Dienas Bizness

  • 28 otrdiena,
    februāris

    Skaidrīte, Justs, Skaidra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8528

    USD: 1.0587

Ražošana

Foto: freeimages.com

Tranzītā valda drūmas noskaņas  7

Ogļu un naftas produktu kravu apjomu nākotne arvien neskaidra, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kamēr Latvijas ostās un dzelzceļā vēl tikai apkopo oktobra kravu apjomu rādītājus, atsevišķu termināļu un citu nozares spēlētāju Dienas Biznesam teiktais liecina, ka līdz ar rudeni septembra rādītāju izskatā atnākušais pesimisms nekur nav izplēnējis. Tam pamatā tiek minēti jau iepriekš piesauktie faktori – zemās ogļu cenas, Krievijas stratēģijas īstenošana savas izcelsmes kravu nosūtīšanai pēc iespējas vairāk izmantot savas ostas, neskaidrība par to, kurš būs nākamais VAS Latvijas dzelzceļš vadītājs (ar pienākumu izpildītājiem kaimiņvalstī nopietnus jautājumus, piemēram, nākamā gada sadarbības plānus, neizlemjot), taču klāt nākuši arī citi.

Pamazām atņems

Pagaidām ir runa par 20–30% kravu apjomu pārorientāciju no Latvijas uz Krievijas ostām, norāda kāds nozares spēlētājs. Savukārt politiskais/stratēģiskais uzstādījums ir līdz 2020. gadam «atņemt» 80% caur ārvalstu ostām nosūtīto Krievijas kravu apjomu. Ja vēl īstermiņā, neskatoties uz to, ka Krievijas dzelzceļš turpina neapstiprināt visus plānotos ogļu nosūtīšanas apjomus, tomēr saglabājas cerība, tad par tālāku nākotni tā nevarētu teikt, norāda kāda ogļu termināļa pārstāvis. Runājot par potenciālajiem ogļu pārkraušanas apjomiem ilgtermiņā, viņaprāt, cerības Latvijas ogļu termināļiem neesot nekādas spožās. Situācija ar ogļu pārkraušanu var izveidoties līdzīga kā savulaik ar naftas produktu izsīkumu Ventspilī pēc Ustjlugas ostas izveidošanas. Šobrīd Krievijā tiekot arī diskutēts par iespēju izveidot ogļu termināli Tamaņā (Melnā jūra). Tāpat jāņem vērā ostā Vostočnij (Nahodkā) topošais 20 milj. t ogļu terminālis, kas arīdzan ievērojami palielinās kaimiņvalsts ogļu termināļu jaudas. Jaunā termināļa būvniecība uzsākta šī gada vidū, vēstīja Gudok.ru. Pilnībā pabeigt projektu iecerēts 2025. gadā, taču pirmos sešus miljonus tonnu plānots pārkraut jau pēc trim gadiem, rakstīja Vestifinance.ru.

Visu rakstu Tranzītā valda drūmas noskaņas lasiet 4. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Reklāma