusi par 572,1%. «Produkcijas pieaugums šogad, salīdzinot ar pērno gadu, vērojams visos reģionos,» norādīja Toyota viceprezidents Satoši Ozava (Satoshi Ozawa).

Neņemot vērā ekonomiskās nedienas eirozonā, Toyota pārdošanas apjomi ir kāpuši visos reģionos pasaulē – Ziemeļamerikā Toyota pārdeva 1,3 miljonus automašīnu, kas ir par 572 tūkstošiem vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika posmā; Japānā tika pārdoti 1,2 miljoni braucamrīku, kas ir par 395 tūkstošiem vairāk nekā pērn kompānijas fiskālā gada otrajā ceturksnī; savukārt Eiropā tika pārdoti 412 tūkstoši Toyota automašīnu, kas ir 51 tūkst. vienību pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota Yaris uzvar savā klasē ekonomiskās braukšanas maratonā

Jānis Rancāns, 14.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Toyota Yaris atzīts par uzvarētāju savā klasē 2011. gada ekonomiskās braukšanas maratonā – ALD Automotive/Shell FuelSave MPG Marathon, kas ik gadu notiek Lielbritānijā.

Maratonā Toyota Yaris degvielas patēriņš, nobraucot 563 kilometru lielu attālumu, bija 2,6 litri uz 100 kilometriem, kas ir gandrīz par 23% labāks rādītājs kombinētajā ciklā, salīdzinot ar citiem savas klases auto, informē Amserv Motors.

Kopumā Yaris patērējis 23,3 litrus degvielas, kas ir mazāk nekā puse no pilnas degvielas tvertnes. CO2 emisiju daudzums bija 120g/km. Testā piedalījās Toyota Yaris modelis ar viena litra trīs cilindru VVT-i dzinēju.

Savukārt par uzvarētāju no automašīnām ar hibrīdzinējiem atzīta Toyota Prius. Hibrīdauto testā sasniedza kopējo degvielas patēriņu 2,5 litri uz 100 kilometriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota 2005. gada Baltijas produkcijas apkalpošanas pēcpārdošanas Grand Prix rezultāti

Ainars Sedlenieks [email protected], 12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota produkcijas apkalpošanas pēcpārdošanas klientu apkalpošanas konsultantu Grand Prix 2005 notika Rīgā, Latvijā, 9. septembrī, Toyota mazumtirgotāja Wess Motors telpās. Katru Baltic Toyota mazumtirgotāju pārstāvēja viens dalībnieks, kurš sacentās par labākā klientu apkalpošanas konsultanta titulu Baltijā un novembrī piedalīsies 5. Toyota Eiropas klientu apkalpošanas konsultantu prasmju Grand Prix Briselē. Toyota jau ir kļuvis par tradīciju katru gadu rīkot konkursus dažādās produkcijas apkalpošanas pēcpārdošanas profesijās, piemēram, servisa meistari, virsbūves un krāsošanas meistari, un šoreiz – klientu apkalpošanas konsultanti. Katru gadu Baltijas Grand Prix ieguvējs piedalās Eiropas konkursā un mēģina pierādīt savas prasmes Eiropas līmenī. Klientu apkalpošanas konsultantu konkurss ir īpaši interesants, jo tas prasa labas zināšanas visās servisa ikdienas darba jomās. Klientu apkalpošanas konsultantam jābūt cilvēkam, kas vienmēr smaida klientam, neraugoties uz iespējamām problēmām un sūdzībām, un vienmēr ierosina piemērotu risinājumu, lai sasniegtu Toyota mērķi: “Vairāk smaidošu klientu.” Pēc piecu stundu ilgajām sacensībām labākā Toyota Baltijas produkcijas apkalpošanas pēcpārdošanas klientu apkalpošanas konsultanta titulu ieguva Tanel Peebu no Amserv Auto (Igaunija), 2.vietu ieguva Ando Rahu no Elke Auto (Igaunija) un 3.vietu ieguva Igors Lušovs no Wess Motors (Latvija). Klientu apkalpošanas konsultantu Grand Prix ir labāko Baltijas klientu apkalpošanas konsultantu sacensības. Viņi mērojās spēkiem, meklējot kļūdas video, kur redzama klientu apkalpošana, pareizi veidojot un nododot pasūtījumus, piedaloties klientu apkalpošanas lomu spēlēs un veicot vēl citus uzdevumus. Toyota produkcijas apkalpošanas pēcpārdošanas Grand Prix organizē AS Toyota Baltic kopā ar sadarbības partneriem Panasonic, KG Knutsson un Ooker.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ASV autobraucēji sūdz tiesā Toyota

Gunta Kursiša, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota automašīnu īpašnieki ASV tiesā iesnieguši sūdzību par to, ka kritusies Toyota ražoto automašīnu vērtība, vēsta BBC.

Toyota automašīnu īpašnieki norāda, ka viņiem radušies zaudējumi, jo automašīnu ražotājs Toyota neatklāja un arī nesalaboja defektus, kas bija radušies Toyota automašīnās. Jau vēstīts, ka Toyota 2009. un 2010. gadā atsauca no tirgus vairākus miljonus automašīnu ASV un Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem.

Toyota tiesai iesniedza priekšlikumu, ka amerikāņu Toyota īpašnieku prasības ir jānoraida, tomēr tiesa ļāva tiesas procesam virzīties uz priekšu.

«Tiesas procesa sākumā ir jāpieņem, ka apgalvojumi ir patiesi un, ka automašīnu ražotājs Toyota ir izraisījis tās produktu pircējiem zaudējumus,» norāda Kalifornijas apgabala tiesnesis Džeimss Selna (James Selna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor Corporation nolēmusi atsaukt automašīnas arī Eiropā, lai novērstu tajās radušās problēmas ar gāzes pedāļiem, teikts piektdien publiskotajā paziņojumā.

Kompānija paziņoja, ka Eiropā tiks atsaukti astoņi modeļi. Kompānija prognozēja, ka aptuvenais skaits varētu būt 1.8 miljoni automašīnu, bet precīzu skaitu Toyota Motor Corporation preses sekretārs nemācēja nosaukt.

Vietējie Toyota pārstāvji Wess Motors un Amserv Motors noraida baumas, ka Latvijā tirgotajām Toyota automašīnām varētu būt problēmas ar akseleratora pedāli.

(Foto: AFP/SCANPIX)Db.lv jau ziņoja, ka pirmais atsaukums, kas saistīts ar defektīviem akseleratora pedāļiem, tika izdarīts pērn novembrī, Toyota atsaucot 3.8 miljonus automašīnu ASV. Jau toreiz kompānija atzina, ka jaunie akseleratora pedāļi būs gatavi tikai šī gada aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem jaunumiem, ko japāņu autoražotājs Toyota ved uz Frankfurtes autoizstādi būs kopaktklases modeļa Auris HSD pilnā hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde.

Tas iezīmē vēsturisku pavērsienu Toyota stratēģijā – Toyota pilnā hibrīda tehnoloģijas ieviešanu plašam tirgum paredzētā modelī, kas ir pirmais solis Hybrid Synergy Drive® (HSD) izmantošanā visos uzņēmuma piedāvātajos modeļos.

Frankfurtē paredzēta arī jaunā Prius Plug-in hibrīda koncepta pasaules pirmizrāde. Prius Plug-in hibrīds paplašina pilnā hibrīda tehnoloģijas (HSD) iespējas, ļaujot darbināt automobili tikai ar elektrību netālos ikdienas braucienos. 2010. gada sākumā īpaši izvēlētiem klientiem Eiropā plaša mēroga izmēģinājuma braucieniem iznomās vairāk nekā 150 automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota veic lielāko automobiļu atsaukšanu pēdējo gadu laikā

Gunta Kursiša, 10.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Toyota visā pasaulē atsauc aptuveni 7,4 miljonus automašīnu, ieskaito Yaris, Corolla un Camry modeļus, kas tikuši ražoti laikā no 2006. līdz 2008. gadam, vēsta BBC.

Šis ir lielākais automobiļu atsaukums kopš 1996. gada, kad automašīnas atsauca ražotājs Ford.

Kopumā Eiropā atsaukti 1,39 milj. automašīnu, 2,47 milj. automašīnu ASV un 1,4 milj. braucamrīku, kas nonākuši pie Ķīnas pircējiem. Problēma skar logu slēdžus – tos tīrot slēdži var sāk kust, tomēr Toyota uzsver, ka aizdegšanās risks nepastāv.

Pašlaik nav ziņu, ka bojāto Toyota automašīnu dēļ kāds būtu cietis vai būtu noticis kāds negadījums, norāda kompānija.

«Ar šo paziņojumu vēlamies, lai autobraucēji atsaucas un mēs varam pārbaudīt, vai mašīna ir bojāta un salabot to pēc iespējas ātrāk,» norāda Toyota pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Toyota 2004. gadā prognozē pārdošanas apjomu pieaugumu

Ainars Sedlenieks [email protected], 04.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota palielina 2004. gadā paredzamo realizācijas apjomu un paplašina Eiropas pētniecības un pilnveides centru Toyota ir paziņojusi, ka tā ir palielinājusi 2004. gadā paredzamo realizācijas apjomu no 850 000 līdz 860 000 automašīnām vai par 3 % salīdzinājumā ar 2003. gadu. Toyota paziņojusi arī par to, ka tā turpmāko piecu gadu laikā ieguldīs papildu 75 milj. eiro tās Pētniecības un pilnveides centrā Zaventemā, Beļģijā, izveidojot 200 jaunas darbavietas. Toyota ir sākusi intensīvi strādāt 2004. gadā, un tās realizācijas apjomu prognozes janvārim un februārim ir palielinātas par 24 % (līdz 154 023 automašīnām) salīdzinājumā ar 2003. gadu, iegūstot 5,5 % no kopējā tirgus. “Sasniedzot 2004. gadam izvirzīto ambiciozo mērķi, proti, 860 000 automašīnu, mēs būsim spēruši lielu soli pretim tam, lai 2010. mūsu kompānijas realizācijas apjoms Eiropā sasniegtu 1,2 milj. automašīnu gadā,” teica Toyota Motor Marketing Europe (TMME) viceprezidents un izpilddirektors dr. Takis Athanasopoulos. Toyota 2003. gadā Eiropā septīto gadu pēc kārtas sasniedza rekordlielu realizācijas apjomu, proti, 834 661 automašīnu, kas ir par 10 % vairāk nekā 2002. gadā. Toyota savus ieguldījumus pētniecības un pilnveides centrā ir paredzējusi izlietot jaunu ēku būvniecībai (30 milj. eiro) un jaunu testēšanas un vērtēšanas objektu ieviešanai (45 milj. eiro). Toyota Motor Corporation viceprezidents dr. Akihiko Saito teica: “Toyota jaunais ieguldījums tās pētniecības un pilnveides centrā ne tikai parāda to, kādu uzmanību mēs tam veltām, bet arī to, cik nozīmīga mums ir Eiropa, kā arī mūsu nodomus turpināt attīstīt, projektēt un ražot automašīnas eiropiešiem Eiropā.” Toyota savā pētniecības un pilnveides centrā jau ir ieguldījusi 17 milj. eiro, un tajā pašlaik strādā 150 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota brāķa dēļ atsauc vēl 2,7 milj. automašīnu

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pēc septiņu milj. automašīnu atsaukšanas Japānas lielākais automašīnu ražotājs Toyota paziņojis, ka stūres un ūdens sūkņu sistēmas problēmu dēļ visā pasaulē tiks atsaukti vēl 2,7 miljoni automašīnu, vēsta BBC.

Automašīnu atsaukšana paredzēta deviņiem Toyota modeļiem, ieskaitot Toyota Corolla un otrās paaudzes Toyota Prius.

Paziņojums par vēl 2,7 milj. automašīnu atsaukšanu nāk klajā vien pāris nedēļas pēc tam, kad kompānija atsauca vairāk nekā septiņus miljonus automašīnu visā pasaulē, kas ir pēdējo gadu lielākais Toyota automašīnu atsaukums. Kā Db.lv stāstīja Toyota Baltic mārketinga speciāliste Reili Kaibalda (Reili Kaibald), iepriekšējā automašīnu atsaukšana attiecās arī uz 2501 Toyota automašīnu Latvijā, ieskaitot 788 Corolla modeļus, 1276 RAV4 modeļus un 337 Yaris modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru