Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: AFP/LETA

Transports Eiropā nebūs prioritāte

Eiropas transporta organizācijas nemierā ar transportam atvēlēto naudu; Latvijai par līdzekļiem nāksies konkurēt.

Tā kā 23 miljardi eiro, kas nākamajā ES fondu plānošanas periodā paredzēti transporta infrastruktūrai Eiropas Savienojuma instrumenta (CEF) ietvaros, ir par trešdaļu mazāk nekā sākotnēji paredzēts, Eiropas transporta organizācijas šo septiņu gadu budžeta projektu kritizē.

Trīspusējo Eiropas Komisijas (EK), Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes sarunu rezultāts ar gala «cipariem» gan gaidāms tikai šā gada jūnijā vai jūlijā. Ātrāku virzību šobrīd kavē tas, ka joprojām nav skaidrības, kāds īsti būs nākamā plānošanas perioda kopējais Eiropas Savienības budžets, norāda Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle. Latvija no CEF galvenokārt plāno līdzfinansēt jaunu šaursliežu dzelzceļa līniju Rail Baltic 2.

Nešķiet, ka nākamajā budžetā transporta sektors tiktu uzskatīts par prioritāti, pirmajā kopīgajā reakcijā uz Eiropas līderu šā gada februārī panākto vienošanos norāda Eiropas Iekšzemes ostu federācija (EFIP), Eiropas Jūras ostu organizācija (ESPO), Starptautiskā Autotransporta apvienība (IRU), Eiropas Dzelzceļa un infrastruktūras kompāniju apvienība (CER) un citas organizācijas. Tajā pašā laikā tās atzīst, ka ir sperts solis uz priekšu salīdzinājumā ar astoņiem miljardiem eiro, kas bija atvēlēti šajā plānošanās periodā Eiropas transporta tīklam (TEN-T). Līdzekļu samazināšanu ekonomisko izaugsmi stimulējošajam transporta sektoram transporta organizācijas uzskata par garām palaistu iespēju.

 

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Komentāri

Reklāma