Rīgas lidosta konkursā par privātā partnera piesaisti, izvēlējusies Turcijas lidostu operatora TAV Havalimanlari Holding AS (TAV) un Latvijas būvuzņēmuma Skonto būve konsorciju.
To šodien paziņoja Rīgas lidostas vadība. Līgums ar kompānijām gan pagaidām vēl nav noslēgts, jo tagad abām pusēm ir divi mēneši laika, lai vienotos par līgumu nosacījumiem un detaļām. Gadījumā, ja vienoties neizdosies, tad pārrunas tikšot sāktas ar kādu no pārējiem diviem pretendentiem. Šāda iespējamība gan ir minimāla, jo pēc visu pušu teiktā Turcijas kompānijas un Skonto būves kopīgais piedāvājums bijis pārliecinoši labākais. Privātais partneris esot gatavs investēt un realizēt projektu, neskatoties uz ekonomisko krīzi pasaulē un Latvijā, kamēr pārējie pretendenti vēlējušies nogaidīt.
Turcijas kompānija ir apņēmusies investēt lidostas jaunā termināļa izveidē aptuveni 300 miljonus eiro. Finansējumu, visticamāk, sagādās viens no TAV akcionāriem ¬– investīciju banka Goldman Sachs. Tiesa, netiek izslēgti arī citi finansējuma avoti: apstiprinājumu projekta līdzfinansēšanai jau esot devuši, piemēram, Deutsche bank un Eiropas rekonstrukcijas un attīstība banka (ERAB).
Šobrīd vēl nav skaidrs sadalījums, cik varētu piederēt katrai pusei lidostas attīstības projektā. Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers pieļāva, ka tiks veidots jauns uzņēmums, kam piederēs jaunais lidostas terminālis. Privātā partnera daļa šajā uzņēmumā varētu būt 90%, bet Rīgas lidostai – 10%.