Kazahu ferosakausējumi pamet Rīgu; Krievijā izdevīgāki tarifi



Savulaik Klaipēdai konkurētspējīgāku tarifu dēļ «noceltās» Kazahijas ferosakausējumu kravas no Rīgas ostas pēdējos mēnešos pārcēlušās uz Krievijas ostām, un pastāv iespēja, ka Rīgā vairs netiks pārkrautas, liecina dažu šajā loģistikas ķēdē iesaistīto pušu teiktais Dienas Biznesam.


Pirms trīsarpus gadiem tobrīd a/s SRR padomes loceklis Jevgenijs Jačmenkins DB norādīja, ka 2010. gadā apkalpoto ferosakausējumu apjoms sasniedzis 450 tūkst. t jeb 20 tūkstošus TEU (20x8x8 pēdas) konteineru. Rīgas Gazeles 2011 (straujāk augošais uzņēmums) pārstāvis arī uzsvēra, ka vest caur Rīgu šāda veida kravas, iznāk izdevīgāk – tuvāk un lētāk – nekā caur Sanktpēterburgu vai Ustjlugu. SRR cieši sadarbojās ar Rīgas centrālo termināli (RCT), kas piedāvāja gan termināla operācijas, gan noliktavas, gan pārkraušanas pakalpojumus. Šajā terminālī tika uzbūvēta tikai ferosakausējumu kravai paredzēta noliktava. SRR pārstāvji pagaidām nekādus komentārus par kravu apjomu izmaiņām un to iemesliem nesniedza.


Situācija mainījusies

Viens no iemesliem konkrēto kravu pārvadājumu kritumam caur Latvijas tranzīta koridoru ir globālā tendence, proti, energoresursu pieprasījuma samazinājums pasaules tirgos, norāda kāds ferosakausējumu loģistikas ķēdi pārzinošs tranzīta uzņēmuma pārstāvis. Galvenais iemesls kaimiņvalsts ostu izvēlē varētu būt cits. Proti, no 2015. gada pirmā janvāra pārvadājumi no dzelzceļa stacijām muitas savienības ietvaros (Krievija, Baltkrievija, Kazahstāna) uz Krievijas ostām tiek traktēti kā iekšējie pārvadājumi, norāda multimodālo pārvadājumu kompānijas SIA Nurminen Maritime Latvia valdes loceklis Māris Luns.

Visu rakstu Tranzīts aizplūst uz Krievijas ostām lasiet 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra