Protestējošajiem Tukuma iedzītovtājiem par prieku, nolemts atkārtoti veikt sabiedriskās apspriešanas un veikt ietekmes uz vidi novērtējumu.

Vides pārraudzības valsts birojā (VPVB), izvērtējot SIA Tukums Airport Jūrmalas lidostas darbības paplašināšanas ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu, nolemts, ka iesniedzējam tas jāpapildina un jārīko atkārtota sabiedriskā apspriešana.
Vides pārraudzības valsts biroja Ietekmes uz vidi novērtējuma nodrošināšanas daļas vadītāja Ērika Ulāne aģentūru LETA informēja, ka VPVB ir uzdevis lidostas uzņēmumam novērst nepilnības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumā un nodrošināt tā atkārtotu sabiedrisko apspriešanu.

Tas nozīmē, ka atkārtoti notiks arī sabiedriskās apspriešanas sapulces, skaidroja Ulāne, piebilstot, ka, izvērtējot ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumus, VPVB tā ir ierasta prakse, ka ziņojumi netiek akceptēti ar pirmo reizi, jo apjomīgajā dokumentā uzņēmēji bieži palaižot garām atsevišķas prasības. Parasti VPVB pieprasa iesniegt papildinājumus, taču šajā lidostas ziņojumā konstatēta virkne trūkumu, tāpēc nolemts to atdot atpakaļ uzlabošanai un atkārtotai apspriešanai.

Protestējošo Tukuma iedzīvotāju grupa pauda gandarījumu par šādu Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu.
Vairāki Tukuma iedzīvotāji jau pagājušā gada oktobrī notikušās sabiedriskās apspriešanas gaitā bija pauduši stingrus iebildumus pret sagatavoto ziņojumu, norādot, ka tas ir ar būtiskiem trūkumiem un nepilnībām, kā arī tas neatbilst Eiropas Savienības vides tiesību aktu noteikumiem, aģentūrai LETA pauda protestējošo iedzīvotāju grupas pārstāvis Jānis Frišfelds.
«Iedzīvotāji arī uzskatīja, ka viss uzsāktais Tukuma lidostas darbības paplašināšanas ietekmes uz vidi novērtējuma process kopumā neatbilst Eiropas Savienības vides tiesību aktu noteikumiem, kā tos savos nolēmumos tulkojusi Eiropas Savienības Tiesa, jo, starp citu, šī procesa ietvaros netiek vērtēta visu Tukuma lidostas jaudu patiesā ietekme uz vidi,» pauda Frišfelds.
Kā liecina Tukumā un Smārdē notikušo sabiedriskās apspriešanas sapulču protokoli un diskusijas portālos internetā, kopumā Tukuma novada un Engures novada iedzīvotāju domas dalās, un protesti nav vienoti visiem iedzīvotājiem, kā arī daudzi iedzīvotāji iebilst protestētājiem, ka viņi kavējot attīstību.

Kā ziņots, pagājušā gada nogalē VPVB tika iesniegta SIA Tukums Airport Jūrmalas lidostas darbības paplašināšanas ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma aktuālā redakcija. Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu sagatavojusi SIA Latekoil, pēc kā VPVB veica šā ziņojuma izvērtēšanu.

VPVB par ietekmes uz vidi novērtējuma piemērošanu nolēma 2012.gada 20.februārī.

VPVB izvērtē ziņojumā minēto apstākļu atbilstību normatīvu prasībām un esošajai kārtībai, pēc kā sniedz atzinumu un izvirza nosacījumus vai arī lūdz papildinājumus. Šā IVN ziņojuma izvērtēšana varētu ilgt līdz diviem mēnešiem - aptuveni līdz nākamā gada februārim, aģentūrai LETA skaidroja VPVB Sākotnējā izvērtējuma daļas vadītāja Iveta Jēgere.

Kā ziņots, pērn 1.oktobrī Engures novada Smārdē un 2.oktobrī Tukumā notika SIA Tukums Airport lidostas Jūrmala plānotā apkalpojamo lidmašīnu skaita palielinājuma ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskās apspriešanas sapulces, kuru gaitā tika noskaidrots, ka pagaidām nav būtisku objektīvu šķēršļu lidostas attīstīšanai, aģentūrai LETA iepriekš apgalvoja SIA Tukums Airport direktora palīdze Marina Samuilova.

Lidosta, kas līdz šim apkalpo līdz 400 mazu lidmašīnu gadā, plāno šo skaitu palielināt līdz 3000 ar mērķi piesaistīt arī regulārus pasažieru reisus. IVN šādai izmaiņai nav identificētas nekādas tādas nelabvēlīgas ietekmes salīdzinājumā ar jau esošo lidostas darbību, kas varētu liegt to īstenot vai izvirzīt tai kādus īpašus nosacījumus, iepriekš skaidroja SIA Tukums Airport pārstāve.
«Šāds rezultāts arī bija sagaidāms, jo lidostā gan esošās, gan plānotās darbības apjomi ir visai niecīgi un ietekmes uz vidi novērtējums tai piemērots tikai pēc sabiedrības pieprasījuma par spīti vides institūciju atkārtotiem sākotnējiem pamatotajiem atzinumiem, ka tas vispār nav nepieciešams,» pauda Samuilova.
Salīdzinājumam viņa skaidroja, ka tādas visai nelielas starptautiskas lidostas kā lidosta Rīga, kuras apkaimē gadu desmitiem ilgas darbības rezultātā nekāda būtiska nelabvēlīga ietekme uz vidi netiek konstatēta, apkalpoto lidmašīnu skaits pērn bija 78 000 jeb 26 reizes lielāks par Tukuma plānoto maksimumu.

Abas sabiedriskās apspriešanas sapulces esot noritējušas mierīgi. Smārdē, neskaitot Engures novada pašvaldības un SIA Tukums Airport pārstāvjus, bija ieradušās piecas personas, no kurām tikai vienai bija pretenzijas pret lidostas darbību.
Savukārt Tukumā, neskaitot oficiālos pārstāvjus, bija ap 40-50 personu, no kurām pretenzijas pret lidostas darbību pauda trīs. Apspriežu protokoliem jābūt pieejamiem pašvaldību vietnēs.
Samuilova pastāstīja, ka lidlauka pilnvērtīgai darbībai ir nepieciešams ieviest gaisa vadības pakalpojumus un patlaban pie tā tiek strādāts kopā ar VAS Latvijas Gaisa satiksme.

Jau ziņots, ka 2012.gada novembrī lidostu ar šogad ieviesto nosaukumu Lidosta Jūrmala pirmoreiz apmeklēja Satiksmes ministrijas (SM) un tās uzņēmumu vadītāju delegācija, kas paudusi atzinību un atbalstu objekta attīstībai.
Samuilova iepriekš pastāstīja, ka IVN process patlaban netraucē lidostas darbam, kas ikdienā rit līdzšinējā režīmā, taču uz vēlāku laiku nācies atlikt ar lidostas attīstību saistītus jautājumus.

Pērn lidosta ir arī izstrādājusi jaunu oficiālo mājaslapu jurmalaairport.com, kurā redzams, ka SIA Tukums Airport mārketinga komunikācijā izmanto zīmolu Airport Jurmala. Lidosta ir arī Starptautiskās Lidostu padomes locekle (Airport Council International - ACI).

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra