Transports un loģistika

Trans Russia sola kravas arī Baltijai

Vēsma Lēvalde, Db, 06.05.2008

Jaunākais izdevums

Starptautiskajā konferencē Trans Russia Krievijas transporta un loģistikas speciālisti atzinuši, ka esošās Krievijas ostu jaudas, neraugoties uz straujo attīstību, ir nepietiekamas, tāpēc turpmākajos gados nezudīs nepieciešamība izmantot arī Baltijas ostas, informē konferences dalībnieks, Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Krievijas transporta speciālisti konferencē reprezentējuši dzelzceļa pārvadājumu stratēģiju Krievijā līdz 2030. gadam, kurā atzīmēta perspektīvā sadarbība ar Baltijas ostām. "Kā baltijas priekšrocības tika minēta kravu pārvadājumu drošība, kvalitatīva dokumentu8 apstrāde un pārkraušanas operativitāte," pastāstīja G. Krieviņš. Konferencē izskanējis arī plāns tuvāko gadu laikā izlīdzināt dzelzceļa pārvadājumu tarifus, kas līdz šim radīja nevienlīdzīgus konkurences nosacījumus starp Krievijas un citvalstu ostām. Plānots Krievijas iekšzemes tarifus pacelt līdz tranzīta pārvadājumu tarifu līmenim. "Atšķirībā no pērnā gada konferences, šogad daudz vairāk tika uzsvērta sadarbības iespēja ar Baltijas valstīm, "secināja Liepājas SEZ pārvaldnieks.

Konference un izstāde Trans Russia notika aprīļa beigās Maskavā, un tā ir viena no visvairāk apmeklētajām norisēm transporta un loģistikas nozarē Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apcietinātajam Krjačekam daļēji piederošais Alkom-Trans regulāri uzvarējis iepirkumos

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā apcietinātajam partijas «Gods kalpot Rīgai» biedram, Rīgas domes varas partiju dāsnam sponsoram Aleksandram Krjačekam daļēji piederošais SIA «Alkom-Trans» pēdējo gadu laikā uzvarējis vairākos desmitos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Piemēram, laika posmā no 2013.gada līdz 2018.gada novembrim «Alkom-Trans» uzvarējis vairāk nekā 30 dažādos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina IUB informācija.

Pārsvarā tie ir iepirkumi par autobusu, midibusu vai mikroautobusu piegādi, vai arī iepirkumi par transportlīdzekļu tehnisko apkopi, diagnostiku, remontu un rezerves daļu piegādi. Iepirkumu summas caurmērā bijušas no dažiem desmitiem tūkstošu eiro līdz aptuveni 100 000 eiro.

Pēc līgumcenas lielākais «Alkom-Trans» pēdējo piecu gadu laikā uzvarētais autobusu piegādes iepirkums bijis par autobusu piegādi SIA «VTU Valmiera» vajadzībām 2014.gada jūlijā par līgumcenu 1,632 miljoni eiro, kā arī par autobusu piegādi Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centram, kurā «Alkom-Trans» līgumcenas daļa bija 1,003 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DAF – kravas automašīnas iespējams salikt pēc LEGO principa

Autors: Nātālija Poriete, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī kravas automašīnu ražotājs DAF Trucks Barselonā prezentēja jauno LF kravas automašīnu sēriju (pilna masa no 7,5 līdz 19 tonnām), kā arī uzlabotos kravas automašīnu CF un XF modeļus, kurus pirmo reizi tirgum kompānija parādīja šā gada pavasarī.

Raksts tapis sadarbībā ar DAF

Liels pieprasījums pēc pilsētas kravas automašīnām LF tiek gaidīts Nīderlandē, Vācijā, Lielbritānijā un Ungārijā. Nākamajā gadā tiek plānots saražot vairāk nekā 11 000 DAF LF sērijas kravas automašīnu. Savukārt šajā gadā uzņēmums plāno pārdot 10 500 kravas automašīnu. Vislielākais pieprasījums starp DAF kravas automašīnām, tajā skaitā Latvijā, ir pēc XF sērijas modeļiem, kas ir šī segmenta etalons tālu maršrutu pieveikšanai. Šīs kravas automašīnas aprīkotas ar lielu dzīvojamo platību, darba un bagāžas telpu salonā. DAF XF ir labākās guļamvietas nozarē, un sēdvietas vadītājam nodrošina maksimālu komfortu automašīnas vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ministru kabineta komitejas sēdē tika izskatīts Veselības ministrijas izstrādātais noteikumu projekts, kas paredz trans-taukskābju ierobežošanu pārtikas produktos, informē VM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 milj. tonnu kravu – tās ir kravas, kas pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu,» saka Euro Rail Trans valdes loceklis un līdzīpašnieks Ainārs Šlesers

Fragments no intervijas:

Sen neesat sniedzis intervijas presei, bet piekritāt sarunai tagad, kad jūsu pārstāvētais uzņēmums Euro Rail Trans ir viens no Baltijas Foruma konferences Krievija – ES: savstarpējās atkarības izaicinājumi un jaunā dienaskārtība galvenajiem atbalstītājiem. Kādēļ nolēmāt atbalstīt šo pasākumu?

Euro Rail Trans ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā mūsu partneris ir Krievijas dzelzceļa uzņēmums AS RŽD Logistika. Mūsu mērķis ir veicināt kravu plūsmas palielināšanu Latvijas virzienā. Šodien sankcijas starp Eiropas Savienību (ES), Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV) un Krieviju ir radījušas ļoti sarežģītu situāciju Latvijai. Mēs redzam, ka ir aizvēries Liepājas metalurgs un cilvēki ir palikuši bez darba. Mēs redzam to, ka mūsu zivrūpnieki ir pazaudējuši nozīmīgus tirgus un nekādas kompensācijas viņi nesaņem. Mēs redzam to, ka mūsu piena pārstrāde tāpat ir nolikta fakta priekšā, ka nekādas kompensācijas par ieviestajām sankcijām viņi neredzēs. Visas šīs problēmas ir jārisina mums pašiem, bet mēs mēģinām cerēt, ka kaut kas atrisināsies Briselē un Amerikā. Skaidrs ir tas, ka pat mūsu kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija ir mūsu tiešie konkurenti. Mēs esam brāļu tautas, bet mūsu tirgotāji, ražotāji un ostas konkurē savā starpā. Diemžēl pēdējo 20 gadu laikā Lietuva ir izmantojusi situāciju, kurā Kaļiņingradas koridors tika izmantots veidā, lai subsidētu Klaipēdas ostu. Tas, protams, ir radījis problēmas gan Rīgas ostai, gan Liepājas ostai, gan Ventspils ostai. Ņemot vērā, ka es šodien esmu ne tikai Euro Rail Trans valdes pārstāvis, bet arī viens no īpašniekiem, esmu ieinteresēts palīdzēt Latvijai piesaistīt jaunas kravas laikā, kad cita daļa kravu iet projām no mums. Tādēļ arī mēs atbalstām Baltijas Forumu. Jo šajā forumā piedalās pārstāvji ne tikai no Latvijas un Krievijas, bet arī no ASV un daudzām Eiropas valstīm. Mums ir jāvienojas par pamatlietām. Pierobežā valstīm, kas ir kaimiņvalstis, ir jāspēj sadarboties visās tajās jomās, kurās ir iespējams sadarboties. Lai arī ir sankcijas starp lielvarām, mums tāpat ir jādomā, lai Latvijas iedzīvotāji nebrauktu prom. No valsts jau ir aizbraukuši vairāki simti tūkstošu cilvēku. Transporta nozarē ir nodarbināti aptuveni 100 tūkst., kas kopā ar ģimenes locekļiem ir 200 tūkst. cilvēku. Ja problēmas skars šo nozari, mēs pazaudēsim arī lielus nodokļu maksātājus, jo transporta nozarē algas ir krietni virs vidējā. Ja šie cilvēki aizbrauks prom, tā tiešām būs katastrofa. Lai to nepieļautu, mums jāsāk strādāt. Sadarboties ar Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ķīnu – ar visiem iespējamajiem partneriem, lai transporta nozare attīstītos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma reģistrs (UR) atteicis Latvijas pārstāvniecību reģistrā ierakstīt Krievijas valstij piederošo informatīvo aģentūru Russia Today, aģentūru LETA informēja UR.

Iestādē skaidroja, ka UR valsts notārs, izskatot Krievijas Federālās valsts unitārā uzņēmuma Starptautiskā informācijas aģentūra Rossiya Segonya (Russia Today) pārstāvniecības reģistrācijas pieteikumu, pieņēmis lēmumu atteikt minēto pārstāvniecību ierakstīt pārstāvniecību reģistrā.

Tāpat UR atzina, ka, izskatot iestādē iesniegto Russia Today pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, tika konstatēts, ka tie neatbilst Latvijas Satversmei, kā arī citiem Latvijas normatīvajiem aktiem.

Jau ziņots, ka UR Krievijas valstij piederošās informatīvās aģentūras Russia Today pieteikums pārstāvniecības, nevis filiāles, atvēršanai Latvijā tika saņemts 29.aprīlī, aģentūrai LETA skaidro UR Galvenās valsts notāres palīdze Baiba Danovska. UR arī lūdza NEPLP sniegt viedokli šajā jautājumā, aģentūrai LETA sacīja Informācijas centra vadītāja Agnese Berga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid19 pandēmijas laiks devis izrāvienu e-komercijā strādājošajiem uzņēmumiem. Sekojot tirgus pieprasījumam, Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā bāzētajā “TFS Trans” loģistikas centrā šobrīd top jauns e-komercijas projekts – programmatūra, kuras ieviešana turpmāk klientiem palīdzēs ietaupīt uz preču piegāžu laiku un ātrumu.

“Preču apstrādes un līdz ar to arī piegādes laiks e-komercijā ir ļoti būtisks. Dažkārt preces, piemēram, no Amazon Vācijā uz Latviju tiek piegādātas divu dienu laikā, savukārt sūtījumu apmaiņa Rīgas robežās nereti var aizņemt līdz pat septiņām dienām. “TFS Trans” izstrādātā sistēma ļaus paātrināt preču piegādes laikus gan Latvijas, gan Baltijas robežās. Turklāt e-komercijas noliktavas pakalpojumus plānojam piedāvāt ne vien Baltijas e-komersantiem, bet arī lielajiem Āzijas valstu spēlētājiem, kurus interesē Krievijas tirgus. Interese par šāda veida pakalpojumiem mūsu reģionā no austrumiem ir liela,” skaidro “TFS Trans” pārstāvis Mihails Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas transporta un loģistikas kompānija Meiko Trans 2015.gadā loģistikas centra darbību Ķekavā, šodien Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē informēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

LIAA darbu ar Meiko Trans sāka 2012.gadā un sākotnēji bija runa par iespēju atvērt loģistikas centru Latvijā. Tomēr Meiko Trans klienti izlēma par labu loģistikas centram Maskavas reģionā Krievijā.

Pēc Krievijas-Ukrainas konflikta sākšanās un ģeopolitiskās situācijas saasināšanās Meiko Trans slēdza Krievijas projektu atvēra 8000 kvadrātmetrus lielu distribūcijas centru Ķekavā, informēja LIAA.

Sākotnējā posmā Meiko Trans ir izvēlējies savas darbības Latvijā realizēt sadarbībā ar DHL trīspusēja sadarbības līguma ietvaros, taču LIAA ir informēta, ka tuvākajos gados uzņēmums plāno pats uzsākt loģistikas aktivitātes Latvijā.

Informācija Meiko Trans mājaslapā liecina, ka kompānijas bāzes punkts ir Nagojas osta Japānā. Kopumā uzņēmums Japānā operē ar 491 600 kvadrātmetrus lielu noliktavu platību, kā arī 117 200 kvadrātmetriem ārpus Japānas, galvenokārt ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK saskaņojusi noteikumu projektu par maksimāli pieļaujamo trans-taukskābju daudzumu pārtikas produktos

Žanete Hāka, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrija ir saņēmusi informāciju no Ekonomikas ministrijas, ka Eiropas Komisija nav sniegusi komentārus vai iebildumus par Ministru kabinetu noteikumu projektu Noteikumi par maksimāli pieļaujamo trans-taukskābju daudzumu pārtikas produktos un tas ir uzskatāms par saskaņotu, informē ministrija.

Veselības ministrs Guntis Belēvičs: «Šī ir ļoti nozīmīga Veselības ministrijas uzvara pār neveselīgas pārtikas atbalstītājiem. Šādas izmaiņas dos ļoti būtisku ieguldījumu sabiedrības veselībai ilgtermiņā. Tādu produktu lietošana, kuros ir augsts piesātināto tauku un trans-taukskābju daudzums, ir viens no riska faktoriem sirds un asinsvadu slimībām, vielmaiņas slimībām, tajā skaitā cukura diabētam, un citām neinfekcijas saslimšanām. Saslimstības riska faktoru novēršana samazina izdevumus valstij nākotnē slimību seku novēršanai – cilvēku ārstēšanai, darba nespējas kompensācijai utml. Ir prieks saņemt šādu ziņu par Eiropas Komisijas saskaņojumu tieši Pasaules Veselības dienā, kas šogad veltīta pieaugošajai cukura diabēta izplatībai pasaulē, kam viens no iemesliem ir tieši neveselīgs uzturs.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Starptautiskie kravu pārvadājumi – kā digitālās platformas palīdzēs Tavam biznesam

Sadarbības materiāls, 01.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskie kravu pārvadājumi ar mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām ir vienkāršāki, ātrāki un izdevīgāki. Digitālās loģistikas platformas kā Cargologs apvieno kravu nosūtītājus un transporta uzņēmumus vienā platformā, tādējādi nodrošinot parocīgu un ātru piegādes procesu gan pārvadātājiem, gan nosūtītājiem.

Automatizācija, kravu izsekošana un maršutu optimizācija ir tikai dažas no priekšrocībām, ko priekš loģistikas pakalpojumiem sniedz digitālās tehnoloģijas. Turpini lasīt rakstu un uzzini vairāk par to, kā digitālās tehnoloģijas palīdzēs Tavam uzņēmumam efektīvāk organizēt kravas piegādes!

Kas ir digitālās loģistikas platforma?

Aptuveni 25 procenti no visiem kravas transportlīdzekļiem Eiropā pārvietojas tukši, savukārt puse brauc tikai ar daļēju piepildījumu – tas ne tikai ietekmē ekonomiskos rādītājus, bet arī rada nevajadzīgu piesārņojumu. Šāda situācija ir radusies, jo Eiropā ir sadrumstalots kravas pārvadātāju tīkls – Cargologs digitālās loģistikas platforma atrisina šo problēmu, apvienojot vairākus kravas pārvadātājus vienuviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm meklēs jaunus partnerus starptautiskās farmācijas izstādēs Japānā un Krievijā

Dienas Bizness, 22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa otrajā pusē AS Olainfarm pārstāvji piedalīsies starptautiskās farmācijas izstādēs CPhI Japan 2015 un CPhI Russia 2015, kas ir būtiski farmācijas nozares notikumi Āzijas un Krievijas un NVS valstu reģionos, kuros uzņēmumi piedalās, lai prezentētu produktus un pakalpojumus, koptu attiecības ar esošajiem partneriem un piesaistītu jaunus, kā arī apzinātu nozīmīgākās tendences produktos un tehnoloģijās, informē Olainfarm sabiedrisko attiecību vadītāja Sigita Lapsiņa.

Olainfarm izstādēs piedāvās sadarbību aktīvo farmaceitisko vielu pētniecībā, izstrādē un ražošanā, gatavo zāļu formu tehnoloģijas izstrādē un ieviešanā ražošanā, ražošanas procesa un analīžu metožu validācijā, kā arī gatavo zāļu formu līgumražošanā pēc individuāla pasūtījuma.

Papildus Olainfarm produktu un pakalpojumu portfelim tiks prezentēts arī Latvijas zaļās farmācijas kompānijas Silvanols piedāvājums un farmācijas mazumtirdzniecības tīkla Latvijas aptiekas iespējas. Olainfarm pārstāvji tiksies arī ar esošiem un jauniem sadarbības partneriem ražošanas izejvielu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropā augstākā debesskrāpja vietā būs autostāvvieta

, 18.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu miljardiera ambiciozo plānu uzbūvēt Eiropas augstāko debesskrāpji ir «aprijusi» ekonomiskā krīze un vietā, kur to bija plānots būvēt, būs autostāvvieta, atsaucoties uz Maskavas pilsētas mēra vietnieka Vladimira Resina sacīto intervijā radio, ziņo AFP.

«Krievijas Torņa būvniecība praktiski nav sākusies .... Tagad tur būs autostāvvieta,» teicis V. Resins.

«Projekts, kas šeit tiks realizēts, būs mazāk apjomīgs nekā tas, kas tika ierosināts,» viņš piebildis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās dienās kompānija DAF Trucks Barselonā prezentēja pēdējas paaudzes ar vairākām inovācijām papildinātos 2016. gada DAF kravas automašīnu modeļus, kuriem ir zemāks degvielas patēriņš un ekspluatācijas izmaksas, mazāka ietekme uz vidi un rezultātā transporta kompānijai lielāka atdeve no katra nobrauktā kilometra

Jaunajām DAF kravas automašīnām ir īpašs klusuma režīms, kas ļauj tām pārvietoties pilsētvidē, netraucējot iedzīvotāju naktsmieru.

Izaugsme Eiropā

DAF Trucks NV ietilpst vienas no lielākajiem kravas automašīnu ražotājiem pasaulē ASV kompānijas PACCAR Inc., grupā. DAF Trucks NV turpina uzlabot savas pozīcijas Eiropas kravas automašīnu tirgū. DAF Euro 6 CF, XF modeļi tiek ražoti Nīderlandē, savukārt LF– Lielbritānijā. 2015. gadā DAF Trucks tirgus daļa segmentā virs 16 tonnām Eiropas kravas automašīnu tirgū pieauga līdz 14,6%. Šajā segmentā DAF ir tirgus līderis Nīderlandē, Lielbritānijā, Polijā un Ungārijā. Pērn DAF Trucks nodemonstrēja apjoma pieaugumu Vācijā (10,8% tirgus daļa), Lielbritānijā (23,9%), Spānijā (11,3%), Polijā (18,9%), Nīderlandē (29,4%) un Čehijā (17,2%), Francijā (12,0%) un Itālijā (10,2%). Savukārt vieglajā segmentā DAF Trucks piedāvā LF modeli, kura Eiropas tirgus daļa pērn pieauga vairāk nekā par 5%, sasniedzot pārdošanas apjomu 49 tūkstošus. Piemēram, Lielbritānijā LF tirgus daļa sasniedz 36% vieglo kravas automašīnu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Daimler Truck AG” ģenerālpārstāvis Latvijā SIA “Domenikss” ir atklājis lielāko kravas automobiļu tirdzniecības un servisa centru Latvijā, kura izveidē investēti divi miljoni eiro.

Līdz ar jaunā centra atvēršanu Pierīgā SIA “Domenikss” plāno kāpināt pārdoto kravas automobiļu apjomu, kā arī vairākkārt palielināt servisa darbu apjomu kravas automašīnu un autobusu segmentā - līdz 2025. gadam par 300%.

Jaunais kravas automobiļu tirdzniecības un servisa centrs, kā arī lielgabarīta automašīnu mazgātava, atrodas Sauriešos un ir izvietots divās ēkās ar kopējo platību 2560 m2 . Vienā no ēkām atrodas kravas automašīnu tirdzniecības salons, servisa telpas, un kravas automašīnu rezerves daļu noliktava. Otrā darbojas kravas automašīnu mazgātava.

“Jaunā centra atvēršana ir stratēģiski nozīmīgs solis SIA “Domenikss” biznesa paplašināšanā gan kravas auto tirdzniecībā, gan pēcapkopē. Šo paplašināšanās projektu mēs esam plānojuši ilgstoši, bet kopš 2018. gada rūpīgi pievērsušies tā īstenošanai. Ieguldījumus centra izveidē turpinājām, neskatoties uz pandēmijas radīto ekonomisko krīzi. Uzskatām, ka ieguldījumi ir pamatoti, ņemot vērā skaidro prognozi pieprasījuma kāpumam iekšzemes komerctransporta nozarē. Piemēram, 2020. gadā “Domenikss” vairāk nekā trīs reizes palielināja pārdoto kravas automašīnu skaitu, bet kopā ar partneriem šis skaits attiecībā pret 2019. gadu bija 10 reizes lielāks. Īstermiņā - pārvadājumu un piegādes autoparka paplašināšanu ietekmē Covid-19 viestās izmaiņas preču apritē, proti, pieaug vajadzība uzturēt un atjaunot esošo autoparku, jo jaunu auto piegāde ir ierobežota. Savukārt ilgākā termiņā - Eiropas Savienības prasības, vides politikas tendences pasaulē un globālās auto industrijas attīstības tendences liks izmantot videi draudzīgākas automašīnas arī Latvijā, kam sekos nepieciešamība veikt liela gadagājuma autoparka nomaiņu. Līdz ar to šajā segmentā redzam augstu potenciālu un priekšrocības “Domenikss” līderpozīciju attīstīšanai,” saka SIA “Domenikss” padomes priekšsēdētāja Benita Danilenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Kravas transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits palielinās

Žanete Hāka, 19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn bija apdrošināti ap 72 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

2013. gadā kravas transportlīdzekļi izraisīja vairāk nekā 6400 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir divas reizes biežāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati.

No tiem 4645 ir izraisīti Latvijā un 1766 – ārvalstīs.

Analizējot pēdējo piecu gadu statistiku, vērojams, ka kravas transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits ar katru gadu palielinās. Ja 2009. gadā tie bija vairāk nekā 4600, tad 2013. gadā, tie jau ir vairāk nekā 6400, norāda LTAB.

Pērnajā gadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 7 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 10 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2012. gada gadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pērnajā gadā ir pieņemti vairāk nekā 30 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu gandrīz 24 miljoni eiro. Arī vidējās atlīdzības apmērs par kravas transportlīdzekļu izraisītiem negadījumiem ir gandrīz 2 reizes augstāks nekā vieglo transportlīdzekļu, kas apliecina, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ir ļoti riskanti autovadītāji ar augstu negadījuma izraisīšanas iespējamības pakāpi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mercedes-Benz kravas automobiļi iekaro līdera pozīcijas Centrālās un Austrumeiropas tirgos

, 30.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daimler prezentē jaunu Mercedes-Benz Actros modeli un organizē tūri pa astoņām Centrālās un Austrumeiropas valstīm.

Jaunā Mercedes-Benz kravas automobiļu modeļa Actros starptautiskās iepazīšanās tūres laikā kravas automobiļu karavāna apceļos astoņas Centrālās un Austrumeiropas starptautisko pārvadājumu valstis, veicot jaunā automobiļa prezentācijas, Db.lv informē Inga Melngalve, SIA Domenikss mārketinga nodaļas vadītāja.

Actros kravas automašīnu kolonna devās ceļā no Igaunijas, 25. jūnijā sasniedzot Latviju un Lietuvu. Pēc tam plānots apceļot citas Centrāleiropas valstis – Poliju, Čehiju, Ungāriju, Rumāniju un galamērķi sasniegt 17. jūlijā Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā.

Jauno kravas automobiļu ar pilno masu virs 16 tonnām tirgus rādītāji astoņās apceļotajās valstīs 2007. gadā sasniedza jaunus pārdošanas rekordus, kopumā tika pārdotas apmēram 55 000 vienības. Salīdzinot ar 2006. gada rādītājiem, kad kopējais pārdoto kravas automobiļu skaits sasniedza 35 100 vienību, vērojams pieaugums par vairāk nekā 56%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiesa apcietina arī Rīgas satiksmes iepirkumu lietā aizturēto GKR biedru un Saskaņas sponsoru Krjačeku

LETA, 13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šodien piemēroja drošības līdzekli apcietinājumu arī uzņēmējam Aleksandram Krjačekam, kuru šonedēļ aizturēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) lietā par pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumiem, apstiprināja advokāts Valdis Ulmanis.

Aizstāvis atzina, ka lieta, «protams ir saistīta ar RS,» taču atteicās komentēt to plašāk, norādot, ka ir parakstījies par informācijas neizpaušanu. Tāpat viņš žurnālistiem sacīja, ka šodienas tiesas lēmumu plāno pārsūdzēt, kad būs iepazinies ar tā motivāciju.

Tiesas lēmumu Krjačeks var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā. Apcietinājums ir bargākais drošības līdzeklis. Kriminālprocesa likumā teikts, ka apcietinājumu var piemērot tikai tad, ja cita drošības līdzekļa piemērošana nevar nodrošināt, ka persona neizdarīs jaunu noziedzīgu nodarījumu, netraucēs vai neizvairīsies no pirmstiesas izmeklēšanas.

SIA «Alkom-Trans» līdzīpašnieks Krjačeks ir partijas «Gods kalpot Rīgai» (GKR) biedrs, kā arī ziedojis naudu Rīgas domes valdošajai partijai «Saskaņa» un vēl 2002.gadā arī partijai «Jaunais laiks».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Restaurators un būvfirma saķeras par skulptūru atjaunošanas atalgojumu

Dienas Bizness, 22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tika noslēgta pamatskolas Rīdze ēkas restaurācija un rekonstrukcija, kuras laikā tika atjaunotas arī divas skulptūru grupas. Tomēr, iespējams, par padarīto darbu restauratoram nav izmaksāts pilns atalgojums, vēsta laikraksts Diena.

Ēkas restaurācija un rekonstrukcija, tajā skaitā divu skulptūru grupu restaurācija, tika veikta pēc Rīgas domes pasūtījuma. Skulptūru dēļ gan izveidojies konflikts starp to restauratoru Ati Cīruli un uzņēmumu, kurš noslēdzis līgumu ar domi par skulptūru atjaunošanu - RBC trans.

Ar laikrakstu Diena restaurators Atis Cīrulis sazinājās dienā, kad būvfirma RBC trans vērsusies pie viņa ar prasību atmaksāt uzņēmumam iemaksāto avansu par skulptūru restaurāciju, jo darbi nav izpildīti laikus. Tomēr A. Cīrulis uzskata, ka uzņēmums nevēlas pildīt savas saistības.

Kā pārliecinājās laikraksts, A. Cīrulim ar būvfirmu RBC trans līgums par pamatskolas Rīdze fasādes dekoratīvo elementu attīrīšanas, iekonservēšanas, restaurācijas, gruntēšanas un krāsošanas darbiem parakstīts šā gada 22. aprīlī. Līguma summa noteikta 1243,80 Ls apmērā, un galvenais restauratora uzdevums bija skulptūras Ģimene un Zināšanas restaurācija, izveidojot trūkstošās detaļas analogi vēsturiskajam izskatam. Tā, piemēram, vienai no skulptūrām atjaunota roka, kura laika gaitā bija nodrupusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lems par tiesvedības pārtraukšanu LSF holdinga un Kālija parka strīdā

Vēsma Lēvalde, Db, 07.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes apgabaltiesa šodien, 7. aprīlī, lems par to, vai pārtraukt tiesvedību SIA LSF Holdings prasībā pret a/s Kālija parks par 2.46 miljonu latu piedziņu.

Lūgumu pārtraukt tiesvedību iesniedza atbildētājs - a/s Kālija parks un atbildētāja pusē pieaicinātās trešās personas Valērija Godunova pārstāvis. Lūgums pamatojās uz to, ka pret trešo personu - Valēriju Godunovu sākts kriminālprocess, kā arī uz to, ka Rīgas apgabaltiesa skata prasītāja pusē pieaicinātās trešās personas - SIA LSF Trans prasību pret vairākiem atbildētājiem, tajā skaitā a/s Kālija parks. Atbildētājs uzskata, ka visi trīs procesi ir savstarpēji saistīti pēc būtības, turklāt kriminālprocesā ir plašākas iespējas gūt pierādījumus, kas var ietekmēt tiesas spriedumu. Tāpēc lūgts tiesvedību pārtraukt, līdz būs iztiesāts kriminālprocess. Savukārt LSF holdinga un LSF Trans pārstāvji uzskata, ka nav pamata pārtraukt tiesvedību, jo juridiski katra lieta ir patstāvīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jānim Naglim par vienu uzņēmumu mazāk

Gunta Kursiša, 20.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likvidēts Jelgavas novada mēbeļu ražotājs Egra trans, kurā viens no kapitāldaļu turētājiem bija uzņēmējs, bijušais Privatizācijas aģentūtas vadītājs Jānis Naglis.

SIA Egra trans darbība nav bijusi sekmīga pēdējos piecus gadus – 2009. gadā tika ierosināts uzņēmuma maksātnespējas process. Tas pēc diviem mēnešiem tika izbeigts, taču drīz vien tajā pašā gadā sekoja otra maksātnespējas procesa ierosināšana. Šis process ilga līdz 2013. gada decembrim, kad pēc SIA Egra trans un kreditoru sapulcēm tika pieņemts lēumums procedūru izbeigt.

Uzņēmuma īpašnieku vidū bez J. Nagļa bija arī Helmuts Balders-Sildedzis un Gunārs Siliņš. Uzņēmumu 1998. gadā dibināja Aleksandrs Krastiņš, taču pēc desmit gadiem notika Egra trans dalībnieku maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzdodoties par Latvijas firmas pārstāvjiem, Vācijā nozog garneles

LETA, 31.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzdodoties par Latvijā reģistrētas firmas "Alvos Trans" pārstāvjiem un uzrādot viltotas Lietuvas pases, jūlija vidū divi nezināmi vīrieši Vācijas pilsētā Brēmerhāfenē nozaguši divas kravas ar kopumā 65 paletēm saldētu garneļu.

Kā aģentūra LETA uzzināja Latvijas Valsts policijā, nenoskaidrotie kravas automašīnu vadītāji 16. un 17.jūlijā iekraušanas vietā uzrādījuši viltotas Lietuvas pases, kas it kā izdotas Jonam Valaitim (Jonas Valaitis) un Andrum Daukšam (Andrus Daukšas).

Kravu saņemšanai izmantoti transportlīdzekļi - kravas automašīnas un puspiekabes - ar reģistrācijas numurzīmēm "VR 55434", "J-9294", "XVR-5334", "HAT 278" un "R 1845", kas, iespējams, bijušas zagtas vai viltotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijā kāpums neticami
 spējš

Zane Meļķe, speciāli DB, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš gada sākuma Latvijas ieguldījumu fondos straujš kāpums; akciju tirgus iepriecina

Pēc mērenā kopējā 2014. gada atvērto fondu snieguma, kur obligāciju un naudas tirgus fondu gada ienesīgums bija robežās no -44,1% līdz +15,5%, jaukto fondu gada ienesīgums bija robežās no -0,4% līdz +9,5% un akciju fondu gada ienesīgums – robežās no -43,4% līdz +20,2%, šā gada pirmais ceturksnis uzsākts ļoti veiksmīgi, un Latvijas ieguldījumu fondi uzrāda līdz pat 58% ienesīgumu.

Iespaidīgus rādītājus sniedz Krievijas akciju fondi, tomēr fondu pārvaldnieki tajos iegulda piesardzīgi. Salīdzinot ar valsts obligācijām un citiem fiksēta ienākuma aktīviem, pievilcīgu sniegumu demonstrē akciju tirgus, rosinot uz augstāka riska ieguldījumiem. Paaugstināta riska aktīviem ļoti pretimnākoša ir arī G7 valstu centrālo banku politika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākās kukuļdošanas epizodēs, kur naudu saņēmuši Krievijas valsts pārstāvji, finanšu resursi plūduši caur Latvijas bankām.

Par to liecina publiskotais ziņojums par Daimler kukuļošanas skandālu.

Tā laikā no 2000. līdz 2005. gadam Daimler un DAIMLERCHRYSLERAUTOMOTIV RUSSIA SAO ( šobrīd Mercedes-Benz Russia SAO) maksāja Krievijas amatpersonām, lai "nodrošinātu biznesu" Krievijā.

Kā norādīts ziņojumā, daļa šo kukuļu pārskatīti uz Krievijas amatpersonu kontiem Latvijas bankās. Šo kontu turētājas oficiāli bijušas kompānijas - tukšas čaulas. Daļa no šīm kompānijām reģistrētas ASV. Šajā epizodē kukuļos samaksāti vairāk nekā 3 miljoni eiro (2.16 miljoni latu).

Kā norādīts ziņojumā, no 2003. gada janvāra līdz 2004. gada jūnijam, Daimler un DAIMLERCHRYSLERAUTOMOTIV RUSSIA SAO izdarījuši 13 maksājumus, kuru kopējā summa sasniedz 728 tūkstošus eiro, uz bankas kontu Latvijā. Šī konta īpašniece bijus kompānija Novitta Ltd, reģistrēta Delavērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krievijas oligarhus krīze atmetusi piecus gadus atpakaļ

, 17.04.2009

Iepriekšējā gada bagātākais cilvēks Krievijā, kompānijas Rusal īpašnieks Oļegs Deripasks, gada laikā zaudēja 25.1 miljardu USD (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas 100 bagātākie cilvēki krīzes dēļ zaudējuši 73% no savu īpašumu vērtības, atsaucoties uz Forbes Russia, ziņo Bloomberg.

Bloomberg atzīmē, ka Krievijas bagātāko cilvēku īpašumu vērtība samazinājusies vairāk nekā trīs reizes un nokritusi līdz 2004. gada līmenim.

Krievijas oligarhus krīze skārusi īpaši smagi, jo viņi naudu pelnījuši ar izejvielu ražošanu, kuru cena pēdējos sešos mēnešos ir ievērojami samazinājusies, turklāt viņiem vēl ir jāatmaksā milzīgi parādi, kas ņemti izejvielu kompleksu iegādei. Ziņu aģentūra AFP norāda, ka 2008. gadā Krievijā miljardieru skaits krietni pārsniedza simtu un ar šiem rādītājiem tā atpalika tikai no ASV, taču krīze miljardieru skaitu ir samazinājusi līdz 32.

Komentāri

Pievienot komentāru