Transports un loģistika

Transporta un sakaru institūts uzstādījis Airbus A320 virtuālo trenažieri

Jānis Rancāns, 17.10.2011

Jaunākais izdevums

Transporta un sakaru institūts (TSI) šodien pabeidzis mācību trenažiera Aerosim, kas apkalpo Airbus A320 lidmašīnas, uzstādīšanu informē institūts.

Uzstādītais 2D trenažieris realizē virtuālās lidmašīnas koncepciju un ļauj aviācijas studiju programmu studentiem iegūt pilnīgu, lai gan virtuālu, pieeju populārajam aviolaineriem, norāda TSI.

Simulatora izmantošana studentiem ļaus apgūt visas Airbus A320 lidmašīnas apkopei nepieciešamo procedūru veikšanas iemaņas, dokumentāciju, kā arī dos iespēju orientēties ierīču panelī un agregātu nodalījumā.

Trenažieris ir precīza aviolainera virtuālā kopija, kas ļauj ieslēgt un izslēgt jebkuru slēdzi, nomainīt ierīces, apgūt visas tehniskās realizācijas nianses un diagnostikas darba un remonta īpatnības. Turklāt tas notiek, nepakļaujot riskam pasažierus, uzsver TSI.

Kompāniju Airbus un Aerosim izstrādāts speciāls programmnodrošinājums modelē lidmašīnas ārējo izskatu, tās kabīnes un visas sistēmas, tostarp vadības sistēmu, navigāciju, kondicionēšanu u. c. Ar programmas palīdzību iespējams manuāli pārbaudīt, noregulēt, mainīt lidmašīnas aprīkojumu, saņemt atskaites un novērst traucējumus.

Tāpat programmā iekļauti speciāli scenāriji, kas ļauj modelēt lidmašīnas uzvedību ugunsgrēka, navigācijas sistēmu atslēgšanās laikā, utt. Tāpat arī auditorija aprīkota ar diviem augstas izšķirtspējas projektoriem, kas paredzēti lekciju norisei un aviolainera apkopes procedūru demonstrēšanai.

Tuvākajā laikā sāksies arī 3D trenažiera montāža, norāda institūts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājas sporta zāles ir jaunās fitnesa studijas. Galvenais ir atrast savai telpai, budžetam un apņemšanās līmenim piemērotāko mājas treniņu aprīkojumu, un šeit daudzi cilvēki iestrēgst – ir svarīgi pieņemt, ka Tu veido mājas sporta zāli, nevis komerciālu fitnesa centru. Kādi ir efektīvākie mājas trenažieri un aprīkojums individuālajiem treniņiem? Par to plašāk – šajā rakstā!

Aprīkojums un mājas trenažieri individuālām vajadzībām – ko apsvērt?

Pats svarīgākais, ko atcerēties – nav jāpārblīvē mājoklis ar neskaitāmām komerciāla līmeņa iekārtām vai aprīkojumu. Tikai viens augstas kvalitātes skriešanas trenažieris, piemēram, skrejceļš, var būt Tavas treniņu vietas zvaigzne. Ja tas nav iespējams, jogas paklājiņš vai kāds pretestības aprīkojums joprojām var palīdzēt sasniegt sporta zāles kvalitātes treniņu, nesperot kāju sporta zālē. Lai saprastu, kādi sporta trenažieri ir pieejami un ko apsvērt, lasi turpinājumā!

#1 Skriešanas trenažieris

Ja Tev mājoklī ir pietiekami daudz vietas, skrejceliņš var būt lielisks kardio aprīkojums mājās. Šādi trenažieri ir salīdzinoši dārgi, tāpēc pirms iegādes izvērtē, kādas funkcijas Tev ir svarīgas – iespēja to salocīt, regulē slīpumu, ātrumu u.c. Jo mazākas būs variācijas iespējas, jo lētāks būs ieguldījums. Šādā situācijā var noderēt arī lietots trenažieris, jo tas, visticamāk, ja tiks pārdots, kādam citam mājās būs vairāk krājis putekļus nekā likts lietā aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eiropas institūcijas brīdina par riskiem, kas saistīti ar virtuālo valūtu tirdzniecību

Dienas Bizness, 13.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Vērtspapīru un Tirgu iestāde (EVTI), Eiropas Banku iestāde (EBI) un Eiropas Apdrošināšanas un aroda pensiju iestāde (EAAPI) brīdina par augstajiem riskiem, ar kuriem patērētāji var saskarties, pērkot un/vai turot tā saucamo virtuālo valūtu (VV).

Pašlaik pieejamā virtuālā valūta ir digitālās valūtas veids, ko neemitē un negarantē nedz centrālā banka, nedz valsts iestādes, un tai nav likumīga valūtas vai naudas statusa. Tā ir ļoti riskanta valūta, kas parasti nav nodrošināta ar materiāliem aktīviem, arī Eiropas tiesību akti to neaizsargā, un tamdēļ patērētāji nevar cerēt uz tiesisko aizsardzību. Trīs Eiropas uzraudzības iestādes (EUI) pauž satraukumu par to, ka aizvien vairāk patērētāju iegādājas virtuālo valūtu tieši ar cerību, ka tās vērtība turpinās augt, nemaz neapzinoties augsto risku zaudēt ieguldīto naudu.

Pēdējā laikā Bitcoin, Ripple, Ether un daudzas citas virtuālās valūtas ir bijušas ļoti nepastāvīgas, tās skārušas ievērojamas ikdienas cenu svārstības. Piemēram, Bitcoin cena krasi pieauga no 1,000 euro 2017.gada janvārī līdz vairāk kā 16,000 euro 2017. gada decembra vidū, bet 2018. gada februāra sākumā tā nokritās līdz 5,000 euro - Tiek lēsts, ka šobrīd kopējā VV tirgus kapitalizācija visā pasaulē pārsniedz 500 miljardus euro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus atver pirmo ražotni konkurentu Boeing bāzes valstī

Gunta Kursiša, 03.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidaparātu ražotājs Airbus pieņēmis lēmumu atvērt ražotni ASV, kas ir aviācijas tehnikas ražotājas un Airbus sāncences Boeing bāzes valsts.

Pirmajā Francijas kompānijas Airbus ražotnē ASV tiks komplektēti un nodoti lietošanai A319, A320, A321 saimes lidaparāti. Airbus ražotne ASV atradīsies industriālajā centrā Brookley Aeroplex, Mobilā, Alabamā.

«Šis ir īstais laiks, lai Airbus paplašinātos Amerikas virzienā,» uzskata Fabrice Brežē (Fabrice Brégier), Airbus prezidents un izpilddirektors, uzsverot, ka paplašināšanās ASV uzņēmumam ir stratēģiski būtisks lēmums. «ASV ir lielākais vienas ejas lidaparātu tirgus pasaulē ar prognozēm par vairāk nekā 4600 jaunu lidaparātu nepieciešamību tuvāko 20 gadu laikā, šī montāžas līnija ļaus mums būt tuvāk klientam. Mobila tagad kļūs par daļu no Airbus globālā ražošanas tīkla, pievienojoties uzņēmuma montāžas rūpnīcām Hamburgā, Tulūzā un Tiandžinā,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē Ķīna varētu radīt nopietnu konkurenci lielo lidaparātu ražošanā, Krievijai ir potenciāls uz 100-140 vietu lidmašīnām.

To intervijā DB atzīst viena no pasaules vadošajiem lidmašīnu ražotājiem Airbus pārstāvji Rafaels Šefīlds un Antonio da Kosta. Lai arī Airbus pārstāvji Rīgu apmeklē regulāri un savulaik ir prognozējuši, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas aviokompānijām tuvākajos gados būs nepieciešamas ap 130 jaunu simts sēdvietu lidmašīnu, kam Airbus ir gatavs piedāvāt savus populārākos lidaparātu modeļus, tomēr pagaidām ienākt šajos tirgos Airbus vēl nav izdevies. «Man patiktu, ja airBaltic lidotu uz Tulūzu, bet mēs nevaram komentēt komerciālas vienošanās, kas vēl ir procesā. Par to, ko mūsu klienti dara un kādi ir viņa plāni, mēs nerunājam,» norāda Airbus pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus 2011. gadā pārspējis Boeing

Gunta Kursiša, 17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidaparātu ražotājs Airbus lidmašīnu pasūtījumu skaita ziņā pērn pārspējis konkurentus Boeing, tomēr Airbus atzinis, ka nākamgad tai vajadzēs pacīnīties, lai saglabātu «kroni», vēsta Reuters.

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus pavēstījis, ka tam ir pasūtīts piegādāt 419 lidaparātus. Tādējādi Airbus tirgus daļa, vērtējot pēc pasūtīto lidaparātu skaita, sasniegusi rekordu – 64%. Vērtējot naudiskā izteiksmē, Airbus tirgus daļa ir aptuveni 54 – 56%.

No 1419 lidaparātiem, kuri pasūtīti no Airbus, 1220 ir jaunās A320neo lidmašīnas ar 150 sēdvietām. Šīs lidmašīnas tika laistas tirgū pirms gada un lika konkurentiem Boeing veikt uzlabojumus tās visvairāk pārdotajā lidaparātā 737 MAX.

Airbus apstiprināja, ka pērn tā ir piegādājusi 534 lidaparātus, bet Boeing – 477 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Beidzot ir virtuālo valūtu regulējums

Matīss Rostoks - ZAB Deloitte Legal advokāts, 21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot gan Eiropas Savienības (ES) līmeņa virtuālo valūtu regulējuma, gan VID redzējuma tuksnesī ir parādījusies oāze, kura sniedz pirmo tik ilgi gaidīto veldzi tiem komersantiem, kuri saskaras ar tieša regulējuma neesamību attiecībā uz darbībām ar virtuālo valūtu.

Šī gada aprīlī Eiropas Parlaments atbalstīja jaunu Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas direktīvu (piektā AML direktīva), ar kuru citu starpā tiks ieviests pirmais ES līmeņa virtuālo valūtu regulējums. Ņemot vērā virtuālās valūtas fenomena pieaugošo lomu ES pilsoņu un uzņēmumu ikdienā, ES likumdevējs plāno ieviest ES līmeņa virtuālās valūtas definīciju un noteiktus subjektus, kuru darbība ir saistīta ar virtuālo valūtu, tieši pakļaut noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas regulējuma (AML) darbības jomai. Eiropas Parlaments piedāvā noteikt, ka virtuālā valūta ir vērtības digitāls atspoguļojums, ko neizsniedz vai negarantē centrālā banka vai valsts iestāde, kas nav obligāti piesaistīta likumīgi izveidotai valūtai un kurai nav valūtas vai naudas juridiskā statusa, bet ko fiziskas vai juridiskas personas pieņem kā maiņas līdzekli un ko var pārskaitīt, glabāt un tirgot elektroniskā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas Banka brīdina par riskiem, pērkot vai mainot Bitcoin

Dienas Bizness, 03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2012.gada būtiski pieaudzis un turpina palielināties virtuālo valūtu shēmu skaits, teikts Eirosistēmas publiskotajā jaunākajā ziņojumā par virtuālo valūtu shēmām.

Dažas no šīm shēmām tiek veidotas ar nelielajām tehniskajām atšķirībām, kas varētu uzlabot to funkcionalitāti vai dažus shēmas elementus. Savukārt par daudzām shēmām nav skaidrs to mērķis, un tikai dažas domātas un tiek lietotas maksājumu veikšanai. Virtuālo valūtu pieņemšana norēķinos nav plaši izplatīta, tomēr daži tirgotāji, galvenokārt e-komercijas jomā, ir paziņojuši, ka uzsāk virtuālās valūtas Bitcoin pieņemšanu.

Visi dati par virtuālo valūtu izmantošanu norēķiniem nav pieejami. Bitcoin ir populārākā no šīm shēmām, nodrošinot vairāk nekā 80% no vismaz 500 zināmo virtuālo valūtu shēmu tirgus kapitalizācijas. Ar Bitcoin tiek veikts vidēji 69 000 transakciju dienā (salīdzinājumam - Eiropas Savienībā vien dienā tiek veikti 274 miljoni bezskaidras naudas transakciju). Lielākā daļa no Bitcoin transakcijām ir maiņas darījumi, tomēr precīzi dati par Bitcoin izmantošanu maksājumos par precēm un pakalpojumiem nav pieejami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražošanas kompāniju Boeing un Airbus pārdošanas apjomu dati šajā gadā liecina, ka Airbus A320 saņēmis vairāk pasūtījumu nekā Boeing 737, raksta Business Insider.

Airbus panākumus ļāvusi gūt izaugsme komerciālajā aviācijā kombinācijā ar Boeing 737 Max problēmām, turklāt Airbus prezentējis divus uzlabotus lidmašīnas variantus.

Kopumā 55 gadu laikā, kopš tiek apkopoti dati par pārdotākajām lidmaāīnām, Boeing 737 ir bijusi vispārdotākā lidmašīna, taču pēdējā laika krīze saistībā ar lidmašīnu problēmām ir atņēmusi uzņēmumam šo titulu.

Līdz oktobrim Boeing saņēmis 15136 pasūtījumus, savukārt Airbus - 15193 pasūtījumus.

Airbus pietuvojās Boeing tikai pēdējo pāris gadu laikā, un īpaši straujā tempā tas notika pēc tam, kad Airbus tirgu iepazīstināja ar jaunāko versiju - A320neo, kas notika pirms Boeing prezentēja 737 Max. 2018.gada beigās A320 modeļa pasūtījumi par 400 atpalika no 737 pasūtījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slēdzamo zinātnisko institūtu sarakstā vairākas LU un RTU struktūrvienības; arī Nacionālā botāniskā dārza institūts

LETA, 17.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To 22 zinātnisko institūciju un augstskolu struktūrvienību sarakstā, kuras starptautiskie eksperti iesaka slēgt, ir virkne Latvijas Universitātes (LU) un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) struktūrvienību, informē Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).

Latvijas zinātnisko institūciju starptautiskajā izvērtējumā teikts, ka vāju vērtējumu jeb «1» ieguvis LU Eksperimentālās un klīniskās medicīnas institūts un Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts, kā arī RTU struktūrvienības - Autotransporta institūts, Datorvadības, automātikas un datortehnikas institūts, Humanitārais institūts, Radioelektronikas institūts un Siltumenerģētisko sistēmu katedra, un Varbūtības teorijas un matemātiskās statistikas katedra.

Tāpat slēdzamo institūtu sarakstā ir Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) aģentūras Zemkopības zinātniskais institūts un Lauksaimniecības tehnikas zinātniskais institūts, kā arī zinātniskie institūti Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija un Nacionālais botāniskais dārzs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SmartLynx Airlines ir saņēmis gaisa kuģu operatora (AOC) sertifikāciju, ko piešķir Maltas Transporta ministrijas Civilās aviācijas direktorāts.

Kā norāda SmartLynx izpilddirektors Žigimantas Surintas, saņemtais sertifikāts sniedz jaunas iespējas attīstīt uzņēmuma darbību un ieviest operācijas vēl neapgūtos tirgos.

«Šis ir nozīmīgs solis, kas pastiprināti veicinās stratēģisku jaunu tirgu apguvi, ko SmartLynx ir plānojis un praktizējis pēdējos gados. Malta jau šobrīd ir viens no mūsu stratēģiskajiem tirgiem, un līdz ar iegūto AOC sertifikātu, esam ieguvuši papildu konkurences priekšrocības,» skaidro Surintas.

SmartLynx šobrīd vērtē biznesa iespējas visā pasaulē, un šis notikums ir ļāvis kompānijai iegūt pieeju jauniem tirgiem, tostarp tiem, kurus kontrolē Federālā aviācijas administrācija (FAA). Līdz ar iegūto sertifikāciju, SmartLynx Airlines uzsāks operācijas ar Airbus A320 lidmašīnu, kura lidos ar Maltas reģistrācijas kodu - 9H-SLA. Kā norāda uzņēmumā, AOC sertifikāta iegūšana ir notikusi īstajā brīdī. Ņemot vērā, ka kompānija šogad ir plānojusi apgūt jaunus tirgus, SmartLynx ir paplašinājis savu lidmašīnu floti līdz 23 vienībām. Kompānija ikdienā izmanto Airbus A320 un Airbus A321 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic īstermiņā nomās lidmašīnas ar apkalpi no XFly, Carpatair, Danish Air Transport un Cyprus Airways

Db.lv, 27.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" saistībā ar ražotāja ierobežotām iespējam laikus veikt lidmašīnu dzinēju apkopi līdz 31.maijam īstermiņā nomās papildu lidmašīnas ar apkalpi no "XFly", "Carpatair", "Danish Air Transport" un "Cyprus Airways", informē "airBaltic" pārstāvji.

"XFly" piedāvās "Bombardier CRJ-900NG" lidmašīnas ar 88 sēdvietām, "Danish Air Transport" - "Airbus A320-232" ar 180 sēdvietām, "Carpatair" - "Airbus A319-100" ar 150 sēdvietām, bet "Cyprus Airways" - "Airbus A320-232" ar 180 sēdvietām.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka lidsabiedrība ir stingri apņēmusies pildīt līgumsaistības pret pasažieriem un partneriem. Tomēr pagarinātais "Pratt & Whitney" dzinēju apkopes laiks rada "airBaltic" darbības traucējumus.

"Viņi, kā ilggadējs "airBaltic" partneris, atkal nav spējuši turēt solījumu attiecībā uz lidmašīnu sagatavošanas laiku saīsināšanu. Tādēļ "airBaltic" nodrošina rezerves kapacitāti ACMI nomas līgumu veidā," skaidro M.Gauss, piebilstot, ka "airBaltic" saprot, ka šī ir nepatīkama situācija, tomēr saglabā optimismu, ka tā drīzumā tiks atrisināta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas lidsabiedrība Wizz Air atklājusi jaunu centru Sofijā, Bulgārijā. Šis būs uzņēmuma ceturtais specializētais tehniskās apkopes centrs Eiropā un pirmais Balkānos.

Bulgārijā iekārtotais objekts lidsabiedrībai sniedz iespēju paplašināt Airbus lidmašīnu saimes A320 vietējās tehniskās apkopes iespējas.

Jaunajā tehniskās apkopes centrā, kas ir uzbūvēts Sofijas lidostā, varēs veikt vairāk nekā 300 kārtējās tehniskās apkopes procesu gadā. Lidmašīnu telpā ierīkotajās lokšņu metāla un kompozītmateriālu remontdarbnīcās darbinieki varēs izpildīt arī metālu remonta pamatdarbus.

«Šis ir mūsu pats pirmais specializētais tehniskās apkopes serviss Balkānos ar vairāk nekā 300 kārtējās tehniskās apkopes sesiju jaudu. Šis ieguldījums vēl vairāk nostiprina Wizz Air saikni ar Bulgāriju un Sofiju, kā arī atbalsta papildu vietējo darbvietu izveidi,» stāsta Andrāšs Rado, Wizz Air korporatīvās komunikācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība SmartLynx Airlines Eiropas zemo cenu aviokompānijai easyJet iznomās sešas lidmašīnas, informē SmartLynx Airlines pārstāvji.

Šā gada novembrī SmartLynx Airlines parakstīja ilgtermiņa nomas līgumu ar easyJet Airline Company Ltd., kas paredz, ka SmartLynx iznomās easyJet sešas Airbus A320 tipa lidmašīnas. Četras no tām reģistrētas Latvijā, bet divas Igaunijā.

Lidmašīnas lidos no Tēgeles lidostas Vācijā uz dažādiem galamērķiem Eiropā.

Šis līgums ir turpinājums abu aviosabiedrību sadarbībai, kas sākta šī gada sākumā, kad SmartLynx izīrēja easyJet trīs lidmašīnas Airbus A320.

2016.gadā lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumu segmentā "SmartLynx Airlines" koncerns bāzēja lidmašīnas Beļģijā, Čehijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Turcijā un Vjetnamā, savukārt pasažieru čartera pārvadājumu segmentā koncerns apkalpoja klientus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Francijā un Kosovā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air kopā ar Airbus piektdien Budapeštas lidostā iepazīstināja ar Airbus lidmašīnu A321neo un uzsāka testēšanas turneju WIZZ pilotiem, informē Wizz Air.

Kopš pirmā lidojuma 2004. gadā Wizz Air nepārtraukti paplašina lēto reisu tīklu. WIZZ vienmēr ir izmantojusi Airbus A320, un 2015. gada novembrī WIZZ lidmašīnu parkā tika iekļauta pirmā lidmašīna A321ceo. Līdz 2018. gada beigām WIZZ lidmašīnu parkam pievienosies 30 lidmašīnas A321ceo, un 2019. gadā lidsabiedrība saņems pirmo no 110 Airbus A321neo, kas 2015. gadā tika pasūtītas Parīzes aviācijas izstādē. A321neo piegādes turpināsies līdz 2024. gada beigām.

Wizz Air lidmašīnu parks sastāv no 63 Airbus lidmašīnām A320 un 10 lidmašīnām A321ce, kuru vidējais vecums ir četri gadi.

Wizz Air ir viena no galvenajām Airbus sadarbības partnerēm, tāpēc WIZZ piloti pirmie testē visvairāk pārdoto vienejas lidmašīnu A321neo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Neļaujiet sliktiem laikapstākļiem traucēt Jūsu dzīvei - labākie velotrenažieri sporta entuziastiem

Sadarbības materiāls, 25.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitri laikapstākļi daudziem no mums var sabojāt dienu un neļaut mums izbaudīt iecienītās aktivitātes. Īpaši, ja šī aktivitāte ir riteņbraukšana. Atzīsim, ka lietus vai brāzmaina vēja laikā braukšana ar velosipēdu pat skaistākajās pasaules vietās nav tas lielākais prieks. Taču tas joprojām ir lielisks veids, kā izvingrināt kājas un iegūt enerģiju visai dienai. Lai sliktie laikapstākļi netraucētu jūsu hobijiem, parasto velosipēdu varat nomainīt pret velotrenažieri. Treniņu velosipēda priekšrocības būs tikpat labas kā pedāļu minšana ar parastu velosipēdu, un slikti laikapstākļi vairs nebūs biedējoši.

Izmantojot labākos trenažierus, jūs jutīsieties tā, it kā brauktu ar īstu velosipēdu.

Tie, kas meklē velotrenažierus, kas pēc iespējas precīzāk imitē parastu braukšanu ar velosipēdu, parasti iemīlēs spin velosipēdus. Pēdējie nodrošina precīzāku pretestības kontroli, un tiem ir pastiprināti pedāļi, kas ļauj ērti stāvēt, it kā brauktu ar parastu velosipēdu. Labāko spinbaika velosipēdu sarakstā vienmēr ir vieta tādiem inSPORTline modeļiem kā: Alfan, Agneto vai Drakkaris.

Labākie mini un saliekamie velosipēdi vietas taupīšanai fitnesā

Ja velotrenažieri izmantojat reti, nav nepieciešams piepildīt istabu ar lielu trenažieri. Īpaši tāpēc, ka profesionālo velotrenažieru cena ir daudz augstāka nekā to vienkāršākām alternatīvām. Protams, populārākajiem mini velosipēdiem, piemēram, Spartan Mini Bike, nav pievienotas papildu programmas. Taču jums tās nav nepieciešamas, ja pedāļu minšana ir tikai neregulāra aktivitāte, ko atceraties. Saliekamie trenažieri, lai gan tie ir pietiekami mazi, lai tos varētu novietot zem gultas vai skapī, ir labāki par mini velosipēdiem, jo tiem ir ērti rokturi un sēdeklis. Iespēja mērīt laiku, attālumu, sirdsdarbības ritmu, sadedzinātās kalorijas, kā arī stūres un sēdekļa ērtums padara inSPORTline Xbike par saliekamo velotrenažieru mīluli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbaltic meklē naudu

Egons Mudulis, 10.04.2019

Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču investora jeb naudas piesaistes jautājums arvien aktuāls

To sarunā (1. aprīlī) ar Dienas Biznesu norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir tā lieta uz galda jūsu priekšā, par ko esat tik gandarīts?

Esam ar to ļoti lepni. Tā ir augstākā nozares balva, ko Air Transport World (ATW) reizi gadā pasniedz dažādās kategorijās. Esam vienīgā lidsabiedrība, kas to – Tirgus līdera balvu (vietējā tirgū) ‒ saņēmusi divreiz pēc kārtas. Īpaši lepnu mani darīja tas, ka, saņemot to airBaltic vārdā Ņujorkā, uz skatuves ar mani kopā bija Lufthansa vadītājs. uzvarēja arī Airbus 220, Air New Zealand. Pazīstami vārdi. Mēs nākam no mazas valsts. Prasīju auditorijai, kurš ir bijis Latvijā. Apmēram 10 cilvēki pacēla roku. Ja jūs tur būtu bijis, jūs būtu lepns par savu valsti un lidsabiedrību. Tas bija ļoti iespaidīgi. Tas dod lielu starptautisku publicitāti, un tā ir atzinība mūsu cilvēkiem par labi paveiktu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic jūnija beigās Rīgā sagaidīja 27. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-ABA.

Šī ir otrā no septiņām Airbus A220-300 lidmašīnām, ko airBaltic plānojusi saņemt šogad. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 6 170 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru ceļojuši uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 65 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 160 000 stundu.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Lidsabiedrība norāda, ka šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot «Boeing 737» lidmašīnas, pastāstīja lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas nodaļā.

Kompānijā minēja, ka «airBaltic» turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz «Airbus A220-300» floti līdz 2023.gadam. «Līdz šā gada beigām «airBaltic» samazinās «Boeing 737» lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas «Boeing 737» lidmašīnas «airBaltic» flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām,» pauda kompānijā.

Atbilstoši «airBaltic» flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito «Airbus A220-300» lidmašīnu, bet līdz gada beigām «airBaltic» saņems vēl divas «Airbus A220-300» lidmašīnas.

«airBaltic» Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas «Airbus A220-300» dzinēju maiņas. «Airbus A220-300» lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju «Pratt&Whitney», kā arī ar lidmašīnu ražotāju «Airbus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bastīlijas ieņemšanas svētkos Francija tiks pie jaunākās Airbus militārās lidmašīnas

Gunta Kursiša, 26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies desmit gadus ilgais Airbus Military darbs pie jaunā militārā lidaparāta A400M Atlas, kura ražošanu atbalstīja septiņas Eiropas valstis – Beļģija, Francija, Vācija, Luksemburga, Spānija, Turcija un Lielbritānija.

Kopumā jaunā lidaparāta izveidošanas programma izmaksāja 20 miljardus eiro.

Pirmais lidaparāts tiks piegādāts Fracnijai 14. jūlijā valsts nacionālajos svētkos – Bastīlijas ieņemšanas dienā.

Airbus A400M spēj izpildīt trīs dažādu tipu uzdevumus – piedalīties taktiskās militārās misijās, veikt stratēģiskas misijas un loģistikas uzdevumus, kā arī kalpot kā degvielas pārvadātājs pa gaisu. Līdz maija beigām no dažādām pasaules valstīm lidmašīnu ražotājs saņēmis 174 A400M iepriekšpasūtījumu, liecina informācija Airbus mājas lapā.

Pats lidaparātu ražotājs norāda, ka A400M ir «ideāls lidaparāts, kas piemērots militārām un civilām misijām». Airbus militārās lidmašīnas piegādes plānots uzsākt šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO,VIDEO: Atklāj 36 miljonus eiro vērto Zinātņu māju Torņakalnā

Laura Mazbērziņa, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte (LU) Akadēmiskajā centrā Torņakalnā pabeigusi Zinātņu mājas izbūvi. Līdz ar tās izbūvi LU eksakto, medicīnas un dzīvības zinātņu studiju un pētniecības virzieni būs koncentrēti vienuviet, veicinot studiju un pētniecības nozaru sinerģiju un nodrošinot LU resursu efektīvu izmantošanu.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) ieguldījums veido nozīmīgāko daļu no ēkas būvniecības un moderna aprīkojuma iegādes izmaksām 36 miljonu eiro apmērā. Zinātņu mājas izveide ir viens no veiksmīgākajiem Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļu izmantošanas piemēriem Latvijas izglītības un zinātnes sektorā. Akadēmiskā centra izbūves finansējumu veido ERAF līdzekļi, tos kombinējot ar Eiropas starptautisko finanšu institūciju - Eiropas Investīciju bankas (EIB) un Eiropas Padomes Attīstības bankas (EPAB) aizdevumiem un LU pašu finansējumu.

Zinātņu mājas būvniecība tika uzsākta 2017. gada vasarā un noslēdzās 2018. gada decembrī, radot modernu vidi ar mūsdienīgu infrastruktūru divām LU fakultātēm un sešiem zinātniski pētnieciskajiem institūtiem. Zinātņu mājā turpmāk atradīsies: Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte, Medicīnas fakultāte, Fizikas institūts, Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts, Kardioloģijas un reģeneratīvās medicīnas institūts, Atomfizikas un spektroskopijas institūts, Materiālu mehānikas institūts un Astronomijas institūts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air jūnijā atklās savu Rīgas bāzi, kurā sākotnēji būs viens jauns Airbus A320 gaisa kuģis, informē kompānijas parstāvji.

Šobrīd ir tikai viena lidmašīna, taču Wizz Air pārstāvji cer, ka gaisa flote lidostā Rīga sastāvēs no vairākām lidmašīnām. Piemērs ir Viļņa, kur kompānija sāka darbību ar vienu lidmašīnu, bet tagad tajā ir trīs. Ar šiem lidaparātiem tiek pārvadāti aptuveni miljons pasažieru, un kompānija cer arī šādu attīstību sasniegt Rīgas tirgū.

Vienlaikus ar gaisakuģa piegādi aviosabiedrība sāks lidojumus četros jaunos maršrutos no Rīgas uz Barselonu, Donkasteru Šefīldu, Dortmundi un Parīzi, kā arī palielinās lidojumu biežumu uz Londonu – no 7 uz 8, un Oslo – no 2 līdz 3. Jaunie reisi tiks atklāti laika posmā no 19.-22.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air šodien paziņoja, ka pēc konkursa atlases procesa ir parakstījusi saprašanās memorandu ar Airbus SAS par 110 lidmašīnu Airbus A321neo iegādi ar piegāžu sākumu 2019. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Saprašanās memorands paredz arī nesaistītas tiesības Wizz Air iegādāties papildu 90 lidmašīnas A321neo. Jaunās lidmašīnas gan aizstās pašreizējos gaisa kuģus, kad tie tiks nodoti atpakaļ iznomātājiem, gan nodrošinās papildu iespējas Wizz Air tālākai izaugsmei. Saskaņā ar saprašanās memorandu Wizz Air ir tiesības noteiktu skaitu lidmašīnu A321neo aizstāt ar Airbus A320neo, ja nākotnē tas būs nepieciešams. Šī vienošanās arī noteic, ka Wizz Air atceļ desmit A320ceo saimes lidmašīnu pasūtījumu, kuras saskaņā ar pašreizējo Wizz Air un Airbus SAS pirkuma līgumu bija paredzēts piegādāt 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa saņem pirmo Airbus A320neo

Dienas Bizness, 21.01.2016

Pirmā A320 neo piegādi Lufthansa atzīmē (no kreisās) Airbus prezidents un izpildddirektors Fabriss Brežē (Fabrice Brégier), Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr) un Pratt & Whitney prezidents Roberts Leducs (Robert Leduc).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa kā pirmā saņēmusi lidaparātu ražotāja Airbus jaunāko vienas ejas lidaparātu A320neo, kam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, kā arī par 15% zemāks degvielas patēriņš nekā citām pašlaik izmantotajām lidmašīnām, informē lidsabiedrībā.

«Priecājamies pirmie saņemt jauno A320neo. Airbus un Pratt & Whitney tehnoloģijas padara to par efektīvāko un klusāko lidaparātu tuvajos un vidēja attāluma lidojumos. Ar mazāku degvielas patēriņu un zemāku CO2 emisiju līmeni A320neo acīmredzami ir īstenojis videi draudzīgāku darbību. Turklāt jaunā dzinēju tehnoloģija lidmašīnu padara ievērojami klusāku. Kopumā Lufthansa Group aviosabiedrību vajadzībām pasūtīti 116 šī modeļa lidaparāti,» stāsta Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr).

«Ar šo pasūtījumu Lufthansa jau atkal pierāda savu pioniera statusu tehnoloģisku inovāciju ieviešanā. Šogad Lufthansa Group plāno 52 jaunu lidaparātu piegādes – tas ir pēdējo gadu rekords,» papildina K.Špors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Airbus pagājušajā gadā uzrāda lidmašīnu pārdošanas rekordu; pauž ambīcijas nākamajam gadam

Gunta Kursiša, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus Group paziņojis par gada peļņas kāpumu un paudis apņēmību palielināt A320 lidmašīnu ražošanas apjomus.

Uzņēmuma neto ienākumi 2013. gadā palielinājās par 21% jeb 3,6 miljardiem eiro. Pagājušajā gadā Airbus Group piegādāja rekordlielu lidaparātu skaitu – 626. Koncerna ieņēmumi pērn auga par 5%, sasniedzot 59,3 miljardus eiro.

Tiek paredzēts, ka šogad Airbus Group piegādās līdzīgu skaitu lidaparātu. Tāpat kompānija paziņojusi, ka līdz 2016. gadam palielinās A320 modeļa lidmašīnu ražošanas apjomus no 42 līdz 46 gaisa kuģiem mēnesī.

Tāpat Airbus paziņojis, ka piegādās savu pirmo A350 lidmašīnu lidsabiedrībai Quatar Airways, un tas notiks līdz šā gada beigām. Koncerns paredz, ka gaisa kuģu pasūtījumi vēl joprojām pārsniegs piegāžu apjomus. Nākotnē ienākumu plūsma būs stabila.

Komentāri

Pievienot komentāru