Kaut arī Tukuma lidostai ir piemērots – 2,5 km garš un 40 m plats – skrejceļš, ar to vien nepietiek, lai te jau tuvākajā laikā nolaistos airBaltic un citu ieinteresēto aviokompāniju lidmašīnas. Pagaidām tiek apkalpotas mazās lidmašīnas līdz 5,7 tonnām.
Smagākais jautājums ir tas, ka Vides pārraudzības valsts birojs (VPVB) tomēr nolēma uzlikt pilno ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN), kas varētu aizņemt pusgadu, saka SIA Tukums Airport (TA) pārstāvis Viesturs Ločmelis. Iedzīvotāju nepatika pret lidaparātu radīto troksni un iespējamie vides riski gan nebūt nav vienīgais šķērslis, lai Tukuma lidlaukā nosēstos tādas pašas lidmašīnas kā Rīgas lidostā.
Iepriekšējā Atbilstoša ugunsdzēsības un glābšanas kategorija ir viena no tām lietām, kas vēl nepieciešama Tukuma lidostai, lai apkalpotu līdzīgus komercreisus kā Rīgā, saka Civilās aviācijas aģentūras Lidlauku standartu un drošības daļas vadītājs Valdemārs Piesis. Turklāt ir jābūt ne tikai izstrādātam plānam, kā rīkoties, ja notiek nelaimes gadījums, bet atkarībā no apkalpojamo pasažieru skaita arī atbilstošam ugunsdzēsības mašīnu skaitam un dzēšamo vielu apjomam.
Tā kā pacelšanās un nolaišanās trajektorija iet pāri Smārdes lauku teritorijai un autoceļam A10, bet alternatīva trajektorija iet pāri Tukuma pilsētas austrumu daļai, Domei ir pamatota interese nodrošināt pacelšanās, nolaišanās maksimālu drošību, kā arī iedzīvotāju interešu aizstāvēšanu organizējot šo darbību, norāda Tukuma novada Domes priekšsēdētājs Juris Šulcs. Dome noteikusi zināmus ierobežojumus lidlauka darbībai, tostarp lidojumu aizliegumu laikā no pusnakts līdz sešiem rītā.