Citas ziņas

«TUI» mārketings izvēlas alfabētu

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2006

Jaunākais izdevums

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI sākot ar marta mēnesi ir uzsācis apjomīgu mārketinga kampaņu „Ceļošanas ABC”, kuras uzdevums ir parādīt gala klientam šī koncerna daudzveidīgo piedāvājumu. Iepriekšējā periodā liels uzsvars mārketingā tika likts uz koncerna zīmola popularizēšanu kā atvaļinājuma laimes zīmi - kvalitāte, suverenitāte un paļaušanās. Pagājušajā gadā (2005) TUI mārketinga rīcībā bija 28 miljoni eiro, taču vidēji koncerns līdz šim ir tērējis 10 miljonus eiro gadā. Līdz šīm TUI galvenā mārketinga stratēģija bija akcentēt pludmales tūrismu, taču tagad ir vēlme spēcīgāk iezīmēt arī citus piedāvājumus. „Ceļošanas ABC” ir bilžu mozaīka, kurā pēc alfabēta principa tiek atainotas TUI koncerna piedāvājuma iespējas. Šī mārketinga ideja ar alfabētu piedāvā ļoti plašas tēmu variācijas. Katrs alfabēta burts tiek ielikts attiecīgajā bildē, kura prezentē kādu no ceļošanas iespējām. Kombināciju variācijas liek saprast klientam, ka TUI piedāvā ceļojumus, kurus tūrists koncerna mājas lapā var veidot pats no dažādiem piedāvājumiem. Agrākajos laikos bija populāri standartizētie ceļojumi, taču tagad aizvien biežāk tūristi paši kombinē savu ceļojumu. TUI mārketinga vadītājs Andreas Faahs atzīmē žurnālam Touristik Report (Vācija), ka TUI mārketings ir sadalīts sekojošās nodaļās: zīmola menedžments, stratēģiskā mārketinga plānošana un klientu vērtību mārketings (katalogu produkcija un plašu saziņas līdzekļu menedžments).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūroperatora TUI padomi pamet ES sankcijām pakļautais Krievijas miljardieris Mordašovs

LETA--AFP, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas miljardieris Aleksejs Mordašovs atkāpies no Vācijas tūrisma operatora TUI, kuras franšīzes turētāja Baltijā ir SIA "TT Baltics", padomes locekļa amata, jo Eiropas Savienība (ES) pret viņu noteikusi sankcijas saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Mordašovs, kuram pieder Krievijas otrā lielākā tēraudrūpniecības uzņēmuma "Severstaļ" akciju kontrolpakete, ir nozīmīgs TUI akcionārs, jo viņa netieši kontrolētajam uzņēmumam "Unifirm Ltd." pieder 34% TUI akciju. Vienlaikus, pēc "Firmas.lv" datiem, Mordašovs ir vienīgais "TT Baltics" patiesais labuma guvējs.

Papildināta - Severstaļ aptur eksportu uz ES valstīm 

Krievijas tērauda kompānija "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz Eiropas...

"ES sankciju nolūks ir nepieļaut, lai Mordašovs atbrīvojas no savām TUI akcijām" vai gūst peļņu no investīcijām šajā uzņēmumā," norādīts TUI paziņojumā.

Mordašovs TUI akcionārs ir 15 gadus. Piederošo akciju daļu viņš palielināja pērn, kad TUI īstenoja rekapitalizāciju, lai censtos atgūties no koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes.

Tikmēr TUI mēģina distancēties no sankcijām, kas piemērotas Mordašovam.

"ES sankcijas attiecas uz Mordašovu kā personu, nevis uz "TUI AG", kurā viņš ir akcionārs. Tādējādi šīs sankcijas akcionāram neietekmē uzņēmumu, kurā viņam pieder akcijas," skaidro kompānija.

Jau ziņots, ka pirmdien, 28.februārī, līdz ar publicēšanu ES oficiālajā vēstnesī stājās spēkā sankcijas Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātiem oligarhiem un propagandistiem, kas noteiktas saistībā ar Krievijas agresiju pret Ukrainu. Starp šīm personām ir iekļauts arī Mordašovs.

Pirmdien publiskotajā paziņojumā Mordašovs apgalvoja, ka viņam neesot "pilnīgi nekādas saistības ar pašreizējās ģeopolitiskās spriedzes rašanos" un neesot saprotams, kāpēc ES viņam noteikusi sankcijas.

Vienlaikus, pēc "Kommersant" vēstītā, "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz ES valstīm. "Severstaļ" vadība šo informāciju komentēt atteikusies, taču norādījusi, ka uzņēmums aplūko dažādus variantus, lai pārorientētu Eiropas tirgum paredzēto produkciju uz citiem eksporta tirgiem, tostarp Āzijas, Ziemeļamerikas un Tuvo Austrumu valstīm.

Latvijā darbojas metālapstrādes un metālu vairumtirdzniecības uzņēmums "Severstal Distribution", kura 100% kapitāldaļu īpašniece ir "Severstaļ".

Atbilstoši informācijai uzņēmumu mājaslapā "Severstal Distribution" un arī "TT Baltics" ir konts bankā "Citadele".

Bankas "Citadele" valdes loceklis atbilstības jautājumos Uldis Upenieks iepriekš informēja, ka, sniedzot finanšu pakalpojumus, banka pilnībā ievēro starptautiskās, nacionālās un ASV Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankcijas normatīvos noteiktajā kārtībā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka banka nevar komentēt konkrēta klienta attiecības ar banku.

"Nodrošinot atbalstu un finanšu pakalpojumus mūsu klientiem Baltijā, mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijas attīstībai Ukrainā, sankciju aktualitātēm un rīkojamies saskaņā ar atbildīgo iestāžu norādījumiem," piebilda Upenieks.

"Severstal Distribution" konsolidētais apgrozījums 2020.gadā bija 719,556 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa pieauga par 45,5% un bija 29,1 miljons eiro. Savukārt pati "Severstal Distribution" 2020.gadā strādāja ar 719,556 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 17,9% un bija 28,811 miljoni eiro.

Vienlaikus "TT Baltics" 2020.gadā strādāja ar 8,101 miljona eiro apgrozījumu, kas ir 4,6 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 5,8% un bija 2,204 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pirms 2020.gada "TT Baltics" strauji attīstījās, bet 2020.gadā uzņēmuma darbību negatīvi ietekmēja Covid-19 pandēmija. "TT Baltics" samazināts darbinieku skaits un citi izdevumi, kā arī saņemti maksājumu samaksas termiņu pagarinājumi. 2020.gadā uzņēmumā strādāja 20 darbinieku, kas ir par 10 darbiniekiem mazāk nekā gadu iepriekš.

"TT Baltics" darbību Baltijā sāka 2018.gada rudenī. Kompānija "TT Baltics" reģistrēta 2018.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 282 800 eiro. Uzņēmums pieder Krievijā reģistrētajai "KN-Holding", bet tās patiesais labuma guvējs ir Mordašovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI

LETA, 23.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI, svētdien vēstīja LNT Ziņas.

Raidījums šai informācijai guvis apstiprinājumu kompānijas galvenajā birojā Vācijā. Plašāki komentāri gan tikšot sniegti vien pēc dažām nedēļām.

TUI darbības izvēršana Latvijā, pēc ekspertu teiktā, ir ļoti labas ziņas ceļotājiem, jo pavērtos iespējas par draudzīgākām cenām nokļūt tālos un eksotiskos galamērķos.

TUI grupai bez ceļojumu aģentūrām pieder arī sešas aviokompānijas ar apmēram 150 lidmašīnu floti, kā arī kruīza kuģu līnijas un vairāk nekā 300 viesnīcas un kūrorti visā pasaulē.

Tūrisma nozares eksperti atzīst, - ja TUI Latvijā darbosies kā pilnvērtīga tūrisma kompānija un savus čarterus veiks no lidostas Rīga, tas kardināli mainīšot konkurenci tūrisma biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūrisma operatora TUI zaudējumi aprīlī-jūnijā, kas ir uzņēmuma finanšu gada trešais ceturksnis, bijuši 1,5 miljardi eiro pretēji 49 miljonu eiro peļņai šajā pašā ceturksnī pērn, liecina kompānijas ceturtdien publiskotais pārskats.

Koronavīrusa pandēmijas dēļ šajā ceturksnī TUI bijis spiests atcelt gandrīz visas rezervācijas.

Salīdzinot ar pagājušā gada aprīli-jūniju, šogad šajos trīs mēnešos TUI ieņēmumi samazinājušies par 98,5% līdz 72 miljoniem eiro, un tas nozīmē, ka ieņēmumi nav seguši uzņēmuma darbības izdevumus.

Pēc pandēmijas dēļ noteikto ceļošanas ierobežojumu mazināšanas TUI pieņēmis 1,7 miljonus rezervāciju.

Jau vēstīts, ka trešdien TUI paziņoja, ka saņems no valsts vēl 1,05 miljardu eiro aizdevumu, kas kompānijai palīdzēs pārdzīvot kooronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi.

Šis būs jau otrais Vācijas valsts aizdevums TUI. Pirmais aizdevums 1,8 miljardu eiro apmērā tika apstiprināts aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notiks Satiksmes ministrijas un Ārlietu ministrijas saskaņoti avioreisi, lai no Ēģiptes varētu atgriezties Latvijas valstspiederīgie, kuri devušies ceļojumā ar sankcijām pakļautā tūroperatora SIA "TT Baltics" organizēto lidojumu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

"TT Baltics" ir TUI franšīzes turētājs Baltijā, un tas ir pakļauts sankciju ierobežojumiem un nevar nodrošināt klientu atgriešanos Latvijā.

Atbilstoši Eiropas Padomes regulai par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā no šā gada 28.februāra Latvijas gaisa telpu aizliegts izmantot visiem gaisa kuģiem, kas ir tiešā vai netiešā Krievijas pilsoņu kontrolē neatkarīgi no valsts, kurā gaisa kuģis ir reģistrēts.

Minētās sankcijas attiecas arī uz avio čarterreisiem, ko šā gada martā plānoja veikt tūroperators "TUI Baltic".

Pašlaik tiek plānoti četri avio reisi.

Šajās brīvdienās no Ēģiptes kūrortpilsētām Hurgadas un Šarmelšeihas Latvijā tiks nogādāti 349 valstspiederīgie, tostarp 65 bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas tūroperators gatavojas tam, ka Grieķija pametīs eirozonu

Gunta Kursiša, 08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūroperators Tui lūdzis Grieķijas viesnīcu īpašnekiem slēgt jaunus līgumus, kuros runāts par veidu, kā kompānijas norēķināsies, ja Grieķija pametīs eirozonu un sāks izmantot jaunu valūtu, vēsta BBC.

Tūroperatora Tui runasvīrs apstiprināja šo kompānijas soli gan Vācijas laikrakstam Bild, gan medijam BBC.

Vēstulē Tui norādīja, ka tai ir tiesības maksāt jebkurā valūtā, kas attiecīgajā laika posmā tiks lietota.

«Ja eiro vairs turpmāk nebūs Grieķijas valūta, tad Tui drīkstēs samaksāt vajadzīgo naudas summu jaunajā valūtā,» norādīts vēstulē. Tajā runāts arī par valūtas maiņas kursu, kam jābūt likumīgi noteiktam.

Savukārt Andreas Andreadis, Grieķijas Tūristu padomes prezidents, norādīja, ka Tui nevar piespiest viesnīcu īpašnieku parakstīt šādu līgumu.

Pērn uz Grieķiju ceļojumos devās vairāk nekā divi miljoni vāciešu, kas veidoja lielāko daļu ārvalstu viesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas lielākā tūroperatora īpašnieki zaudējumos

, 25.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kompānija TUI Group, kurai pieder Eiropā lielākais tūroperators TUI, 2008. gadā strādājusi ar 121.3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem, kas radušies saistībā ar kompānijas First Choice Holidays integrēšanu TUI Group.

TUI gan norāda, ka, apvienojoties ar First Choice Holidays, sniegs kompānijai iespēju gadā ietaupīt teju 200 miljonus eiro.

Kompānijas apgrozījums pērn bija 25 miljardi eiro, kas ir par 14% vairāk nekā 2007. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

iMedia: ir atšķirība starp spamu un e-pasta mārketingu

Anda Asere, 25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teikt, ka e-pasta mārketings ir spams, ir tas pats, kas apgalvot, ka samaksāt par pirkumu veikalā un nozagt kāroto preci ir viens un tas pats.

SIA iMedia nodarbojas ar interneta mārketinga pakalpojumiem. «Interneta mārketings ir tas pats mārketings, tikai internetā,» skaidro Artūrs Bernovskis, SIA iMedia direktors. Laika gaitā no vairākiem uzņēmuma pakalpojumiem izkristalizējās viens virziens - e-pasta mārketings, un uzņēmums ir izstrādājis e-pasta mārketinga sistēmu Mailigen, kas konkurē ar ārzemju līdziniekiem.

Tas uzskatāms par mazcenas pakalpojumu, un sistēmā ikviens tās lietotājs var ievietot savu datubāzi, strādāt ar klientiem un izveidot vizuāli pievilcīgu e-pastu, noformēt to korporatīvajās krāsās utt. Tāpat šī sistēma ļauj analizēt kampaņas - cik e-pastu katrā ir atvērts. «Izmantojot šo sistēmu, uzņēmumiem rodas iespēja uzlabot komunikāciju ar klientiem un uzzināt, kas viņus interesē,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ēģipte pirmā rada domēnu ar nosaukumu veidotu no ne-latīņu alfabēta simboliem

, 16.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģipte būs pasaulē pirmā valsts, kas globālajā tīmeklī palaidīs domēnu, kura nosaukums veidots no ne-latīņu alfabēta simboliem, proti, izmantojot arābu alfabētu, ziņo BBC.

Db.lv jau vēstīja, ka tagad interneta domēnu nosaukumus var reģistrēt ne tikai ar latīņu alfabēta burtiem, bet arī izmantot arābu, ķīniešu un citu valodu alfabētu simbolus.

Ēģiptes komunikāciju ministrs Tareks Kamels (Tarek Kamel) norāda, ka jaunā domēna nosaukums ir .مصر بلد (.masr). Tas veidots ar simboliem no arābu alfabēta un tulkojumā nozīmē Ēģipte.

Interneta regulators Icann lēmumu par domēnu nosaukumu veidošanu no ne-latīņu alfabēta simboliem pieņēma šogad oktobrī.

Interneta adrešu, kas beigsies ar paplašinājumu «.masr», reģistrēšana Ēģiptē sāksies pusnaktī (2200 GMT).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojot dāvanas krustdēlam, Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja izstrādāt burtu mācīšanas spēļu kārtis arī citiem bērniem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Vasarā pabeidzu Latvijas Mākslas akadēmijas Stikla nodaļu, bet, kā jau daudzi mākslinieki, darbojos arī citās jomās. Ar draugu domājām, ko labu varētu radīt. Ideju bija daudz,» stāsta Ieva Ekmane, SIA Oliver Latvia līdzīpašniece. Lai gan veikalos rotaļlietu piedāvājums esot plašs, viņa savam krustdēlam Oliveram vienmēr ir dāvinājusi dažādas paštaisītas, personiskas lietas. «Jutos nogurusi no veikalu piedāvājuma – daudzas veikalā pieejamās lietas ir bezgaumīgas, krāsainas, no plastmasas. Man liekas, ka mums būtu jāsper soli tālāk – bērni ir tādi paši cilvēki kā pieaugušie, arī viņi novērtē estētiskas lietas. Ar lietām, kas viņiem ir apkārt, mēs veidojam mazā cilvēka gaumi,» uzskata Ieva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

LNT raidījuma 900 sekundes aptaujātie mobilo sakaru operatori komentējot to, kāpēc latviski rakstīta īsziņa ir mazāk ietilpīga, sniedza atšķirīgas versijas.

«Ja tie ir latīņu burti – tie ir 160 simboli, bet ja jūs rakstāt ar garuma vai mīkstinājuma zīmēm vai krievu valodā, tad jūs varat sastādīt arī vienu teikumu no kādiem 10 simboliem, bet īsziņas aizies divas,» sacīja BITE Latvija uzziņu dienestā. Savukārt Tele 2 uzziņās skaidroja, ka garumzīme ir atsevišķs simbols, kas tiek sūtīts papildus. Tas gan nenozīmējot, ka nākies uzreiz dubultā maksāt – ja īsziņa ir īsa un, ja simboli kopā nepārsniedz 160 (vienā īsziņa ietilpstošu simbolu skaits), tad esot viena īsziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domēnu nosaukumus varēs veidot arī ar ne-latīņu alfabēta simboliem

, 30.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk interneta domēnu nosaukumus varēs reģistrēt ne tikai ar latīņu alfabēta burtiem, bet arī izmantot arābu, ķīniešu un citu valodu alfabētu simbolus. Šis Icann valdes lēmums atstās lielu iespaidu uz interneta vidi, raksta BBC.

Vairāk nekā puse no 1.6 miljardiem cilvēku, kas izmanto internetu, runā valodās, kuru alfabēts ir atšķirīgs no latīņu valodas alfabēta, tāpēc Icann valdes gadskārtējās tikšanās laikā Seulā tika nolemts atļaut domēnu nosaukumos izmantot arī citu valodu alfabētu simbolus.

Tiek lēsts, ka šīs būs lielākās izmaiņas interneta vidē kopš tā izveides pirms 40 gadiem.

Pirmie domēnu nosaukumi, kas veidoti no ne-latīņu alfabēta simboliem, varētu parādīties jau nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» interneta tirgus pieaug par 44%

Aivars Mackevics [email protected], 13.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais ceļojumu koncerns TUI, pēc paša sniegtās informācijas, 2005/2006 ceļojumu gadu ir uzsācis ar pārliecinošu pieaugumu. Šajā ziemas sezonā uzņēmums ir reģistrēji 2,4% pieaugumu apgrozījumā un 6% pieaugumu dalībnieku ziņā. Vasarā šie rādītāji apgrozījuma un dalībnieku ziņā bija par 2% lielāki par iepriekšējā gada ļoti augstajiem rādītājiem. Visspēcīgākajam ceļojumu mērķim – Spānijai - ir pieaugums par 5%. Vācija ir par 1,5% virs pērnā gada rādītājiem. Pirmās vasaras sezonas pasūtījumu nedēļas ir bijušas ļoti daudzsološas. Austrumu puses Vidusjūras reģionā pozitīvā tendence ir samazinājusies putnu gripas un karikatūru strīda dēļ, tomēr to kompensēs pieaugums Spānijā un Grieķijā. TUI 2006. gada vasaras sezonā prioritāte būs cenu stabilitāte. Lielu pieaugumu ir radījusi arī pasūtīšana internetā: 1,8 miljardi eiro pērn, t.i. pieaugums par 44%. Papildus pieauguma impulsus interneta sfērā solās sniegt arī jumta organizācijas zīmola portāla www.tui.com ieviešana pagājušā gada decembrī. Kopš tā laika ievērojami ir pieaugusi viesnīcu un lidojumu pasūtīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air Berlin veic pārrunas par lidmašīnu pārvietošanu uz jaunu aviokompāniju

LETA, 05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas aviokompānija Air Berlin trešdien paziņoja, ka pārrunās iespējas pārvietot daļu no tās lidmašīnu flotes uz jaunu grupu, ko izveidos Vācijas tūrisma gigants TUI un Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways.

Air Berlin apspriedīs iespējas nodot 35 lidmašīnas, tostarp 14, kuras jau tiek nomātas no TUI struktūrvienības TUIfly, jaunai aviokompānijai, kuru izveidos TUI un Etihad Airways, norāda lidsabiedrība.

Šī plāna realizācija gan ir atkarīga no veiksmīgām pārrunām un regulatoru apstiprinājuma.

Atsevišķā paziņojumā Etihad Airways pavēstīja, ka jaunā aviosabiedrība apkalpos visaptverošu maršrutu tīklu no Vācijas, Austrijas un Šveices.

Air Berlin akcionārs Etihad Airways pēdējos gados palīdzējis ar regulārām investīcijām uzturēt Vācijas aviokompānijas darbību.

Air Berlin pirms mēneša paziņoja par restrukturizācijas plānu, kas paredz samazināt tās lidmašīnu skaitu un likvidēt 1200 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tālu un eksotisku galamērķi sevi pieteicis tūroperators Itaka, kas atpūtniekus vedīs no Rīgas uz Madagaskaru, otrs jaunpienācējs TUI pagaidām ir bez īpašiem pārsteigumiem

2019. gada vasaras sezonā Itaka Latvija no Rīgas lidostas piedāvās sešus galamērķus – Turcijas pilsētas Izmiru un Bodrumu, Zakintas salu un Krētas rietumu daļas pilsētu Hanju Grieķijā, kā arī čarterreisus uz Albāniju un Madagaskaru (Nosy Be). Savukārt SIA TT Baltics, kas uz franšīzes līguma pamata izmanto TUI zīmolu, Baltijas tirgū ir ienākusi ar ceļojumiem uz trim valstīm – Spāniju, Kipru un Turciju.

Uzņēmuma Novatours vadītājs Leonīds Močeņovs ir atturīgs, vērtējot, kādu ietekmi uz atpūtas ceļojumu tirgu Latvijā atstās Itaka Latvija un TUI zīmola pārstāvju darbības uzsākšana. «Vēl ir pāragri spriest, jaunpienācējus varēsim vērtēt pēc kāda laika – pēc rezultātiem un padarītā darba,» viņš nosaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dombrovskis: parādās tendence dibināt uzņēmumus ar daudziem valdes locekļiem, lai iegūtu uzturēšanās atļaujas

Dienas Bizness, 16.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā Latvijā ļoti liels valdes locekļu skaits ārvalstu uzņēmumos, lai visas uzņēmumu valdes amatpersonas varētu iegūt termiņuzturēšanās atļaujas (TUI), ir kļuvusi par tendenci, atzina premjers Valdis Dombrovskis LNT raidījumā 900 sekundes. Šāda nepilnība likumā ir jānovērš nekavējoties, viņš uzsvēra.

Jau rakstīts – ja ārzemnieks iegulda Latvijā reģistrētā firmā 25 tūkstošus latu un firma gadā nodokļos samaksā vismaz 20 tūkst. Ls, ārvalstnieks var saņemt uzturēšanās atļauju. Tāpat TUI saņem visi uzņēmuma valdes locekļi. Tādējādi vairāki uzņēmumi pamanījušies šādā veidā nodrošināt savu valstu pilsoņiem uzturēšanās atļaujas un nemaz neslēpj savu mērķi. «Iemesls, kāpēc mums ir tik daudz investoru, ir Latvijas likumu dotā iespēja investēt šeit un iegūt uzturēšanās atļauju par relatīvi zemām izmaksām un ātrā laikā. Migrācijas dienests Latvijā ir ļoti profesionāls un efektīvs. Ja dokumenti ir kārtībā, viņi uzturēšanās atļauju var piešķirt piecu darba dienu laikā,» iepriekš atzina Ķīnas uzņēmējs Juans Šao. Viņš neslēpj, ka pārstāv uzņēmumu, kas palīdz tautiešiem iegūt uzturēšanās atļaujas daudzās pasaules valstīs, tagad arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Farmaceits valsts pārregulētā nozarē ir nepietiekami novērtēts; speciālistu trūkums ir aptieku īpašnieku lielākais bieds

Par to un citām aktuālām tendencēm nozarē – DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā, kurā piedalās Repharm holdinga ģenerāldirektors Dins Šmits, zāļu lieltirgotavas AS Recipe Plus un AS Sentor Farm aptiekas (pārvalda Mēness aptieku tīklu) valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs, SIA Benu Aptieka Latvija mazumtirdzniecības direktore un valdes locekle Anete Rožkalna, SIA Benu Aptieka Latvija valdes locekle un Farmācijas daļas vadītāja Vizma Vīksna, Sirowa grupas kosmētikas kategorijas vadītājs Baltijas valstīs Mārcis Dedzis, Dzirciema aptiekas vadītāja un īpašniece, Latvijas Brīvo farmaceitu apvienības valdes priekšsēdētāja Sigita Čulkstena, Āgenskalna aptiekas vadītāja un īpašniece, Latvijas Brīvo farmaceitu apvienības valdes locekle Zinta Iekļava, kā arī AS DNB banka Lielo uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ilze Opmane – Jēgere un AS DNB banka korporatīvo darījumu vadītājs Vladislavs Motrohins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mazsalacas «meteorīts» un Zemenes skrējiens joprojām nepārspēti

Kristīne Stepiņa, 27.11.2018

Tā dēvētā «meteorīta» radītā bedre pļavā Mazsalacas novadā 2009.gadā

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partizānu mārketings šobrīd attīstās digitālajā vidē, taču, tā kā tur šādas aktivitātes notiek teju vai katru dienu, tās vairs nav tik skandalozas

T.s. partizānu mārketings pasaulē tiek plaši izmantots, arī Latvijā ir bijušas vērā ņemamas aktivitātes, piemēram, Mazsalacā it kā nokritušais meteorīts, kam uzmanību pievērsa arī daudzi ārvalstu mediji, arī puskailās meitenes Zemenes skrējiens futbola laukumā Pasaules čempionāta kvalifikācijas spēles laikā starp Latvijas un Portugāles izlasēm. Tā kā cilvēki vairāk laika pavada sociālajos tīklos, tas šobrīd attīstās tieši digitālajā vidē un ir būtiska tīklu mārketinga sastāvdaļa.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Instagram slavenību laikmets

Anda Asere, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Influenceru mārketings papildina reklāmas misiju un parāda, ka cilvēki konkrēto produktu lieto, padarot reklāmu cilvēcīgāku.

Influenceru mārketinga aģentūras Honeymoon High vadītāja Agnija Grigule uzskata, ka viedokļu līderis virtuālajā vidē jeb t.s. influenceris ir slavenība komplektā ar savu mediju. Šodien šo mārketinga veidu izmanto pat bankas un citas samērā konservatīvas nozares, papildinot kopējo reklāmas kampaņu. Tomēr, pirms sākt izmantot šo mārketinga veidu, viņa iesaka piedomāt, vai saturs ir gana «garšīgs», lai kāds tam vēlētos sekot. Vairāk par influenceru mārketingu un izaicinājumiem tajā A. Grigule stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Kā jūs raksturotu šo jauno ekonomiku, kas attīstās Instagram platformā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

#standwithukraine jeb uzņēmumu publiskā komunikācija šī brīža apstākļos

Inga Šīna, Dr.oec., Ekonomikas un kultūras augstskolas profesore, 29.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl īsti neatgūstot no pandēmijas, pasaule piedzīvo šausminošos notikumus Ukrainā, kas ilgst jau vairāk nekā mēnesi. Virkne starptautisku uzņēmumu viens pēc otra pamet Krievijas tirgu, aizvien vairāk kompāniju pauž atbalstu Ukrainai, tostarp ziedojot. Vienlaikus daudzu uzņēmumu dienaskārtībā ir jautājums, kā šobrīd plānot komunikāciju publiskajā telpā un mārketinga aktivitātes?

Turpināt aktivitātes, neraugoties uz notiekošo Ukrainā, apturēt vai mainīt komunikācijas saturu? Kā sabalansēt atbalstu Ukrainai un uzņēmuma mērķu sasniegšanu?

Daļa uzņēmumu, kas jūtas līdzatbildīgi, aktuālās tēmas iekļauj arī savā komunikācijā – gan pandēmijas laikā, piemēram, publicējot atbilstošu saturu un lietojot tēmturus #PaliecMājās, #EsiPiesardzīgs, #IevēroDistanci, gan sākoties Ukrainas notikumiem, piemēram, #StandWithUkraine, #Ukraine, #HelpUkraine u.tml. Gan pandēmijas, gan Ukrainas kara laikā uzņēmumi komunikācijā aizvien vairāk iekļauj drošības tēmu un iespējamos riskus, piemēram, airBaltic vēsta - “Pie mums lidot ir droši.” Virkne uzņēmumu veido arī informatīvās un izglītojošās publikācijas, piesaistot vēstnešus jeb influencerus, kuri runā par aktuālām tēmām, kā arī piedāvājot bezmaksas tiešsaistes pasākumus, piemēram, diskusijas vai seminārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

E-pasta mārketings: komunikācijai, nevis tikai pārdošanai

Anda Asere, 08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi plašāk izmanto e-pasta mārketingu, taču joprojām mācās to izmantot lietderīgāk; pieaug mobilās vides nozīme, jo viedtālruņus e-pastu lasīšanai cilvēki izmanto biežāk, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dažkārt tiek uzskatīts, ka e-pasta mārketings vairāk piemērots tiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus internetā, nevis klātienē, jo no e-pasta kampaņas ar klikšķa palīdzību uzreiz var nonākt, piemēram, interneta veikalā. Taču arī uzņēmumi, kas nodarbojas ar tirdzniecību klātienē, var veiksmīgi izmantot e-pasta mārketingu. Piemēram, informācija datubāzei tiek ievākta tirdzniecības vietā, kur veikta apmeklētāju aptauja (paši aizpildījuši anketas) un pēc tam e-pasta vēstulēs tiek sūtīta informācija par aktuālo konkrētajā veikalā, stāsta Jānis Rozenblats, Mailigen vadītājs.

Sales.lv e-pasta mārketinga vadītājs Jānis Karāns piekrīt, ka visvairāk e-pasta mārketingu izmanto tirdzniecības uzņēmumi, taču gan Latvijā, gan pasaulē to izmanto visdažādāko nozaru uzņēmumi, sabiedriskās organizācijas, valsts iestādes, blogeri, u.c. Ir nozares, kur e-pasta mārketings tā ierastajā izpratnē nav aktuāls, piemēram, lieliem ražotājiem, kuriem ar patērētāju nav tiešas komunikācijas. Tomēr šī rīka tehniskās iespējas piemērotas ikvienam biznesam, kam ir aktuāla jebkāda e-pastu komunikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augusi TUI Travel trešā ceturkšņa peļņa

, 12.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūroperators TUI Travel paziņojis, ka tā peļņa trešajā ceturksnī pieaugusi, pateicoties spēcīgajam pieprasījumam pēc vasaras ceļojumiem. Taču ziemas periods izskatās drūmāks, ziņo The Wall Street Journal.

Kompānijas vadītājs Peters Longs sacījis, ka kompānija joprojām ir labi pozicionēta, kas palīdzēs sasniegt plānotos gada, kas beidzas septembrī, rezultātus. Viņš akcentējis, ka saskaņā ar kompānijas prognozēm nākamajā gadā tirgus apstākļi saglabāsies izaicinoši.

TUI Travel trešā ceturkšņa peļņa pieaugusi par 57% līdz 168 miljoniem ASV dolāru.

Kompānijas peļņu negatīvi ietekmējis cūku gripas vīrusa uzliesmojums pasaulē, bet labvēlīgi - Lieldienu periods, kas šogad «iekrita» kompānijas finanšu gada trešajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vulkāns palielinājis TUI zaudējumus

Ritvars Bīders, 10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators TUI Travel sava 2009./2020. finanšu gada pirmo deviņu mēnešu laikā strādājis ar 409 miljonu sterliņu mārciņu lieliem zaudējumiem, norādot, ka finanšu situāciju negatīvi ietekmējis Īslandes vulkāna izvirdums, kā arī apgrūtinošā tirdzniecība Lielbritānijā, ziņo AFP.

Attiecīgajā laika periodā pirms gada kompānijas zaudējumi bija 304 miljoni mārciņu.

TUI Travel norāda, ka Īslandes vulkāna izvirdums kompānijai izmaksājis aptuveni 105 miljonus mārciņu, kas ir par 15 miljoniem mārciņu vairāk nekā liecināja iepriekšējie aprēķini.

Lielbritānija kompānijas veiksmīgai darbībai traucēja gan vulkāna dēļ slēgtās lidostas, kā arī valdības taupības pasākumu piekopšana, kuru rezultātā tika samazināti valsts tēriņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākā tūrisma operatora zaudējumi mazinās

, 01.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas TUI Travel Plc, kas ir Eiropas lielākais tūrisma operators, gada zaudējumi ir ievērojami samazinājušies, ziņo Bloomberg.

Anglijā bāzētās kompānijas tīrie gada zaudējumi samazinājušies līdz 25 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu. Iepriekšējā gadā tās zaudējumi sasniedza 271 miljonu sterliņu mārciņu.

TUI ir atcēlusi lidmašīnu pasūtījumus no Boeing Co. un samazinājusi ceļojumu pakešu skaitu, lai izvairītos no pārdošanas par pazeminātām cenām.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju rezervēšanas apjomi ziemas sezonai ir uzlabojušies.

Db.lv jau rakstīja, ka Eiropas otra lielākā tūrisma aģentūra Thomas Cook 2008./2009. finanšu gadā, kas beidzās šogad septembrī, strādājusi ar 308.2 miljonu sterliņu mārciņu lielu peļņu, kas ir par 0.4% mazāk nekā 2007./2008. finanšu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas tūrisma firmas evakuējušas gandrīz visus tūristus no Tunisijas

BNS, 16.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas tūrisma firmas līdz svētdienas pēcpusdienai ir evakuējušas gandrīz visus tūristus no Tunisijas, kur piektdien pēc vardarbīgiem protestiem atkāpās un aizbēga no valsts ilggadējais prezidents Zinelabidīns ben Ali, ziņoja rietumvalstu plašsaziņas līdzekļi.

ASV un vairākas Eiropas valstis ir brīdinājušas savus pilsoņus atturēties no braucieniem uz Tunisiju tur notiekošās vardarbības un saspīlētās situācijas dēļ.

Lielbritānijas tūrisma kompānija Thomas Cook un Vācijas tūrisma firma TUI Travel sestdien un svētdien evakuēja tūkstošiem savu klientu no Tunisijas.

Thomas Cook svētdien paziņoja, ka evakuējusi aptuveni 2000 Vācijas, 540 Beļģijas un 300 Lielbritānijas un Īrijas pilsoņus.

Eiropas lielākā tūrisma firma TUI Travel ar septiņiem avioreisiem ir aizvedusi no Tunisijas pusotru tūkstoti britu tūristu.

Lielbritānijas Tūrisma aģentūru asociācija informēja, ka Tunisijā ārkārtas stāvokļa izsludināšanas laikā bijuši vismaz pieci tūkstoši britu tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru